Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone - Sensus

ISBN: 978-83-283-6886-6
stron: 280, Format: mp3
Data wydania: 2020-06-01
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 53,75 zł)
Oszczędzasz: 76% (-40,85 zł)
Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszÄ… umieć siÄ™ dogadać. Brak wspólnej wizji, Å›wiadomoÅ›ci istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiÄ™dzy wspóÅ‚pracujÄ…cymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w Å›rodowisku Agile, gdzie ludzie ze Å›wiata biznesu i developerzy pracujÄ… razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje siÄ™ niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejÄ™tnoÅ›ci miÄ™kkie majÄ… tam wiÄ™ksze znaczenie niż umiejÄ™tnoÅ›ci techniczne, które Å‚atwiej zdobyć.
Skuteczna komunikacja to taka sama umiejÄ™tność jak jazda samochodem czy programowanie. MichaÅ‚ Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkÅ‚adajÄ…c caÅ‚y proces rozmowy na proste elementy. DziÄ™ki temu czytelnik może nauczyć siÄ™ rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posÅ‚uguje siÄ™ prostym i zrozumiaÅ‚ym jÄ™zykiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. NarzÄ™dzia, które czytelnik dostaje do rÄ™ki, można od razu wykorzystać w pracy.
Oprogramowanie szyte na miarÄ™ wyróżnia siÄ™ spoÅ›ród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu - w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tÅ‚umaczenie z jÄ™zyka angielskiego, ani próba zastosowania amerykaÅ„skich technik w polskich realiach. Liczne przykÅ‚ady zaczerpniÄ™te prosto z życia pokazujÄ…, jakie błędy popeÅ‚niamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. GwarantujÄ™, że niejeden raz uÅ›miechniesz siÄ™ podczas czytania zapisów rozmów.
Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.
Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko
Osoby które kupowały "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Powiedz, co myślisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- 100happydays, czyli jak się robi szczęście w 100 dni 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
Oprogramowanie szyte na miarê. Jak rozmawiaæ z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone Audiobook -- spis tre¶ci
Wstêp do wydania drugiego (9)
Wstêp do wydania pierwszego (11)
Rozdzia³ 1. Miêdzy biznesem a IT (13)
- Dla kogo jest ta ksi±¿ka? (14)
- Ile zarz±dzania jest w zarz±dzaniu wymaganiami? (17)
- Klient, który wie, czego chce (19)
- Podsumowanie (22)
Rozdzia³ 2. Co to znaczy "my¶leæ biznesowo"? (23)
- Nonszalancja programistów (23)
- Podsumowanie (29)
Rozdzia³ 3. Wspólna wizja (31)
- Czym jest wizja? (32)
- Wizja a zakres systemu (33)
- Formu³owanie wizji (35)
- Nazwa jest wa¿na (36)
- Wizja jest wspó³dzielona albo nie ma jej wcale (39)
- Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
- Podsumowanie (43)
Rozdzia³ 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)
- Proces biznesowy, czyli co siê dzieje u klienta (47)
- Podsumowanie (51)
Rozdzia³ 5. Sztuka zadawania pytañ (53)
- Kto prowadzi konwersacjê? (53)
- Co to znaczy patrzeæ z perspektywy klienta? (54)
- ¦wiadomo¶æ s³ownictwa w trakcie konwersacji (58)
- Podsumowanie (61)
Rozdzia³ 6. Odkrywanie potrzeb (63)
- Czym jest potrzeba? (64)
- Podsumowanie (89)
Rozdzia³ 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)
- Podstawowa struktura konwersacji (92)
- Konkretyzowanie wymagañ (97)
- Uogólnianie wymagañ (132)
- Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
- Proponowanie alternatywnych rozwi±zañ (149)
- Podsumowanie (152)
Rozdzia³ 8. Pytania trafiaj±ce w samo sedno (153)
- Bufor bezu¿ytecznych odpowiedzi (153)
- Pytania zamkniête i otwarte (160)
- Wyra¿anie oczekiwañ poprzez zaprzeczenie (162)
- Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
- Podsumowanie (176)
Rozdzia³ 9. Czy miêdzy nami jest chemia? (177)
- Mechanika a chemia konwersacji (177)
- Parafrazowanie (178)
- Technika pozytywnej intencji (184)
- Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
- Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
- Podsumowanie (208)
Rozdzia³ 10. Ustalanie priorytetów wymagañ (209)
- Pytanie i eliminowanie (210)
- Wa¿no¶æ a pilno¶æ (215)
- Excelowe czary-mary (222)
- Podsumowanie (225)
Rozdzia³ 11. Spotkania (227)
- Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
- Przygotowanie spotkania (231)
- Prowadzenie spotkania (241)
- Zamykanie spotkania (247)
- Formu³y spotkañ na ró¿ne okazje (248)
- Podsumowanie (256)
Rozdzia³ 12. Techniki zbierania wymagañ w pigu³ce (257)
- Wizja (258)
- Odkrywanie potrzeb (259)
- Konkretyzowanie (260)
- Technika skrzynki (262)
- Ekrany u¿ytkownika (263)
- Uogólnianie (263)
- Powiêkszanie przestrzeni mo¿liwych rozwi±zañ (265)
- Proponowanie alternatywnych rozwi±zañ (265)
- Pytania trafiaj±ce w samo sedno (266)
- Zmiana ram odniesienia (267)
- Parafrazowanie (268)
- Technika pozytywnej intencji (269)
- Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
- Komunikacja wed³ug modelu NVC (271)
- Ustalanie priorytetów za pomoc± pytañ (272)
- Spotkania (274)
Rozdzia³ 13. Kiedy techniki przedstawione w tej ksi±¿ce NIE zadzia³aj±? (277)
Lektura uzupe³niaj±ca (279)