reklama - zainteresowany?

Kreatywne myślenie dla bystrzaków - Sensus

Kreatywne myślenie dla bystrzaków
Autor: David Cox
Tytuł oryginału: Creative Thinking For Dummies
ISBN: 978-83-283-5736-5
stron: 344, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2015-01-14
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 25,93 zł (poprzednio: 39,89 zł)
Oszczędzasz: 35% (-13,96 zł)

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

Tagi: Rozwój osobisty | Trening mózgu

  • Sprawdzone sposoby na prowadzenie bardziej kreatywnego życia
  • Techniki kreatywnego rozwiÄ…zywania problemów
  • Jak uczyć siÄ™ szybciej i efektywniej oraz jak poprawić pamięć

Zumba dla Twojego mózgu

Kreatywne spojrzenie na rzeczywistość to Twoja osobista przewaga konkurencyjna, bez wzglÄ™du na to, czy jesteÅ› marketingowcem, inżynierem, ksiÄ™gowÄ… czy testerem gumowych kaczek. W tej książce znajdziesz metody, które pomogÄ… Ci wrzucić mózg na wyższe obroty. Poznasz techniki, dziÄ™ki którym zaczniesz żyć bardziej kreatywnie i bez trudu znajdziesz innowacyjne rozwiÄ…zania dla wszystkich życiowych wyzwaÅ„. Weź przykÅ‚ad z dzieci i rozbudź w sobie na nowo ciekawość Å›wiata!

W książce:

  • Czym jest kreatywne myÅ›lenie i jak ten proces zachodzi w Twoim mózgu
  • Metody na uwolnienie wyobraźni oraz twórczego potencjaÅ‚u
  • NarzÄ™dzia wspierajÄ…ce wpadanie na wspaniaÅ‚e pomysÅ‚y
  • PomysÅ‚y na to, jak zaprzÄ…c kreatywność do pracy

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

 

Osoby które kupowały "Kreatywne myślenie dla bystrzaków", wybierały także:

  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen maÅ‚ej grupy
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Kompetencje menedżera
  • Motywacja pod lupÄ…. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone
  • Handlowanie to gra

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

Spis treści

Kreatywne my¶lenie dla bystrzaków -- spis tre¶ci


O autorze 13

Wstêp 15

  • O ksi±¿ce 15
  • Konwencje zastosowane w ksi±¿ce 16
  • Czego nie czytaæ 16
  • Naiwne za³o¿enia 17
  • Jak podzielona jest ksi±¿ka 17
    • Czê¶æ I. Podstawy, czyli zrozumienie kreatywno¶ci 17
    • Czê¶æ II. Przygotuj siê, czyli przyjêcie kreatywnego nastawienia 17
    • Czê¶æ III. Informacje praktyczne, czyli nauka kreatywno¶ci 17
    • Czê¶æ IV. Kreatywne my¶lenie w codziennym ¿yciu 18
    • Czê¶æ V. Dekalogi 18
  • Ikony wykorzystane w ksi±¿ce 18
  • Co dalej 18

CZÊ¦Æ I: PODSTAWY, CZYLI ZROZUMIENIE KREATYWNO¦CI 19

Rozdzia³ 1: Czym zatem jest kreatywno¶æ? 21

  • Kreatywno¶æ jest wszêdzie 21
    • Szukanie oczywistych oznak kreatywno¶ci 22
    • Mniej widoczne objawy kreatywno¶ci 23
  • Znalezienie ciekawych sposobów na zaspokojenie ciekawo¶ci 24
    • Pogodzenie paradoksów i kontrastów 24
    • Po³±czenie znanego z nieznanym 25
    • Splecenie namacalnego z nieuchwytnym 26
    • Do¶wiadczanie tego, co kusi, i tego, co przera¿a 26
  • Zastosowanie strategii, które pomog± Ci przetrwaæ w kreatywnym ¶wiecie 27
    • Na¶ladowanie bawi±cych siê dzieci 27
    • Kreatywno¶æ jest potrzeb±, a nie luksusem 28
    • Kreatywno¶æ jako si³a napêdowa 29
  • Przyjêcie kreatywnego nastawienia 29
    • Rozbie¿no¶ci i zbie¿no¶ci 29
    • Burza na horyzoncie 30
    • Pasywny fizycznie, ale aktywny umys³owo 31
    • Aktywny fizycznie i czujny umys³owo 31
  • W³±czenie kreatywno¶ci za pomoc± programowania neurolingwistycznego 32
  • Problem braku kreatywno¶ci 35
    • Blokada 36
    • Jak wyj¶æ z impasu? 36

Rozdzia³ 2: ¯ycie w ¶wiecie kreatywno¶ci 39

  • Próby duchowej ekspresji 40
    • Duchowo¶æ i wiedza w architekturze 40
    • £±czenie cia³a, umys³u i ducha 40
  • Spotkanie z muzami 42
    • Muzy greckie 42
    • Koncepcja wspó³czesnych muz 42
    • Znalezienie w³asnej muzy 43
  • Zwi±zek miêdzy muzyk± a kreatywno¶ci± 43
  • Kwestionowanie status quo za pomoc± kreatywnego my¶lenia 46
    • Odgrywanie roli rewolucjonisty 46
    • Praca wewn±trz systemu 47
    • Tworzenie sztuki politycznej 48
  • £±czenie religii, polityki i kreatywno¶ci 49
    • Pompa i propaganda 49
    • "Nudge unit" - sk±d politycy bior± pomys³y? 50
  • Rzucenie ¶wiat³a na ciemn± stronê kreatywno¶ci 53
    • Ograniczaj±ce przekonania 53
    • Produkowanie energii i ignorowanie syndromu wypalenia 55
    • Po³±czenie kreatywno¶ci z osobowo¶ci± 56

Rozdzia³ 3: Kreatywne nastawienie 59

  • Byæ kreatywnym - przez ca³y czas 59
    • Ka¿dy jest kreatywny 60
    • Kreatywno¶æ na co dzieñ 61
    • Umiejêtno¶æ rozpoznawania kreatywno¶ci 61
    • Kreatywny duch 61
  • Rozpoznanie momentu kontra rozpoznanie rezultatu 62
    • Zmiana jest tak dobra jak odpoczynek 62
    • A odpoczynek jest tak dobry jak zmiana 63
  • Ró¿ne stany ¶wiadomo¶ci 63
    • Wspomnienia, sny i refleksje 63
    • ¦nienie na jawie, sen i medytacja 65
    • ¦wiadomy i ciekawy 66
    • Odmienne stany, czyli seks, narkotyki i rock'n'roll 68
    • Badanie pod¶wiadomo¶ci 69
  • Zrozumienie ró¿nych ludzi i ró¿nych rodzajów kreatywno¶ci 70
    • Teorie Junga i fundamenty wspó³czesnej oceny osobowo¶ci 70
    • My¶lenie zbie¿ne i my¶lenie rozbie¿ne 74
    • Gender 75
    • Wiek 75
    • Kreatywno¶æ w ró¿nych kulturach 75
    • Wiêcej ni¿ piêæ zmys³ów 77

CZÊ¦Æ II: PRZYGOTUJ SIÊ, CZYLI PRZYJÊCIE KREATYWNEGO NASTAWIENIA 79

Rozdzia³ 4: Przygotuj siê na kreatywno¶æ 81

  • Zrozumienie procesu twórczego 81
    • Otwarcie siê na pomys³y i oryginalno¶æ 82
    • Rozwi±zanie problemu poprzez zamkniêcie 82
    • Zmiana my¶lenia dla uzyskania innej perspektywy 82
  • Zauwa¿enie pierwszych pomys³ów 83
  • Znalezienie odpowiedniego miejsca - dos³ownie i w przeno¶ni 84
    • Wprawienie siê we w³a¶ciwy nastrój 84
    • Przygotowanie sceny 85
  • Praca w pojedynkê kontra praca zespo³owa 90
    • Praca indywidualna 91
    • Praca zespo³owa 91
    • I jedno, i drugie 93
  • Ocenianie rezultatów 94
    • Czy to pomog³o? 94
    • Co dalej? 97

Rozdzia³ 5: Zaanga¿owanie siê w kreatywne dzia³ania 99

  • Strumieñ kreatywno¶ci 100
    • Zarabianie na kreatywno¶ci 100
    • Stres zwi±zany z kreatywno¶ci± 101
    • Osi±gniêcie magicznych 10 tysiêcy godzin 101
    • Przygotowanie siê na dobre rezultaty 102
  • ¯yæ jak Leonardo - ci±g³o¶æ kreatywnej pracy 103
    • Nienasycona ciekawo¶æ - curiosita 104
    • Weryfikowanie wiedzy poprzez do¶wiadczenie - demostrazione 107
    • Rozwijanie zmys³ów - sensazione 108
    • Wykorzystywanie dwuznaczno¶ci - sfumato 110
    • Równowaga miêdzy sztuk± a nauk± - arte/scienza 111
    • Kultywowanie najlepszych aspektów ¿ycia - corporalita 112
    • £±czenie wszystkiego - connessione 114
  • Nag³y przyp³yw kreatywno¶ci 114
    • Ol¶nienie, czyli efekt ¿arówki 114
    • Eksplozja kreatywno¶ci 115
  • Znalezienie w³asnego kreatywnego stylu 116

CZÊ¦Æ III: INFORMACJE PRAKTYCZNE, CZYLI NAUKA KREATYWNO¦CI 119

Rozdzia³ 6: Jak zacz±æ my¶leæ bardziej kreatywnie? 121

  • Odkrycie sposobów na zmianê my¶lenia 122
  • Rysowanie map umys³u 123
    • Projektowanie mapy umys³u 124
  • Gry i zabawy przy stole 126
    • Gra matchbox i inne 127
    • Korzystanie z kart kreatywnych 129
  • Zabawa jêzykiem 129
    • Ujarzmienie potêgi metafory 130
    • Narracja i trans 131
    • Wprowadzenie siê w trans 135
  • Wykorzystywanie przypadkowych pomys³ów 137
    • Zabawy s³owne 137
    • Uproszczenie z³o¿onych zagadnieñ 138
    • Zmiana jêzyka 139
  • Wizualizacja sukcesu 139
    • Wizualizacja w praktyce - strumieñ obrazów 141
    • Zapoznanie siê z innymi technikami kreatywnej wizualizacji 142

Rozdzia³ 7: Jak otworzyæ umys³ na kreatywno¶æ? 145

  • Powstawanie pomys³ów podczas burzy mózgów 146
    • Przetwarzanie regu³ 146
    • Dobrze przeprowadzona burza mózgów 147
    • Jak udoskonaliæ proces burzy mózgów? 150
  • Czas na synektykê 153
    • Wynalezienie prototypu burzy mózgów 154
    • Poznanie, przeniesienie i wykorzystanie 155
  • Wykorzystanie modelu SCAMPER 159
    • Zestaw przydatnych narzêdzi 160
    • Thinkertoys - wiêksza skrzynia z narzêdziami 161
  • My¶lenie lateralne 163
    • My¶lenie równoleg³e 163
    • Prowokowanie do prowokacyjnych dzia³añ 165
    • Zak³adanie sze¶ciu my¶lowych kapeluszy 165

Rozdzia³ 8: Szukanie odpowiedzi - kreatywne rozwi±zywanie problemów 171

  • Kreatywne poszukiwanie rozwi±zania 171
  • Model Disneya - odgrywanie ról 172
    • Marzyciel 174
    • Realista 175
    • Krytyk 176
  • Technika piêciu kroków Younga 177
  • Model Herrmanna - u¿ywanie ca³ego mózgu 180
  • Lista typów dominuj±cych 182
    • Jak dzia³a HBDI? 183
    • Jak dzia³a ca³o¶ciowy model mózgu w praktyce? 185

Rozdzia³ 9: Kreatywna zabawa 189

  • Prowokowanie nowych pomys³ów za pomoc± eksperymentów my¶lowych 190
  • Rysowanie i bazgrolenie 192
    • Rysowanie praw± stron± mózgu 192
    • Pasywne patrzenie kontra aktywne widzenie 194
    • Zbudowanie wizualnego s³ownika poprzez zadawanie pytañ 195
    • Praca z SQVID 199
    • Zabawa z farb± 202
  • Zabawa z odgrywaniem ról 203
    • Przej¶æ milê w cudzych butach 204
    • Ocena sesji odgrywania ról 204
  • Przestrzeganie regu³ i ich ³amanie 205
    • My¶lenie standardowe i my¶lenie nieszablonowe 206
    • Swobodny spacer po meandrach my¶li 207
    • Oddanie siê w rêce losu 208
  • Æwiczenie ca³ego cia³a - na sali i na ¶wie¿ym powietrzu 209
  • Nabranie tempa po chwilowym zastoju 211

CZÊ¦Æ IV: KREATYWNE MY¦LENIE W CODZIENNYM ¯YCIU 215

Rozdzia³ 10: Kreatywno¶æ w codziennym ¿yciu 217

  • Czerpanie korzy¶ci z kreatywnego stylu ¿ycia 217
    • Dba³o¶æ o zdrowie 218
    • Zarz±dzanie stresem 219
    • Jak zapewniæ sobie d³ugie ¿ycie? 221
    • Sen sprawiedliwego 222
    • Miara bogactwa 224
  • Celebrowanie kreatywnej mocy szczê¶cia 226
    • Poszukiwanie szczê¶cia 226
    • Przyznanie siê do pora¿ki z u¶miechem na ustach 227
    • Do³±cz do klubu - szczê¶cie jest zara¼liwe 229
  • Rola poczucia humoru 229
    • Traktowanie humoru powa¿nie 230
    • ¦mianie siê z wa¿nych spraw - przek³ucie balona 230
    • Po³±czenie humoru i kreatywno¶ci 231
  • Dobre samopoczucie 231
    • Hierarchia potrzeb Maslowa 232
    • Czuæ siê dobrze z samym sob± 233
    • Dbanie o zdrowie mózgu 235

Rozdzia³ 11: Kreatywno¶æ u dzieci 237

  • Kreatywny umys³ dziecka 237
    • Kwitn±ca i szumi±ca dezorientacja 238
    • Mistrzostwo na¶ladowania 239
    • Nabywanie kompetencji 240
    • Co robi± dzieci, gdy nie maj± dostatecznej wiedzy? 241
    • Zabawa jako sposób na naukê 242
    • Nawyki i schematy 243
    • Prezentowanie nabytych umiejêtno¶ci poprzez rysowanie 244
  • Jak edukacja wp³ywa na kreatywno¶æ? 248
    • Debatowanie nad celem edukacji 249
    • Znalezienie równowagi miêdzy surowym a lu¼nym nauczaniem 249
  • Udzielanie lekcji kreatywnego my¶lenia w codziennym ¿yciu 249
    • Pielêgnowanie kreatywno¶ci 250
    • Jak sprawiæ, ¿eby dziecko mia³o kulturê we krwi? 251
    • Dorównaæ kroku wspó³czesnej technologii 251

Rozdzia³ 12: Kreatywno¶æ w pracy 253

  • Bran¿e kreatywne i ich dochody 253
    • Audyt kreatywnej firmy 254
    • Uruchomienie kreatywnych silników w firmie 255
    • Przeniesienie kreatywno¶ci z zaplecza do recepcji 255
  • Wymy¶lanie pomys³ów, które przynosz± pieni±dze 256
    • Uczynienie priorytetu z kreatywno¶ci 256
    • Pomys³y, które zmieniaj± ¶wiat 257
  • Ochrona dobrego pomys³u 257
    • Tam, gdzie jest hit, tam sypi± siê pozwy 258
    • Odwieczna walka miêdzy artyst± a producentem 259
  • Kreatywno¶æ w firmach - du¿ych i ma³ych 260
    • Zwyk³e robienie interesów 260
    • Przyci±ganie kreatywno¶ci z zewn±trz do ¶rodka i na odwrót 260
  • Pokonanie oporu przed kreatywno¶ci± 261
    • Kierowanie siê logik± - lub nie 261
    • Obsesja na bok 262
    • Linearne planowanie 264
    • Opieranie siê wizji 265
  • Stworzenie (i pielêgnowanie) kreatywnego miejsca pracy 265
    • Wybór miejsca 265
    • Tworzenie kreatywnej przestrzeni 266
  • Ró¿nica miêdzy innowacyjno¶ci± a kreatywno¶ci± 267
    • Zdefiniowanie ró¿nicy 267
    • Przejêcie kontroli nad kreatywno¶ci± 268
    • Realizowanie planów z Saatchi & Saatchi 269

Rozdzia³ 13: Wprowadzenie kreatywno¶ci do codziennego ¿ycia 273

  • Nieustaj±ca kreatywno¶æ 274
    • Zmiana nawyków na ca³e ¿ycie - albo na minutê 274
    • Czym jest perseweracja? 276
  • Po³±czenie kreatywno¶ci z kultur± 276
    • Czym jest kultura? 278
    • Naci¶niêcie przycisku z napisem "Kultura" 278
    • Prze³amanie barier - kreatywno¶æ w wersji oficjalnej 279
    • Celebrowanie codziennego ¿ycia 279
  • Umiejêtno¶ci i ¶rodki, które mo¿na wykorzystywaæ w ró¿nych okoliczno¶ciach 280
    • Autozapamiêtywanie 280
    • Osi±gniêcie zasobnego stanu 281
  • U¿ywanie kreatywnej ¶wiadomo¶ci 282
    • B±d¼my powa¿ni 282
    • Sieci internetowe, które ³±cz± kreatywne osoby 283
    • Kreatywno¶æ kwitn±ca w ró¿nych zak±tkach ¶wiata 283
  • Osi±gniêcie kreatywnego stanu umys³u dziêki grom i zabawom 286
    • Przydatne aplikacje 289
    • Uproszczenie 289
    • Improwizowanie 290

CZÊ¦Æ V: DEKALOGI 293

Rozdzia³ 14: Dziesiêæ sposobów na rozbudzenie w sobie kreatywno¶ci 295

  • ¯yj chwil± 295
  • Daj sobie przyzwolenie 296
  • Znajd¼ czas na relaks i zabawê 296
  • Zanurz siê ca³kowicie albo kompletnie siê odizoluj 297
    • Zanurz siê 297
    • Odizoluj siê 297
  • Toleruj dwuznaczno¶ci 297
  • Znajd¼ swoje osobiste centrum 298
  • W³±cz ciekawo¶æ 298
  • Powiêkszaj, zmniejszaj, zniekszta³caj albo odwracaj 299
  • Urz±d¼ przyjêcie dla kreatywnych bohaterów 299
  • Zapadnij w kreatywny sen 300

Rozdzia³ 15: Dziesiêæ wspania³ych pomys³ów, które sta³y siê rzeczywisto¶ci± 301

  • Prasa drukarska Gutenberga 301
  • Miejsce Ziemi w Uk³adzie S³onecznym wed³ug Galileusza 302
  • Przemy¶lenia Newtona na temat fizyki 302
  • Wizja wspó³czesnego amerykañskiego przemys³u wed³ug Henry'ego Forda 303
  • Wytrwa³o¶æ i inspiracja Edisona 303
  • Elektryczne wynalazki Tesli 304
  • Radio Marconiego 304
  • Arcydzie³a Picassa 305
  • Nowoczesne komputery Alana Turinga 306
  • Richard Feynman - bongo i bomby atomowe 307

Rozdzia³ 16: Nieco ponad dziesiêæ ksi±¿ek, które warto przeczytaæ 309

  • Arthur Koestler, The Act of Creation 309
  • Guy Claxton, Hare Brain, Tortoise Mind 310
  • David Hockney, Wiedza tajemna 310
  • Tony Buzan, Si³a twórczej inteligencji 311
  • Michael Michalko, Thinkertoys 311
  • Ned Herrmann, The Creative Brain i The Whole Brain Business Book 311
  • Malcolm Gladwell, B³ysk! 312
  • Michael Gelb, My¶leæ jak Leonardo da Vinci 312
  • Robert Dilts, Strategie geniuszy, czê¶æ pierwsza 313
  • Edward de Bono, My¶lenie lateralne 313
  • Tom Kelley, Sztuka innowacji 314
  • James Webb Young, A Technique for Producing Ideas 314
  • Thomas Heatherwick i Maisie Rowe, Making 314

Rozdzia³ 17: Dziesiêæ inspiruj±cych kreatywnych firm 315

  • Saatchi & Saatchi - kreatywno¶æ, która zmieni³a ¶wiat 315
  • Mind Gym - prowokowanie do inteligentnej interakcji 316
  • Pixar - plac zabaw dla pomys³ów 317
  • Apple - pielêgnowanie atmosfery sprzyjaj±cej nieszablonowemu my¶leniu 317
  • DPA - przestrzeñ do my¶lenia 318
  • LEGO - budowanie firmy klocek po klocku 318
  • Chiat\Day - wynalezienie kreatywno¶ci na nowo 320
  • St Luke's - definiowanie kreatywno¶ci na nowo 320
  • Caffeine - stymuluj±cy biznes 321
  • Jack Tinker - raj kreatywno¶ci 321

Rozdzia³ 18: Dziesiêæ wyj±tkowo kreatywnych postaci 323

  • Eric Clapton - trudny proces nauki rzemios³a 323
  • David Hockney - kreatywno¶æ na co dzieñ 324
  • Bob Dylan - nagroda za kreatywn± wytrwa³o¶æ 325
  • Brian Eno - mistrz eklektyzmu 325
  • Vivienne Westwood i Malcolm McLaren - twórcy punka 326
  • Benoit Mandelbrot - fascynuj±ce fraktale 327
  • Anita Roddick - co¶ dla cia³a 327
  • Malcolm Gladwell - kwintesencja kreatywno¶ci 328
  • Ferran Adria i El Bulli - magiczne gotowanie 328
  • Richard Hamilton - inspiracja dla ca³ego pokolenia 329

Skorowidz 331

Dodaj do koszyka Kreatywne myślenie dla bystrzaków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.