reklama - zainteresowany?

Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia - Sensus

Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia
mp3
Autor: Jeffrey M. Schwartz, Rebecca Gladding MD
Tytuł oryginału: You Are Not Your Brain: The 4-Step Solution for Changing Bad Habits, Ending Unhealthy Thinking, and Taking Control of Your Life
Tłumaczenie: Joanna Wójtowicz
ISBN: 978-83-283-6727-2
stron: 352, Format: mp3
Data wydania: 2020-09-28
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

Tagi: Rozwój osobisty | Trening mózgu

Mózg może wywierać ogromny wpÅ‚yw na życie czÅ‚owieka. Niestety, czÄ™sto niekorzystny. Gdy mózg przejmuje kontrolÄ™ nad myÅ›lami, może to powodować podważenie poczucia wÅ‚asnej wartoÅ›ci, wywoÅ‚ywać pragnienia lub skÅ‚aniać do nieodpowiedniego zachowania. Może to być regularne rozgrzebywanie problemów i nadmierny krytycyzm wobec siebie, silny lÄ™k z nieuzasadnionych powodów, obwinianie siebie za coÅ›, na co siÄ™ nie ma wpÅ‚ywu, a także powielanie niepożądanych wzorców zachowaÅ„.

Konsekwencją tego stanu rzeczy jest obniżenie jakości życia. Ktoś, kto tak postępuje, jest nieszczęśliwy, nie wykorzystuje swojego potencjału - w rzeczywistości nie jest sobą!

Ta książka przynosi rozwiÄ…zanie tego problemu. DziÄ™ki niej dowiesz siÄ™, jak przejąć kontrolÄ™ nad wÅ‚asnym mózgiem i zmusić go do pracy dla siebie. Opisana tu metoda czterech kroków pozwala wychwytywać i tÅ‚umić zwodnicze komunikaty wysyÅ‚ane przez mózg, by nastÄ™pnie uruchomić go do koncentrowania uwagi na nowych, korzystnych dziaÅ‚aniach i zachowaniach. W ten sposób przeprogramujesz swój mózg w zdrowy i pożyteczny sposób, co w naturalny sposób doprowadzi do stopniowych zmian w życiu: staniesz siÄ™ osobÄ…, którÄ… naprawdÄ™ chcesz być, bÄ™dziesz podejmować mÄ…dre decyzje i jednoczeÅ›nie wzmocnisz i pobudzisz do dziaÅ‚ania swoje prawdziwe ja.

W tej książce:

  • czym sÄ… zwodnicze komunikaty i w jaki sposób wpÅ‚ywajÄ… na ksztaÅ‚towanie nawyków
  • jak oddzielić faÅ‚szywe komunikaty od wÅ‚asnej tożsamoÅ›ci
  • metoda czterech kroków: zasady, praktykowanie i przydatne wskazówki
  • pokonywanie problemów podczas wdrażania opisywanej metody
  • opracowanie wÅ‚asnego planu jej wdrażania

Twój umysÅ‚: droga do prawdziwej wolnoÅ›ci!

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

 

Osoby które kupowały "Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia", wybierały także:

  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen maÅ‚ej grupy
  • Błękitny umysÅ‚. MyÅ›l na odwrót, dziaÅ‚aj na opak, poznaj nieznane!
  • Koncepcja Alter Ego. W poszukiwaniu prawdziwego "ja"
  • Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjaÅ‚. Wydanie II

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

Spis treści

Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego ¿ycia Audiobook -- spis tre¶ci

 

Wstêp 13

 

CZÊ¦Æ I. POCZUCIE TO¯SAMO¦CI 23

Rozdzia³ 1. Nie jeste¶ swoim mózgiem 25

  • B³êdne ko³o zwodniczych komunikatów wysy³anych przez mózg 30
  • Rozpoznawanie zwodniczych komunikatów wysy³anych przez mózg 35
  • Nie jeste¶ swoim mózgiem 41
  • Podsumowanie 48

Rozdzia³ 2. Wykorzystaj umys³, by zmieniæ swój mózg. Potêga znacz±cych celów i neuroplastyczno¶ci sterowanej przez Ja 49

  • Nazywanie odczuæ fizycznych i emocjonalnych 51
  • Powiedz nie zwodniczym komunikatom - przeformu³owywanie ich tre¶ci 52
  • Prawo veta 53
  • Neuroplastyczno¶æ sterowana przez Ja 54
  • Nadawanie znaczenia przeciwno¶ciom losu 58
  • Ustalanie celów 60
  • Wysi³ek i oczekiwania zamiast pragnieñ 63
  • Ustalanie znacz±cych celów 67
  • Znale¼æ czas 72

Rozdzia³ 3. Dlaczego tak trudno zmieniæ nawyki 75

  • Jak powstaj± nawyki 76
  • Natê¿enie uwagi 81
  • Wolny sprzeciw: nie wierz we wszystko, co my¶lisz (lub czujesz) 82
  • Podsumowanie 85

Rozdzia³ 4. Dlaczego odczucia wydaj± siê takie prawdziwe. Biologia zwodniczych komunikatów wysy³anych przez mózg 87

  • Biologia le¿±ca u podstaw zwodniczych komunikatów i nawyków 89
  • Przestañ karmiæ potwora 93
  • Podsumowanie 94

Rozdzia³ 5. Nowe poczucie to¿samo¶ci. Pokonaj zwodnicze komunikaty metod± czterech kroków 97

  • (Fa³szywa) To¿samo¶æ 99
  • Te odczucia emocjonalne to nie Ty! 101
  • Nie przyjmuj bezkrytycznie zwodniczych komunikatów 105
  • Pokonaj zwodnicze komunikaty wysy³ane przez mózg: dokonuj wyborów i przeprogramuj swój mózg 106
  • Neuroplastyczno¶æ sterowana przez Ja: ¼ród³o nadziei i motywacji 108
  • Metoda czterech kroków i wstêpne badania 109
  • Podsumowanie 112

CZÊ¦Æ II. UMIEJÊTNO¦CI 113

Rozdzia³ 6. Ignorowanie, bagatelizowanie i zaniedbywanie. Jak zwodnicze komunikaty zniekszta³caj± Twój obraz siebie 115

  • Wszyscy mamy naturalne potrzeby i prawdziwe emocje 118
  • Strefy bezpieczeñstwa pomagaj± nam chroniæ nasze prawdziwe emocje 119
  • Wiêkszo¶æ zwodniczych komunikatów to efekt nauki 120
  • Nawykowe ignorowanie, bagatelizowanie i wypieranie prawdziwych potrzeb i emocji jest bolesne 122
  • Twój mózg zosta³ ukszta³towany przez Twoje wyuczone podej¶cie do autentycznych emocji i potrzeb 123
  • Zwodnicze komunikaty s± tym mocniejsze, im bardziej ignorujesz, wypierasz czy zaniedbujesz swoje prawdziwe Ja 126
  • Co wyzwala u Ciebie zwodnicze komunikaty? 127
  • Antidotum na deprecjonowanie i zaniedbywanie naturalnych potrzeb: 5 A 132

Rozdzia³ 7. Rusz z miejsca metod± czterech kroków. Wskazówki i zalecenia 135

  • Zobacz, jak szkodliwe mog± byæ zwodnicze komunikaty wysy³ane przez mózg 136
  • Oceñ wp³yw szkodliwych komunikatów na swoje ¿ycie 140
  • Przygoda z metod± czterech kroków - wskazówki na pocz±tek 145
  • Metoda czterech kroków dzia³a 150
  • Podsumowanie 152

Rozdzia³ 8. Nie mo¿esz zmieniæ tego, czego nie dostrzegasz. Moc ¶wiadomo¶ci i krok 1.: Nazwij po imieniu 153

  • Uwa¿no¶æ to dzia³anie, nie tylko stan umys³u 156
  • Uwa¿no¶æ to ¶wiadomo¶æ 156
  • ¦wiadomo¶æ i koncentracja to dwie ró¿ne rzeczy, ale s± one ze sob± powi±zane 159
  • Uwa¿no¶æ to równie¿ dostrzeganie, ¿e zwodnicze komunikaty nie s± prawdziwe 162
  • Uwa¿no¶æ jest nieoceniaj±ca i oceniaj±ca zarazem 163
  • Przedmioty uwa¿no¶ci 164
  • Zamy¶lenie 166
  • Obezw³adniony przez doznania - pragnienia, impulsy, ból, lêki i tak dalej 170
  • Odnotowywanie w my¶lach 175
  • Gdy zaczniesz nazywaæ zwodnicze komunikaty po imieniu, mo¿esz odnie¶æ wra¿enie, ¿e przybieraj± na sile 178
  • Je¶li trudno Ci ¶ledziæ my¶li, zacznij od odczuæ natury fizycznej 180
  • Radzenie sobie z unikaniem 181
  • W razie w±tpliwo¶ci zastanów siê, co i dlaczego robisz 183
  • Podsumowanie 184

Rozdzia³ 9. Zmiana stosunku do zwodniczych komunikatów za pomoc± kroku 2. - przeformu³uj 187

  • Co¶, co wydaje siê tak realne, musi naprawdê byæ czê¶ci± mnie 189
  • Od trybu "to ja" do ¶wiadomo¶ci i prawdy 191
  • Znaczenie wiêzi spo³ecznych: naukowe podstawy bólu spo³ecznego 193
  • Nie traktuj tego zbyt osobi¶cie 195
  • Nazywanie po imieniu i przeformu³owywanie wycisza o¶rodek alarmowy i wzmacnia o¶rodek oceny 196
  • T³umienie reakcji emocjonalnej ma negatywny wp³yw zarówno na Ciebie, jak i Twoich bliskich 197
  • Przeformu³owywanie: recepta na zmianê sposobu do¶wiadczania zwodniczych komunikatów 198
  • Opcja nr 1. Przeformu³owywanie biologiczne - "To nie ja, to tylko mój mózg" 202
  • Opcja nr 2. Przeformu³owywanie z odniesieniem do bólu spo³ecznego - "Czujê siê odrzucony, wiêc to ból spo³eczny" 204
  • Opcja nr 3. Przeformu³owywanie z odwo³aniem do b³êdów my¶lowych 205

Rozdzia³ 10. Przeformu³owywanie b³êdów my¶lowych 207

  • Z³udne oczekiwania i wadliwe porównania 218
  • Jakie b³êdy my¶lowe pope³niasz? 222
  • M±dry doradca 227
  • Wzmocnij m±drego doradcê: rozpoznaj, zignoruj i zaakceptuj 233
  • Akceptacja 235
  • Przeformu³owywanie zwodniczych komunikatów 238
  • Podsumowanie 239

Rozdzia³ 11. W koncentracji si³a! Krok 3. Zmiana perspektywy 241

  • Co ma na celu krok 3. - zmieñ perspektywê? W czym pomaga? 243
  • Zmiana perspektywy: informacje podstawowe 244
  • Radzenie sobie z nawracaj±cymi my¶lami podczas zmiany perspektywy 251
  • Sposoby na zmianê perspektywy 252
  • Wycisz siê i zmieñ perspektywê - szczególnie zalecane w przypadku lêku i sk³onno¶ci do dzielenia w³osa na czworo 254
  • Konfrontacyjna zmiana perspektywy 258
  • Konfrontacyjna zmiana perspektywy a zachowania unikowe 262
  • Tworzenie planu wdra¿ania konfrontacyjnej zmiany perspektywy 267
  • Listy wdziêczno¶ci - zmiana perspektywy z uwzglêdnieniem 5 A 272
  • Podsumowanie 273

Rozdzia³ 12. Rosn±ca uwa¿no¶æ i krok 4.: przewarto¶ciuj 275

  • Zyskaj now± perspektywê dziêki rosn±cej uwa¿no¶ci 278
  • Naucz siê dbaæ o siebie 281
  • Tabele podsumowuj±ce 288
  • Co dalej? 291

CZÊ¦Æ III. METODA CZTERECH KROKÓW W PRAKTYCE 295

Rozdzia³ 13. Co siê tutaj dzieje? Czy to prawdziwa emocja czy tylko odczucie natury emocjonalnej? 297

  • Gniew: zdrowy czy niezdrowy? 298
  • Smutek: ¿a³oba a depresja i nienawi¶æ do siebie 300
  • Lêk: produktywny czy destrukcyjny? 302
  • Równowaga to podstawa 304
  • Stwierdzenia "powinno¶ciowe" - kiedy s± pomocne? 304

Rozdzia³ 14. Czyñ postêpy, korzystaj±c z metody czterech kroków 307

  • Obrona swojego prawdziwego Ja w relacjach - mówienie o tym, co siê naprawdê my¶li i czuje, a tak¿e podejmowanie korzystnych dla siebie dzia³añ 308
  • Opieranie siê chwilowym pokusom - walka z zachciankami i pragnieniami 312
  • Perfekcjonizm i strach przed odrzuceniem - nauka pope³niania ma³ych b³êdów 322
  • Radzenie sobie z apati±, depresj±, znudzeniem i zmêczeniem 324
  • Osi±ganie optymalnych wyników 325
  • Zmiana niezdrowych nawyków 327
  • Rola farmakologii 328
  • Podsumowanie 329

Rozdzia³ 15. W ramach podsumowania 331

  • Pocz±tki pracy metod± czterech kroków - wskazówki 333
  • Tworzenie swojego planu 337
  • Zwracaj uwagê na swoje prawdziwe Ja 339

Podziêkowania 343

Zalecane lektury 347

Dodaj do koszyka Zapanuj nad swoim mózgiem. Cztery kroki do zmiany swojego życia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2023 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.