reklama - zainteresowany?

Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta - Sensus

Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta
Autor: Ben Goldacre
Tytuł oryginału: Bad Science
TÅ‚umaczenie: Arkadiusz Romanek
ISBN: 978-83-246-2716-5
stron: 360, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-01-24
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 37,00 zł

Dodaj do koszyka Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta

Tagi: Rozwiązywanie problemów

Książka nominowana do nagrody Samuel Johnson Prize BBC w kategorii literatury faktu Bestseller z listy Top 10 "The Sunday Times"


Goldacre rozdaje razy na lewo i prawo, daje do wiwatu hochsztaplerom i różnym wciskaczom kitu, którzy nadużywajÄ… sÅ‚owa »nauka«. Niewielu skryje siÄ™ przed jego gniewem — autor uderza w firmy farmaceutyczne, samozwaÅ„czych dietetyków, udawanych naukowców i nieprofesjonalnych dziennikarzy.
"The Times", Książka Roku
Uśmiejesz się do łez, a potem wyrzucisz do śmieci wszystkie te drogie i "zdrowe" produkty przemysłu nastawionego na robienie Cię w balona.
"The Observer"
Świetna lekcja poglądowa, zawierająca opis metod spuszczania po ostrzu noża logiki wrogów zdrowego rozsądku oraz demaskowania tych, którzy sprzedają nam bzdury i półprawdy.
"The Economist"
Krzyżowiec na krucjacie przeciwko szarlatanerii w swojej szczytowej formie. Rapier logiki Goldacre’a pozwala mu osadzać w miejscu potężne koncerny farmaceutyczne, przyszpilać media i przygważdżać wszystkich tych, którzy dopuszczajÄ… siÄ™ manipulacji, wykorzystujÄ…c do swoich marnych zagrywek pseudonaukÄ™.
"The Guardian"

Uwielbiamy medycynÄ™. Z zapartym tchem oglÄ…damy seriale o lekarzach, gÅ‚adko poÅ‚ykamy dziesiÄ…tki reklam cudownych leków, pomagajÄ…cych na każdÄ… dolegliwość — dostÄ™pnych oczywiÅ›cie bez recepty. Nawet nie przychodzi nam do gÅ‚owy, że rynek leków i udajÄ…cych je substancji to wielomiliardowy, miÄ™dzynarodowy biznes. Leczenie ludzi to tylko jego skutek uboczny, celem podstawowym zaÅ› jest drenowanie naszych kieszeni (okazjonalnie również mózgów). TubÄ… tego biznesu sÄ… media, nieustannie goniÄ…ce za najdrobniejszÄ… sensacjÄ…, informujÄ…ce o wynikach najnowszych badaÅ„ w tonie hurraoptymizmu lub paniki. A w samym Å›rodku tej idealniej maszynki do robienia pieniÄ™dzy znajdujemy siÄ™ my — konsumenci regularnie robieni w bambuko!

Masz dość bycia obiektem manipulacji? Zostań świadomym konsumentem i uzbrój się przeciw:

  • zgubnym praktykom wielkiego przemysÅ‚u farmaceutycznego,
  • nonsensom o przeciwrakowym dziaÅ‚aniu tych czy innych produktów żywnoÅ›ciowych,
  • gÅ‚upim formom informowania o wynikach badaÅ„ naukowych,
  • szukajÄ…cym sensacji i siejÄ…cym panikÄ™ dziennikarzom,
  • niewiarygodnym wynikom statystycznym i nierzetelnym badaniom naukowym,
  • cudownym skutkom stosowania homeopatii i suplementów diety.

Dodaj do koszyka Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta

 

Osoby które kupowały "Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta", wybierały także:

  • Problem Solving jest dla ludzi. Skuteczne rozwiÄ…zywanie problemów w każdym biznesie
  • Powiedz, co myÅ›lisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy
  • KsiÄ™ga zwiÄ…zków, podrywu i seksu dla mężczyzn. Wydanie II
  • Pieprz uczucia. Jak rozwiÄ…zywać nierozwiÄ…zywalne problemy
  • E-booki. Poradnik dla poczÄ…tkujÄ…cych e-czytelników

Dodaj do koszyka Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta

Spis treści

Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta -- spis treści

Wprowadzenie (7)

Rozdział 1. Podejrzana substancja (13)

Rozdział 2. Gimnastyka mózgu (25)

Rozdział 3. Progenium XY (33)

Rozdział 4. Homeopatia (41)

Rozdział 5. Efekt placebo (75)

Rozdział 6. Un non-sens du jour (97)

Rozdział 7. Doktor Gillian McKeith (121)

Rozdział 8. "Tabletka rozwiązuje złożony problem społeczny" (145)

Rozdział 9. Profesor Patrick Holford (169)

Rozdział 10. Doktor pozwie Cię teraz do sądu (189)

Rozdział 11. Czy klasyczna medycyna jest złem? (205)

Rozdział 12. Jak media lansują opaczne rozumienie nauki przez społeczeństwo? (229)

Rozdział 13. Dlaczego mądrzy ludzie wierzą w bzdury? (247)

Rozdział 14. Zła statystyka (261)

Rozdział 15. Medyczne strachy (281)

Rozdział 16. Medialna bzdura - afera ze szczepionką MMR (293)

I jeszcze jedna sprawa... (333)

Interesujące pozycje książkowe oraz podziękowania (341)

Przypisy do rozdziałów (345)

Dodaj do koszyka Lekarze, naukowcy, szarlatani. Od przerażonego pacjenta do świadomego konsumenta

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.