reklama - zainteresowany?

Socjoterapia wobec agresji r - Sensus

Socjoterapia wobec agresji r
Autor: Maciej Wilk
ISBN: 978-83-289-2028-6
okładka: mi
Księgarnia: Sensus

Książka będzie dostępna od października 2024

 

Zobacz także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Prawa ludzkiej natury

Spis treści

Socjoterapia wobec agresji rówieśniczej w polskiej szkole. Perspektywa praktyków -- spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Agresja rówieśnicza - definicje i analizy zjawiska

  • 1.1. PRZEGLĄD DEFINICJI I PODEJŚĆ
    • 1.1.1. Agresja jako zachowanie i cecha
    • 1.1.2. Rodzaje agresji
    • 1.1.3. Źródła agresji
  • 1.2. AGRESJA RÓWIEŚNICZA JAKO PRZYKŁAD SPECYFICZNYCH ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
    • 1.2.1. Przyczyny zachowań agresywnych dzieci i młodzieży
    • 1.2.2. Funkcje i cele agresji rówieśniczej (aspekt rozwojowy)
    • 1.2.3. Szkoła jako przestrzeń realizowania agresji rówieśniczej
    • 1.2.4. Skala zjawiska agresji szkolnej i jej form w polskich szkołach

Rozdział 2. Socjoterapia - konteksty praktyczne i teoretyczne

  • 2.1. ROZUMIENIE SOCJOTERAPII W RÓŻNYCH OBSZARACH JEJ PRAKTYKOWANIA
    • 2.1.1. Rozwój socjoterapii w Polsce i kontrowersje wokół jej definiowania
    • 2.1.2. Socjoterapia jako wsparcie leczenia psychiatrycznego
    • 2.1.3. Socjoterapia w resocjalizacji
    • 2.1.4. Socjoterapia w ujęciu społeczno-kulturowym
  • 2.2. SOCJOTERAPIA JAKO FORMA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
    • 2.2.1. Cele socjoterapii jako formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
    • 2.2.2. Socjoterapia wobec zjawiska agresji rówieśniczej w szkole
    • 2.2.3. Diagnozowanie agresji rówieśniczej w pracy socjoterapeutycznej
    • 2.2.4. Organizowanie pracy socjoterapeutycznej i proces grupowy w socjoterapii a zjawisko przemocy rówieśniczej
    • 2.2.5. Metody i techniki pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi agresji rówieśniczej w szkole
    • 2.2.6. Ocena skuteczności działań socjoterapeutycznych

Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań własnych

  • 3.1. ZBIOROWE STUDIUM PRZYPADKU W BADANIACH JAKOŚCIOWYCH
  • 3.2. CEL BADANIA I PROBLEMY BADAWCZE
  • 3.3. DOBÓR GRUPY BADANEJ
  • 3.4. PLAN BADAŃ, ETYKA, METODY BADAWCZE

Rozdział 4. Socjoterapia wobec agresji rówieśniczej w szkole w perspektywie socjoterapeutów i socjoterapeutek - analiza badań własnych

  • 4.1. ROZUMIENIE SOCJOTERAPII, JEJ ZADAŃ I FUNKCJI PRZEZ SOCJOTERAPEUTÓW I SOCJOTERAPEUTKI
  • 4.2. POSTRZEGANIE ZJAWISKA AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ W SZKOLE PRZEZ SOCJOTERAPEUTÓW I SOCJOTERAPEUTKI
  • 4.3. SOCJOTERAPEUCI I SOCJOTERAPEUTKI WOBEC MOŻLIWOŚCI ZASTOSOWANIA SOCJOTERAPII W PRACY Z AGRESJĄ RÓWIEŚNICZĄ W SZKOLE
  • 4.4. POSTRZEGANIE EFEKTYWNOŚCI PRACY SOCJOTERAPEUTYCZNEJ Z AGRESJĄ RÓWIEŚNICZĄ W SZKOLE
  • 4.5. POSTRZEGANIE PRZEZ SOCJOTERAPEUTÓW I SOCJOTERAPEUTKI MOŻLIWOŚCI SZKOŁY W PROFILAKTYCE AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ ORAZ W ZAKRESIE POMOCY DLA OFIAR I SPRAWCÓW
  • 4.6. PODSUMOWANIE: SOCJOTERAPIA WOBEC ZJAWISKA AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ W SZKOLE

Zakończenie

Bibliografia

Nota o autorze

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.