Zrozumieć social media - Sensus

ISBN: 978-83-283-6600-8
stron: 296, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 31,85 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-17,15 zł)
Facebook na kozetce
Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjÄ™cia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy siÄ™ filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i uważasz, że jesteÅ› caÅ‚kowicie wolny od ich wpÅ‚ywu? Mylisz siÄ™. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystajÄ… ludzie wokóÅ‚ Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentujÄ… w telewizji otaczajÄ…cÄ… CiÄ™ rzeczywistość, to i tak masz na co dzieÅ„ do czynienia z mediami spoÅ‚ecznoÅ›ciowymi. A ponieważ sÄ… to potężne narzÄ™dzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, spoÅ‚ecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedziaÅ‚, jak dziaÅ‚ajÄ… i jak siÄ™ pod ich wpÅ‚ywem zmieniamy.
Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:
- Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych
- Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić
- Jak firmy i politycy wykorzystujÄ… to, czym dzielimy siÄ™ w sieci dla swoich celów
- W jaki sposób mÄ…drze używać mocy mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych
Osoby które kupowały "Zrozumieć social media", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Zrozumieæ social media -- spis tre¶ci
Wstêp. Dlaczego powsta³a ta ksi±¿ka? 7
Rozdzia³ 1. Czym s± media spo³eczno¶ciowe? 13
- Kiedy powsta³y media spo³eczno¶ciowe? 18
- Jak rozwija³y siê media spo³eczno¶ciowe w Polsce? 21
- Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach spo³eczno¶ciowych 23
- Ka¿dy z nas jest reporterem i publicyst± 25
- Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach spo³eczno¶ciowych 27
- Jak dzia³aj± algorytmy wy¶wietlania tre¶ci Facebooka, Instagrama i innych serwisów spo³eczno¶ciowych? 30
- Quiz: sprawd¼ swoj± wiedzê o mediach spo³eczno¶ciowych 36
Rozdzia³ 2. Dlaczego i jak u¿ywamy mediów spo³eczno¶ciowych? 39
- Miejsce mediów spo³eczno¶ciowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
- Potrzeba kontaktu z bliskimi g³ówn± motywacj± do korzystania z mediów spo³eczno¶ciowych 45
- Ile czasu spêdzamy na konsumowaniu tre¶ci? 46
- Czas czasowi nierówny w mediach spo³eczno¶ciowych 49
- Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów spo³eczno¶ciowych? 52
Rozdzia³ 3. Nowi idole w mediach spo³eczno¶ciowych 57
- Kim jest influencer? 59
- Za co kochamy influencerów? 65
- Jak media spo³eczno¶ciowe zmieni³y ¿ycie celebrytów? 70
- Od lekarza do influencera 71
- Czy ufamy influencerom? 73
- Idealne ¿ycie na Instagramie 77
- Historia pewnej instagramerki oraz nale¶ników, które okaza³y siê plackami tortilli 78
- "Instagram da³ mi w ko¶æ i wywróci³ moje ¿ycie do góry nogami" - wywiad 81
Rozdzia³ 4. W pogoni za tre¶ciami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87
- Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
- Pokolenie Z, czyli always on 94
- Fonoholizm w¶ród polskich nastolatków 102
Rozdzia³ 5. Emocje w mediach spo³eczno¶ciowych 105
- Emocje podstawowe i z³o¿one 108
- Eksperyment Facebooka z manipulacj± tre¶ciami 111
- Co siê dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
- Jak zmieni³ nas Instagram? 117
Rozdzia³ 6. Cechy osobowo¶ciowe a korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych 121
- Czym jest wielka pi±tka? 124
- Jak poszczególne wymiary osobowo¶ci determinuj± korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych i internetu? 127
- Po like'ach ich poznacie 130
- Media spo³eczno¶ciowe lepsze od psychiatry? 134
- Jak ró¿nice kulturowe wp³ywaj± na korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych? 136
- Chiñska utopia 138
Rozdzia³ 7. Czy korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych powoduje depresjê? 143
- Przez media spo³eczno¶ciowe ¿yjemy w erze zazdro¶ci 147
- Zabi³a siê, bo dostawa³a za ma³o polubieñ w serwisach spo³eczno¶ciowych 151
- Bierne i aktywne korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych 153
Rozdzia³ 8. Serwisy spo³eczno¶ciowe i ich wp³yw na odbiorców 157
- Negatywny wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych na zdrowie 160
- Nie ¶piê, bo lajkujê posty 161
- Media spo³eczno¶ciowe a zadowolenie z w³asnego wygl±du 163
- Przemoc w mediach spo³eczno¶ciowych 165
- Jak minimalizowaæ negatywny wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych? 171
- Jakie s± pozytywne efekty korzystania z mediów spo³eczno¶ciowych? 175
- Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów spo³eczno¶ciowych rozk³adaj± siê na poszczególne serwisy? 179
Rozdzia³ 9. Wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych na du¿e grupy ludzi 181
- Fake news gro¼niejsz± broni± ni¿ karabin maszynowy 184
- Co ³±czy Trumpa z macedoñskim miastem We³es? 188
- Jak rozpoznaæ fa³szywe informacje? 190
- Deepfake now± form± fake newsa 197
- Wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych na politykê 200
- O takich, co ukradli dane 203
- Media spo³eczno¶ciowe w czasach pandemii 206
Rozdzia³ 10. Media spo³eczno¶ciowe w reklamie i promocji 213
- Jakie dane przekazujemy serwisom spo³eczno¶ciowym? 218
- Media spo³eczno¶ciowe napêdzaj± nas do wydawania pieniêdzy 220
- Przepis na fa³szywego influencera 223
- Marketing szeptany 226
- Chcê zaistnieæ ze swoj± mark± w mediach spo³eczno¶ciowych. Jak to zrobiæ? 232
Rozdzia³ 11. Jak u¿ywaæ serwisów spo³eczno¶ciowych na co dzieñ? 241
- Ucz siê na b³êdach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach spo³eczno¶ciowych 247
- Jak pokonaæ trolla? 251
- Chcê mieæ wiêcej like'ów! Jakie posty publikowaæ? 255
- Jak korzystaæ z hasztagów w mediach spo³eczno¶ciowych? 259
- Biznesowe media spo³eczno¶ciowe 263
- W grupie ra¼niej. Zw³aszcza na Facebooku 270
- Kim jest community manager? 275
- Quiz: sprawd¼ swoj± wiedzê o mediach spo³eczno¶ciowych 279
Zakoñczenie. Jakie bêd± media spo³eczno¶ciowe w przysz³o¶ci? 283