reklama - zainteresowany?

Socjologia designu - Sensus

Socjologia designu
Autor: Piłat-Borcuch Magdalena
ISBN: 978-8-3755-6619-2
stron: 156, okładka: miękka
Data wydania: 2014-06-01
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 30,83 zł (poprzednio: 38,54 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,71 zł)

Dodaj do koszyka Socjologia designu

DESIGN, de­si­gner­ski, to po­jÄ™­cia ro­biÄ…­ce wspóÅ‚­cze­Å›nie spek­ta­ku­lar­nÄ… ka­rie­rÄ™, przy­pi­sy­wa­ne do wie­lu aspek­tów ota­cza­jÄ…­cej nas rze­czy­wi­sto­Å›ci, po­czÄ…w­szy od sztu­ki, ar­chi­tek­tu­ry, prze­my­sÅ‚u, a skoÅ„­czyw­szy na mul­ti­me­diach, mo­dzie, a na­wet je­dze­niu. WspóÅ‚­cze­Å›nie nie­mal wszyst­ko na­zwać moż­na mia­nem de­si­gner­skie, lub nie­de­si­gner­skie, stÄ…d po­jem­ność te­go po­jÄ™­cia zda­je siÄ™ być nie­wy­czer­pa­na.

Czy rze­czy­wi­Å›cie po­jÄ™­cie de­sign jest aż tak po­jem­ne? Czy prze­do­sta­nie siÄ™ te­go po­jÄ™­cia do Å›wia­do­mo­Å›ci spo­Å‚ecz­nej jest wy­ra­zem wzra­sta­jÄ…­cej Å›wia­do­mo­Å›ci w za­kre­sie wzor­nic­twa, czy ra­czej bra­kiem Å›wia­do­mo­Å›ci co do kry­jÄ…­cej siÄ™ za tym po­jÄ™­ciem tre­Å›ci? Wresz­cie, czy nie war­to ogÅ‚o­sić na­ro­dzin so­cjo­lo­gii de­si­gnu, któ­ra pod­jÄ™­Å‚a­by pró­bÄ™ zro­zu­mie­nia re­la­cji na li­nii de­sign – spo­Å‚e­czeÅ„­stwo? So­cjo­lo­giÄ™ de­si­gnu moż­na zde­fi­nio­wać ja­ko spo­Å‚ecz­ny aspekt ksztaÅ‚­to­wa­nia wzor­nic­twa.

WÅ›ród ob­sza­rów za­in­te­re­so­wa­nia so­cjo­lo­gii de­si­gnu na­le­Å¼y wy­eks­po­no­wać na­stÄ™­pu­jÄ…­cÄ… pro­ble­ma­ty­kÄ™:
• Funk­cjo­no­wa­nia de­si­gnu w spo­Å‚ecz­nej Å›wia­do­mo­Å›ci;
• Od­dzia­Å‚y­wa­nia de­signu na spo­Å‚e­czeÅ„­stwo (Czy i jak de­sign od­dzia­Å‚u­je na spo­Å‚e­czeÅ„­stwo? Dla­cze­go nie­któ­re pro­jek­ty prze­do­sta­jÄ… siÄ™ do ma­so­wej wy­obraź­ni, a in­ne nie? W ja­ki spo­sób de­sign ksztaÅ‚­tu­je gu­sta, upodo­ba­nia, a tak­Å¼e ge­ne­ru­je w da­nym czÅ‚o­wie­ku po­trze­bÄ™ po­sia­da­nia ja­kie­goÅ› do­bra?);
• Od­dzia­Å‚y­wa­nia spo­Å‚e­czeÅ„­stwa na de­sign (Czy i na ile spo­Å‚ecz­ne po­trze­by prze­kÅ‚a­da­jÄ… siÄ™ na two­rzo­ne pro­jek­ty? Czy i w ja­kim stop­niu two­rzo­ne pro­jek­ty sÄ… uży­tecz­ne dla spo­Å‚e­czeÅ„­stwa?);
• Re­la­cji miÄ™­dzy ma­so­wo­Å›ciÄ… a eli­tar­no­Å›ciÄ… de­si­gnu.

Książ­ka ta mo­Å¼e być in­te­re­su­jÄ…­cÄ… lek­tu­rÄ… nie tyl­ko dla osób za­in­te­re­so­wa­nych so­cjo­lo­giÄ…, ale rów­nież dla de­si­gne­rów i wszyst­kich, któ­rzy do­strze­ga­jÄ… zna­cze­nie spo­Å‚ecz­ne­go two­rze­nia rze­czy­wi­sto­Å›ci.

Dodaj do koszyka Socjologia designu

 

Osoby które kupowały "Socjologia designu", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. MiÅ‚ość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca

Dodaj do koszyka Socjologia designu

Spis treści

[ERROR]

Dodaj do koszyka Socjologia designu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.