reklama - zainteresowany?

Kreatywne myślenie dla bystrzaków - Sensus

Kreatywne myślenie dla bystrzaków
ebook
Autor: David Cox
Tytuł oryginału: Creative Thinking For Dummies
ISBN: 978-83-283-5737-2
stron: 344, Format: ebook
Data wydania: 2015-01-14
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

Tagi: Rozwój osobisty | Trening mózgu

  • Sprawdzone sposoby na prowadzenie bardziej kreatywnego życia
  • Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Jak uczyć się szybciej i efektywniej oraz jak poprawić pamięć

Zumba dla Twojego mózgu

Kreatywne spojrzenie na rzeczywistość to Twoja osobista przewaga konkurencyjna, bez względu na to, czy jesteś marketingowcem, inżynierem, księgową czy testerem gumowych kaczek. W tej książce znajdziesz metody, które pomogą Ci wrzucić mózg na wyższe obroty. Poznasz techniki, dzięki którym zaczniesz żyć bardziej kreatywnie i bez trudu znajdziesz innowacyjne rozwiązania dla wszystkich życiowych wyzwań. Weź przykład z dzieci i rozbudź w sobie na nowo ciekawość świata!

W książce:

  • Czym jest kreatywne myślenie i jak ten proces zachodzi w Twoim mózgu
  • Metody na uwolnienie wyobraźni oraz twórczego potencjału
  • Narzędzia wspierające wpadanie na wspaniałe pomysły
  • Pomysły na to, jak zaprząc kreatywność do pracy

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

 

Osoby które kupowały "Kreatywne myślenie dla bystrzaków", wybierały także:

  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Kompetencje menedżera
  • Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone
  • Handlowanie to gra

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

Spis treści

Kreatywne mylenie dla bystrzakw eBook -- spis treci


O autorze 13

Wstp 15

  • O ksice 15
  • Konwencje zastosowane w ksice 16
  • Czego nie czyta 16
  • Naiwne zaoenia 17
  • Jak podzielona jest ksika 17
    • Cz I. Podstawy, czyli zrozumienie kreatywnoci 17
    • Cz II. Przygotuj si, czyli przyjcie kreatywnego nastawienia 17
    • Cz III. Informacje praktyczne, czyli nauka kreatywnoci 17
    • Cz IV. Kreatywne mylenie w codziennym yciu 18
    • Cz V. Dekalogi 18
  • Ikony wykorzystane w ksice 18
  • Co dalej 18

CZʦ I: PODSTAWY, CZYLI ZROZUMIENIE KREATYWNOCI 19

Rozdzia 1: Czym zatem jest kreatywno? 21

  • Kreatywno jest wszdzie 21
    • Szukanie oczywistych oznak kreatywnoci 22
    • Mniej widoczne objawy kreatywnoci 23
  • Znalezienie ciekawych sposobw na zaspokojenie ciekawoci 24
    • Pogodzenie paradoksw i kontrastw 24
    • Poczenie znanego z nieznanym 25
    • Splecenie namacalnego z nieuchwytnym 26
    • Dowiadczanie tego, co kusi, i tego, co przeraa 26
  • Zastosowanie strategii, ktre pomog Ci przetrwa w kreatywnym wiecie 27
    • Naladowanie bawicych si dzieci 27
    • Kreatywno jest potrzeb, a nie luksusem 28
    • Kreatywno jako sia napdowa 29
  • Przyjcie kreatywnego nastawienia 29
    • Rozbienoci i zbienoci 29
    • Burza na horyzoncie 30
    • Pasywny fizycznie, ale aktywny umysowo 31
    • Aktywny fizycznie i czujny umysowo 31
  • Wczenie kreatywnoci za pomoc programowania neurolingwistycznego 32
  • Problem braku kreatywnoci 35
    • Blokada 36
    • Jak wyj z impasu? 36

Rozdzia 2: ycie w wiecie kreatywnoci 39

  • Prby duchowej ekspresji 40
    • Duchowo i wiedza w architekturze 40
    • czenie ciaa, umysu i ducha 40
  • Spotkanie z muzami 42
    • Muzy greckie 42
    • Koncepcja wspczesnych muz 42
    • Znalezienie wasnej muzy 43
  • Zwizek midzy muzyk a kreatywnoci 43
  • Kwestionowanie status quo za pomoc kreatywnego mylenia 46
    • Odgrywanie roli rewolucjonisty 46
    • Praca wewntrz systemu 47
    • Tworzenie sztuki politycznej 48
  • czenie religii, polityki i kreatywnoci 49
    • Pompa i propaganda 49
    • "Nudge unit" - skd politycy bior pomysy? 50
  • Rzucenie wiata na ciemn stron kreatywnoci 53
    • Ograniczajce przekonania 53
    • Produkowanie energii i ignorowanie syndromu wypalenia 55
    • Poczenie kreatywnoci z osobowoci 56

Rozdzia 3: Kreatywne nastawienie 59

  • By kreatywnym - przez cay czas 59
    • Kady jest kreatywny 60
    • Kreatywno na co dzie 61
    • Umiejtno rozpoznawania kreatywnoci 61
    • Kreatywny duch 61
  • Rozpoznanie momentu kontra rozpoznanie rezultatu 62
    • Zmiana jest tak dobra jak odpoczynek 62
    • A odpoczynek jest tak dobry jak zmiana 63
  • Rne stany wiadomoci 63
    • Wspomnienia, sny i refleksje 63
    • nienie na jawie, sen i medytacja 65
    • wiadomy i ciekawy 66
    • Odmienne stany, czyli seks, narkotyki i rock'n'roll 68
    • Badanie podwiadomoci 69
  • Zrozumienie rnych ludzi i rnych rodzajw kreatywnoci 70
    • Teorie Junga i fundamenty wspczesnej oceny osobowoci 70
    • Mylenie zbiene i mylenie rozbiene 74
    • Gender 75
    • Wiek 75
    • Kreatywno w rnych kulturach 75
    • Wicej ni pi zmysw 77

CZʦ II: PRZYGOTUJ SI, CZYLI PRZYJCIE KREATYWNEGO NASTAWIENIA 79

Rozdzia 4: Przygotuj si na kreatywno 81

  • Zrozumienie procesu twrczego 81
    • Otwarcie si na pomysy i oryginalno 82
    • Rozwizanie problemu poprzez zamknicie 82
    • Zmiana mylenia dla uzyskania innej perspektywy 82
  • Zauwaenie pierwszych pomysw 83
  • Znalezienie odpowiedniego miejsca - dosownie i w przenoni 84
    • Wprawienie si we waciwy nastrj 84
    • Przygotowanie sceny 85
  • Praca w pojedynk kontra praca zespoowa 90
    • Praca indywidualna 91
    • Praca zespoowa 91
    • I jedno, i drugie 93
  • Ocenianie rezultatw 94
    • Czy to pomogo? 94
    • Co dalej? 97

Rozdzia 5: Zaangaowanie si w kreatywne dziaania 99

  • Strumie kreatywnoci 100
    • Zarabianie na kreatywnoci 100
    • Stres zwizany z kreatywnoci 101
    • Osignicie magicznych 10 tysicy godzin 101
    • Przygotowanie si na dobre rezultaty 102
  • y jak Leonardo - cigo kreatywnej pracy 103
    • Nienasycona ciekawo - curiosita 104
    • Weryfikowanie wiedzy poprzez dowiadczenie - demostrazione 107
    • Rozwijanie zmysw - sensazione 108
    • Wykorzystywanie dwuznacznoci - sfumato 110
    • Rwnowaga midzy sztuk a nauk - arte/scienza 111
    • Kultywowanie najlepszych aspektw ycia - corporalita 112
    • czenie wszystkiego - connessione 114
  • Nagy przypyw kreatywnoci 114
    • Olnienie, czyli efekt arwki 114
    • Eksplozja kreatywnoci 115
  • Znalezienie wasnego kreatywnego stylu 116

CZʦ III: INFORMACJE PRAKTYCZNE, CZYLI NAUKA KREATYWNOCI 119

Rozdzia 6: Jak zacz myle bardziej kreatywnie? 121

  • Odkrycie sposobw na zmian mylenia 122
  • Rysowanie map umysu 123
    • Projektowanie mapy umysu 124
  • Gry i zabawy przy stole 126
    • Gra matchbox i inne 127
    • Korzystanie z kart kreatywnych 129
  • Zabawa jzykiem 129
    • Ujarzmienie potgi metafory 130
    • Narracja i trans 131
    • Wprowadzenie si w trans 135
  • Wykorzystywanie przypadkowych pomysw 137
    • Zabawy sowne 137
    • Uproszczenie zoonych zagadnie 138
    • Zmiana jzyka 139
  • Wizualizacja sukcesu 139
    • Wizualizacja w praktyce - strumie obrazw 141
    • Zapoznanie si z innymi technikami kreatywnej wizualizacji 142

Rozdzia 7: Jak otworzy umys na kreatywno? 145

  • Powstawanie pomysw podczas burzy mzgw 146
    • Przetwarzanie regu 146
    • Dobrze przeprowadzona burza mzgw 147
    • Jak udoskonali proces burzy mzgw? 150
  • Czas na synektyk 153
    • Wynalezienie prototypu burzy mzgw 154
    • Poznanie, przeniesienie i wykorzystanie 155
  • Wykorzystanie modelu SCAMPER 159
    • Zestaw przydatnych narzdzi 160
    • Thinkertoys - wiksza skrzynia z narzdziami 161
  • Mylenie lateralne 163
    • Mylenie rwnolege 163
    • Prowokowanie do prowokacyjnych dziaa 165
    • Zakadanie szeciu mylowych kapeluszy 165

Rozdzia 8: Szukanie odpowiedzi - kreatywne rozwizywanie problemw 171

  • Kreatywne poszukiwanie rozwizania 171
  • Model Disneya - odgrywanie rl 172
    • Marzyciel 174
    • Realista 175
    • Krytyk 176
  • Technika piciu krokw Younga 177
  • Model Herrmanna - uywanie caego mzgu 180
  • Lista typw dominujcych 182
    • Jak dziaa HBDI? 183
    • Jak dziaa caociowy model mzgu w praktyce? 185

Rozdzia 9: Kreatywna zabawa 189

  • Prowokowanie nowych pomysw za pomoc eksperymentw mylowych 190
  • Rysowanie i bazgrolenie 192
    • Rysowanie praw stron mzgu 192
    • Pasywne patrzenie kontra aktywne widzenie 194
    • Zbudowanie wizualnego sownika poprzez zadawanie pyta 195
    • Praca z SQVID 199
    • Zabawa z farb 202
  • Zabawa z odgrywaniem rl 203
    • Przej mil w cudzych butach 204
    • Ocena sesji odgrywania rl 204
  • Przestrzeganie regu i ich amanie 205
    • Mylenie standardowe i mylenie nieszablonowe 206
    • Swobodny spacer po meandrach myli 207
    • Oddanie si w rce losu 208
  • wiczenie caego ciaa - na sali i na wieym powietrzu 209
  • Nabranie tempa po chwilowym zastoju 211

CZʦ IV: KREATYWNE MYLENIE W CODZIENNYM YCIU 215

Rozdzia 10: Kreatywno w codziennym yciu 217

  • Czerpanie korzyci z kreatywnego stylu ycia 217
    • Dbao o zdrowie 218
    • Zarzdzanie stresem 219
    • Jak zapewni sobie dugie ycie? 221
    • Sen sprawiedliwego 222
    • Miara bogactwa 224
  • Celebrowanie kreatywnej mocy szczcia 226
    • Poszukiwanie szczcia 226
    • Przyznanie si do poraki z umiechem na ustach 227
    • Docz do klubu - szczcie jest zaraliwe 229
  • Rola poczucia humoru 229
    • Traktowanie humoru powanie 230
    • mianie si z wanych spraw - przekucie balona 230
    • Poczenie humoru i kreatywnoci 231
  • Dobre samopoczucie 231
    • Hierarchia potrzeb Maslowa 232
    • Czu si dobrze z samym sob 233
    • Dbanie o zdrowie mzgu 235

Rozdzia 11: Kreatywno u dzieci 237

  • Kreatywny umys dziecka 237
    • Kwitnca i szumica dezorientacja 238
    • Mistrzostwo naladowania 239
    • Nabywanie kompetencji 240
    • Co robi dzieci, gdy nie maj dostatecznej wiedzy? 241
    • Zabawa jako sposb na nauk 242
    • Nawyki i schematy 243
    • Prezentowanie nabytych umiejtnoci poprzez rysowanie 244
  • Jak edukacja wpywa na kreatywno? 248
    • Debatowanie nad celem edukacji 249
    • Znalezienie rwnowagi midzy surowym a lunym nauczaniem 249
  • Udzielanie lekcji kreatywnego mylenia w codziennym yciu 249
    • Pielgnowanie kreatywnoci 250
    • Jak sprawi, eby dziecko miao kultur we krwi? 251
    • Dorwna kroku wspczesnej technologii 251

Rozdzia 12: Kreatywno w pracy 253

  • Brane kreatywne i ich dochody 253
    • Audyt kreatywnej firmy 254
    • Uruchomienie kreatywnych silnikw w firmie 255
    • Przeniesienie kreatywnoci z zaplecza do recepcji 255
  • Wymylanie pomysw, ktre przynosz pienidze 256
    • Uczynienie priorytetu z kreatywnoci 256
    • Pomysy, ktre zmieniaj wiat 257
  • Ochrona dobrego pomysu 257
    • Tam, gdzie jest hit, tam sypi si pozwy 258
    • Odwieczna walka midzy artyst a producentem 259
  • Kreatywno w firmach - duych i maych 260
    • Zwyke robienie interesw 260
    • Przyciganie kreatywnoci z zewntrz do rodka i na odwrt 260
  • Pokonanie oporu przed kreatywnoci 261
    • Kierowanie si logik - lub nie 261
    • Obsesja na bok 262
    • Linearne planowanie 264
    • Opieranie si wizji 265
  • Stworzenie (i pielgnowanie) kreatywnego miejsca pracy 265
    • Wybr miejsca 265
    • Tworzenie kreatywnej przestrzeni 266
  • Rnica midzy innowacyjnoci a kreatywnoci 267
    • Zdefiniowanie rnicy 267
    • Przejcie kontroli nad kreatywnoci 268
    • Realizowanie planw z Saatchi & Saatchi 269

Rozdzia 13: Wprowadzenie kreatywnoci do codziennego ycia 273

  • Nieustajca kreatywno 274
    • Zmiana nawykw na cae ycie - albo na minut 274
    • Czym jest perseweracja? 276
  • Poczenie kreatywnoci z kultur 276
    • Czym jest kultura? 278
    • Nacinicie przycisku z napisem "Kultura" 278
    • Przeamanie barier - kreatywno w wersji oficjalnej 279
    • Celebrowanie codziennego ycia 279
  • Umiejtnoci i rodki, ktre mona wykorzystywa w rnych okolicznociach 280
    • Autozapamitywanie 280
    • Osignicie zasobnego stanu 281
  • Uywanie kreatywnej wiadomoci 282
    • Bdmy powani 282
    • Sieci internetowe, ktre cz kreatywne osoby 283
    • Kreatywno kwitnca w rnych zaktkach wiata 283
  • Osignicie kreatywnego stanu umysu dziki grom i zabawom 286
    • Przydatne aplikacje 289
    • Uproszczenie 289
    • Improwizowanie 290

CZʦ V: DEKALOGI 293

Rozdzia 14: Dziesi sposobw na rozbudzenie w sobie kreatywnoci 295

  • yj chwil 295
  • Daj sobie przyzwolenie 296
  • Znajd czas na relaks i zabaw 296
  • Zanurz si cakowicie albo kompletnie si odizoluj 297
    • Zanurz si 297
    • Odizoluj si 297
  • Toleruj dwuznacznoci 297
  • Znajd swoje osobiste centrum 298
  • Wcz ciekawo 298
  • Powikszaj, zmniejszaj, znieksztacaj albo odwracaj 299
  • Urzd przyjcie dla kreatywnych bohaterw 299
  • Zapadnij w kreatywny sen 300

Rozdzia 15: Dziesi wspaniaych pomysw, ktre stay si rzeczywistoci 301

  • Prasa drukarska Gutenberga 301
  • Miejsce Ziemi w Ukadzie Sonecznym wedug Galileusza 302
  • Przemylenia Newtona na temat fizyki 302
  • Wizja wspczesnego amerykaskiego przemysu wedug Henry'ego Forda 303
  • Wytrwao i inspiracja Edisona 303
  • Elektryczne wynalazki Tesli 304
  • Radio Marconiego 304
  • Arcydziea Picassa 305
  • Nowoczesne komputery Alana Turinga 306
  • Richard Feynman - bongo i bomby atomowe 307

Rozdzia 16: Nieco ponad dziesi ksiek, ktre warto przeczyta 309

  • Arthur Koestler, The Act of Creation 309
  • Guy Claxton, Hare Brain, Tortoise Mind 310
  • David Hockney, Wiedza tajemna 310
  • Tony Buzan, Sia twrczej inteligencji 311
  • Michael Michalko, Thinkertoys 311
  • Ned Herrmann, The Creative Brain i The Whole Brain Business Book 311
  • Malcolm Gladwell, Bysk! 312
  • Michael Gelb, Myle jak Leonardo da Vinci 312
  • Robert Dilts, Strategie geniuszy, cz pierwsza 313
  • Edward de Bono, Mylenie lateralne 313
  • Tom Kelley, Sztuka innowacji 314
  • James Webb Young, A Technique for Producing Ideas 314
  • Thomas Heatherwick i Maisie Rowe, Making 314

Rozdzia 17: Dziesi inspirujcych kreatywnych firm 315

  • Saatchi & Saatchi - kreatywno, ktra zmienia wiat 315
  • Mind Gym - prowokowanie do inteligentnej interakcji 316
  • Pixar - plac zabaw dla pomysw 317
  • Apple - pielgnowanie atmosfery sprzyjajcej nieszablonowemu myleniu 317
  • DPA - przestrze do mylenia 318
  • LEGO - budowanie firmy klocek po klocku 318
  • Chiat\Day - wynalezienie kreatywnoci na nowo 320
  • St Luke's - definiowanie kreatywnoci na nowo 320
  • Caffeine - stymulujcy biznes 321
  • Jack Tinker - raj kreatywnoci 321

Rozdzia 18: Dziesi wyjtkowo kreatywnych postaci 323

  • Eric Clapton - trudny proces nauki rzemiosa 323
  • David Hockney - kreatywno na co dzie 324
  • Bob Dylan - nagroda za kreatywn wytrwao 325
  • Brian Eno - mistrz eklektyzmu 325
  • Vivienne Westwood i Malcolm McLaren - twrcy punka 326
  • Benoit Mandelbrot - fascynujce fraktale 327
  • Anita Roddick - co dla ciaa 327
  • Malcolm Gladwell - kwintesencja kreatywnoci 328
  • Ferran Adria i El Bulli - magiczne gotowanie 328
  • Richard Hamilton - inspiracja dla caego pokolenia 329

Skorowidz 331

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.