Czy żyjemy w “naszej erze"?. Nowożytność jako projekt filozoficzny - Sensus
ISBN: 978-83-8088-945-3
stron: 206, Format: ebook
Data wydania: 2018-02-23
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 16,48 zł (poprzednio: 19,86 zł)
Oszczędzasz: 17% (-3,38 zł)
Iluminacja to za maÅ‚o. Filozofia umożliwia swym miÅ‚oÅ›nikom doÅ›wiadczenie lewitacji. Jako metafizyka przekracza ustalenia fizyki i matematyki, ponieważ nie zadowala siÄ™ wiedzÄ… o Å›wiecie zewnÄ™trznym i dąży do samowiedzy. […] Skoro ruch Ziemi jest bezpoÅ›rednio doÅ›wiadczany jako pozór jej bezruchu, dlaczego mielibyÅ›my wykluczać, że bezpoÅ›rednio doÅ›wiadczana grawitacja jest pozorem przesÅ‚aniajÄ…cym prawdÄ™ o naszej lewitacji w przestworzach kosmosu. [...] zaniepokojeni ewentualnymi turbulencjami nie muszÄ… zapinać pasów - jeÅ›li znoszÄ… bez sensacji ziemskie przyciÄ…ganie oraz ruch wraz z ZiemiÄ… wokóÅ‚ SÅ‚oÅ„ca, żaden dyskomfort im nie grozi.
Przewrót kopernikaÅ„ski 2.0
Osoby które kupowaÅ‚y "Czy żyjemy w “naszej erze"?. Nowożytność jako projekt filozoficzny", wybieraÅ‚y także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Prawa ludzkiej natury 58,29 zł, (13,99 zł -76%)
- Szczęśliwa bez winy. Jak uwolnić się od poczucia winy i odnaleźć drogę do szczęścia 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Mantra ciszy. 7 reguł duchowej ścieżki 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Społeczne światy. Teoria - empiria - metody badań. Na przykładzie świata wspinaczki 34,14 zł, (9,90 zł -71%)
Spis treści
Czy żyjemy w “naszej erze"?. Nowożytność jako projekt filozoficzny eBook -- spis treÅ›ci
Od autora 7
Czy żyjemy w „naszej erze”? 9
MiÄ™dzy prawem i etycznoÅ›ciÄ…: moralność jako wspólnota wartoÅ›ci użytkowej 45
Hegel jako krytyk idei umowy społecznej 65
Umowa formalnie Å‚Ä…czy zawierajÄ…ce jÄ… strony, utrwalajÄ…c zarazem ich faktyczne rozdzielenie (66); Umowa spoÅ‚eczna konstytuuje spoÅ‚eczeÅ„stwo obywatelskie, a nie paÅ„stwo czy rodzinÄ™ (68); WyodrÄ™bnienie spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego sprzyja uwolnieniu paÅ„stwa i rodziny od korumpujÄ…cych je prywatnych interesów (71); SpoÅ‚eczeÅ„stwo obywatelskie jako rodzina ogólna i paÅ„stwo zewnÄ™trzne (74); Kultywowanie egoistycznych interesów podważa integralność paÅ„stwa i rodziny, sprzyja zaÅ› rozwojowi spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego (76); SpoÅ‚eczeÅ„stwo obywatelskie nadaje egoistycznej samorealizacji znaczenie kulturotwórczej pracy nad sobÄ…, która denaturalizuje osobowość obywateli, wyzwalajÄ…c jÄ… z wszelkich przyrodzonych zaszÅ‚oÅ›ci (79); SpoÅ‚eczeÅ„stwo obywatelskie: kultura jako rzeczywistość moralnoÅ›ci (82); Ekonomia polityczna jako teoretyczna samowiedza spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego (84); SpoÅ‚eczeÅ„stwo obywatelskie jako uniwersalna instytucja nowożytnego uspoÅ‚ecznienia (88)
Karol Marks i kryzys kapitalizmu 91
Przewrót kopernikaÅ„ski 2.0 127
Pytanie do Kanta: czy można wyzwolić „widza” ze stagnacji, „każąc mu siÄ™ obracać”? (131); Logika transcendentalna: jak krytyczne przeciwstawienie „realnej” analityki „urojonej” dialektyce przechodzi w ich bezwiedne zespolenie? (145); Lunocentryzm: urojony przystanek na drodze od geocentryzmu do heliocentryzmu (164); Hegel metafizycznie przekracza matematyczne przyrodoznawstwo (ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem matematyki) (173); Przewrót kopernikaÅ„ski 1.0 jest incydentalnÄ… woltÄ… w obrÄ™bie kosmologicznego centryzmu; w wersji 2.0 staje siÄ™ on nieustajÄ…cÄ… re-wolucjÄ…, uprzystÄ™pnionÄ… przez Hegla linearnej formie logiczno-historycznego procesu, w którym opatrznoÅ›ciowÄ… rolÄ™ samorealizujÄ…cej siÄ™ samowiedzy odgrywa filozofia (191)
Bibliografia 203
Informacje o pierwodrukach 205