reklama - zainteresowany?

Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw - Sensus

Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw
ebook
Autor: Marek Różycki
ISBN: 978-83-283-2772-6
stron: 184, Format: ebook
Data wydania: 2016-05-27
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)

Dodaj do koszyka Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw

Zbij zwierciadło handlowych złudzeń!

Procesy sprzedaży i zakupu to jedne z tych procesów w biznesie, w których Å‚atwo coÅ› może pójść nie tak. Może zakoÅ„czyć siÄ™ dostarczeniem nie tego towaru czy usÅ‚ugi, jakich oczekiwaÅ‚ kupujÄ…cy, niedotrzymaniem terminów, karami finansowymi dla obu stron. Nie pomogÄ… nam coraz popularniejsze internetowe narzÄ™dzia do wyboru dostawcy czy prowadzenia obsÅ‚ugi dostawców. Czy problemy na linii: dziaÅ‚ sprzedaży jednej firmy i dziaÅ‚ zakupów drugiej, sÄ… wpisane w logikÄ™ handlowania? I tak, i nie. Tak, ponieważ podczas negocjowania kontraktów odruchowo przestawiamy siÄ™ na myÅ›lenie życzeniowe. Nie, jeÅ›li zdamy sobie sprawÄ™ z ograniczeÅ„ i schematów, jakim podlega nasza psychika, i nauczymy siÄ™ omijać te rafy.

Kontakty miÄ™dzy dostawcÄ… a kupujÄ…cym przypominajÄ… patrzenie przez szybÄ™. Dopóki jest przezroczysta, wszystko dobrze widać, jednak gdy w grze zaczynajÄ… pojawiać siÄ™ pieniÄ…dze, szyba matowieje i staje siÄ™ lustrem. SprzedajÄ…cy widzi w nim coraz wyraźniejszy obraz, lecz nie obraz ofertowej rzeczywistoÅ›ci, a odbicie swoich oczekiwaÅ„, zaÅ› kupujÄ…cy dostrzega to, co bardzo chce zobaczyć: niskÄ… cenÄ™, szybkie terminy, dwudziestoczterogodzinny serwis. Nabywca przestaje zwracać uwagÄ™ na inne ważne warunki umowy z dostawcÄ…. Nieporozumienie wyjdzie na jaw w trakcie realizacji kontraktu. „Efekt lustra” ujawni siÄ™ w caÅ‚ej swojej nieprzyjemnej krasie.
 

Dobry kupiec potrafi go uniknąć. Niniejsza książka pomoże Ci przeniknąć na drugÄ… stronÄ™ zwierciadÅ‚a wÅ‚asnych projekcji i zacząć handlować naprawdÄ™. 


Marek Różycki — z wyksztaÅ‚cenia ekonomista i socjolog, zawodowo zwiÄ…zany z zarzÄ…dzaniem ryzykiem, finansami, ksiÄ™gowoÅ›ciÄ… i kontrolingiem.  Praktyk zarzÄ…dzania. Trener i wykÅ‚adowca z dwudziestoletnim stażem, specjalizujÄ…cy siÄ™ w tematyce negocjacji, zarzÄ…dzania, skutecznej komunikacji i praktycznego stosowania prawa. Podczas przygotowywania i prowadzenia szkoleÅ„ kÅ‚adzie szczególny nacisk na to, by wiedzÄ™ teoretycznÄ… powiÄ…zać z praktykÄ….

Dodaj do koszyka Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw

 

Osoby które kupowały "Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. MiÅ‚ość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca

Dodaj do koszyka Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw

Spis treści

Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw eBook -- spis treści

Wprowadzenie (7)

O krok od bankructwa... (13)

  • Kto powiedziaÅ‚, że obie strony muszÄ… wygrać? (14)
  • Wypaczony obraz rzeczywistoÅ›ci (15)
  • Zawsze masz wybór! (17)
  • Przekonanie, które pomaga (17)

Historia najlepszej ceny, czyli o modzie sÅ‚ów kilka... (21)

  • Moda na jeden sezon? (21)
  • Moda na dÅ‚ugie lata? (22)
  • ChcÄ™ taniej, czyli o obniżaniu ceny (24)
  • Czy stać CiÄ™ na "za darmo"? (26)
  • Analiza możliwoÅ›ci i zagrożeÅ„ (27)
  • NIE dla reklamy! (29)
  • Czy naprawdÄ™ stać nas na wybór najtaÅ„szego dostawcy? (30)
  • Dostawca z certyfikatem (32)
  • Certyfikat potwierdza lojalność wobec systemu (32)
  • Rodzaje systemów zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ… (33)
  • Podczas audytu każdy chce dobrze wypaść (33)
  • Na co zwracać uwagÄ™? (34)

O moralności (37)

  • System 1. "Cel uÅ›wiÄ™ca Å›rodki" (38)
  • System 2. "Ważniejsze sÄ… wartoÅ›ci" (39)
  • Moralność indywidualna (41)
  • Polityka moralnoÅ›ci (41)
  • Nie daj siÄ™ zwolnić - to na poczÄ…tek (41)
  • System, czyli wiÄ™cej, niż sami możemy (43)
  • JeÅ›li chcesz być doceniony, zostaÅ„ sprzedawcÄ…! (44)

Jak określić nastawienie do dostawcy, czyli o zarządzaniu podejściem do dostawcy (47)

  • Jak poÅ‚Ä…czyć ocenÄ™ dostawców z tworzeniem systemu? (49)
  • Na co zwracać uwagÄ™? (52)
  • Cykl życia dostawcy - podejÅ›cie standardowe (53)
  • Propozycja podejÅ›cia do zarzÄ…dzania dostawcami (59)
  • O rzucaniu kulkami... (64)
  • Dolna i górna granica kontrolna (64)
  • Gdy już wybraliÅ›my dostawcÄ™... (66)

Polityka zakupowa (69)

  • Co powinna zawierać polityka zakupowa? (70)

Jak czÅ‚owiek z czÅ‚owiekiem, czyli o rozmowie sÅ‚ów kilka (73)

  • Jak sobie poÅ›cielesz, tak siÄ™ wyÅ›pisz (73)
  • O celach (74)
  • Informacja to potÄ™ga (80)
  • O dostosowaniu formy komunikacji do treÅ›ci (83)
  • SÅ‚owa niosÄ… nie tylko informacje, lecz także okreÅ›lony przekaz (85)
  • Nie pytaj, jeÅ›li nie chcesz siÄ™ "dopytać" (90)
  • Podsumowanie (96)
  • Kilka dodatkowych praktycznych uwag (97)

Gdy argumenty siÅ‚y zastÄ™pujÄ… siÅ‚Ä™ argumentów (101)

  • Czego możemy siÄ™ nauczyć od żoÅ‚nierzy? (102)
  • Jak zastosować "taktykÄ™ wojennÄ…" w negocjacjach? (108)
  • Unikajmy "wojny pozycyjnej" (112)
  • Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie (115)
  • ZÅ‚ap i wyduÅ› (115)
  • Wykorzystaj swoje atuty - kontroluj warunki (117)
  • Wojna osobista (122)
  • Ostateczna wojna, czyli zatrudniamy specjalistów od jej prowadzenia (123)
  • SiÅ‚a argumentów zamiast argumentów siÅ‚owych, czyli wojna, wojna i co dalej? (124)

O kulturach, czyli globalizacja 4.0 (127)

  • Stosunek do zasad komunikacyjnych (129)
  • Stosunek do zasad etycznych, prawnych i wynikajÄ…cych ze zobowiÄ…zaÅ„ miÄ™dzyludzkich (uniwersalizm a partykularyzm) (130)
  • Stosunek do jednostki i grupy (indywidualizm a kolektywizm) (131)
  • Sposób zachowania (powÅ›ciÄ…gliwość a emocjonalność) (131)
  • Sposób postrzegania Å›wiata (wycinkowość a caÅ‚oÅ›ciowość) (132)
  • Sposób wyznaczania statusu spoÅ‚ecznego (osiÄ…ganie a przypisywanie statusu) (132)
  • Stosunek do otoczenia (133)
  • Stosunek do czasu (133)

Czego nauczymy siÄ™ z tekstów antycznych? (139)

Zarządzanie łańcuchem dostaw (145)

  • Zaopatrzeniowiec czy menedżer ds. zarzÄ…dzania dostawami? (146)
  • Porównanie cech charakterystycznych modeli (148)
  • Dla których procesów dokumentowane sÄ… zakupy? (149)
  • Model "tradycyjny" (150)
  • Co to znaczy, że dostawca jest ważny? (150)
  • Proces zawierania transakcji (152)
  • Åšcieżka kariery, czyli co zrobić, by stać siÄ™ dostawcÄ…? (153)
  • Jaka wiedza powinna wynikać z analizy? (155)

Zakończenie (161)

Podziękowania (167)

Załącznik (169)

  • Odpowiedzialność za Å›rodowisko (169)
  • Wykaz najpopularniejszych norm (172)

Dodaj do koszyka Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.