reklama - zainteresowany?

Psychologia dorastania - Sensus

Psychologia dorastania
ebook
Autor: Anna Oleszkowicz, Alicja Senejko
ISBN: 978-8-3011-9474-1
stron: 298, Format: ebook
Data wydania: 2017-07-19
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 39,20 zł (poprzednio: 48,40 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,20 zł)

Dodaj do koszyka Psychologia dorastania

Dorastanie jest szczególnym okresem zarówno w życiu nastolatka, jak i jego otoczenia. Aby rozumieć rozwój mÅ‚odego czÅ‚owieka, warto zauważyć, jak bardzo wpÅ‚ywajÄ… na niego przemiany kulturowo-cywilizacyjne. Procesy globalizacji stwarzajÄ… zupeÅ‚nie nowe, dotychczas nieuwzglÄ™dniane w teoriach naukowych, warunki rozwoju.
Książka dostarcza odpowiedzi na pytania:
- jak ksztaÅ‚tujÄ… siÄ™ wzorce atrakcyjnoÅ›ci fizycznej mÅ‚odzieży stale korzystajÄ…cej z mediów,
- jakie znaczenie mają realne i wirtualne przyjaźnie i związki w dobie portali społecznościowych,
- jak krystalizuje się tożsamość i światopogląd nastolatka,
- jak przebiega rozwój poznawczy czÅ‚owieka dorastajÄ…cego w spoÅ‚eczeÅ„stwie informacyjnym,
skÄ…d siÄ™ bierze bunt mÅ‚odzieÅ„czy i jakie sÄ… źródÅ‚a mÅ‚odzieÅ„czego idealizmu.
Książka pozwala zrozumieć prawidÅ‚owoÅ›ci i dostrzec nieprawidÅ‚owoÅ›ci rozwoju nastolatków w sferze biologicznej, seksualnej, poznawczej, emocjonalnej i spoÅ‚ecznej.

Dodaj do koszyka Psychologia dorastania

 

Osoby które kupowały "Psychologia dorastania", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. MiÅ‚ość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca

Dodaj do koszyka Psychologia dorastania

Spis treści

Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • WstÄ™p
  • RozdziaÅ‚ 1. (MÅ‚ody) czÅ‚owiek a wyzwania współczesnego Å›wiata wprowadzenie
    • 1.1. Dialektyka przemian globalizacyjnych
    • 1.2. Oczekiwane kierunki zmian rozwojowych w adolescencji i wczesnej dorosÅ‚oÅ›ci
  • Część I. Dojrzewanie w spoÅ‚eczeÅ„stwie informacyjnym
    • RozdziaÅ‚ 2. Spostrzeganie wÅ‚asnej atrakcyjnoÅ›ci w kontekÅ›cie przemian biologicznych i kulturowych
      • 2.1. Akceleracja rozwoju a współczesne warunki życia
      • 2.2. DojrzewajÄ…cy mózg jako biologiczna podstawa zmian w zachowaniu
      • 2.3. Dojrzewanie seksualne
        • 2.3.1. Edukacja seksualna
        • 2.3.2. Negatywne skutki zachowaÅ„ seksualnych mÅ‚odzieży
      • 2.4. Kulturowe koncepcje atrakcyjnoÅ›ci fizycznej
      • 2.5. Autoprezentacja jako podstawa powodzenia
    • RozdziaÅ‚ 3. Kondycja zdrowotna adolescentów i ich jakość życia w dobie intensywnych zmian cywilizacyjnych
      • 3.1. Samopoczucie adolescentów
      • 3.2. Zachowania zdrowotne mÅ‚odzieży
        • 3.2.1. Aktywność fizyczna mÅ‚odzieży
        • 3.2.2. Sposób odżywiania siÄ™
        • 3.2.3. PielÄ™gnacja i ochrona ciaÅ‚a
        • 3.2.4. Zachowania ryzykowne
      • 3.3. Wybrane przykÅ‚ady chorób cywilizacyjnych i zagrożeÅ„ w okresie dorastania
        • 3.3.1. Depresja mÅ‚odzieÅ„cza
        • 3.3.2. PrzewlekÅ‚e zmÄ™czenie
        • 3.3.3. Problematyczne używanie internetu
      • 3.4. Zdrowie a rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci kontrolowania ekspresji uczuć i wzrost wglÄ…du we wÅ‚asne emocje
    • RozdziaÅ‚ 4. Formowanie siÄ™ różnych aspektów identyfikacji pÅ‚ciowej w spoÅ‚eczeÅ„stwach postmodernistycznych
      • 4.1. PÅ‚eć psychologiczna aspekty kulturowe pÅ‚ci
      • 4.2. Kulturowe zmiany w stereotypach pÅ‚ci
      • 4.3. Negatywne i pozytywne konsekwencje przezwyciężania stereotypów pÅ‚ci
      • 4.4. Od orientacji seksualnej ku tożsamoÅ›ci seksualnej
        • 4.4.1. Rozwój orientacji hetero- i homoseksualnej
        • 4.4.2. Tożsamość seksualna jako kategoria spoÅ‚eczna
  • Część II. Zmiany w sposobie rozumienia siebie i świata w rzeczywistoÅ›ci zglobalizowanej
    • RozdziaÅ‚ 5. Rozwój poznawczy w okresie dorastania
      • 5.1. Rozwój Å›wiadomoÅ›ci a wyzwania współczesnoÅ›ci
        • 5.1.1. Problem uÅ›wiadamiania sobie pojęć i ich zamierzonego używania w okresie dorastania w ujÄ™ciu Jeana Piageta i Lwa Wygotskiego
        • 5.1.2. Operacje konkretne i formalne a rozwój w dobie globalizacji
        • 5.1.3. Operacje konkretne i formalne jako narzÄ™dzia radzenia sobie z rzeczywistoÅ›ciÄ… ponowoczesnÄ…
        • 5.1.4. Operacje formalne a transgresje
      • 5.2. Rozwój poznawczy w adolescencji a myÅ›lenie relatywistyczne
        • 5.2.1. Relatywizm myÅ›lenia dorastajÄ…cych a globalizacja
      • 5.3. Åšwiadomość a narzÄ™dzia poznawcze rozumienia Å›wiata
        • 5.3.1. Rozwój Å›wiadomoÅ›ci w ujÄ™ciu Juana Pascual-Leone
    • RozdziaÅ‚ 6. Ku dojrzaÅ‚ej podmiotowoÅ›ci
      • 6.1. Rozwój samoregulacji i samoÅ›wiadomoÅ›ci dorastajÄ…cych
        • 6.1.1. Samokontrola w ujÄ™ciach psychologii rozwojowej i spoÅ‚ecznej
        • 6.1.2. Rozwój samoregulacji dorastajÄ…cych w dobie globalizacji
      • 6.2. Rozwój osobowoÅ›ci dorastajÄ…cych w dobie globalizacji
        • 6.2.1. Podstawowe funkcje Ja i rozwój osobowoÅ›ci w ujÄ™ciu Juana Pascual-Leone i Ronalda Irwina
        • 6.2.2. Systemy regulacji i rozwój osobowoÅ›ci w ujÄ™ciu Giseli Labouvie-Vief
        • 6.2.3. Rozwój koncepcji Ja a samoocena w okresie dorastania
        • 6.2.4. Rozwój Ja w dobie globalizacji
        • 6.2.5. Rozwój osobowoÅ›ci a reagowanie na sytuacje stresowe
    • RozdziaÅ‚ 7. Ku dojrzaÅ‚ej tożsamoÅ›ci indywidualnej
      • 7.1. Rozwój tożsamoÅ›ci dorastajÄ…cych z perspektywy tradycyjnych ujęć
      • 7.2. PrzykÅ‚ady współczesnych modeli tożsamoÅ›ci
        • 7.2.1. Tożsamość jako struktura i jako proces ujÄ™cie Michaela Berzonskyego
  • Część III. Zmiany w relacjach spoÅ‚ecznych w kontekÅ›cie przemian cywilizacyjnych
    • RozdziaÅ‚ 8. Reorganizacja relacji z rodzicami
      • 8.1. Dojrzewanie biologiczne i jego wpÅ‚yw na relacje rodzinne
      • 8.2. Kontekst psychologiczny i spoÅ‚eczny ksztaÅ‚towania siÄ™ nowych relacji z rodzicami
        • 8.2.1. Przejmowanie przez mÅ‚odzież kontroli nad wÅ‚asnym życiem
        • 8.2.2. Relacje z rodzicami w kontekÅ›cie zmian spoÅ‚ecznych konflikt pokoleÅ„
        • 8.2.3. Obszary sporu miÄ™dzy rodzicami i dziećmi
        • 8.2.4. Rola buntu w relacjach z dorosÅ‚ymi
      • 8.3. Racjonalna kooperacja koloryt współczesnych relacji dzieci z dorosÅ‚ymi
        • 8.3.1. Programowe opóźnienie w zakresie osiÄ…gania niezależnoÅ›ci ekonomicznej przygotowanie do kariery zawodowej
    • RozdziaÅ‚ 9. Wzrost znaczenia grupy rówieÅ›niczej
      • 9.1. Znaczenie grupy rówieÅ›niczej w kontekÅ›cie ksztaÅ‚tujÄ…cej siÄ™ tożsamoÅ›ci
        • 9.1.1. Charakterystyka współczesnych grup pokoleniowych
      • 9.2. Rodzaje relacji z rówieÅ›nikami
        • 9.2.1. Oblicza przyjaźni
        • 9.2.2. ZwiÄ…zki preintymne
        • 9.2.3. Relacje interpersonalne w cyberprzestrzeni
      • 9.3. Tożsamość spoÅ‚eczna adolescentów
        • 9.3.1. Rodzaje kategorii MY
      • 9.4. Dwa oblicza mÅ‚odzieÅ„czej samotnoÅ›ci
  • Część IV. Zmiany w sposobie wartoÅ›ciowania w dobie globalizacji
    • RozdziaÅ‚ 10. Formowanie siÄ™ systemu etycznego mÅ‚odzieży
      • 10.1. Rozwój moralny w ujÄ™ciu klasycznych modeli Jeana Piageta i Lawrencea Kohlberga
      • 10.2. Współczesne podejÅ›cia spoÅ‚eczno-relacyjne do rozwoju moralnego
      • 10.3. Rozwój moralny a plastyczność zachowaÅ„ etycznych w ujÄ™ciu Dennisa Krebsa i Kathy Denton
      • 10.4. Åšwiadoma i nieÅ›wiadoma motywacja, leżąca u podstaw rozumowania moralnego
      • 10.5. Rodzaje sÄ…dów wÅ‚Ä…czonych w moralnÄ… ocenÄ™ zachowaÅ„
      • 10.6. Rozwój sÄ…dów moralnych w ciÄ…gu życia
      • 10.7. Szanse i zagrożenia formowania siÄ™ systemu etycznego mÅ‚odzieży w zglobalizowanej rzeczywistoÅ›ci
    • RozdziaÅ‚ 11. ÅšwiatopoglÄ…d mÅ‚odzieży
      • 11.1. KsztaÅ‚towanie siÄ™ Å›wiatopoglÄ…du i systemu wartoÅ›ci jako zadanie rozwojowe
      • 11.2. Analiza wybranych aspektów treÅ›ciowych Å›wiatopoglÄ…du mÅ‚odzieÅ„czego
        • 11.2.1. Idealizm pragmatyzm praktycyzm
        • 11.2.2. System wartoÅ›ci i orientacje Å›wiatopoglÄ…dowe w kontekÅ›cie przemian spoÅ‚eczno-kulturowych
      • 11.3. KsztaÅ‚towanie siÄ™ cnót obywatelskich solidarność spoÅ‚eczna
  • Zamiast zakoÅ„czenia: dylematy tożsamoÅ›ciowe dorastajÄ…cych
  • Aneks. Zarys teorii operatorów konstruktywnych Juana Pascual-Leone
    • Psychologiczny software
  • Bibliografia
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Psychologia dorastania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.