NLP dla nauczycieli. Szkoła efektywnego nauczania - Sensus
Tytuł oryginału: NLP for Teachers: How to Be a Highly Effective Teacher
Tłumaczenie: Bogusław Solecki
ISBN: 978-83-246-1757-9
stron: 288, Format: 180x235, okładka: miękka
Data wydania: 2010-02-08
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 37,00 zł
NiezastÄ…piona pomoc dydaktyczna:
- Efektywne przekazywanie wiedzy.
- Rozwijanie zdolności i metod wpływania na innych.
- Kontrolowanie własnych emocji i uczuć.
- Wyznaczanie celu i osiąganie pozytywnych wyników.
- Rozszerzanie zakresu stosowanych metod pedagogicznych.
Podręcznik dla nauczycieli, wykładowców, pedagogów i trenerów.
NLP z klasÄ…
Zdobyłeś świetne przygotowanie akademickie i dużą wiedzę, ale masz wrażenie, że uczniowie na Twoich lekcjach bujają w obłokach? Pragniesz przekazywać wiadomości ze swojego przedmiotu w sposób ciekawy i skuteczny? Nie wiesz, jak zdobyć zainteresowanie słuchaczy i sprawić, by informacje na stałe zagnieździły się w ich umysłach? NLP to odpowiedź na Twoje problemy!
Ogromny wpływ na uczniów ma nastrój, z jakim wchodzisz do klasy; Twoja motywacja, dzięki której nadajesz odpowiednie tempo lekcji, oraz zdolność do rozładowywania napięcia w krytycznej sytuacji, by stworzyć przyjazną atmosferę. Efektywne nauczanie zaczyna się i kończy na umiejętności kierowania własnymi wewnętrznymi reakcjami i zachowaniami. By edukować innych, trzeba urodzić się z darem przekazywania wiedzy, albo po prostu się tego nauczyć. Ten podręcznik pozwoli Ci poprawić swój pedagogiczny warsztat pracy.
NLP (programowanie neurolingwistyczne) pozwoli Ci zrozumieć, jak działają ludzkie umysły. Jest to bardzo skuteczne narzędzie, za pomocą którego rozwiniesz swoje umiejętności komunikacyjne, zaczniesz kontrolować emocje oraz wzbogacisz życie osobiste i zawodowe. Zostań nauczycielem na szóstkę i dowiedz się, jak:
- modyfikować swój język, aby uzyskać określone rezultaty i reakcje;
- komunikować się w sposób, którego wcześniej nie próbowałeś, w klasie i poza nią;
- budować wzajemne porozumienie i wpływać na innych;
- utrzymać wysoką motywację;
- patrzeć na określone kwestie z różnej perspektywy;
- wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zaplanować dzień ćwiczeń NLP.
Osoby które kupowały "NLP dla nauczycieli. Szkoła efektywnego nauczania", wybierały także:
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy. Wydanie III rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zawód: copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
NLP dla nauczycieli. Szkoła efektywnego nauczania -- spis treści
Podziękowania (9)
Wstęp. Czy ta książka jest dla Ciebie? (11)
- Co się dzieje w Twojej głowie (12)
- Czego w tej książce NIE znajdziesz (13)
- Więc o czym w końcu jest ta książka? (14)
- Po co napisaliśmy tę książkę? (14)
Rozdział 1. Co oznacza NLP? (17)
- Dążenie do doskonałości (17)
- Presupozycje (lub sposób myślenia) w NLP (22)
- Efektywna komunikacja (23)
- Jak myśleć efektywnie (24)
- Podejmowanie konkretnych działań (25)
Rozdział 2. Kręcimy kasowy film (27)
- Jak zaplanować udaną lekcję i osiągnąć cele, wykorzystując swoją wyobraźnię (27)
- Czego nauczysz się z tego rozdziału (28)
- Emocje, uczucia i Twój stan wewnętrzny (28)
- Reprezentacje przyszłości i klasa szkolna (30)
- Wspomnienia i wewnętrzne reprezentacje przyszłości (31)
- Tworzenie własnego filmu (32)
- Badanie wizualnych, słuchowych i kinestetycznych elementów reprezentacji wewnętrznych (32)
- Dobrze sformułowany rezultat - składanie wszystkich elementów w całość, montaż swojego filmu (35)
Rozdział 3. Podobieństwa się przyciągają (45)
- Jak budować więzi i wpływać na innych (45)
- Przypadkowe spotkanie z lodem w ręce (45)
- Komunikacja (46)
- Więzi (46)
- Bardziej zaawansowane techniki budowania więzi (49)
- Jak posługiwanie się zmysłami może pomóc w nawiązywaniu więzi (52)
- Wykorzystywanie upodobań sensorycznych w języku (53)
- Dopasowanie i prowadzenie (56)
- Więź grupowa (57)
Rozdział 4. Delfinarium (63)
- Jak uzyskać pożądane relacje (a przez to zachowanie) na lekcjach, które prowadzisz (63)
- Czego spodziewałbyś się po delfinach (64)
- Po chwili stało się coś niesamowitego... (64)
- Jakie znaczenie mają badania Batesona w odniesieniu do teorii behawiorystów i uczenia się (65)
- ZarzÄ…dzanie nagrodami (67)
Rozdział 5. Nie myśl o ciastku czekoladowym (77)
- Jak używać języka, by dostać to, czego pragniesz (77)
- Presupozycje (79)
- Radzenie sobie w każdej sytuacji (81)
- Stwierdzenia prawdziwe i identyfikatory prawdziwości (81)
- Dopasowywanie i prowadzenie za pomocą języka przejścia (84)
- Wyrazy, których należy używać ostrożnie (86)
- Nie myśl w tej chwili o ciastku czekoladowym! (86)
- Wchodzenie na wyższy i schodzenie na niższy poziom ogólności (88)
Rozdział 6. Sprytna mowa ciała (95)
- Jak posługiwać się językiem ciała, aby wpływać na innych w klasie i poza nią (95)
- Budowanie dobrych relacji za pomocą mowy ciała oraz z wykorzystaniem kategorii Satir (102)
Rozdział 7. Poznajemy siebie i innych (109)
- Jak zwiększyć efektywność własnej pracy oraz pracy z innymi dzięki innemu spojrzeniu na świat (109)
- Efektywne wykorzystanie pozycji percepcyjnych (111)
- Co za dużo, to niezdrowo (116)
- Inni ludzie sÄ… naszym lustrzanym odbiciem (119)
- Wewnętrzne perspektywy i ich wykorzystanie (120)
- Metaprogramy (124)
Rozdział 8. Z czego składają się wspomnienia (129)
- Jak wykorzystać swoje zasoby wewnętrzne (129)
- Podróż do wnętrza - wewnętrzne reprezentacje i submodalności (130)
- Odkrywanie wizualnych, dźwiękowych i kinestetycznych submodalności (133)
- Submodalności prowadzące (135)
- PowiÄ…zany i rozdzielony (135)
- Nauka korzystania z grup submodalności (136)
Rozdział 9. Rzucić kotwicę! (145)
- Jak wykorzystać wewnętrzne zasoby umysłowe w sobie i swoim środowisku poznawczym (145)
- Warunkowanie Pawłowa (146)
- Różne rodzaje odruchów (147)
- Kotwiczenie przydatnych stanów (147)
- W świetle reflektorów (151)
- Zachowuj się w klasie szkolnej jak reżyser na planie filmowym (155)
- Użycie kotwic w rozmowie (156)
Rozdział 10. Słowne jujitsu (161)
- Jak wyrażać się elegancko (161)
- Moc płynąca z uzyskania bardziej specyficznego języka (164)
- Metamodel (165)
- Sztuka zadawania pytań (169)
- Dlaczego? (170)
- Zmiana przekonań związanych z rozmową (171)
Rozdział 11. Co się skrywa wewnątrz nauczyciela (177)
- Jak Twoja osobowość wpływa na Twoje postępowanie (177)
- Praca z wartościami (178)
- O czym właściwie mówimy? (179)
- Wartości "do" i wartości "od" (181)
- Rozprawiamy się z przestarzałymi wartościami (183)
- Bądź elastyczny i spełnij swoje pragnienia (183)
- Twoja hierarchia wartości (184)
- Tworzymy własną hierarchię wartości (185)
- Jak zostać liderem w sali lekcyjnej (186)
Rozdział 12. Możesz to zrobić... Najwyższy czas! (193)
- Jak utrzymać motywację (193)
- Znajdź swój naturalny sposób przetwarzania czasu (194)
- Cechy ludzi posługujących się wymienionymi sposobami postrzegania czasu (195)
- Zabawa z osiÄ… czasu (196)
- Zwracanie uwagi na to, czy wspomnienia sÄ… pogrupowane, czy odosobnione (197)
- Język czasu (198)
Rozdział 13. Widać to w Twoich oczach... między innymi (205)
- Zwracanie uwagi na język ciała i ruchy oczu pomoże Ci w skutecznym nawiązywaniu więzi, wywieraniu wpływu na innych i komunikacji (205)
- Wyostrzenie zmysłów (206)
- Ruch oczu (207)
- Model wskazówek systemów reprezentacji związanych z ruchem gałek ocznych (210)
- Sam sprawdź model wskazówek systemów reprezentacji (211)
- Strategie (212)
Rozdział 14. Magiczna liczba 7 (219)
- Rozumienie ograniczeń świadomości i współczesne badania nad NLP (219)
- Jak to zrobiłeś? (219)
- Magiczna liczba 7 - granice świadomości (224)
- Model komunikacyjny NLP (226)
Rozdział 15. Dzień ćwiczeń (233)
- Jak zaplanować i przeprowadzić własną sesję treningową NLP (233)
- Zaczynamy (234)
- Ćwiczenie 1. (236)
- Ćwiczenie 2. (239)
- Ćwiczenie 3. (242)
- Ćwiczenie 4. (244)
- Ćwiczenie 5. (248)
- Ćwiczenie 6. (254)
Słownik terminów wykorzystywanych w NLP (259)
Bibliografia (267)
Bibliografia chronologiczna (279)
Biogramy autorów (283)