reklama - zainteresowany?

Komunikacja bez barier - Sensus

Komunikacja bez barier
mp3
Autor: Beata Kozyra
ISBN: 978-83-774-6733-6
stron: 312, Format: mp3
Data wydania: 2013-11-28
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 29,90 zł

Dodaj do koszyka Komunikacja bez barier

Tagi: Komunikacja międzyludzka

Nieumiejętne komunikowanie się spowalnia, a czasami wręcz hamuje swobodny rozwój. Utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. I co najboleśniejsze, nie sprzyja nawiązywaniu bliskich, głębokich więzi. Jednak osoby, które potrafią efektywnie się porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują pracę, pozyskują klientów, są doceniane w pracy, mają udane związki oraz relacje z przyjaciółmi. Możemy zatem stwierdzić, że komunikowanie się jest podstawą w układach biznesowych, sprawach rodzinnych i relacjach uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Potwierdzają to moje wieloletnie obserwacje. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać, naprawdę zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi.

Nawet jeśli uważasz, że nie masz większych problemów z porozumiewaniem się, weź pod uwagę, iż zawsze można robić to szybciej, bardziej skutecznie i bez stresu.
Ta książka jest poradnikiem, który traktuje:
• o tym, dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna;
• o złożoności procesu komunikacji;
• o podstawowych błędach w komunikacji;
• o tym, jak unikać błędów i co powinno się robić w zamian;
• o podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu;
• o tym, jak sobie radzić z reakcjami swoimi i innych.
Jeśli jesteś:
mężem bądź żoną;
dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny;
rodzicem bądź dzieckiem;
nauczycielem lub uczniem;
szefem bądź pracownikiem…
to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczna książka z przykładami typowych błędów w komunikacji i prostymi radami, jak poprawić swoje stosunki międzyludzkie za pomocą skutecznego porozumiewania się. Książka jest bogato ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer. Jest śmieszna, w zabawny sposób mówi o poważnych problemach z komunikacją. Po jej przeczytaniu będziesz wiedzieć, jak:
prowadzić właściwie rozmowę,
budować pozytywne relacje z rozmówcą,
przekonywać do swojego zdania,
interpretować zachowania innych,
radzić sobie z trudnymi rozmówcami,
panować nad swoimi emocjami,
mówić tak, aby być zrozumianym,
zostać Ekspertem Skutecznego Porozumiewania się (ESP).
OPINIE
Ta książka jest doskonałym dowodem na to, że nawet pozornie nieatrakcyjny czy nudny temat można przedstawić w sposób niezwykle interesujący. Jeśli do tej pory przestudiowali państwo wiele opracowań na temat komunikacji, po przeczytaniu tej książki na pewno zadacie sobie pytanie: „Po co było tracić na nie czas?”. Macie bowiem przed sobą bardzo ciekawą mieszankę dobrego humoru (zapewniam, że będziecie śmiać się przy jej czytaniu i cytować ją w towarzystwie) oraz praktycznej wiedzy, dotyczącej tego, jak lepiej rozumieć innych i być przez nich rozumianym. Po przeczytaniu tej książki będziecie mieli tylko jeden problem: jak podrzucić ją żonie, teściowej i szefowi?
- Jerzy Paluch wiceprezes firmy Emerson Polska
Doskonały podręcznik dla tych, którzy chcą lepiej porozumiewać się z innymi; dla tych, którzy cenią sobie dobre relacje w pracy; dla tych, którzy chcą wpływać na swoich klientów. Ale też dla klientów, którzy chcą być przygotowani na manipulacje innych. To książka, która nauczy początkujących, jak komunikować się z innymi, a znawcom tematu podpowie wiele praktycznych rozwiązań, które tylko wydają się oczywiste. (…) Tę książkę powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Wszyscy. Nie tylko specjaliści od komunikacji.
- Wojciech Łukowski Dyrektor Marketingu Net Instytut, Instytut Lotnictwa w Warszawie
Ponadczasowa, przenikliwa, intrygująca, prowokująca i na wskroś praktyczna. Do tego zabawna. Dla każdego. Bez względu na to, kim jest. Obowiązkowa lektura dla każdego człowieka, dla którego komunikacja z innymi ludźmi to jeden z kluczowych czynników sukcesu. (…) Jeśli myślisz, że komunikacja to tylko kompetencja menedżerów, a sam nie musisz nic w tej materii robić i chcesz, by to inni wpływali na twoje życie, nawet nie otwieraj tej książki. Po jej lekturze już nic nie będzie takie jak przedtem. Ale jeśli zaryzykujesz…
- Zbigniew Brzeziński, CEO, Interim Manager, Executive Coach, ZB Corp.
Komunikowanie się to jedna z tych umiejętności, z którymi stykamy od dziecka. Czy to czyni nas mistrzami komunikacji? Autorka przybliża nam w lekki, dowcipny i przejrzysty sposób to zagadnienie. Osobiste przykłady, ćwiczenia, sentencje ułatwiają poznanie sposóbów skutecznej komunikacji i pomagają porzucić nieefektywne i niszczące relacje zawodowe i prywatne. Rekomenduję.
- Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska

Dodaj do koszyka Komunikacja bez barier

Spis treści

Komunikacja bez barier Audiobook -- spis treści

  • Zamiast wstępu czyli dlaczego umiejętność komunikowania się jest ważna
    • JAK NAJLEPIEJ KORZYSTAĆ Z TEJ KSIĄŻKI?
    • ĆWICZENIE INTERPRETACJA
  • Rozdział 1 Kolor, zapach, taniec i gwizdanie czyli komunikowanie się to rzecz naturalna
    • ĆWICZENIE MAŁE DOŚWIADCZENIE
  • Rozdział 2 Z czym to się je? czyli proces komunikacji
    • ĆWICZENIE KOMUNIKACJA JEDNOSTRONNA
  • Rozdział 3 Ale kanał! czyli rodzaje komunikacji i formy przesyłania wiadomości
  • Rozdział 4 Co tak szumi? czyli bariery i błędy skutecznej komunikacji
    • Bariery komunikacyjne w kolejności alfabetycznej
    • BRAK UMIEJĘTNOŚCI MÓWIENIA
      • Chaos, wiele wątków i dygresje
      • Gadulstwo, nadmierne zaabsorbowanie sobą
      • Niejasne intencje lub nieświadomość własnych intencji
      • Niewiarygodność rozmówcy w przedmiocie rozmowy
      • Przynudzanie
      • Uogólnienia
      • Wieloznaczność
      • Wyolbrzymianie
      • Zły dobór kodu do treści lub osoby
    • BRAK UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHANIA
      • Automatyczne potakiwanie
      • Błędna interpretacja
      • Czytanie w myślach i domyślanie się
      • Filtrowanie
      • Formułowanie rad
      • Kierowanie rozmowy na inne tory
      • Osądzanie
      • Porównywanie
      • Przekonywanie do swoich racji
      • Przygotowywanie odpowiedzi
      • Skojarzenia, dygresje i utożsamianie się
      • Sprzeciwianie się
      • Zjednywanie
    • NEGATYWNE POSTAWY
      • Brak asertywności (agresja lub bierność)
      • Brak zaufania i podejrzliwość
      • Decydowanie za innych
      • Gwałtowne emocje
      • Ignorowanie i obojętność
      • Manipulowanie
      • Niechęć do komunikowania się
      • Osądzanie
      • Wyśmiewanie
      • Wywyższanie się
    • NIEWŁAŚCIWE ZACHOWANIA NIEWERBALNE
    • PROBLEMY Z WYRAŻANIEM I ODBIERANIEM UCZUĆ
      • Brak decentracji
      • Brak empatii
      • Ukrywanie uczuć
    • RÓŻNICE WYNIKAJĄCE Z ASPEKTÓW SPOŁECZNYCH
      • Różnice kulturowe i subkulturowe
      • Różnice płci
      • Różnice w statusie społecznym
    • UTRUDNIENIA PERCEPCYJNE
    • ĆWICZENIE SIŁA SKOJARZEŃ
    • ĆWICZENIE MOJE UŚWIADOMIONE BŁĘDY
    • ĆWICZENIE JAKIM JESTEŚ SŁUCHACZEM
  • Rozdział 5 Pokaż język, a powiem ci, kim jesteś czyli niewerbalne wywieranie wpływu
    • Komunikacja niewerbalna (niejęzykowa) w życiu człowieka
    • Elementy komunikacji niewerbalnej (niejęzykowej)
    • KOMUNIKACJA POZAJĘZYKOWA MOWA CIAŁA
      • Postawa
      • Mimika
      • Gesty
      • Dotyk
    • KOMUNIKACJA PARAJĘZYKOWA
      • Ton głosu
      • Akcent
      • Intonacja
      • Rytm
      • Inne odgłosy
    • Metawiadomość
    • SYMPTOMY FIZJOLOGICZNE
    • TŁO
      • Pierwsze wrażenie
      • Proksemika
      • Zapach
      • Czasoprzestrzeń
    • Funkcje komunikacji niewerbalnej
    • FUNKCJA KOMUNIKOWANIA POSTAW I EMOCJI
    • FUNKCJA RELACYJNA
    • FUNKCJA PRZEKAZÓW SŁOWNYCH
    • FUNKCJA KSZTAŁTOWANIA WRAŻENIA
    • Bariery związane z brakiem umiejętności w zakresie komunikacji niewerbalnej
    • BRAK KONTAKTU WZROKOWEGO LUB NATARCZYWY KONTAKT WZROKOWY
    • NARUSZANIE TERYTORIUM
    • NEGATYWNE PIERWSZE WRAŻENIE
    • NIEWŁAŚCIWY DOBÓR CZASOPRZESTRZENI
      • Niewłaściwa aranżacja miejsca i nieodpowiednia atmosfera
      • Nieodpowiedni czas
      • Brak odpowiedniego miejsca
    • NIEODPOWIEDNIE ELEMENTY PARAJĘZYKOWE
    • NIEZGODNOŚĆ PRZEKAZÓW WERBALNYCH I POZAWERBALNYCH
    • POSTAWA ZAMKNIĘTA
    • Co może powiedzieć nasze ciało innym minisłowniczek
    • KILKA UWAG KU PRZESTRODZE
    • Różnice kulturowe w komunikacji niewerbalnej
    • Różnice między kobietą a mężczyzną w komunikacji niewerbalnej
    • ĆWICZENIE CO MÓWI MOJE CIAŁO
    • ĆWICZENIE CO MÓWI CZYJEŚ CIAŁO
    • ĆWICZENIE ODGADNIJ MOJE INTENCJE
  • Rozdział 6 A niech to! czyli emocje w komunikacji
    • Emocje, a co to takiego?
    • Jak działają na nas emocje
    • GNIEW
    • LĘK
    • FRUSTRACJA
    • SMUTEK
    • RADOŚĆ
    • MIŁOŚĆ
    • Problemy z emocjami
    • UKRYWANIE UCZUĆ
      • Nieumiejętność odczytywania swoich emocji
      • Blokowanie uczuć
      • Obawa przed wyrażaniem negatywnych uczuć
      • Niechęć do okazywania pozytywnych uczuć
    • BRAK KONTROLI NAD UCZUCIAMI
    • Jak sobie radzić z emocjami
    • PRZYKAZANIE PIERWSZE ZAAKCEPTUJ SWOJE EMOCJE
    • PRZYKAZANIE DRUGIE OKAZUJ UCZUCIA I EMOCJE
    • ĆWICZENIE OKIEŁZNANIE GNIEWU
    • ĆWICZENIE USPOKAJAJĄCY ODDECH
  • Rozdział 7 Facet z Marsa, baba z Wenus czyli wojna światów
    • Przyczyna wojny czyli skąd biorą się różnice w komunikacji
    • Rozmowy w języku Wenusjanek czyli cechy języka kobiecego
    • Rozmowy w języku Marsjan czyli cechy języka męskiego
    • Słowniczek wenusjańsko-marsjański
    • Pół żartem, pół serio słownik męsko-damski
    • Różnice między kobietą a mężczyzną w komunikacji niewerbalnej
    • JAK KOBIETY UŻYWAJĄ KOMUNIKACJI NIEJĘZYKOWEJ
    • JAK MĘŻCZYŹNI UŻYWAJĄ KOMUNIKACJI NIEJĘZYKOWEJ
    • Drobna konkluzja
    • TEST POZIOM KOMPATYBILNOŚCI
    • ĆWICZENIE POPRAWA KOMPATYBILNOŚCI
  • Rozdział 8 Eureka! czyli jak sobie radzić z barierami
    • Jak zostać Ekspertem Skutecznego Porozumiewania się (ESP)
    • Naucz się słuchać
    • RADA 1. SKONCENTRUJ SIĘ NA MÓWIĄCYM
    • RADA 2. NAWIĄŻ KONTAKT WZROKOWY
    • Pół żartem, pół serio
    • RADA 3. PAMIĘTAJ O POSTAWIE OTWARTEJ
    • RADA 4. PRACUJ NAD EMPATIĄ I POZYTYWNYM NASTAWIENIEM
    • RADA 5. UPEWNIJ SIĘ, ŻE DOBRZE ZROZUMIAŁEŚ
    • ĆWICZENIE PARAFRAZA
    • RADA 6. STOSUJ POTWIERDZENIA NIEWERBALNE
    • RADA 7. ŚMIEJ SIĘ
    • RADA 8. STWARZAJ DOBRY KLIMAT
    • RADA 9. BĄDŹ CIERPLIWY I OPANOWANY
    • RADA 10. RÓB NOTATKI
    • RADA 11. ZAWSZE MOŻESZ MIEĆ WŁASNE ZDANIE
    • TEST JAKIM JESTEŚ SŁUCHACZEM
    • Naucz się mówić
    • RADA 1. SPRECYZUJ CEL ROZMOWY
    • RADA 2. POMYŚL, ZANIM POWIESZ
    • RADA 3. PRZEJDŹ SZYBKO DO SEDNA
    • RADA 4. WEŹ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TO, CO MÓWISZ
    • RADA 5. WYRAŻAJ SIĘ JASNO I KONKRETNIE
    • RADA 6. BĄDŹ AUTENTYCZNY
    • Ćwiczenie skracamy zdania
    • Rada 7. Wyrażaj emocje
    • Rada 8. Stosuj komunikację dwustronną
    • Rada 9. Stosuj konstruktywną informację zwrotną
    • Minitest konstruktywna informacja zwrotna
    • Rada 10. Używaj słów i wyrażeń kluczy, stosuj odpowiedzi potakujące
    • Rada 11. Mów za siebie i o sobie
    • Ćwiczenie komunikat typu ja
    • Rada 12. Unikaj słów, które ranią
    • Rada 13. Uogólnianie i generalizowanie stosuj sporadycznie
    • Rada 14. Poznaj swojego rozmówcę
    • Rada 15. Upewnij się, że dobrze zrozumiałeś rozmówcę
    • Rada 16. Pamiętaj o innych
    • Rada 17. Wykorzystuj humor
    • Rada 18. Wizualizuj swoje wypowiedzi
    • Rada 19. Pamiętaj o słuchowcu, wzrokowcu i kinestetyku
    • Rada 20. Umiejętnie wykorzystuj mowę ciała
    • Test jakim jesteś mówcą
    • Zminimalizuj negatywne postawy
    • Rada 1. Bądź asertywny
    • Ćwiczenie trening asertywności
    • Rada 2. Zaufaj innym
    • Rada 3. Pozwól, żeby każdy decydował za siebie
    • Rada 4. Kontroluj emocje
    • Rada 5. Nie manipuluj
    • Rada 6. Unikaj osądzania stosuj skuteczną pochwałę i konstruktywną krytykę
    • Rada 7. Nie wyśmiewaj nikogo i nie wywyższaj się bądź uprzejmy
    • Naucz się komunikacji niewerbalnej
    • Rada 1. Zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie
    • Rada 2. Popracuj nad mimiką
    • Rada 3. Używaj odpowiednio swojego głosu
    • Rada 4. Panuj nad gestami
    • Rada 5. Pamiętaj o postawie otwartej
    • Rada 6. Obdzielaj dotykiem z umiarem
    • Rada 7. Szanuj terytorium swoje i innych
    • Rada 8. Stwórz odpowiednią czasoprzestrzeń
    • Rada 9. Stosuj potwierdzenia niewerbalne
    • Rada 10. Dbaj o zgodność przekazu werbalnego i niewerbalnego
    • Naucz się kierować swoimi emocjami i uczuciami
    • Rada 1. Okazuj uczucia i emocje
    • Rada 2. Kontroluj swoje emocje
      • Jak wyrażać gniew, nie krzywdząc innych
    • Jak sobie radzić z smutkiem
    • Zrozum język płci przeciwnej
    • Dla mężczyzn jak wykorzystywać elementy języka kobiecego w rozmowie z kobietą
    • Dla kobiet jak wykorzystywać elementy języka męskiego w rozmowie z mężczyzną
  • Moje zakończenie czyli twój początek, czyli dążenie do doskonałości
    • Złota rada. Myśl pozytywnie
  • Odpowiedzi i rozwiązania
    • Ćwiczenie parafraza
    • Test jakim jesteś słuchaczem
    • Minitest konstruktywna informacja zwrotna
    • Ćwiczenie komunikat typu ja
    • Test jakim jesteś mówcą
  • Bibliografia

Dodaj do koszyka Komunikacja bez barier

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.