reklama - zainteresowany?

Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem - Sensus

Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem
ebook
Autor: Susan Forward, Donna Frazier
Tytuł oryginału: Emotional Blackmail. When the People in Your Life Use Fear, Obligation and Guilt to Manipulate You
Tłumaczenie: Małgorzata Trzebiatowska
ISBN: 9788374897228
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2019-06-24
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 49,90 zł

Dodaj do koszyka Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem

Tagi: Komunikacja międzyludzka | Psychologia duszy i umysłu | Relacje damsko-męskie | Rozwiązywanie problemów

NOWE WYDANIE BESTSELLERA!

Większość emocjonalnych szantażystów to nie potwory. Jak zobaczymy, rzadko kierują nimi złe intencje, ale raczej ich własne demony . Susan Forward

Dlaczego niektórzy ludzie potrafią przytłoczyć nas emocjonalnie, sprawiając, że czujemy się jak ofiary? Dlaczego nie potrafimy się przed tym obronić? Dlaczego nigdy nie przedstawiamy swojego punktu widzenia? Dlaczego czujemy się zdezorientowani i bezsilni? Dlatego że stoi za tym sprytny szantaż emocjonalny, któremu ulegamy częściej, niż nam się wydaje.

Autorki książki, Susan Forward i Donna Frazier, przedstawiają typowe zachowania szantażystów emocjonalnych, a także stosowane przez nich metody wywierania wpływu i skutki ulegania tej manipulacji. Proponują skuteczne strategie obrony przed uwikłaniem w emocjonalną zależność. Taka zależność to pułapka, w którą łatwo wpaść, ale z której dużo trudniej się uwolnić.

Szantażysta doskonale wie, czego chce. Zręcznie manipuluje tak, aby zawsze postawić na swoim. Akceptuje nas wyłącznie wtedy, gdy na wszystko się zgadzamy, a kiedy nie chcemy ulec odrzuca, grozi, karze, odwołuje się do poczucia obowiązku i wzbudza poczucie winy. Człowiek ulegający szantażow

Dodaj do koszyka Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem

 

Osoby które kupowały "Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem", wybierały także:

  • Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
  • MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone
  • Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa
  • Powiedz, co myślisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy
  • 100happydays, czyli jak się robi szczęście w 100 dni

Dodaj do koszyka Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem

Spis treści

Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Wstęp
    • Czym jest szantaż emocjonalny?
    • Zagubieni we MGLE
    • Zrozumieć sytuację
    • Do szantażu trzeba dwojga
    • Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu
    • Cena, jaką płacimy
    • Zrozumieć i przystąpić do działania
    • Nowy słownik wyborów
  • CZĘŚĆ I. Zrozumieć transakcję szantażu
    • Rozdział 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny
      • Sześć śmiertelnych symptomów
      • Jeśli to jest tak wyraźne, dlaczego tego nie dostrzegamy?
      • Prawo do stawiania granic
      • Jeden konikt, dwa rozwiązania
      • Jaki jest prawdziwy motyw?
      • Od elastyczności do zamrożenia
    • Rozdział 2. Cztery oblicza szantażu
      • Prokurator
      • Biczownik
      • Cierpiętnik
      • Kusiciel
      • Wszystko, co odnosi skutek
    • Rozdział 3. Wszechobecna MGŁA
      • Lęk
      • Poczucie obowiązku
      • Poczucie winy
      • Splątane nici
      • Bez przedawnienia
      • Kiedy uzasadnione poczucie winy wymyka się spod kontroli
      • Zdezorientowani i zagubieni we mgle
    • Rozdział 4. Narzędzia pracy szantażysty
      • Propaganda
      • Wmawianie choroby patologizacja
      • Szukanie sprzymierzeńców
      • Negatywne porównania
    • Rozdział 5. Wewnętrzny świat szantażysty
      • Z czym wiąże się frustracja
      • Od frustracji do utraty
      • Deprywacja i zależność
      • Mieszanina przyczyn
      • Kiedy kryzys staje się katalizatorem
      • Życie usłane różami
      • Obcy najbliżsi
      • Tylko oni się liczą
      • Z igły widły
      • Wygrać bitwę, przegrać wojnę
      • Korzyści z karania
      • Zmniejszyć straty
      • Udzielić nam lekcji
      • Stara walka, nowe oary
      • Zacieśnianie związku
      • To nie chodzi o nas
    • Rozdział 6. Trzeba dwojga
      • Wyzwalacze
      • Cechy, które sprawiają, że jesteśmy podatni na szantaż
      • Uzależnienie od aprobaty
      • Unikanie złości i dążenie do zgody za wszelką cenę
      • Przyjmowanie oskarżeń
      • Krwawiące serce
      • Brak wiary w siebie
      • Kwestia równowagi
      • Szkolenie szantażysty
      • Szantażowanie samego siebie
      • Słowo ostrzeżenia
    • Rozdział 7. Wpływ szantażu
      • Wpływ na nasz szacunek do samych siebie
      • Wpływ na nasze samopoczucie
      • Zdradzanie innych w celu ułagodzenia szantażysty
      • Wpływ na związek
  • CZĘŚĆ II. Przełożyć wiedzę na czyny
    • Wstęp: czas na zmianę
    • Rozdział 8. Zanim zaczniesz
      • Pierwszy krok
      • Zmiana uległych zachowań
      • Sygnały SOS
      • Krok pierwszy: Stań
      • Krok drugi: Obserwuj
    • Rozdział 9. Czas na decyzję
      • Trzy kategorie żądań
      • Niewielki problem
      • Kiedy stawka jest wyższa
      • Ważne życiowe decyzje: traktuj je z uwagą
    • Rozdział 10. Strategia
      • Strategia 1: Niedefensywna komunikacja
      • Strategia 2: Zmienić szantażystę w sprzymierzeńca
      • Strategia 3: Wymiana handlowa
      • Strategia 4: Posłużenie się humorem
      • Ocena rezultatów
      • Będziesz silniejszy
    • Rozdział 11. Przebić się przez MGŁĘ
      • Stare uczucia, nowe reakcje
      • Zacznijmy od uczuć
      • Wyłączyć wyzwalacz lęku
      • Wyłączyć wyzwalacz poczucia obowiązku
      • Wyłączyć wyzwalacz poczucia winy
  • Epilog
    • Cud zmiany
    • Powrót do domu
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Szantaż emocjonalny. Jak się obronić przed manipulacją i wykorzystaniem

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.