Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone - Sensus

ISBN: 978-83-283-4418-1
stron: 288, Format: mp3
Data wydania: 2018-05-29
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 13,90 zł (poprzednio: 34,75 zł)
Oszczędzasz: 60% (-20,85 zł)
By odpowiednie dać rzeczy słowo
W jÄ™zyku angielskim sÅ‚owo writer rozumie siÄ™ bardzo szeroko - oznacza wÅ‚aÅ›ciwie każdego, kto pisze. W jÄ™zyku polskim jedynie autorzy literatury beletrystycznej majÄ… prawo używać zaszczytnego miana pisarza. Czy to znaczy, że dziennikarz jest zwolniony z obowiÄ…zku tworzenia celnych metafor? Czy autor książek naukowych może zapomnieć o budowaniu napiÄ™cia? Czy twórcy tekstów reklamowych wolno ignorować zasady ciekawego opowiadania? Nie! JeÅ›li zajmujesz siÄ™ pisaniem, to jesteÅ› pisarzem. Poczuj siÄ™ nim nie tylko dlatego, że "pisarz to brzmi dumnie". Także dlatego, że bycie nim zobowiÄ…zuje do tworzenia lepszych, bardziej przekonujÄ…cych treÅ›ci. ChÄ™tniej czytanych. Trafniej przekazujÄ…cych to, co chcesz powiedzieć. Mocnych. Takich, pod którymi z satysfakcjÄ… podpiszesz siÄ™ wÅ‚asnym nazwiskiem.
DziÄ™ki tej książce poznasz wiele pisarskich sztuczek, które sprawiÄ…, że Twój tekst zabÅ‚yÅ›nie jak za dotkniÄ™ciem czarodziejskiej różdżki. Dowiesz siÄ™, które czasowniki sÄ… dynamiczne i w jaki sposób konkretne rzeczowniki pobudzajÄ… wyobraźniÄ™. Nauczysz siÄ™ tworzyć krótkie i dÅ‚ugie Å›wietnie brzmiÄ…ce zdania oraz eksponować w nich wybrane wyrazy. Zgłębisz fascynujÄ…ce tajniki storytellingu, czyli opowiadania historii w taki sposób, by inni chcieli ich sÅ‚uchać. Nauczysz siÄ™, jak budować napiÄ™cie, grać na emocjach i malować sÅ‚owami... Autorka stawia przed TobÄ… jeszcze jeden cel: pragnie, by jej książka pomogÅ‚a wyksztaÅ‚cić indywidualny styl - gÅ‚os, który wyróżni CiÄ™ spoÅ›ród grona innych autorów.
Osoby które kupowały "Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
Magia s³ów. Jak pisaæ teksty, które porw± t³umy. Wydanie 2 rozszerzone Audiobook -- spis tre¶ci
Wstêp (7)
Rozdzia³ 1. Przejd¼ do konkretów (11)
- Magia szczegó³u (13)
- Kolekcjonuj nazwy (16)
- Nadawaj imiona (19)
- Porównuj (22)
- A co z abstrakcj±? (23)
Rozdzia³ 2. O¿yw tekst (27)
- Jaki czasownik jest dynamiczny? (29)
- Wampir energetyczny nr 1: Nominalizacja (31)
- Wampir energetyczny nr 2: Strona bierna (36)
- Wampir energetyczny nr 3: Czasowniki modalne (41)
- Wampir energetyczny nr 4: Mieæ i byæ (43)
Rozdzia³ 3. Lekcja Iana Fleminga (49)
Rozdzia³ 4. Eksponuj to, co wa¿ne (59)
- Utnij niepotrzebn± koñcówkê (63)
- Nie komentuj tego, co napisa³e¶ (63)
- Roz³up zdanie na dwie czê¶ci (64)
- Przejd¼ od informacji starej do nowej (65)
- A jak rozpocz±æ zdanie? (65)
- U³ó¿ wyrazy w zdaniu (66)
Rozdzia³ 5. Zaciekawiaj od pierwszego zdania (73)
- Wrzuæ czytelnika w wir wydarzeñ (74)
- Zacznij od czego¶ niezwyk³ego (75)
- Wprowad¼ intryguj±cego bohatera (76)
- Oddaj g³os bohaterowi (77)
- Wybierz znacz±cy szczegó³ (78)
- Zmu¶ czytelnika do refleksji (79)
Rozdzia³ 6. Pozb±d¼ siê s³ów-¶mieci (81)
- Tiki (82)
- Skamieliny (83)
- Papugi (85)
- Koturny (86)
- Urzêdasy (89)
- Snoby (90)
- Tasiemce (91)
- Usypiacze (92)
- Podróbki (94)
- Gadu³y (94)
- Tchórze (96)
- Zuchwalcy (96)
- Instrukcje (97)
- Sobki (97)
- Anonimy (98)
- Zrzêdy (98)
- Gmatwaniny (100)
Rozdzia³ 7. Lekcja Ernesta Hemingwaya (103)
Rozdzia³ 8. Uwolnij siê od kl±twy wiedzy (111)
- Co zak³adasz, pisz±c tekst? (112)
- Trzymaj siê tematu (113)
- Zwolnij (117)
- Wyja¶niaj obrazowo (119)
- Podaj przyk³ad (120)
- Ale czy specjali¶ci siê nie obra¿±? (122)
Rozdzia³ 9. Wykorzystaj moc interpunkcji (125)
- By stopniowaæ (125)
- By uwydatniaæ (126)
- By ukryæ (127)
- By zaciekawiæ (128)
- By ostrzec (129)
Rozdzia³ 10. Nie bój siê d³ugiego zdania (131)
- Po³±cz zdania (133)
- Wyliczaj (135)
- Powtarzaj (137)
- Podsumuj (141)
- Wtr±caj (142)
Rozdzia³ 11. Opowiedz historiê (145)
- Pocz±tek (sytuacja) (149)
- ¦rodek (komplikacja) (156)
- Koniec (rozwi±zanie) (162)
Rozdzia³ 12. Lekcja braci Grimm (167)
Rozdzia³ 13. Pokazuj, nie opisuj (175)
- Nie wyrêczaj czytelnika (175)
- Mniej znaczy wiêcej (178)
- Zmu¶ bohatera do dzia³ania (179)
- Zadbaj o towarzystwo dla bohatera (180)
- Walcz o czytelnika (181)
Rozdzia³ 14. Graj na emocjach (183)
- Pisz sercem (183)
- Porywaj±ce opowie¶ci (186)
- Poruszaj±ce reklamy (192)
Rozdzia³ 15. Buduj napiêcie (197)
- Zawieszenie akcji (200)
- Strzelba Czechowa (203)
- Zwrot akcji (210)
Rozdzia³ 16. Lekcja Agathy Christie (217)
Rozdzia³ 17. Odwa¿ siê pisaæ dialogi (231)
- Naturalne, czyli jakie? (231)
- Co wy³apywaæ? (232)
- Powiedzia³, krzykn±³ czy wycedzi³? (236)
- Mowa cia³a (238)
- I znowu mniej znaczy wiêcej (240)
Rozdzia³ 18. Maluj s³owami (243)
- Kolor (243)
- ¦wiat³o i cieñ (246)
- Kadr (248)
Rozdzia³ 19. Pobudzaj zmys³y (251)
- Zapach (252)
- D¼wiêk (253)
- Smak (255)
- Dotyk (256)
- A teraz wszystko wymieszaj (257)
Rozdzia³ 20. Lekcja Vincenta van Gogha (259)
Rozdzia³ 21. Przemów w³asnym g³osem (267)
Zakoñczenie (273)
Lista dynamicznych czasowników (279)
Bibliografia (285)
- Blogi (287)