Opcja czy osoba?Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorzÄ…dowych - Sensus
ISBN: 978-83-233-8403-8
stron: 148, Format: ebook
Data wydania: 0000-00-00
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 24,00 zł (poprzednio: 29,27 zł)
Oszczędzasz: 18% (-5,27 zł)
Co jest kryterium decydującym o rezultacie wyborów samorządowych: opcja czy osoba? Dylemat zawarty w tytule książki pojawia się przy okazji wielu zjawisk towarzyszących wyborom lokalnym. Wybory to przecież nie tylko sam akt wrzucenia głosu do urny - to wielomiesięczny proces będący wypadkową zachowania licznych podmiotów. Autorzy strukturyzują ten proces zgodnie z modelem swoistej matrycy samorządowej, na którą składają się trzy zasadnicze obszary analizy: po pierwsze, rozwiązania instytucjonalne, w ramach których wybory są realizowane; po drugie, publiczność, występująca w roli wyborców; i wreszcie, po trzecie, media, odgrywające ważną rolę w komunikowaniu towarzyszącym wyborom. Wspólna prezentacja wyników badań w jednym tomie pozwoliła autorom na wieloaspektową analizę zjawisk towarzyszących wyborom samorządowym, umożliwiła podjęcie próby odpowiedzi na pytania dotyczące czynników wpływu na preferencje wyborcze oraz odwołanie się, w wielu miejscach publikacji, do wyników badań z roku 2006.
Osoby które kupowały "Opcja czy osoba?Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Powiedz, co myślisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- 100happydays, czyli jak się robi szczęście w 100 dni 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Opcja czy osoba?Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorządowych eBook -- spis treści
Wstęp 7
1. Matryca samorzÄ…dowa 9
1.1. RozwiÄ…zania instytucjonalne 10
1.2. Publiczność 15
1.3. Media 19
2. Zachowania wyborcze 29
2.1. Wybory sejmiku 31
2.2. Wybory prezydentów i burmistrzów 49
2.3. Wnioski z badań 59
3. Perswazja zamiast informacji? Ewolucja roli mediów drukowanych w maÅ‚opolskich wyborach amorzÄ…dowych 63
3.1. Założenia badawcze 65
3.2. Dobór próby 68
3.3. Ramy czasowe badań 71
3.4. Przebieg badań 72
3.5. Wnioski z badań 88
4. Rola witryn WWW w małopolskich wyborach samorządowych 93
4.1. Rola Internetu w wyborach – stan badaÅ„ 94
4.2. Potencjał Internetu na szczeblu samorządowym 95
4.3. Uwagi metodologiczne 96
4.4. Prowadzenie kampanii on-line przez kandydatów 98
4.5. Witryny WWW kandydatów a wynik wyborów 104
4.6. Charakterystyka internetowych witryn kandydatów 110
4.7. Wnioski z badań 121
Podsumowanie 125
Spis tabel 131
Spis wykresów 133
Spis map 134
Bibliografia 135
Aneks 141