reklama - zainteresowany?

Szef, który myśli, bo warto i się opłaca - Sensus

Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
mp3
Autor: Andrzej Jeznach
ISBN: 978-83-283-5729-7
stron: 328, Format: mp3
Data wydania: 2019-06-17
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 58,64 zł)
Oszczędzasz: 78% (-45,74 zł)

Dodaj do koszyka Szef, który myśli, bo warto i się opłaca

Tagi: Motywacja | Życiowe filozofie

Rozmowa Piotra Kraśki z dr. Andrzejem Jeznachem w programie "Fakty o świecie" W TVN24 BiS >>

12 pytań - Droga do prawdy i dobrego życia - przeczytaj wywiad z autorem >>

Andrzej Jeznach opowiada, jak od bankructwa i samotności doszedł do "dobrego życia" - przeczytaj wywiad z autorem >>

„Nie spoglądaj w przyszłość, tylko wyjrzyj za okno” - przeczytaj wywiad z autorem >>

Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym. Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie, przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć.

Prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości

Świat biznesu przechodzi totalną transformację. W dynamicznym, sieciowym świecie idea hierarchicznej korporacji staje się anachroniczna nie tylko dla dużych, ale także dla średniej wielkości firm. Dla zrozumienia zmian zachodzących w stylu zarządzania, warto zapoznać się z perspektywą praktyka - Andrzeja Jeznacha, który od lat wdraża ideę delegowania uprawnień i decentralizacji, a w swojej książce uświadamia jak wielką rolę odgrywa w tej ewolucji klasyczna myśl filozoficzna. W jego podejściu nie jest to tylko sprawa sposobu zorganizowania pracy, ale także szerszego celu i wartości, które za tym stoją. Innymi słowy: aby być skutecznym menedżerem, musisz stać się lepszym filozofem! Serdecznie polecam!

Dr Witold Jankowski, redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"

Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli do filozofów. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś". A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w ludziach największy niepokój.

 

 

Dodaj do koszyka Szef, który myśli, bo warto i się opłaca

 

Osoby które kupowały "Szef, który myśli, bo warto i się opłaca", wybierały także:

  • Prawa ludzkiej natury
  • Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone
  • Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż
  • Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
  • Od zera do miliardera. 18 reguł bogacenia się i korzystania z możliwości bez ograniczeń

Dodaj do koszyka Szef, który myśli, bo warto i się opłaca

Spis treści

Szef, ktry myli, bo warto i si opaca Audiobook -- spis treci

 

Przedmowa 9

 

Od autora 13

CZʦ I

Rozdzia 1. Dobre zarzdzanie nie jest misj 19

  • I warto, i si opaca

Rozdzia 2. My boss - Mr Robot 29

  • Nowy, nieznany wiat, ale czy pikny?

Rozdzia 3. Jak przepowiada przyszo? 39

  • Peter Drucker - widzia wiat za horyzontem

Rozdzia 4. Do czego potrzebujemy mistrzów? 47

  • Mentor to nie guru

Rozdzia 5. Na szlaku przyda si kompas 53

  • Take w biznesie szukamy susznej drogi

Rozdzia 6. Filozof zarzdza 61

  • Co dla idiotów?

Rozdzia 7. Wyrzumy z pracy wszystkich menederów! 67

  • Inspiracja zamiast ideologii

Rozdzia 8. Jak zosta menederem? 71

  • Management - wiedza nie wystarczy

Rozdzia 9. Wojsko, czyli hierarchia i posuszestwo 81

  • Zaufanie i szacunek czyni cuda!

Rozdzia 10. Turkusowe idee nie s now religi 87

  • To tylko symbol nowych czasów

Rozdzia 11. Management dzisiaj 93

  • Czas na zaangaowanie

Rozdzia 12. Co czy management z filozofi? 101

  • Wicej sztuki ni nauki

Rozdzia 13. Po co menederowi filozofia? 115

  • Zdobd swobod mylenia

Rozdzia 14. Filozofia zarzdzania 121

  • Poczenie przywódcy z menederem

CZʦ II

Rozdzia 15. Szlachetny mdrzec 129

  • Konfucjusz

Rozdzia 16. Rozwój innych to droga do Twojego sukcesu 135

  • Laozi

Rozdzia 17. Wszystko si zmienia 139

  • Heraklit

Rozdzia 18. Filozofia niewolników i cesarzy 141

  • Stoicy

Rozdzia 19. Lepiej, by si Ciebie bali, anieli Ci szanowali? 149

  • Niccolo` Machiavelli

Rozdzia 20. Bezpieczestwo jest waniejsze ni wolno 153

  • Thomas Hobbes

Rozdzia 21. Dlaczego poddajemy si zudzeniom? 161

  • Francis Bacon

Rozdzia 22. Wolno nie znaczy, e kady moe robi, co chce 167

  • Jean-Jacques Rousseau

Rozdzia 23. Samozarzdzanie te moe przebra miar 177

  • Monteskiusz

Rozdzia 24. Umowa sprawiedliwa 179

  • John Rawls

Rozdzia 25. Droga do dobrego ycia 187

  • Arystoteles

Rozdzia 26. Ludzie maj by celem, nie rodkiem do celu 201

  • Immanuel Kant

Rozdzia 27. Dokd prowadzi nas duch czasu? 211

  • Georg Hegel

Rozdzia 28. Nie wszystkie abdzie s biae 219

  • Karl Popper

Rozdzia 29. Czy szczcie wikszoci wszystko usprawiedliwia? 229

  • John Stuart Mill

CZʦ III

Rozdzia 30. Zaufanie 239

  • Baza sukcesu kadego zespou

Rozdzia 31. Czy ideologia moe by drog suszn? 247

  • Od Marksa do turkusu?

Rozdzia 32. Nie kady musi by "turkusowy"! 255

  • Puapki ideologii

Rozdzia 33. Nowe narzdzia zarzdzania 265

  • Mog by skuteczne, cho nie musz

Rozdzia 34. Skuteczne narzdzie - szkoda, e bez duszy 275

  • Holacracy

Rozdzia 35. Dlaczego pracujemy? 283

  • Czy praca nadaje sens naszemu yciu?

Rozdzia 36. Filozofowie menederami przyszoci? 289

  • Niektóre uniwersytety na to stawiaj

Rozdzia 37. Sukces 297

  • Kiedy sukces staje si dzieem?

Rozdzia 38. Kto bierze etyk biznesu powanie? 301

  • Figowy listek biznesu i polityki

Rozdzia 39. Filozofia dla samouków 313

  • We i czytaj

Spis przypisów 319

Dodaj do koszyka Szef, który myśli, bo warto i się opłaca

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.