reklama - zainteresowany?

Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu - Sensus

Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu
ebook
Autor: Dale Carnegie
Tytuł oryginału: Communicating Your Way to Success
Tłumaczenie: Krzysztof Krzyżanowski
ISBN: 978-83-283-4255-2
stron: 192, Format: ebook
Data wydania: 2018-07-01
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 18,50 zł (poprzednio: 37,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-18,50 zł)

Dodaj do koszyka Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu

Tagi: Komunikacja międzyludzka | Rozwój intelektualny | Rozwój osobisty

Kompetencje merytoryczne sÄ… niezwykle ważne, jednak niemal zawsze o sukcesie decyduje zdolność komunikowania siÄ™ z ludźmi i przekonywania ich do swych racji. WÅ‚aÅ›nie ta magiczna umiejÄ™tność, dziÄ™ki której można siÄ™ stać osobÄ… lubianÄ…, popularnÄ… i skutecznie nakÅ‚aniajÄ…cÄ… innych do przyjÄ™cia jej punktu widzenia, przyczyniÅ‚a siÄ™ do powstania fortun czy imponujÄ…cych karier, również politycznych. Oznacza to jednak, że wiele niepowtarzalnych szans zostaÅ‚o zaprzepaszczonych z powodu błędnych interpretacji, nieporozumieÅ„ i innych niedoskonaÅ‚oÅ›ci w komunikacji. Wniosek jest jasny: jeÅ›li pragniesz sukcesu, musisz posiąść umiejÄ™tność klarownego, zwiÄ™zÅ‚ego i przekonujÄ…cego wyrażania swoich myÅ›li.

Trzymasz w rÄ™ku książkÄ™, dziÄ™ki której Å‚atwiej rozwiniesz swoje umiejÄ™tnoÅ›ci komunikacyjne. Poznasz strategie pozwalajÄ…ce zwiÄ™kszyć skuteczność wypowiedzi. Zawarte tu wskazówki pomogÄ… Ci w doskonaleniu sztuki konwersacji, czyli rozmów z innymi osobami. Poprawisz również umiejÄ™tność wystÄ…pieÅ„ publicznych (np. wygÅ‚aszanie wykÅ‚adów) czy prezentowania informacji czÅ‚onkom grupy. Nauczysz siÄ™ także sÅ‚uchać, dziÄ™ki czemu bÄ™dziesz w stanie w peÅ‚ni zrozumieć przesÅ‚anie rozmówcy. Zapoznasz siÄ™ również z ważnymi zagadnieniami na temat mowy ciaÅ‚a. Przyswoisz sobie zasady klarownego i zwiÄ™zÅ‚ego komunikowania siÄ™ na piÅ›mie.

Dowiedz siÄ™, jak:

  • Zaplanować swojÄ… wypowiedź
  • Identyfikować i usuwać bariery w komunikacji
  • PodkreÅ›lać swojÄ… osobowość podczas rozmów telefonicznych
  • Aktywnie sÅ‚uchać
  • Przygotowywać i wygÅ‚aszać przemowy
  • Opracowywać i przedstawiać doskonaÅ‚e raporty

Zawsze sprawiaj, by inny człowiek czuł się ważny!


Dale Breckenridge Carnegie (1888 - 1955) byÅ‚ autorem cenionych książek z dziedziny samorozwoju i umiejÄ™tnoÅ›ci interpersonalnych. UrodziÅ‚ siÄ™ w Maryville w stanie Missouri, pochodziÅ‚ z ubogiej farmerskiej rodziny. ChcÄ…c siÄ™ wyrwać z biedy, imaÅ‚ siÄ™ różnych zajęć: sprzedawaÅ‚ luksusowe samochody, próbowaÅ‚ siÅ‚ w aktorstwie, staraÅ‚ siÄ™ pisać powieÅ›ci. Jednak sukces odniósÅ‚ dopiero, prowadzÄ…c kursy wystÄ…pieÅ„ publicznych i komunikacji. SÅ‚awÄ™ przyniosÅ‚a mu przetÅ‚umaczona na 37 jÄ™zyków książka Jak zdobyć przyjacióÅ‚ i zjednać sobie ludzi, którÄ… przeczytaÅ‚o ponad 50 milionów ludzi.

Dodaj do koszyka Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu

Spis treści

Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu eBook -- spis tre¶ci

Przedmowa. Komunikacja to proces przebiegaj±cy w dwóch kierunkach (11)

Rozdzia³ 1. Skuteczne prezentowanie innym swoich pomys³ów (15)

  • Czy przes³anie rzeczywi¶cie zosta³o zrozumiane? (16)
  • Czy przes³anie zosta³o zaakceptowane? (17)
  • Zaplanuj swoj± wypowied¼ (18)
    • Zapoznaj siê z tematem (18)
    • Uwzglêdnij to, kim s± Twoi s³uchacze (19)
  • Kwestia wyra¼nego mówienia (20)
  • Mowa cia³a (20)
    • Postawa (21)
    • Kontakt wzrokowy (22)
  • Wizualizuj przes³anie (22)
    • Nie ograniczaj siê do mówienia - poka¿! (23)
    • Wyra¿aj siê w obrazowy sposób podczas rozmów telefonicznych (24)
    • Przedstawiaj przysz³o¶æ w formie obrazów (25)
  • Bariery utrudniaj±ce bezproblemow± komunikacjê (25)
    • Sprawd¼ s³uszno¶æ swoich za³o¿eñ (26)
    • Przyjrzyj siê swojemu nastawieniu (26)
    • Zwracaj uwagê na opinie przyjête z góry (26)
    • Uprzedzenia i tendencyjno¶æ obu stron bior±cych udzia³ w komunikacji (27)
    • Zdawaj sobie sprawê z w³asnego stanu emocjonalnego (28)
    • Kana³y komunikacyjne: zak³ócenia pojawiaj±ce siê miêdzy nadawc± a odbiorc± (29)
  • Korzystaj z informacji zwrotnych (30)
  • Przydzielanie zadañ (31)
    • Planowanie przydzia³ów (31)
    • Przekazywanie informacji dotycz±cej przydzia³u (32)
    • Tworzenie planu dzia³ania (33)
    • Kontrola (33)
  • Rola dyplomacji i taktu (34)
  • Zdob±d¼ zaufanie swoich podw³adnych (36)
  • Podsumowanie (37)

Rozdzia³ 2. Sztuka dobrej konwersacji (39)

  • Jakie s± cechy osoby, która dobrze sobie radzi ze sztuk± konwersacji? (40)
  • Oka¿ serdeczno¶æ (41)
  • Liczy siê nie tylko to, co mówisz, lecz tak¿e to, jak mówisz (42)
  • Rozwijaj umiejêtno¶æ konwersacji (42)
  • Okazuj innym szczere zainteresowanie (45)
  • Zachowuj siê taktownie (46)
  • Poznawaj i zapamiêtuj imiona oraz nazwiska (48)
  • Dowiedz siê czego¶ o drugiej osobie (49)
  • Style prowadzenia konwersacji (50)
  • Nasza osobowo¶æ a rozmowy telefoniczne (52)
    • Twoje nastawienie (53)
    • Taktyka odbierania rozmów telefonicznych (53)
    • Taktyka stosowana w przypadku dzwonienia do kogo¶ (54)
  • Small talk, czyli rozmowa o niczym (55)
  • Jak staæ siê lepszym s³uchaczem? (56)
  • Lista kontrolna dotycz±ca skuteczno¶ci podczas konwersacji (56)
  • Podsumowanie (57)

Rozdzia³ 3. S³uchaj! S³uchaj! S³uchaj! (61)

  • Jak zostaæ aktywnym s³uchaczem? (62)
    • Sze¶æ strategii, dziêki którym zostaniesz lepszym s³uchaczem (63)
    • Siedem typów s³uchaczy (66)
  • Obserwuj mowê cia³a (68)
    • Nie istnieje co¶ takiego jak uniwersalna mowa cia³a (69)
    • Analizuj sposób, w jaki poszczególne osoby u¿ywaj± komunikatów pozawerbalnych (71)
  • Sprzê¿enie zwrotne (72)
  • Jak zosta³ odebrany dany komunikat? (73)
  • Zadawaj pytania (74)
  • Zwracaj uwagê na sygna³y pozawerbalne (74)
  • Gdy to Ty jeste¶ odbiorc± (75)
  • Podsumowanie (75)

Rozdzia³ 4. Przemawianie z pewno¶ci± siebie i przekonaniem (77)

  • Przygotowanie - pierwszy krok do tego, by wyg³aszaæ udane przemowy (78)
  • Przygotowywanie przemówienia na nieznany temat (79)
  • Magiczny przepis na dynamiczne przemówienia (81)
    • Zdarzenie (81)
    • Dzia³anie (sedno sprawy) (82)
    • Korzy¶æ (82)
  • Opisywanie sytuacji z perspektywy s³uchaczy (82)
  • Jak przygotowywaæ i wyg³aszaæ przemowy (83)
  • Zwiêksz wyrazisto¶æ opisywanego zdarzenia (84)
  • Piêæ kroków, by nauczyæ siê lepszej wymowy (85)
    • Popraw sposób mówienia (86)
    • Przezwyciê¿anie zaburzeñ mowy (87)
    • Kluczow± kwesti± jest intonacja (88)
    • Wybierz odpowiednie tempo (88)
    • Kontroluj natê¿enie g³osu (88)
  • Dwana¶cie wskazówek pozwalaj±cych zaskarbiæ sobie sympatiê s³uchaczy (89)
  • Przedstawianie mówcy i dziêkowanie mu (94)
    • Przygotowywanie siê do przedstawienia mówcy (95)
    • Przedstawianie siebie (95)
    • Dziêkowanie mówcy (96)
  • Podsumowanie (96)

Rozdzia³ 5. Jak ciekawie wyg³aszaæ prezentacje skierowane do grup (99)

  • Kim s± Twoi s³uchacze? (100)
    • Wiedza (100)
    • Kompetencje (101)
    • Do¶wiadczenie (101)
    • Potrzeby (101)
    • Pragnienia (101)
    • Cele (102)
  • Jaki jest cel? (102)
    • Przekonanie publiczno¶ci (102)
    • Przekazanie informacji (103)
    • Zmotywowanie (103)
    • Zapewnienie rozrywki (103)
  • Jakie jest przes³anie wyst±pienia? (103)
  • Zadbaj o swoj± wiarygodno¶æ (104)
  • Rozpoczynanie prezentacji (104)
  • Przes³anie (107)
  • Dziêki dowodom mo¿esz pokonaæ w±tpliwo¶ci (107)
  • Koñczenie prezentacji (108)
  • Czas przeznaczony na zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi (109)
    • Rozpoczynanie czasu przeznaczonego na zadawanie pytañ (110)
    • Jak zakoñczyæ czas przeznaczony na zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi? (111)
  • U¿ycie pomocy wizualnych (111)
    • Rodzaje pomocy wizualnych (113)
  • Konspekty (115)
  • Podsumowanie (116)

Rozdzia³ 6. Jak wyci±gn±æ maksimum korzy¶ci z dyskusji? (119)

  • Dwana¶cie zasad pozwalaj±cych z wdziêkiem nie zgadzaæ siê z rozmówc± (121)
  • Rozwi±zywanie problemów (127)
    • Dok³adne okre¶lenie problemu (127)
    • Jakie s± przyczyny problemu? (128)
    • Opracuj kilka potencjalnych rozwi±zañ (129)
    • Wybierz najlepsze rozwi±zanie (129)
    • Przejd¼ do dzia³ania (130)
    • Kontrola (131)
  • Skargi klientów (131)
  • Radzenie sobie z osobami o negatywnym nastawieniu (134)
  • Zatrzymaj siê! Popatrz! Pos³uchaj! (134)
  • Negatywne osobowo¶ci (135)
  • D±¿ do rozwi±zañ, na których zyskaj± wszyscy zainteresowani (136)
  • Podsumowanie (136)

Rozdzia³ 7. Jak sprawiæ, by zebrania by³y bardziej konstruktywne? (139)

  • Wyznacz jasne i zrozumia³e cele (140)
  • Radzenie sobie z nieporozumieniami (141)
  • Raporty komisji (142)
  • Jak zadbaæ o skuteczne dzia³anie komisji? (143)
    • Ogranicz liczbê osób bior±cych udzia³ w spotkaniu (143)
    • Stwórz harmonogram, a potem siê go trzymaj (144)
    • Nak³oñ wszystkich do dzia³ania (145)
    • Nie próbuj zdominowaæ spotkania (145)
    • Kontroluj osoby, które maj± sk³onno¶æ do gadulstwa (146)
    • Zakoñcz w wyrazisty sposób (147)
    • Zadbaj o stworzenie protoko³u (147)
  • Posiedzenia w organizacjach wolontariackich (147)
  • Jak w uprzejmy sposób wyra¿aæ sprzeciw? (148)
  • Lista kontrolna pozwalaj±ca oceniæ spotkanie (149)
  • W jaki sposób mo¿esz wyci±gn±æ maksimum korzy¶ci ze spotkañ, w których uczestniczysz? (151)
  • Jak postêpowaæ, gdy bierzesz udzia³ w spotkaniach zewnêtrznych? (153)
    • Przygotuj siê do spotkania (154)
    • Zawieraj nowe znajomo¶ci (154)
    • Zachowaj otwarty umys³ (154)
    • Wyka¿ siê tolerancj± (155)
    • Rób notatki (155)
    • Zachowaj jedn± kartkê na wyj±tkowo interesuj±ce spostrze¿enia (155)
    • Zadawaj pytania (155)
    • Zabieraj g³os w czasie zebrañ (156)
  • Zacznij stosowaæ now± wiedzê (157)
  • Podsumowanie (157)

Rozdzia³ 8. Przedstaw to na pi¶mie (159)

  • Zanim zaczniesz pisaæ, przemy¶l swoje przes³anie (160)
  • W jaki sposób uporz±dkowaæ wiadomo¶æ? (161)
  • Zadbaj o to, by sporz±dzony przez Ciebie dokument by³ kompletny, zwiêz³y i jasny (162)
  • Unikaj ¿argonu (162)
  • U¿ywaj krótkich, dobitnych zdañ (163)
  • Przejd¼ do rzeczy (163)
  • Mów do czytelnika (164)
  • Korzystaj z bezpo¶rednich pytañ (164)
  • Pisz tak, jak mówisz (164)
  • U¿ywaj zwiêz³ych, chwytliwych zdañ (165)
  • Nadaj listom ludzki wyd¼wiêk (165)
  • Zadbaj o to, by e-maile i notatki zapada³y w pamiêæ (166)
  • Zwracaj uwagê na gramatykê i ortografiê (167)
  • Koñczenie listu (168)
  • Radzenie sobie z korespondencj± przychodz±c± (169)
  • Przeczytaj list lub notatkê tylko raz, po czym od razu przejd¼ do dzia³ania (170)
  • Nie odpowiadaj na notatkê kolejn± notatk± (170)
  • Przeka¿ komu¶ pe³nomocnictwo do odpowiadania na korespondencjê (171)
  • Wyrzuæ to, co zbêdne (171)
  • Gwa³towny wzrost popularno¶ci poczty elektronicznej (172)
  • Zadbaj o to, by e-maile by³y ciekawe, pe³ne wyrazu i absorbuj±ce (173)
  • Niechciane wiadomo¶ci przesy³ane poczt± elektroniczn± (174)
  • "Kto czyta moje e-maile?" (175)
  • Poczta elektroniczna a rozmowy telefoniczne lub bezpo¶rednie (176)
  • Podsumowanie sugestii dotycz±cych korzystania z poczty elektronicznej (176)
  • Jak tworzyæ lepsze raporty? (178)
  • Zbierz wszystkie informacje (179)
  • Pisanie raportu (180)
  • Forma raportu (181)
  • Sk³adanie raportu prze³o¿onym (182)
  • Podsumowanie (183)

Dodatek A. O Dale'u Carnegiem (185)

  • O Dale Carnegie & Associates, Inc. (187)
  • O redaktorze (188)

Dodatek B. Zasady Dale'a Carnegiego (189)

  • Stañ siê przyja¼niejsz± osob± (189)
  • Podstawowe zasady pozwalaj±ce poradziæ sobie ze zmartwieniami (191)
  • Podstawowe techniki analizowania zmartwieñ (191)
  • Porzuæ zwyczaj martwienia siê, zanim troski Ciê wykoñcz± (191)
  • Wykszta³æ postawê, która zapewni Ci spokój i szczê¶cie (192)

Dodaj do koszyka Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.