reklama - zainteresowany?

Zrozumieć social media - Sensus

Zrozumieć social media
Autor: Artur Roguski
ISBN: 978-83-283-6600-8
stron: 296, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 31,85 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-17,15 zł)

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Tagi: Komunikacja międzyludzka

Facebook na kozetce

Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy.

Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:

  • Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych
  • Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić
  • Jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów
  • W jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Spis treści

Zrozumie social media -- spis treci

 

Wstp. Dlaczego powstaa ta ksika? 7

 

Rozdzia 1. Czym s media spoecznociowe? 13

  • Kiedy powstay media spoecznociowe? 18
  • Jak rozwijay si media spoecznociowe w Polsce? 21
  • Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach spoecznociowych 23
  • Kady z nas jest reporterem i publicyst 25
  • Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach spoecznociowych 27
  • Jak dziaaj algorytmy wywietlania treci Facebooka, Instagrama i innych serwisów spoecznociowych? 30
  • Quiz: sprawd swoj wiedz o mediach spoecznociowych 36

Rozdzia 2. Dlaczego i jak uywamy mediów spoecznociowych? 39

  • Miejsce mediów spoecznociowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
  • Potrzeba kontaktu z bliskimi gówn motywacj do korzystania z mediów spoecznociowych 45
  • Ile czasu spdzamy na konsumowaniu treci? 46
  • Czas czasowi nierówny w mediach spoecznociowych 49
  • Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów spoecznociowych? 52

Rozdzia 3. Nowi idole w mediach spoecznociowych 57

  • Kim jest influencer? 59
  • Za co kochamy influencerów? 65
  • Jak media spoecznociowe zmieniy ycie celebrytów? 70
  • Od lekarza do influencera 71
  • Czy ufamy influencerom? 73
  • Idealne ycie na Instagramie 77
  • Historia pewnej instagramerki oraz naleników, które okazay si plackami tortilli 78
  • "Instagram da mi w ko i wywróci moje ycie do góry nogami" - wywiad 81

Rozdzia 4. W pogoni za treciami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87

  • Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
  • Pokolenie Z, czyli always on 94
  • Fonoholizm wród polskich nastolatków 102

Rozdzia 5. Emocje w mediach spoecznociowych 105

  • Emocje podstawowe i zoone 108
  • Eksperyment Facebooka z manipulacj treciami 111
  • Co si dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
  • Jak zmieni nas Instagram? 117

Rozdzia 6. Cechy osobowociowe a korzystanie z mediów spoecznociowych 121

  • Czym jest wielka pitka? 124
  • Jak poszczególne wymiary osobowoci determinuj korzystanie z mediów spoecznociowych i internetu? 127
  • Po like'ach ich poznacie 130
  • Media spoecznociowe lepsze od psychiatry? 134
  • Jak rónice kulturowe wpywaj na korzystanie z mediów spoecznociowych? 136
  • Chiska utopia 138

Rozdzia 7. Czy korzystanie z mediów spoecznociowych powoduje depresj? 143

  • Przez media spoecznociowe yjemy w erze zazdroci 147
  • Zabia si, bo dostawaa za mao polubie w serwisach spoecznociowych 151
  • Bierne i aktywne korzystanie z mediów spoecznociowych 153

Rozdzia 8. Serwisy spoecznociowe i ich wpyw na odbiorców 157

  • Negatywny wpyw mediów spoecznociowych na zdrowie 160
  • Nie pi, bo lajkuj posty 161
  • Media spoecznociowe a zadowolenie z wasnego wygldu 163
  • Przemoc w mediach spoecznociowych 165
  • Jak minimalizowa negatywny wpyw mediów spoecznociowych? 171
  • Jakie s pozytywne efekty korzystania z mediów spoecznociowych? 175
  • Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów spoecznociowych rozkadaj si na poszczególne serwisy? 179

Rozdzia 9. Wpyw mediów spoecznociowych na due grupy ludzi 181

  • Fake news groniejsz broni ni karabin maszynowy 184
  • Co czy Trumpa z macedoskim miastem Wees? 188
  • Jak rozpozna faszywe informacje? 190
  • Deepfake now form fake newsa 197
  • Wpyw mediów spoecznociowych na polityk 200
  • O takich, co ukradli dane 203
  • Media spoecznociowe w czasach pandemii 206

Rozdzia 10. Media spoecznociowe w reklamie i promocji 213

  • Jakie dane przekazujemy serwisom spoecznociowym? 218
  • Media spoecznociowe napdzaj nas do wydawania pienidzy 220
  • Przepis na faszywego influencera 223
  • Marketing szeptany 226
  • Chc zaistnie ze swoj mark w mediach spoecznociowych. Jak to zrobi? 232

Rozdzia 11. Jak uywa serwisów spoecznociowych na co dzie? 241

  • Ucz si na bdach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach spoecznociowych 247
  • Jak pokona trolla? 251
  • Chc mie wicej like'ów! Jakie posty publikowa? 255
  • Jak korzysta z hasztagów w mediach spoecznociowych? 259
  • Biznesowe media spoecznociowe 263
  • W grupie raniej. Zwaszcza na Facebooku 270
  • Kim jest community manager? 275
  • Quiz: sprawd swoj wiedz o mediach spoecznociowych 279

Zakoczenie. Jakie bd media spoecznociowe w przyszoci? 283

Dodaj do koszyka Zrozumieć social media

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.