Zrozumieć kreatywność - Sensus
ISBN: 9788394853198
stron: 124, Format: ebook
Data wydania: 2017-12-07
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 17,07 zł
Dr Magdalena Pastuszak – wykładowca wydziału Sztuki Nowych Mediów
Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Uzyskała doktorat z grafiki
na Uniwersytecie Marii Curii-Skłodowskiej w Lublinie. Absolwentka Akademii
Sztuk Pięknych w Krakowie. Członek Stowarzyszenia Międzynarodowego Triennale
Grafiki w Krakowie oraz Związku Polskich Artystów Plastyków.
Zajmuje się grafiką interdyscyplinarną, projektowaniem graficznym, alternatywnym,
grafiką wydawniczą. Ma na swoim koncie około 100 zrealizowanych projektów
okładek do książek. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy Art Directora
w agencjach reklamowych. Projektowała dla takich firm jak: Compensa, Heros, Pepe
Jeans, Super Pharm, Galeria Mokotów, Lucki Strike, Ballentines, Frosta, Puegeot,
Computer Land, Polsoja, Moderna, Energizer, Nestle, Johnson&Johnson, Kubiak
Production, PKO B.P., Cussons, Janssen Cilag, Cadbury, Colgate, Palmolive, Lays,
Raiffeizen Bank, Era, Orange, Plus, Sony Ericsson, Winiary, Gerber. Współpracowała
przy reklamach telewizyjnych i radiowych.
Nagrody i wyróżnienia: wyróżnienia za logotypy: Idea 97, ASP, PKP; pierwsza
nagroda za logotyp Muzeum Lniarstwa w Żyrardowie; fotografię w kategorii
„Prawdziwy mężczyzna” – „Taste Life Johnnie Walker 98”; oraz serię plakatów „Love
Mother Earth” – Japonia; pierwsze i drugie miejsce za kampanię społeczną „Daj im
przyszłość – rodzinne domy dziecka”.
Książka jest przeznaczona dla wszystkich osób, które chcą zrozumieć czym jest
kreatywność. Przedstawia w sposób prosty, uporządkowany i klarowny wszystkie
dotychczasowe aspekty dotyczące tego tematu oraz nowatorskie przemyślenia
autorki. Książka powstała głównie z myślą o studentach uczelni artystycznych jako
pozycja wspomagająca przedmioty takie jak: projektowanie graficzne, grafika wydawnicza,
fotografia i reklama, jednak potrzeba zrozumienia istoty kreatywności
obejmuje wszystkie artystyczne przedmioty – włącznie z nowymi mediami.
Z książki korzystać może każdy, bez względu na wiek i wykonywany zawód –
w pracy i życiu.
Osoby które kupowały "Zrozumieć kreatywność", wybierały także:
- Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby 0,00 zł
- Tajemnice sieci 39,50 zł, (7,90 zł -80%)
- Przeczucie 44,50 zł, (8,90 zł -80%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
Spis treści
Zrozumieć kreatywność eBook -- spis treści
Spis treści
I. CZYM JEST KREATYWNOŚĆ................................................................................................7
II. YIN I YANG KREATYWNOŚCI...............................................................................................9
III. WU XING KREATYWNOŚCI..................................................................................................14
IV. DE KREATYWNOŚCI..............................................................................................................16
VI. YU-WEI KREATYWNOŚCI.....................................................................................................19
VII. WIEDZIEĆ WARTO................................................................................................................20
VIII. SIŁA CIEKAWOSTKI..............................................................................................................24
IX. 28 PRZYKAZAŃ KREATYWNOŚCI......................................................................................26
X. PLUSY I MINUSY
(dodatnie i ujemne cechy osobowościowe preferowane przy kreatywności).........27
XI. KREATYWNA INTELIGENCJA..............................................................................................30
XII. TWÓRCZE MYŚLENIE...........................................................................................................32
XIII. OPERACJE MYŚLOWE SPRZYJAJĄCE KREATYWNOŚĆI..................................................34
XIV. NAJLEPSZE TECHNIKI..........................................................................................................38
XV. MNEMOTECHNIKA...............................................................................................................54
XVI. STRATEGIE KREATYWNOŚCI...............................................................................................59
XVII. PODEJMOWANIE DECYZJI PRZY WPROWADZANIU POMYSŁÓW...............................62
XVIII. ĆWICZENIA DO WYKONANIA.............................................................................................64
XIX. CIEKAWE TECHNIKI..............................................................................................................66
XX. JAK DOBRZE PREZENTOWAĆ PROJEKTY.........................................................................88
XXI. OLIVIERO TOSCANI..............................................................................................................90
XXII. ĆWICZENIA MANUALNE.....................................................................................................92
XXIII. ĆWICZENIA INTELEKTUALNE.............................................................................................106
XXIV. CIEKAWE PRZYKŁADY.........................................................................................................108
Bibliografia...........................................................................................................................120
Netografia:...........................................................................................................................121