reklama - zainteresowany?

Zrozumieć social media - Sensus

Zrozumieć social media
Autor: Artur Roguski
ISBN: 978-83-283-6600-8
stron: 296, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 31,85 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-17,15 zł)

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Tagi: Komunikacja międzyludzka

Facebook na kozetce

Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjÄ™cia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy siÄ™ filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i uważasz, że jesteÅ› caÅ‚kowicie wolny od ich wpÅ‚ywu? Mylisz siÄ™. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystajÄ… ludzie wokóÅ‚ Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentujÄ… w telewizji otaczajÄ…cÄ… CiÄ™ rzeczywistość, to i tak masz na co dzieÅ„ do czynienia z mediami spoÅ‚ecznoÅ›ciowymi. A ponieważ sÄ… to potężne narzÄ™dzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, spoÅ‚ecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedziaÅ‚, jak dziaÅ‚ajÄ… i jak siÄ™ pod ich wpÅ‚ywem zmieniamy.

Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:

  • Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych
  • Co powoduje, że siÄ™ od nich uzależniamy, i czy możemy siÄ™ przed tym bronić
  • Jak firmy i politycy wykorzystujÄ… to, czym dzielimy siÄ™ w sieci dla swoich celów
  • W jaki sposób mÄ…drze używać mocy mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Spis treści

Zrozumieæ social media -- spis tre¶ci

 

Wstêp. Dlaczego powsta³a ta ksi±¿ka? 7

 

Rozdzia³ 1. Czym s± media spo³eczno¶ciowe? 13

  • Kiedy powsta³y media spo³eczno¶ciowe? 18
  • Jak rozwija³y siê media spo³eczno¶ciowe w Polsce? 21
  • Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach spo³eczno¶ciowych 23
  • Ka¿dy z nas jest reporterem i publicyst± 25
  • Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach spo³eczno¶ciowych 27
  • Jak dzia³aj± algorytmy wy¶wietlania tre¶ci Facebooka, Instagrama i innych serwisów spo³eczno¶ciowych? 30
  • Quiz: sprawd¼ swoj± wiedzê o mediach spo³eczno¶ciowych 36

Rozdzia³ 2. Dlaczego i jak u¿ywamy mediów spo³eczno¶ciowych? 39

  • Miejsce mediów spo³eczno¶ciowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
  • Potrzeba kontaktu z bliskimi g³ówn± motywacj± do korzystania z mediów spo³eczno¶ciowych 45
  • Ile czasu spêdzamy na konsumowaniu tre¶ci? 46
  • Czas czasowi nierówny w mediach spo³eczno¶ciowych 49
  • Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów spo³eczno¶ciowych? 52

Rozdzia³ 3. Nowi idole w mediach spo³eczno¶ciowych 57

  • Kim jest influencer? 59
  • Za co kochamy influencerów? 65
  • Jak media spo³eczno¶ciowe zmieni³y ¿ycie celebrytów? 70
  • Od lekarza do influencera 71
  • Czy ufamy influencerom? 73
  • Idealne ¿ycie na Instagramie 77
  • Historia pewnej instagramerki oraz nale¶ników, które okaza³y siê plackami tortilli 78
  • "Instagram da³ mi w ko¶æ i wywróci³ moje ¿ycie do góry nogami" - wywiad 81

Rozdzia³ 4. W pogoni za tre¶ciami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87

  • Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
  • Pokolenie Z, czyli always on 94
  • Fonoholizm w¶ród polskich nastolatków 102

Rozdzia³ 5. Emocje w mediach spo³eczno¶ciowych 105

  • Emocje podstawowe i z³o¿one 108
  • Eksperyment Facebooka z manipulacj± tre¶ciami 111
  • Co siê dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
  • Jak zmieni³ nas Instagram? 117

Rozdzia³ 6. Cechy osobowo¶ciowe a korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych 121

  • Czym jest wielka pi±tka? 124
  • Jak poszczególne wymiary osobowo¶ci determinuj± korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych i internetu? 127
  • Po like'ach ich poznacie 130
  • Media spo³eczno¶ciowe lepsze od psychiatry? 134
  • Jak ró¿nice kulturowe wp³ywaj± na korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych? 136
  • Chiñska utopia 138

Rozdzia³ 7. Czy korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych powoduje depresjê? 143

  • Przez media spo³eczno¶ciowe ¿yjemy w erze zazdro¶ci 147
  • Zabi³a siê, bo dostawa³a za ma³o polubieñ w serwisach spo³eczno¶ciowych 151
  • Bierne i aktywne korzystanie z mediów spo³eczno¶ciowych 153

Rozdzia³ 8. Serwisy spo³eczno¶ciowe i ich wp³yw na odbiorców 157

  • Negatywny wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych na zdrowie 160
  • Nie ¶piê, bo lajkujê posty 161
  • Media spo³eczno¶ciowe a zadowolenie z w³asnego wygl±du 163
  • Przemoc w mediach spo³eczno¶ciowych 165
  • Jak minimalizowaæ negatywny wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych? 171
  • Jakie s± pozytywne efekty korzystania z mediów spo³eczno¶ciowych? 175
  • Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów spo³eczno¶ciowych rozk³adaj± siê na poszczególne serwisy? 179

Rozdzia³ 9. Wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych na du¿e grupy ludzi 181

  • Fake news gro¼niejsz± broni± ni¿ karabin maszynowy 184
  • Co ³±czy Trumpa z macedoñskim miastem We³es? 188
  • Jak rozpoznaæ fa³szywe informacje? 190
  • Deepfake now± form± fake newsa 197
  • Wp³yw mediów spo³eczno¶ciowych na politykê 200
  • O takich, co ukradli dane 203
  • Media spo³eczno¶ciowe w czasach pandemii 206

Rozdzia³ 10. Media spo³eczno¶ciowe w reklamie i promocji 213

  • Jakie dane przekazujemy serwisom spo³eczno¶ciowym? 218
  • Media spo³eczno¶ciowe napêdzaj± nas do wydawania pieniêdzy 220
  • Przepis na fa³szywego influencera 223
  • Marketing szeptany 226
  • Chcê zaistnieæ ze swoj± mark± w mediach spo³eczno¶ciowych. Jak to zrobiæ? 232

Rozdzia³ 11. Jak u¿ywaæ serwisów spo³eczno¶ciowych na co dzieñ? 241

  • Ucz siê na b³êdach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach spo³eczno¶ciowych 247
  • Jak pokonaæ trolla? 251
  • Chcê mieæ wiêcej like'ów! Jakie posty publikowaæ? 255
  • Jak korzystaæ z hasztagów w mediach spo³eczno¶ciowych? 259
  • Biznesowe media spo³eczno¶ciowe 263
  • W grupie ra¼niej. Zw³aszcza na Facebooku 270
  • Kim jest community manager? 275
  • Quiz: sprawd¼ swoj± wiedzê o mediach spo³eczno¶ciowych 279

Zakoñczenie. Jakie bêd± media spo³eczno¶ciowe w przysz³o¶ci? 283

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.