Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy - Sensus

ISBN: 978-83-283-2041-3
stron: 248, Format: mp3
Data wydania: 2015-09-29
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 31,46 zł)
Oszczędzasz: 59% (-18,56 zł)
Pisać każdy może… tylko jak?
Słowa towarzyszą nam od dzieciństwa. Nadajemy nazwy wszystkiemu, co nas otacza; opowiadamy o wszystkim, co dla nas ważne. Gdy korzystamy z wyszukiwarki internetowej, wpisujemy w jej okno pożądane frazy. I choćby nie wiadomo jak wyznawcy kultury obrazkowej zaklinali rzeczywistość, to słowa mają moc. Zmieniają świat, wpływają na czytelników i klientów.
Niezależnie od tego, czy tworzysz opowiadanie, bloga, tekst naukowy, e-mail marketingowy czy slogan reklamowy — jesteÅ› pisarzem. Chcesz podzielić siÄ™ z czytelnikiem swoimi przemyÅ›leniami, rozbawić go lub wzruszyć. Chcesz, by czytelnik CiÄ™ zrozumiaÅ‚, ale czy wiesz, jak do niego dotrzeć? Które sÅ‚owa wybrać, a których siÄ™ pozbyć? Marzysz o tym, by Twój tekst czytaÅ‚o siÄ™ tak, jak oglÄ…da siÄ™ przygody Jamesa Bonda? ChciaÅ‚byÅ› budować napiÄ™cie jak Agatha Christie?
MagicznÄ… moc opowieÅ›ci dostrzegajÄ… dziÅ› nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje Å›wiadomość marki. JeÅ›li chcesz nauczyć siÄ™ go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garÅ›ciami z ich doÅ›wiadczenia, pod warunkiem, że zamiast siÄ™ zastanawiać: „Co autor miaÅ‚ na myÅ›li?”, zapytasz: „Jak on to zrobiÅ‚?”. DziÄ™ki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabÅ‚yÅ›nie jak za dotkniÄ™ciem czarodziejskiej różdżki.
Joanna Wrycza-Bekier — jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentkÄ… filologii polskiej i filologii germaÅ„skiej Uniwersytetu GdaÅ„skiego, autorkÄ… książek: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu (Onepress, 2010 i 2014), Kreatywna praca dyplomowa (Septem, 2011), SzkoÅ‚a twórczego pisania (Editio, 2011) i Galaktyka jÄ™zyka Internetu (Novae Res, 2008), a także licznych artykułów naukowych poÅ›wiÄ™conych internetowemu sÅ‚owu pisanemu.
Prowadzi dwa blogi: Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) oraz Niemiecki w pracy (http://niemieckiwpracy.eu/blog).
Osoby które kupowały "Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Magia s³ów. Jak pisaæ teksty, które porw± t³umy Audiobook -- spis tre¶ci
Wstêp (7)
1. Przejd¼ do konkretów (11)
- Magia szczegó³u (13)
- Kolekcjonuj nazwy (16)
- Nadawaj imiona (19)
- A co z abstrakcj±? (21)
2. O¿yw tekst (25)
- Jaki czasownik jest dynamiczny? (27)
- Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (29)
- Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (33)
- Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (38)
- Wampir energetyczny nr 4: Mieæ i byæ (40)
- Lista dynamicznych czasowników (44)
3. Lekcja Iana Fleminga (49)
4. Eksponuj to, co wa¿ne (59)
- Utnij niepotrzebn± koñcówkê (62)
- Nie komentuj tego, co napisa³e¶ (63)
- Roz³up zdanie na dwie czê¶ci (63)
- Przejd¼ od informacji starej do nowej (64)
- Jak rozpocz±æ zdanie? (65)
- U³ó¿ wyrazy w zdaniu (66)
5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)
- Wrzuæ czytelnika w wir wydarzeñ (75)
- Zacznij od czego¶ niezwyk³ego (76)
- Wprowad¼ intryguj±cego bohatera (76)
- Przykuj uwagê (77)
- Wybierz znacz±cy szczegó³ (78)
- Zmu¶ czytelnika do refleksji (79)
6. Pozb±d¼ siê s³ów-¶mieci (83)
- Tiki (84)
- Skamieliny (85)
- Papugi (87)
- Koturny (88)
- Urzêdasy (90)
- Snoby (92)
- Tasiemce (93)
- Usypiacze (94)
- Podróbki (95)
- Gadu³y (96)
- Tchórze (97)
- Zuchwalcy (98)
- Instrukcje (98)
- Sobki (99)
- Anonimy (100)
- Zrzêdy (100)
- Gmatwaniny (101)
7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (105)
8. Nie bój siê d³ugiego zdania (113)
- Po³±cz zdania (115)
- Wyliczaj (117)
- Powtarzaj (119)
- Podsumuj (123)
- Wtr±caj (124)
9. Opowiedz historiê (127)
- Pocz±tek (sytuacja) (131)
- ¦rodek (komplikacja) (138)
- Koniec (rozwi±zanie) (145)
10. Lekcja braci Grimm (149)
11. Pokazuj, nie opisuj (157)
- Nie wyrêczaj czytelnika (157)
- Mniej znaczy wiêcej (160)
- Zmu¶ bohatera do dzia³ania (161)
- Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (162)
- Walcz o czytelnika (163)
12. Graj na emocjach (165)
- Pisz sercem (165)
- Porywaj±ce opowie¶ci (168)
- Poruszaj±ce reklamy (174)
13. Buduj napiêcie (179)
- Zawieszenie akcji (181)
- Strzelba Czechowa (183)
- Zwrot akcji (188)
14. Lekcja Agathy Christie (195)
15. Maluj s³owami (209)
- Kolor (209)
- ¦wiat³o i cieñ (212)
- Kadr (213)
16. Pobudzaj zmys³y (217)
- Zapach (218)
- D¼wiêk (219)
- Smak (220)
- Dotyk (221)
- A teraz wszystko wymieszaj (222)
17. Lekcja van Gogha (225)
18. Przemów w³asnym g³osem (233)
19. Zakoñczenie (239)
Bibliografia (245)