reklama - zainteresowany?

Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj - Sensus

Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj
ebook
Autor: Daniele Benedettelli
Tytuł oryginału: The LEGO MINDSTORMS EV3 Laboratory: Build, Program, and Experiment with Five Wicked Cool Robots!
Tłumaczenie: Dorota Konowrocka-Sawa
ISBN: 978-83-246-9582-9
stron: 440, Format: ebook
Data wydania: 2014-11-23
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)

Dodaj do koszyka Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj

Poznaj Lego Mindstorms!

Jeśli posiadasz pełny zestaw Lego Mindstorms, możesz zbudować i zaprogramować robota używającego licznych czujników i napędów. Żeby jednak w pełni wykorzystać potencjał jego elementów, warto pokierować się wskazówkami światowej klasy specjalisty - Danielel'a Benedettelliego.

Wprowadzi Cię w świat robotów Lego. Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, jak korzystać z dostępnych mechanizmów - kół zębatych, belek, silników i czujników. W trakcie lektury zbudujesz różnego typu roboty, potrafiące omijać przeszkody, odczytywać polecenia lub podążać po narysowanej trasie. Ponadto poznasz dokładnie język programowania, dzięki czemu będziesz mógł zrealizować nawet najbardziej skomplikowane zadania. To obowiązkowa lektura dla każdego posiadacza zestawu Lego Mindstorms. Dzięki niej w pełni wykorzystasz jego możliwości!

W trakcie lektury zbudujesz i zaprogramujesz pięć superfajnych robotów:

  • Wędrowca, pojazd, który możesz modyfikować w taki sposób, by jechał wzdłuż linii, omijał przeszkody, a nawet wyczyścił podłogę,
  • Gęś Kapitolińską, dwunożnego robota, którego można zaprogramować do patrolowania pomieszczenia tylko za pomocą programu klocka EV3 (nie potrzebujesz do tego komputera!),
  • Superauto, opancerzony samochód z napędem na cztery koła i ergonomicznym pilotem wyposażonym w dwa joysticki,
  • Wartownika, trójnożnego robota kroczącego, który potrafi nagrywać i odtwarzać kodowane kolorami sekwencje poleceń,
  • Tyranozaura, przerażającego dwunożnego robota, który potrafi znaleźć i doścignąć ofiarę.

Spełnij swoje marzenia o budowie robota!

Dodaj do koszyka Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj

 

Osoby które kupowały "Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie

Dodaj do koszyka Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj

Spis treści

Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj eBook -- spis treci

Wprowadzenie (15)

  • Zabawa bez komputera (15)
  • Dla kogo jest ta ksika? (15)
  • Czego potrzebujesz, by móc skorzysta z tej ksiki? (15)
  • Oprogramowanie EV3 (15)
  • Ukad tej ksiki (16)
  • Strona internetowa (16)
  • Zaczynajmy wreszcie! (16)

Komiks: Ucze mechatronika (17)

  • cig dalszy na stronach 33, 63, 85, 104, 116, 124, 153, 199, 215, 254, 275, 321, 336, 388, 411, 434

1. Twój zestaw LEGO MINDSTORMS EV3 (21)

  • Budowanie bez studów (21)
    • Ze studami kontra bez studów: rónice strukturalne (21)
  • Nazywanie elementów (22)
    • Belki (23)
      • Belki proste (23)
      • Belki amane (23)
      • Ramki (24)
      • Cienkie belki i cigna (24)
    • czniki (24)
      • Piny i piny z osi (24)
    • Otwory krzyowe i okrge (25)
      • Osie i nakadki (26)
      • czniki pinów, czniki osi oraz czniki ktowe (27)
      • czniki wielopaszczyznowe (27)
    • Koa zbate (28)
    • Koa, opony i gsienice (29)
    • Elementy dekoracyjne (29)
    • Inne czci (30)
    • Elementy elektroniczne (30)
  • Rónice pomidzy zestawami EV3 dostpnymi w sprzeday detalicznej i zestawami edukacyjnymi (31)
  • Podsumowanie (32)

2. Budujemy Wdrowca (35)

  • Modu podstawowy (37)
  • Wdrowiec na koach (41)
  • Zderzak z czujnikiem dotyku (43)
  • Wdrowiec ze zderzakiem z czujnikiem dotyku (45)
  • Modu podania wzdu linii (46)
  • Wdrowiec podajcy wzdu linii (46)
  • Przedni czujnik podczerwieni (48)
  • Wdrowiec z przednim czujnikiem podczerwieni (49)
  • Modu podania wzdu ciany (50)
  • Wdrowiec podajcy wzdu ciany (50)
    • Alternatywa: Wdrowiec z moduami podania wzdu ciany lub podania wzdu linii (51)
  • Kurzoapka Dextera (52)
  • Wdrowiec z kurzoapk (54)
    • Wariant nr 1: Wdrowiec z kurzoapk i zderzakiem z czujnikiem dotyku (56)
    • Wariant nr 2: Wdrowiec podajcy wzdu ciany z kurzoapk (57)
  • Wdrowiec na gsienicach (58)
  • Sekretny projekt: modu chwytania (62)
  • Podsumowanie (62)

3. Programowanie (65)

  • Elementy skadowe kadego programu (65)
    • Sekwencje (66)
    • Decyzje (66)
    • Ptle (66)
  • Programowanie za pomoc programu klocka EV3 (67)
  • Twój pierwszy program dla klocka EV3 (67)
  • Paleta bloków (72)
    • Bloki akcji (72)
      • Blok ruchu (72)
      • Blok duego silnika (73)
      • Blok redniego silnika (73)
      • Blok wywietlacza (74)
      • Blok dwiku (74)
      • Blok lampki statusu klocka EV3 (75)
    • Bloki oczekiwania (75)
      • Blok oczekiwania czujnika dotyku (75)
      • Blok oczekiwania czujnika wiata odbitego (75)
      • Blok oczekiwania czujnika koloru (75)
      • Blok oczekiwania przycisków klocka EV3 (76)
      • Blok oczekiwania obrotów silnika (76)
      • Blok czasu oczekiwania (76)
      • Blok oczekiwania czujnika podczerwieni (77)
      • Blok oczekiwania zdalnego nadajnika podczerwieni (77)
  • Blok ptli (77)
  • Podsumowanie (78)

4. Zaawansowane programowanie za pomoc programu klocka EV3 (79)

  • Wdrowiec ze zderzakiem z czujnikiem dotyku (79)
  • Kaemy Wdrowcowi jecha po geometrycznie okrelonej trasie (80)
  • Kaemy Wdrowcowi poda wzdu linii (80)
    • Wykorzystywanie programu klocka do podania wzdu linii (81)
    • Doskonalenie charakterystyki ruchu (81)
  • Kaemy Wdrowcowi poda wzdu cian (82)
    • Doskonalenie charakterystyki ruchu (83)
  • Podsumowanie (84)

5. Programowanie EV3 (87)

  • Ustawienia oprogramowania EV3 (87)
  • Przegld oprogramowania EV3 (87)
    • Hol (87)
    • Interfejs programowania (88)
    • Karta sprztu (90)
    • Menu narzdzi (91)
    • Palety programowania (92)
      • Bloki akcji (92)
      • Bloki przebiegu programu (92)
      • Bloki czujników (92)
      • Bloki operacji na danych (93)
      • Bloki zaawansowane (93)
      • Moje bloki (93)
    • Waciwoci projektu (93)
  • Podczanie klocka EV3 do Twojego komputera (94)
  • Importowanie programu klocka EV3 (95)
    • Analiza zaimportowanego programu klocka EV3 (96)
    • Edycja zaimportowanego programu klocka (96)
    • Denie do precyzji (97)
      • Pokonywanie okrelonej odlegoci (98)
      • Obrót o cile okrelon liczb stopni (98)
  • Eksperymentowanie z blokami akcji (99)
  • Sterowanie przebiegiem programu (101)
    • Blok przecznika (102)
  • Podsumowanie (103)

6. Eksperymentowanie z systemem podczerwieni EV3 (105)

  • Zdalny nadajnik podczerwieni (105)
  • Posugiwanie si zdalnym nadajnikiem podczerwieni jako pilotem (106)
  • Wykorzystanie bloków czujników i kabli danych (107)
  • Funkcje oprogramowania EV3 suce usuwaniu bdów programów (108)
  • Eleganckie wywietlanie danych za pomoc bloku tekstu (109)
  • Rozumienie typów danych (110)
    • Zamiana typu danych (111)
  • Podanie za zdalnym nadajnikiem podczerwieni (111)
  • Wykorzystywanie podstawowych operacji bloku operacji arytmetycznych (114)
  • Podsumowanie (115)

7. Matematyka leca u podstaw magii! (117)

  • Radzenie sobie z bdem pomiaru (117)
  • Blok operacji arytmetycznych w trybie zaawansowanym (118)
  • Blok zaokrglenia (118)
  • Blok porównania (120)
    • Przeksztacanie wartoci liczbowych w wartoci logiczne (120)
    • Wbudowane bloki porównania (120)
  • Blok staej (121)
  • Doskonalenie naszego programu podania wzdu ciany (121)
  • Podsumowanie (123)

8. Instrukcje LEGO (127)

  • Odsaniamy sekrety belek amanych (127)
  • Trójkty kontra prostokty (128)
  • Wyduanie belek (131)
  • Wzmacnianie (132)
  • czniki wielopaszczyznowe (134)
  • Powtórka z przekadni (135)
    • Prawidowe czenie kó zbatych (135)
    • Konstruowanie przekadni (137)
    • Poczenia kó (138)
    • Przekadnie pod ktem prostym (139)
    • Przekadnie (142)
    • Przekadnia limakowa (143)
    • Przeksztacenie ruchu (145)
  • Koncepcje konstrukcji silników (147)
    • redni silnik z wyjciem przednim nr 1 (147)
    • redni silnik z wyjciem przednim nr 2 (148)
    • redni silnik z pojedynczym wyjciem bocznym (149)
    • redni silnik z podwójnym wyjciem bocznym (149)
    • redni silnik z pojedynczym zredukowanym wyjciem bocznym (150)
    • redni silnik z przekadni (150)
    • redni silnik z wieloma wyjciami (151)
    • Duy silnik z wyjciem poziomym (152)
    • Opcje przekadni duego silnika (152)
  • Podsumowanie (152)

9. Budujemy G Kapitolisk (155)

  • Jak chodzi G? (155)
  • Konstrukcja prawej nogi (156)
  • Konstrukcja lewej nogi (162)
  • Konstrukcja gówna (169)
  • Konstrukcja lewej stopy (171)
  • Konstrukcja prawej stopy (174)
  • Konstrukcja gówna (176)
  • Konstrukcja tylnego wspornika (179)
  • Konstrukcja przedniego wspornika (184)
  • Konstrukcja gówna (185)
  • Konstrukcja szyi (191)
  • Konstrukcja gówna (195)

10. Programujemy G Kapitolisk (201)

  • Program klocka EV3 dla Gsi Kapitoliskiej (201)
    • Program (201)
    • Jak to dziaa (201)
    • Uruchamianie robota i rozwizywanie problemów (202)
  • Importowanie i edytowanie programu w oprogramowaniu EV3 (203)
    • Robienie kopii (203)
    • Modyfikacja programu (203)
  • Tworzenie bloków wasnych za pomoc narzdzia My Block Builder (204)
    • Tworzenie bloków wasnych z gniazdkami wejciowymi i wyjciowymi (206)
    • Automatyczne dodawanie parametrów i gniazdek wyjciowych do bloków wasnych (208)
    • Dodatkowa konfiguracja bloku wasnego (209)
  • Tworzenie programu zaawansowanego (209)
    • Blok wasny ResetBody (209)
    • Tworzenie zaawansowanego bloku wasnego sterujcego kroczeniem (211)
    • Ostateczny program Gsi Kapitoliskiej (212)
  • Blok operacji logicznych (213)
  • Blok czasomierza (213)
  • Podsumowanie (214)

11. Budujemy Superauto (217)

  • Konstrukcja gówna (218)
  • Konstrukcja maski (222)
  • Konstrukcja gówna (225)
  • Konstrukcja dachu samochodu (239)
  • Konstrukcja gówna (240)
  • Konstrukcja ukadu kierowniczego (242)
  • Konstrukcja gówna (244)
  • Budujemy pilota (248)
  • Podsumowanie (253)

12. Programujemy Superauto (257)

  • Dyferencja elektroniczny kontra dyferencja mechaniczny (257)
  • Wykorzystanie zmiennych (258)
  • Zastosowanie tablic (259)
    • Stosowanie bloku zmiennej z tablicami liczbowymi i logicznymi (259)
    • Uywanie bloku operacji tablicowych (260)
  • Zastosowanie bloku przecznika z wieloma ramkami (260)
  • Wykonywanie sekwencji równolegych (multitasking) (261)
  • Budujemy bloki wasne (262)
    • Blok wasny ResetSteer (262)
    • Blok wasny Steer (262)
    • Blok wasny Drive (263)
    • Blok wasny ReadRemote2 (264)
  • Programowanie samochodu do omijania przeszkód (266)
  • Programowanie samochodu pod ktem zdalnego sterowania (267)
  • Posugiwanie si tablicami do wyczyszczenia bloku wasnego ReadRemote (267)
  • Programowanie samochodu do podania za nadajnikiem (269)
    • Blok wasny Sign (269)
    • Blok wasny Saturation (271)
    • Blok wasny ReadBeacon (271)
    • Blok zakresu (271)
    • Program FollowBeacon (272)
  • Wzbogacanie Superauta o syren (272)
    • Blok przerwania ptli (273)
    • Blok zakoczenia programu (274)
  • Podsumowanie (274)

13. Budujemy Wartownika (277)

  • Konstrukcja gówna (278)
  • Konstrukcja prawej nogi (282)
  • Konstrukcja gówna (285)
  • Konstrukcja lewej nogi (285)
  • Konstrukcja gówna (288)
  • Konstrukcja torsu (292)
  • Konstrukcja gówna (297)
  • Konstrukcja lewego ramienia (301)
  • Konstrukcja prawego ramienia (302)
  • Konstrukcja gówna (304)
  • Konstrukcja tylnej osony (307)
  • Podkonstrukcja rodkowej czci tylnej osony (309)
  • Cig dalszy konstrukcji tylnej osony (310)
  • Podkonstrukcja gowy (311)
  • Finalizacja konstrukcji tylnej osony (313)
  • Konstrukcja gówna (316)
  • Budowa kolorowej kostki (318)
  • Podsumowanie (320)

14. Programujemy Wartownika (323)

  • Blok dostpu do pliku (323)
    • Tworzenie i kasowanie pliku oraz zapisywanie danych (323)
    • Odczytywanie danych z pliku (324)
    • Wykrywanie koca pliku (324)
  • Blok losowania (324)
  • Budowanie bloków wasnych (324)
    • Blok wasny ResetLegs (326)
    • Blok wasny WalkFWD (327)
    • Blok wasny Laser (327)
    • Blok wasny Turn (327)
    • Blok wasny PowerDownFX (328)
    • Blok wasny WaitButton (328)
    • Blok wasny SayColor (328)
    • Blok wasny ExeCode (329)
    • Blok wasny MakeProgram (331)
    • Blok wasny RunProgram (331)
    • Blok wasny MakePrgFile (332)
    • Blok wasny ParseFile (332)
    • Blok wasny RunPrgFile (332)
  • Programowanie Wartownika do patrolowania (333)
  • Programowanie Wartownika kolorami w trakcie wykonywania programu (334)
  • Tworzenie trwaych programów kolorów w trakcie wykonywania programu (334)
  • Podsumowanie (335)

15. Budujemy Tyranozaura (339)

  • Konstrukcja gówna (340)
  • Konstrukcja ramy nóg (343)
  • Konstrukcja gówna (345)
  • Lewa noga (348)
  • Konstrukcja prawej nogi (353)
  • Konstrukcja gówna (358)
  • Konstrukcja klocka EV3 (363)
  • Konstrukcja gówna (364)
  • Konstrukcja gowy i torsu (375)
  • Konstrukcja gówna (385)
  • Podsumowanie (387)

16. Programujemy Tyranozaura (393)

  • Budowanie bloków wasnych do programu Wander (393)
    • Blok wasny Reset (393)
    • Bloki wasne MoveAbsolute i MoveAbsolute2 (393)
    • Blok wasny Step (394)
    • Blok wasny Roar (394)
    • Blok wasny Chew (394)
    • Blok wasny Look (394)
    • Blok wasny Right (396)
    • Blok wasny Left (396)
    • Blok wasny TurnUntil (397)
  • Programowanie Tyranozaura do wdrowania (397)
  • Projektowanie zachowania Tyranozaura (397)
  • Programowanie automatu skoczonego (398)
    • Struktura ogólna (400)
    • Stan wyjciowy (400)
    • Zmienna czasu (400)
    • Przejcia (400)
    • Zdarzenia czujnika (401)
    • Zdarzenia czasomierzy (401)
    • Zdarzenia przepuszczone przez filtr czasomierza (401)
    • Dziaania (402)
  • Tworzenie bloków wasnych dla ostatecznego programu (404)
    • Blok wasny Turn (404)
    • Blok wasny ReadBeacon (404)
    • Blok wasny INIT (405)
    • Blok wasny IDLE (405)
    • Blok wasny HUNGRY (407)
    • Blok wasny SEEK (407)
    • Blok wasny CHASE (408)
  • Programowanie zachowania Tyranozaura (408)
  • Podsumowanie (410)

A Lista elementów zestawu EV3 #31313 (413)

B Rónice midzy zestawami 31313 LEGO MINDSTORMS EV3 a 45544 LEGO MINDSTORMS Education EV3 Core (421)

  • Urzdzenia elektroniczne (421)
  • Oprogramowanie EV3 (421)
  • Przeksztacanie zestawu domowego w zestaw Education Core (422)
  • Przeksztacanie zestawu Education Core w zestaw do uytku domowego (426)
  • Przeksztacanie zestawu Education Expansion w zestaw do uytku domowego (431)

Skorowidz (435)

Dodaj do koszyka Laboratorium LEGO Mindstorms EV3. Buduj, programuj i eksperymentuj

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.