reklama - zainteresowany?

W mroku uczonej niewiedzy - Sensus

W mroku uczonej niewiedzy
Autor: Karol Tarnowski
ISBN: 9788380887190
okładka: miękka
Data wydania: 2017-06-01
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 29,92 zł (poprzednio: 34,79 zł)
Oszczędzasz: 14% (-4,87 zł)

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

Tagi: Życiowe filozofie

W mroku uczonej niewiedzy to zapis rozmów z Karolem Tarnowskim. Dociekliwe pytania zmuszają filozofa do pogłębionej refleksji na tematy fundamentalne. Dowiadujemy się, dlaczego bliższy jest mu Paul Tillich niż Martin Heidegger i dlaczego myślenie filozoficzne opiera się na czymś niesprawdzalnym. Filozof często powołuje się na Józefa Tischnera, którego uważa za swego mistrza, choć przyznaje, że niekiedy bliżej mu do Karola Wojtyły. Opowiada jasno, lekko, ale bez uproszczeń. Odsłania też wątki swojej biografii, m.in. poświęcenie kariery muzycznej dla filozofii.

„Filozofia powinna otwierać myślenie, czyli prowadzić do dialogu z innymi ludźmi, filozofiami i kręgami kultury. Z drugiej strony powinna mieć odwagę własnej wizji, a także przylgnięcia do jakiejś tradycji filozoficznej czy religijnej. A przede wszystkim, do pewnej wierności wobec - jak mówił Tischner - ludzkiej biedy czy ludzkiego dramatu”.

Fragment książki W mroku uczonej niewiedzy

„Seria Kim Jest Człowiek? jest płaszczyzną rozmowy, do której zapraszamy uczonych i myślicieli, przedstawicieli różnych środowisk, a także wszystkich pośród nas, dla których kluczowe jest pytanie o człowieka”.

Katarzyna Wojtkowska

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

 

Osoby które kupowały "W mroku uczonej niewiedzy", wybierały także:

  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Prawa ludzkiej natury
  • Szczęśliwa bez winy. Jak uwolnić się od poczucia winy i odnaleźć drogę do szczęścia
  • Mantra ciszy. 7 reguł duchowej ścieżki
  • Społeczne światy. Teoria - empiria - metody badań. Na przykładzie świata wspinaczki

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

Spis treści

Dodaj do koszyka W mroku uczonej niewiedzy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.