reklama - zainteresowany?

Kreatywne my¶lenie dla bystrzaków - Sensus


Autor: David Cox
Tytuł oryginału: Creative Thinking For Dummies
ISBN: 978-83-283-5736-5
stron: 344, Format: 170x230, okładka: miękka
Księgarnia: Sensus

Cena ksi±żki: 39,90 zł

Ksi±żka będzie dostępna od marca 2019

Tagi: Rozwój osobisty | Trening mózgu

  • Sprawdzone sposoby na prowadzenie bardziej kreatywnego życia
  • Techniki kreatywnego rozwi±zywania problemów
  • Jak uczyć się szybciej i efektywniej oraz jak poprawić pamięć

Zumba dla Twojego mózgu

Kreatywne spojrzenie na rzeczywisto¶ć to Twoja osobista przewaga konkurencyjna, bez względu na to, czy jeste¶ marketingowcem, inżynierem, księgow± czy testerem gumowych kaczek. W tej ksi±żce znajdziesz metody, które pomog± Ci wrzucić mózg na wyższe obroty. Poznasz techniki, dzięki którym zaczniesz żyć bardziej kreatywnie i bez trudu znajdziesz innowacyjne rozwi±zania dla wszystkich życiowych wyzwań. WeĽ przykład z dzieci i rozbudĽ w sobie na nowo ciekawo¶ć ¶wiata!

W ksi±żce:

  • Czym jest kreatywne my¶lenie i jak ten proces zachodzi w Twoim mózgu
  • Metody na uwolnienie wyobraĽni oraz twórczego potencjału
  • Narzędzia wspieraj±ce wpadanie na wspaniałe pomysły
  • Pomysły na to, jak zaprz±c kreatywno¶ć do pracy

 

Zobacz także:

  • Dlaczego nie Ty

Spis tre¶ci

Kreatywne my¶lenie dla bystrzaków -- spis tre¶ci

Spis treści

O autorze 13

Wstęp 15

  • O ksišżce 15
  • Konwencje zastosowane w ksišżce 16
  • Czego nie czytać 16
  • Naiwne założenia 17
  • Jak podzielona jest ksišżka 17
    • Część I. Podstawy, czyli zrozumienie kreatywności 17
    • Część II. Przygotuj się, czyli przyjęcie kreatywnego nastawienia 17
    • Część III. Informacje praktyczne, czyli nauka kreatywności 17
    • Część IV. Kreatywne myślenie w codziennym życiu 18
    • Część V. Dekalogi 18
  • Ikony wykorzystane w ksišżce 18
  • Co dalej 18

CZĘŚĆ I: PODSTAWY, CZYLI ZROZUMIENIE KREATYWNOŚCI 19

Rozdział 1: Czym zatem jest kreatywność? 21

  • Kreatywność jest wszędzie 21
    • Szukanie oczywistych oznak kreatywności 22
    • Mniej widoczne objawy kreatywności 23
  • Znalezienie ciekawych sposobów na zaspokojenie ciekawości 24
    • Pogodzenie paradoksów i kontrastów 24
    • Połšczenie znanego z nieznanym 25
    • Splecenie namacalnego z nieuchwytnym 26
    • Doświadczanie tego, co kusi, i tego, co przeraża 26
  • Zastosowanie strategii, które pomogš Ci przetrwać w kreatywnym świecie 27
    • Naśladowanie bawišcych się dzieci 27
    • Kreatywność jest potrzebš, a nie luksusem 28
    • Kreatywność jako siła napędowa 29
  • Przyjęcie kreatywnego nastawienia 29
    • Rozbieżności i zbieżności 29
    • Burza na horyzoncie 30
    • Pasywny fizycznie, ale aktywny umysłowo 31
    • Aktywny fizycznie i czujny umysłowo 31
  • Włšczenie kreatywności za pomocš programowania neurolingwistycznego 32
  • Problem braku kreatywności 35
    • Blokada 36
    • Jak wyjść z impasu? 36

Rozdział 2: Życie w świecie kreatywności 39

  • Próby duchowej ekspresji 40
    • Duchowość i wiedza w architekturze 40
    • Łšczenie ciała, umysłu i ducha 40
  • Spotkanie z muzami 42
    • Muzy greckie 42
    • Koncepcja współczesnych muz 42
    • Znalezienie własnej muzy 43
  • Zwišzek między muzykš a kreatywnościš 43
  • Kwestionowanie status quo za pomocš kreatywnego myślenia 46
    • Odgrywanie roli rewolucjonisty 46
    • Praca wewnštrz systemu 47
    • Tworzenie sztuki politycznej 48
  • Łšczenie religii, polityki i kreatywności 49
    • Pompa i propaganda 49
    • "Nudge unit" - skšd politycy biorš pomysły? 50
  • Rzucenie światła na ciemnš stronę kreatywności 53
    • Ograniczajšce przekonania 53
    • Produkowanie energii i ignorowanie syndromu wypalenia 55
    • Połšczenie kreatywności z osobowościš 56

Rozdział 3: Kreatywne nastawienie 59

  • Być kreatywnym - przez cały czas 59
    • Każdy jest kreatywny 60
    • Kreatywność na co dzień 61
    • Umiejętność rozpoznawania kreatywności 61
    • Kreatywny duch 61
  • Rozpoznanie momentu kontra rozpoznanie rezultatu 62
    • Zmiana jest tak dobra jak odpoczynek 62
    • A odpoczynek jest tak dobry jak zmiana 63
  • Różne stany świadomości 63
    • Wspomnienia, sny i refleksje 63
    • Śnienie na jawie, sen i medytacja 65
    • Świadomy i ciekawy 66
    • Odmienne stany, czyli seks, narkotyki i rock'n'roll 68
    • Badanie podświadomości 69
  • Zrozumienie różnych ludzi i różnych rodzajów kreatywności 70
    • Teorie Junga i fundamenty współczesnej oceny osobowości 70
    • Myślenie zbieżne i myślenie rozbieżne 74
    • Gender 75
    • Wiek 75
    • Kreatywność w różnych kulturach 75
    • Więcej niż pięć zmysłów 77

CZĘŚĆ II: PRZYGOTUJ SIĘ, CZYLI PRZYJĘCIE KREATYWNEGO NASTAWIENIA 79

Rozdział 4: Przygotuj się na kreatywność 81

  • Zrozumienie procesu twórczego 81
    • Otwarcie się na pomysły i oryginalność 82
    • Rozwišzanie problemu poprzez zamknięcie 82
    • Zmiana myślenia dla uzyskania innej perspektywy 82
  • Zauważenie pierwszych pomysłów 83
  • Znalezienie odpowiedniego miejsca - dosłownie i w przenośni 84
    • Wprawienie się we właściwy nastrój 84
    • Przygotowanie sceny 85
  • Praca w pojedynkę kontra praca zespołowa 90
    • Praca indywidualna 91
    • Praca zespołowa 91
    • I jedno, i drugie 93
  • Ocenianie rezultatów 94
    • Czy to pomogło? 94
    • Co dalej? 97

Rozdział 5: Zaangażowanie się w kreatywne działania 99

  • Strumień kreatywności 100
    • Zarabianie na kreatywności 100
    • Stres zwišzany z kreatywnościš 101
    • Osišgnięcie magicznych 10 tysięcy godzin 101
    • Przygotowanie się na dobre rezultaty 102
  • Żyć jak Leonardo - cišgłość kreatywnej pracy 103
    • Nienasycona ciekawość - curiosita 104
    • Weryfikowanie wiedzy poprzez doświadczenie - demostrazione 107
    • Rozwijanie zmysłów - sensazione 108
    • Wykorzystywanie dwuznaczności - sfumato 110
    • Równowaga między sztukš a naukš - arte/scienza 111
    • Kultywowanie najlepszych aspektów życia - corporalita 112
    • Łšczenie wszystkiego - connessione 114
  • Nagły przypływ kreatywności 114
    • Olśnienie, czyli efekt żarówki 114
    • Eksplozja kreatywności 115
  • Znalezienie własnego kreatywnego stylu 116

CZĘŚĆ III: INFORMACJE PRAKTYCZNE, CZYLI NAUKA KREATYWNOŚCI 119

Rozdział 6: Jak zaczšć myśleć bardziej kreatywnie? 121

  • Odkrycie sposobów na zmianę myślenia 122
  • Rysowanie map umysłu 123
    • Projektowanie mapy umysłu 124
  • Gry i zabawy przy stole 126
    • Gra matchbox i inne 127
    • Korzystanie z kart kreatywnych 129
  • Zabawa językiem 129
    • Ujarzmienie potęgi metafory 130
    • Narracja i trans 131
    • Wprowadzenie się w trans 135
  • Wykorzystywanie przypadkowych pomysłów 137
    • Zabawy słowne 137
    • Uproszczenie złożonych zagadnień 138
    • Zmiana języka 139
  • Wizualizacja sukcesu 139
    • Wizualizacja w praktyce - strumień obrazów 141
    • Zapoznanie się z innymi technikami kreatywnej wizualizacji 142

Rozdział 7: Jak otworzyć umysł na kreatywność? 145

  • Powstawanie pomysłów podczas burzy mózgów 146
    • Przetwarzanie reguł 146
    • Dobrze przeprowadzona burza mózgów 147
    • Jak udoskonalić proces burzy mózgów? 150
  • Czas na synektykę 153
    • Wynalezienie prototypu burzy mózgów 154
    • Poznanie, przeniesienie i wykorzystanie 155
  • Wykorzystanie modelu SCAMPER 159
    • Zestaw przydatnych narzędzi 160
    • Thinkertoys - większa skrzynia z narzędziami 161
  • Myślenie lateralne 163
    • Myślenie równoległe 163
    • Prowokowanie do prowokacyjnych działań 165
    • Zakładanie sześciu myślowych kapeluszy 165

Rozdział 8: Szukanie odpowiedzi - kreatywne rozwišzywanie problemów 171

  • Kreatywne poszukiwanie rozwišzania 171
  • Model Disneya - odgrywanie ról 172
    • Marzyciel 174
    • Realista 175
    • Krytyk 176
  • Technika pięciu kroków Younga 177
  • Model Herrmanna - używanie całego mózgu 180
  • Lista typów dominujšcych 182
    • Jak działa HBDI? 183
    • Jak działa całościowy model mózgu w praktyce? 185

Rozdział 9: Kreatywna zabawa 189

  • Prowokowanie nowych pomysłów za pomocš eksperymentów myślowych 190
  • Rysowanie i bazgrolenie 192
    • Rysowanie prawš stronš mózgu 192
    • Pasywne patrzenie kontra aktywne widzenie 194
    • Zbudowanie wizualnego słownika poprzez zadawanie pytań 195
    • Praca z SQVID 199
    • Zabawa z farbš 202
  • Zabawa z odgrywaniem ról 203
    • Przejść milę w cudzych butach 204
    • Ocena sesji odgrywania ról 204
  • Przestrzeganie reguł i ich łamanie 205
    • Myślenie standardowe i myślenie nieszablonowe 206
    • Swobodny spacer po meandrach myśli 207
    • Oddanie się w ręce losu 208
  • Ćwiczenie całego ciała - na sali i na świeżym powietrzu 209
  • Nabranie tempa po chwilowym zastoju 211

CZĘŚĆ IV: KREATYWNE MYŚLENIE W CODZIENNYM ŻYCIU 215

Rozdział 10: Kreatywność w codziennym życiu 217

  • Czerpanie korzyści z kreatywnego stylu życia 217
    • Dbałość o zdrowie 218
    • Zarzšdzanie stresem 219
    • Jak zapewnić sobie długie życie? 221
    • Sen sprawiedliwego 222
    • Miara bogactwa 224
  • Celebrowanie kreatywnej mocy szczęścia 226
    • Poszukiwanie szczęścia 226
    • Przyznanie się do porażki z uśmiechem na ustach 227
    • Dołšcz do klubu - szczęście jest zaraźliwe 229
  • Rola poczucia humoru 229
    • Traktowanie humoru poważnie 230
    • Śmianie się z ważnych spraw - przekłucie balona 230
    • Połšczenie humoru i kreatywności 231
  • Dobre samopoczucie 231
    • Hierarchia potrzeb Maslowa 232
    • Czuć się dobrze z samym sobš 233
    • Dbanie o zdrowie mózgu 235

Rozdział 11: Kreatywność u dzieci 237

  • Kreatywny umysł dziecka 237
    • Kwitnšca i szumišca dezorientacja 238
    • Mistrzostwo naśladowania 239
    • Nabywanie kompetencji 240
    • Co robiš dzieci, gdy nie majš dostatecznej wiedzy? 241
    • Zabawa jako sposób na naukę 242
    • Nawyki i schematy 243
    • Prezentowanie nabytych umiejętności poprzez rysowanie 244
  • Jak edukacja wpływa na kreatywność? 248
    • Debatowanie nad celem edukacji 249
    • Znalezienie równowagi między surowym a luźnym nauczaniem 249
  • Udzielanie lekcji kreatywnego myślenia w codziennym życiu 249
    • Pielęgnowanie kreatywności 250
    • Jak sprawić, żeby dziecko miało kulturę we krwi? 251
    • Dorównać kroku współczesnej technologii 251

Rozdział 12: Kreatywność w pracy 253

  • Branże kreatywne i ich dochody 253
    • Audyt kreatywnej firmy 254
    • Uruchomienie kreatywnych silników w firmie 255
    • Przeniesienie kreatywności z zaplecza do recepcji 255
  • Wymyślanie pomysłów, które przynoszš pienišdze 256
    • Uczynienie priorytetu z kreatywności 256
    • Pomysły, które zmieniajš świat 257
  • Ochrona dobrego pomysłu 257
    • Tam, gdzie jest hit, tam sypiš się pozwy 258
    • Odwieczna walka między artystš a producentem 259
  • Kreatywność w firmach - dużych i małych 260
    • Zwykłe robienie interesów 260
    • Przycišganie kreatywności z zewnštrz do środka i na odwrót 260
  • Pokonanie oporu przed kreatywnościš 261
    • Kierowanie się logikš - lub nie 261
    • Obsesja na bok 262
    • Linearne planowanie 264
    • Opieranie się wizji 265
  • Stworzenie (i pielęgnowanie) kreatywnego miejsca pracy 265
    • Wybór miejsca 265
    • Tworzenie kreatywnej przestrzeni 266
  • Różnica między innowacyjnościš a kreatywnościš 267
    • Zdefiniowanie różnicy 267
    • Przejęcie kontroli nad kreatywnościš 268
    • Realizowanie planów z Saatchi & Saatchi 269

Rozdział 13: Kreatywność w codziennym życiu 273

  • Nieustajšca kreatywność 274
    • Zmiana nawyków na całe życie - albo na minutę 274
    • Czym jest perseweracja? 276
  • Połšczenie kreatywności z kulturš 276
    • Czym jest kultura? 278
    • Naciśnięcie przycisku z napisem "Kultura" 278
    • Przełamanie barier - kreatywność w wersji oficjalnej 279
    • Celebrowanie codziennego życia 279
  • Umiejętności i środki, które można wykorzystywać w różnych okolicznościach 280
    • Autozapamiętywanie 280
    • Osišgnięcie zasobnego stanu 281
  • Używanie kreatywnej świadomości 282
    • Bšdźmy poważni 282
    • Sieci internetowe, które łšczš kreatywne osoby 283
    • Kreatywność kwitnšca w różnych zakštkach świata 283
  • Osišgnięcie kreatywnego stanu umysłu dzięki grom i zabawom 286
    • Przydatne aplikacje 289
    • Uproszczenie 289
    • Improwizowanie 290

CZĘŚĆ V: DEKALOGI 293

Rozdział 14: Dziesięć sposobów na rozbudzenie w sobie kreatywności 295

  • Żyj chwilš 295
  • Daj sobie przyzwolenie 296
  • Znajdź czas na relaks i zabawę 296
  • Zanurz się całkowicie albo kompletnie się odizoluj 297
    • Zanurz się 297
    • Odizoluj się 297
  • Toleruj dwuznaczności 297
  • Znajdź swoje osobiste centrum 298
  • Włšcz ciekawość 298
  • Powiększaj, zmniejszaj, zniekształcaj albo odwracaj 299
  • Urzšdź przyjęcie dla kreatywnych bohaterów 299
  • Zapadnij w kreatywny sen 300

Rozdział 15: Dziesięć wspaniałych pomysłów, które stały się rzeczywistościš 301

  • Prasa drukarska Gutenberga 301
  • Miejsce Ziemi w Układzie Słonecznym według Galileusza 302
  • Przemyślenia Newtona na temat fizyki 302
  • Wizja współczesnego amerykańskiego przemysłu według Henry'ego Forda 303
  • Wytrwałość i inspiracja Edisona 303
  • Elektryczne wynalazki Tesli 304
  • Radio Marconiego 304
  • Arcydzieła Picassa 305
  • Nowoczesne komputery Alana Turinga 306
  • Richard Feynman - bongo i bomby atomowe 307

Rozdział 16: Nieco ponad dziesięć ksišżek, które warto przeczytać 309

  • Arthur Koestler, The Act of Creation 309
  • Guy Claxton, Hare Brain, Tortoise Mind 310
  • David Hockney, Wiedza tajemna 310
  • Tony Buzan, Siła twórczej inteligencji 311
  • Michael Michalko, Thinkertoys 311
  • Ned Herrmann, The Creative Brain i The Whole Brain Business Book 311
  • Malcolm Gladwell, Błysk! 312
  • Michael Gelb, Myśleć jak Leonardo da Vinci 312
  • Robert Dilts, Strategie geniuszy, część pierwsza 313
  • Edward de Bono, Myślenie lateralne 313
  • Tom Kelley, Sztuka innowacji 314
  • James Webb Young, A Technique for Producing Ideas 314
  • Thomas Heatherwick i Maisie Rowe, Making 314

Rozdział 17: Dziesięć inspirujšcych kreatywnych firm 315

  • Saatchi & Saatchi - kreatywność, która zmieniła świat 315
  • Mind Gym - prowokowanie do inteligentnej interakcji 316
  • Pixar - plac zabaw dla pomysłów 317
  • Apple - pielęgnowanie atmosfery sprzyjajšcej nieszablonowemu myśleniu 317
  • DPA - przestrzeń do myślenia 318
  • LEGO - budowanie firmy klocek po klocku 318
  • Chiat\Day - wynalezienie kreatywności na nowo 320
  • St Luke's - definiowanie kreatywności na nowo 320
  • Caffeine - stymulujšcy biznes 321
  • Jack Tinker - raj kreatywności 321

Rozdział 18: Dziesięć wyjštkowo kreatywnych postaci 323

  • Eric Clapton - trudny proces nauki rzemiosła 323
  • David Hockney - kreatywność na co dzień 324
  • Bob Dylan - nagroda za kreatywnš wytrwałość 325
  • Brian Eno - mistrz eklektyzmu 325
  • Vivienne Westwood i Malcolm McLaren - twórcy punka 326
  • Benoit Mandelbrot - fascynujšce fraktale 327
  • Anita Roddick - coś dla ciała 327
  • Malcolm Gladwell - kwintesencja kreatywności 328
  • Ferran Adria i El Bulli - magiczne gotowanie 328
  • Richard Hamilton - inspiracja dla całego pokolenia 329

Skorowidz 331

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należ± do wydawnictwa Helion S.A.