Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu - Sensus

Tytuł oryginału: Communicating Your Way to Success
Tłumaczenie: Krzysztof Krzyżanowski
ISBN: 978-83-283-6544-5
stron: 192, Format: mp3
Data wydania: 2020-01-28
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 36,86 zł)
Oszczędzasz: 65% (-23,96 zł)
Kompetencje merytoryczne sÄ… niezwykle ważne, jednak niemal zawsze o sukcesie decyduje zdolność komunikowania siÄ™ z ludźmi i przekonywania ich do swych racji. WÅ‚aÅ›nie ta magiczna umiejÄ™tność, dziÄ™ki której można siÄ™ stać osobÄ… lubianÄ…, popularnÄ… i skutecznie nakÅ‚aniajÄ…cÄ… innych do przyjÄ™cia jej punktu widzenia, przyczyniÅ‚a siÄ™ do powstania fortun czy imponujÄ…cych karier, również politycznych. Oznacza to jednak, że wiele niepowtarzalnych szans zostaÅ‚o zaprzepaszczonych z powodu błędnych interpretacji, nieporozumieÅ„ i innych niedoskonaÅ‚oÅ›ci w komunikacji. Wniosek jest jasny: jeÅ›li pragniesz sukcesu, musisz posiąść umiejÄ™tność klarownego, zwiÄ™zÅ‚ego i przekonujÄ…cego wyrażania swoich myÅ›li.
Trzymasz w rÄ™ku książkÄ™, dziÄ™ki której Å‚atwiej rozwiniesz swoje umiejÄ™tnoÅ›ci komunikacyjne. Poznasz strategie pozwalajÄ…ce zwiÄ™kszyć skuteczność wypowiedzi. Zawarte tu wskazówki pomogÄ… Ci w doskonaleniu sztuki konwersacji, czyli rozmów z innymi osobami. Poprawisz również umiejÄ™tność wystÄ…pieÅ„ publicznych (np. wygÅ‚aszanie wykÅ‚adów) czy prezentowania informacji czÅ‚onkom grupy. Nauczysz siÄ™ także sÅ‚uchać, dziÄ™ki czemu bÄ™dziesz w stanie w peÅ‚ni zrozumieć przesÅ‚anie rozmówcy. Zapoznasz siÄ™ również z ważnymi zagadnieniami na temat mowy ciaÅ‚a. Przyswoisz sobie zasady klarownego i zwiÄ™zÅ‚ego komunikowania siÄ™ na piÅ›mie.
Dowiedz siÄ™, jak:
- Zaplanować swoją wypowiedź
- Identyfikować i usuwać bariery w komunikacji
- PodkreÅ›lać swojÄ… osobowość podczas rozmów telefonicznych
- Aktywnie słuchać
- Przygotowywać i wygłaszać przemowy
- Opracowywać i przedstawiać doskonałe raporty
Zawsze sprawiaj, by inny człowiek czuł się ważny!
Osoby które kupowały "Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Sztuka komunikacji. W drodze do sukcesu Audiobook -- spis tre¶ci
Przedmowa. Komunikacja to proces przebiegaj±cy w dwóch kierunkach (11)
Rozdzia³ 1. Skuteczne prezentowanie innym swoich pomys³ów (15)
- Czy przes³anie rzeczywi¶cie zosta³o zrozumiane? (16)
- Czy przes³anie zosta³o zaakceptowane? (17)
- Zaplanuj swoj± wypowied¼ (18)
- Zapoznaj siê z tematem (18)
- Uwzglêdnij to, kim s± Twoi s³uchacze (19)
- Kwestia wyra¼nego mówienia (20)
- Mowa cia³a (20)
- Postawa (21)
- Kontakt wzrokowy (22)
- Wizualizuj przes³anie (22)
- Nie ograniczaj siê do mówienia - poka¿! (23)
- Wyra¿aj siê w obrazowy sposób podczas rozmów telefonicznych (24)
- Przedstawiaj przysz³o¶æ w formie obrazów (25)
- Bariery utrudniaj±ce bezproblemow± komunikacjê (25)
- Sprawd¼ s³uszno¶æ swoich za³o¿eñ (26)
- Przyjrzyj siê swojemu nastawieniu (26)
- Zwracaj uwagê na opinie przyjête z góry (26)
- Uprzedzenia i tendencyjno¶æ obu stron bior±cych udzia³ w komunikacji (27)
- Zdawaj sobie sprawê z w³asnego stanu emocjonalnego (28)
- Kana³y komunikacyjne: zak³ócenia pojawiaj±ce siê miêdzy nadawc± a odbiorc± (29)
- Korzystaj z informacji zwrotnych (30)
- Przydzielanie zadañ (31)
- Planowanie przydzia³ów (31)
- Przekazywanie informacji dotycz±cej przydzia³u (32)
- Tworzenie planu dzia³ania (33)
- Kontrola (33)
- Rola dyplomacji i taktu (34)
- Zdob±d¼ zaufanie swoich podw³adnych (36)
- Podsumowanie (37)
Rozdzia³ 2. Sztuka dobrej konwersacji (39)
- Jakie s± cechy osoby, która dobrze sobie radzi ze sztuk± konwersacji? (40)
- Oka¿ serdeczno¶æ (41)
- Liczy siê nie tylko to, co mówisz, lecz tak¿e to, jak mówisz (42)
- Rozwijaj umiejêtno¶æ konwersacji (42)
- Okazuj innym szczere zainteresowanie (45)
- Zachowuj siê taktownie (46)
- Poznawaj i zapamiêtuj imiona oraz nazwiska (48)
- Dowiedz siê czego¶ o drugiej osobie (49)
- Style prowadzenia konwersacji (50)
- Nasza osobowo¶æ a rozmowy telefoniczne (52)
- Twoje nastawienie (53)
- Taktyka odbierania rozmów telefonicznych (53)
- Taktyka stosowana w przypadku dzwonienia do kogo¶ (54)
- Small talk, czyli rozmowa o niczym (55)
- Jak staæ siê lepszym s³uchaczem? (56)
- Lista kontrolna dotycz±ca skuteczno¶ci podczas konwersacji (56)
- Podsumowanie (57)
Rozdzia³ 3. S³uchaj! S³uchaj! S³uchaj! (61)
- Jak zostaæ aktywnym s³uchaczem? (62)
- Sze¶æ strategii, dziêki którym zostaniesz lepszym s³uchaczem (63)
- Siedem typów s³uchaczy (66)
- Obserwuj mowê cia³a (68)
- Nie istnieje co¶ takiego jak uniwersalna mowa cia³a (69)
- Analizuj sposób, w jaki poszczególne osoby u¿ywaj± komunikatów pozawerbalnych (71)
- Sprzê¿enie zwrotne (72)
- Jak zosta³ odebrany dany komunikat? (73)
- Zadawaj pytania (74)
- Zwracaj uwagê na sygna³y pozawerbalne (74)
- Gdy to Ty jeste¶ odbiorc± (75)
- Podsumowanie (75)
Rozdzia³ 4. Przemawianie z pewno¶ci± siebie i przekonaniem (77)
- Przygotowanie - pierwszy krok do tego, by wyg³aszaæ udane przemowy (78)
- Przygotowywanie przemówienia na nieznany temat (79)
- Magiczny przepis na dynamiczne przemówienia (81)
- Zdarzenie (81)
- Dzia³anie (sedno sprawy) (82)
- Korzy¶æ (82)
- Opisywanie sytuacji z perspektywy s³uchaczy (82)
- Jak przygotowywaæ i wyg³aszaæ przemowy (83)
- Zwiêksz wyrazisto¶æ opisywanego zdarzenia (84)
- Piêæ kroków, by nauczyæ siê lepszej wymowy (85)
- Popraw sposób mówienia (86)
- Przezwyciê¿anie zaburzeñ mowy (87)
- Kluczow± kwesti± jest intonacja (88)
- Wybierz odpowiednie tempo (88)
- Kontroluj natê¿enie g³osu (88)
- Dwana¶cie wskazówek pozwalaj±cych zaskarbiæ sobie sympatiê s³uchaczy (89)
- Przedstawianie mówcy i dziêkowanie mu (94)
- Przygotowywanie siê do przedstawienia mówcy (95)
- Przedstawianie siebie (95)
- Dziêkowanie mówcy (96)
- Podsumowanie (96)
Rozdzia³ 5. Jak ciekawie wyg³aszaæ prezentacje skierowane do grup (99)
- Kim s± Twoi s³uchacze? (100)
- Wiedza (100)
- Kompetencje (101)
- Do¶wiadczenie (101)
- Potrzeby (101)
- Pragnienia (101)
- Cele (102)
- Jaki jest cel? (102)
- Przekonanie publiczno¶ci (102)
- Przekazanie informacji (103)
- Zmotywowanie (103)
- Zapewnienie rozrywki (103)
- Jakie jest przes³anie wyst±pienia? (103)
- Zadbaj o swoj± wiarygodno¶æ (104)
- Rozpoczynanie prezentacji (104)
- Przes³anie (107)
- Dziêki dowodom mo¿esz pokonaæ w±tpliwo¶ci (107)
- Koñczenie prezentacji (108)
- Czas przeznaczony na zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi (109)
- Rozpoczynanie czasu przeznaczonego na zadawanie pytañ (110)
- Jak zakoñczyæ czas przeznaczony na zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi? (111)
- U¿ycie pomocy wizualnych (111)
- Rodzaje pomocy wizualnych (113)
- Konspekty (115)
- Podsumowanie (116)
Rozdzia³ 6. Jak wyci±gn±æ maksimum korzy¶ci z dyskusji? (119)
- Dwana¶cie zasad pozwalaj±cych z wdziêkiem nie zgadzaæ siê z rozmówc± (121)
- Rozwi±zywanie problemów (127)
- Dok³adne okre¶lenie problemu (127)
- Jakie s± przyczyny problemu? (128)
- Opracuj kilka potencjalnych rozwi±zañ (129)
- Wybierz najlepsze rozwi±zanie (129)
- Przejd¼ do dzia³ania (130)
- Kontrola (131)
- Skargi klientów (131)
- Radzenie sobie z osobami o negatywnym nastawieniu (134)
- Zatrzymaj siê! Popatrz! Pos³uchaj! (134)
- Negatywne osobowo¶ci (135)
- D±¿ do rozwi±zañ, na których zyskaj± wszyscy zainteresowani (136)
- Podsumowanie (136)
Rozdzia³ 7. Jak sprawiæ, by zebrania by³y bardziej konstruktywne? (139)
- Wyznacz jasne i zrozumia³e cele (140)
- Radzenie sobie z nieporozumieniami (141)
- Raporty komisji (142)
- Jak zadbaæ o skuteczne dzia³anie komisji? (143)
- Ogranicz liczbê osób bior±cych udzia³ w spotkaniu (143)
- Stwórz harmonogram, a potem siê go trzymaj (144)
- Nak³oñ wszystkich do dzia³ania (145)
- Nie próbuj zdominowaæ spotkania (145)
- Kontroluj osoby, które maj± sk³onno¶æ do gadulstwa (146)
- Zakoñcz w wyrazisty sposób (147)
- Zadbaj o stworzenie protoko³u (147)
- Posiedzenia w organizacjach wolontariackich (147)
- Jak w uprzejmy sposób wyra¿aæ sprzeciw? (148)
- Lista kontrolna pozwalaj±ca oceniæ spotkanie (149)
- W jaki sposób mo¿esz wyci±gn±æ maksimum korzy¶ci ze spotkañ, w których uczestniczysz? (151)
- Jak postêpowaæ, gdy bierzesz udzia³ w spotkaniach zewnêtrznych? (153)
- Przygotuj siê do spotkania (154)
- Zawieraj nowe znajomo¶ci (154)
- Zachowaj otwarty umys³ (154)
- Wyka¿ siê tolerancj± (155)
- Rób notatki (155)
- Zachowaj jedn± kartkê na wyj±tkowo interesuj±ce spostrze¿enia (155)
- Zadawaj pytania (155)
- Zabieraj g³os w czasie zebrañ (156)
- Zacznij stosowaæ now± wiedzê (157)
- Podsumowanie (157)
Rozdzia³ 8. Przedstaw to na pi¶mie (159)
- Zanim zaczniesz pisaæ, przemy¶l swoje przes³anie (160)
- W jaki sposób uporz±dkowaæ wiadomo¶æ? (161)
- Zadbaj o to, by sporz±dzony przez Ciebie dokument by³ kompletny, zwiêz³y i jasny (162)
- Unikaj ¿argonu (162)
- U¿ywaj krótkich, dobitnych zdañ (163)
- Przejd¼ do rzeczy (163)
- Mów do czytelnika (164)
- Korzystaj z bezpo¶rednich pytañ (164)
- Pisz tak, jak mówisz (164)
- U¿ywaj zwiêz³ych, chwytliwych zdañ (165)
- Nadaj listom ludzki wyd¼wiêk (165)
- Zadbaj o to, by e-maile i notatki zapada³y w pamiêæ (166)
- Zwracaj uwagê na gramatykê i ortografiê (167)
- Koñczenie listu (168)
- Radzenie sobie z korespondencj± przychodz±c± (169)
- Przeczytaj list lub notatkê tylko raz, po czym od razu przejd¼ do dzia³ania (170)
- Nie odpowiadaj na notatkê kolejn± notatk± (170)
- Przeka¿ komu¶ pe³nomocnictwo do odpowiadania na korespondencjê (171)
- Wyrzuæ to, co zbêdne (171)
- Gwa³towny wzrost popularno¶ci poczty elektronicznej (172)
- Zadbaj o to, by e-maile by³y ciekawe, pe³ne wyrazu i absorbuj±ce (173)
- Niechciane wiadomo¶ci przesy³ane poczt± elektroniczn± (174)
- "Kto czyta moje e-maile?" (175)
- Poczta elektroniczna a rozmowy telefoniczne lub bezpo¶rednie (176)
- Podsumowanie sugestii dotycz±cych korzystania z poczty elektronicznej (176)
- Jak tworzyæ lepsze raporty? (178)
- Zbierz wszystkie informacje (179)
- Pisanie raportu (180)
- Forma raportu (181)
- Sk³adanie raportu prze³o¿onym (182)
- Podsumowanie (183)
Dodatek A. O Dale'u Carnegiem (185)
- O Dale Carnegie & Associates, Inc. (187)
- O redaktorze (188)
Dodatek B. Zasady Dale'a Carnegiego (189)
- Stañ siê przyja¼niejsz± osob± (189)
- Podstawowe zasady pozwalaj±ce poradziæ sobie ze zmartwieniami (191)
- Podstawowe techniki analizowania zmartwieñ (191)
- Porzuæ zwyczaj martwienia siê, zanim troski Ciê wykoñcz± (191)
- Wykszta³æ postawê, która zapewni Ci spokój i szczê¶cie (192)