reklama - zainteresowany?

Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu - Sensus

Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu
Autor: Gustave Le Bon
Tytuł oryginału: The Crowd: A Study of the Popular Mind (Psychologie des foules)
TÅ‚umaczenie: Cezar Matkowski
ISBN: 978-83-246-3415-6
stron: 184, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2011-12-16
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 32,90 zł

Dodaj do koszyka Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu

Tagi: Komunikacja międzyludzka | Perswazja i NLP | Trening mózgu

Kto posiada odpowiednio wielki prestiż i nie dopuści do jego osłabienia, ten może pogardzać ludźmi, może ich mordować milionami, może narazić kraj na niebezpieczeństwa grożące z zewnątrz, a wszystko mu ujdzie bezkarnie.
Gustave Le Bon

O tym, czy coś jest poprawne czy nie, decydujemy poprzez odwołanie się do tego, co myślą na dany temat inni ludzie. Kiedy wielu ludzi coś robi, to zazwyczaj jest to postępowanie właściwe. Ta cecha społecznego dowodu słuszności stanowi zarówno o jej sile jak i słabości
Robert Cialdini

Na długo zanim psychologia społeczna stała się jednym z dominujących nurtów nauki, za sprawą Gustava Le Bon pojawia się w psychologii nowy sposób myślenia o człowieku. Przełamując obowiązujące wówczas postrzeganie istoty ludzkiej jako niezależnie funkcjonującego bytu, oderwanego od wpływów środowiskowych, zauważył on, jak radykalnie potrafi zmienić się zachowanie ludzi, gdy stają się częścią tłumu.

Tłum w jego ujęciu to coś więcej niż tylko gromadzące się na wiecach i manifestacjach masy. Tłum to zbiorowość w jakiej żyjemy na co dzień, w wielkich, uprzemysłowionych miastach i środowisku sztucznego tłoku na stale kurczącej się przestrzeni. To, co dziś ciągle fascynuje nas w tej książce, to niezwykle trafnie oddana mentalność współczesnego człowieka i jego ewoluujący sposób myślenia, dokonywanie trwałych przewartościowań wszystkich dziedzin życia, gdzie przestaje mieć znaczenie tradycja, kultura, a do głosu dochodzą pierwotne instynkty.

Książka odczytywana współcześnie znakomicie puentuje zarówno historię, jak i wydarzenia bieżące. Jej oddziaływanie jest nie do przecenienia, położyła bowiem podwaliny pod wiele gałęzi wiedzy, w tym marketing polityczny, reguły relacji społecznych, psychologię społeczną oraz inżynierię socjalną. Pesymistyczne prognozy autora znalazły wielokrotne odzwierciedlenie w dziejach ludzkości i nie raz jeszcze będziemy mieli okazję przekonać się, że nadal nie tracą na aktualności.


Gustave Le Bon (1841 – 1931) francuski socjolog i psycholog, prawdziwy czÅ‚owiek renesansu. W 1866 roku ukoÅ„czyÅ‚ studia medyczne i pracowaÅ‚ przez lata jako lekarz. ByÅ‚ także zapalonym podróżnikiem oraz autorem licznych prac z dziedziny archeologii i antropologii. SÅ‚awÄ™ przyniosÅ‚a mu koncepcja psychologii tÅ‚umu i poÅ›wiÄ™cona jej książka, a także kolejne prace psychologiczne, w tym Psychologia socjalizmu i Psychologia rozwoju narodów.

Dodaj do koszyka Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu

 

Osoby które kupowały "Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu", wybierały także:

  • Oprogramowanie szyte na miarÄ™. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
  • MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpÅ‚ywu. Wydanie 2 rozszerzone
  • Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeÅ„stwa
  • Powiedz, co myÅ›lisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy
  • 100happydays, czyli jak siÄ™ robi szczęście w 100 dni

Dodaj do koszyka Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu

Spis treści

Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu -- spis treści

Przedmowa (5)

Wprowadzenie (11)

Epoka tłumów (11)

Księga I. Umysł tłumów (19)

1. Ogólne cechy tłumów - psychologiczna zasada ich jedności umysłowej (21)

2. Sentymenty i moralność tłumów (30)

  • 1. Impulsywność, zmienność i drażliwość tÅ‚umów (30)
  • 2. Podatność na sugestiÄ™ i Å‚atwowierność tÅ‚umów (33)
  • 3. Przesada i prostota w sentymentach tÅ‚umów (42)
  • 4. Nietolerancja, autorytaryzm i konserwatyzm tÅ‚umów (45)
  • 5. Moralność tÅ‚umów (47)

3. Idee, moc rozsądku i wyobraźnia tłumów (51)

  • 1. Idee tÅ‚umów (51)
  • 2. SiÅ‚a rozsÄ…dku tÅ‚umów (55)
  • 3. Wyobraźnia tÅ‚umów (57)

4. Religijny kształt wszystkich przekonań tłumów (61)

Księga II. Opinie i przekonania tłumów (67)

5. Odległe czynniki wpływające na opinie i przekonania tłumów (69)

  • 1. Rasa (70)
  • 2. Tradycje (71)
  • 3. Czas (73)
  • 4. Instytucje spoÅ‚eczne i polityczne (75)
  • 5. Edukacja (78)

6. Czynniki bezpośrednie wpływające na opinię tłumów (88)

  • 1. Obrazy, sÅ‚owa i sformuÅ‚owania (88)
  • 2. Iluzje (94)
  • 3. DoÅ›wiadczenie (95)
  • 4. RozsÄ…dek (97)

7. Przywódcy tłumów i ich metody perswazji (101)

  • 1. Przywódcy tÅ‚umów (101)
  • 2. Sposoby dziaÅ‚ania przywódców: afirmacja, powtarzanie, zaraźliwość (106)
  • 3. Prestiż (111)

8. Ograniczenia różnorodności poglądów i opinii tłumów (122)

  • 1. PoglÄ…dy trwaÅ‚e (122)
  • 2. Zmienne opinie tÅ‚umów (127)

Księga III. Klasyfikacja i opis różnych rodzajów tłumów (135)

9. Klasyfikacja tłumów (137)

  • 1. TÅ‚umy heterogeniczne (138)
  • 2. TÅ‚umy homogeniczne (139)

10. Tłumy uważane za zbrodnicze (141)

11. Sądy przysięgłych (146)

12. Tłumy wyborców (154)

13. Zgromadzenia parlamentarne (163)

Dodaj do koszyka Psychologia tłumu. Studium powszechnego umysłu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.