Komunikacja bez barier (Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane) - Sensus
ISBN: 978-83-8087-661-3
stron: 312, Format: ebook
Data wydania: 2019-06-14
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 39,90 zł
Masa przykładów wziętych z codziennego życia. Tona dowcipów i anegdot. Kilogramy ilustracji. Garść ćwiczeń i testów. Przestępny język. Wartościowe podpowiedzi. Praktyczne narzędzia. To wszystko znajdziesz w jednej książce: Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym.
Efektywne komunikowanie się jest podstawą w relacjach biznesowych, rodzinnych i uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać naprawdę efektywnie, porzucili swoje monologi na rzecz wartościowych dialogów zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i w życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi. Gdyż od tego w jaki sposób potrafisz się komunikować zależy jakość twojego życia.
Świat idzie do przodu a wraz z nim kolejne pokolenia Igreków i Zetów sięgają po coraz nowsze narzędzia komunikacji. Pokolenia „teleinformatyczne” w przeważającej mierze wykorzystują social media i inne komunikatory, które z jednej strony pozwalają im pokonać barierę czasu i przestrzeni, jednak zubożają ludzkie relacje. Jednak nawet najnowsze zdobycze technologii nie zastąpią zwyklej międzyludzkiej rozmowy, dialogu, wspólnego porozumienia, bliskości. Ale rozmawiać tak, aby się wzajemnie rozumieć, aby rozmowa była prawdziwym dialogiem trzeba się najpierw nauczyć.
Z książki Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym dowiesz się, między innymi:
- dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna w życiu każdego z nas,
- jak wygląda proces komunikacji,
- podstawowych błędach i barierach w komunikacji i jak sobie z nimi radzić,
- podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu,
- jak sobie radzić z emocjami i reakcjami swoimi i innych,
- jak rozmawiać szanując innych i zachowując szacunek do siebie,
- jak, dzięki komunikacji bez przemocy żyć w harmonii z innymi i budować pozytywne relacje osobiste i zawodowe.
Po uważnym przeczytaniu tej książki dowiesz się, jak umiejętnie budować satysfakcjonujące relacje zawodowe oraz dobre relacje osobiste.
Jeśli jesteś:
- mężem bądź żoną,
- dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny,
- rodzicem bądź dzieckiem,
- nauczycielem lub uczniem,
- szefem bądź pracownikiem…
to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczny poradnik z przykładami problemów w komunikacji, które przydarzają się każdemu oraz prostymi podpowiedziami, jak ich unikać i poprawić relacje międzyludzkie za pomocą odpowiedzialnego porozumiewania się. A do tego napisana z poczuciem humoru i ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer.
***
Żadna pojedyncza konwersacja na gwarantuje zmiany ścieżki kariery, firmy, relacji czy życia, każda pojedyncza rozmowa MOŻE to uczynnić.
Susan Scott,
Jak mówić, by inni nas słuchali? Jak słuchać, by inni nam mówili? Te pytania zadajemy sobie od dawna, bo nikt nie ma wątpliwości, jak wielka jest moc porozumienia i destruktywna siła nieporozumień - na szczęście przybywa nam wiedzy na temat komunikacji - a ta książka jest świetnym, praktycznym przewodnikiem dla każdego z nas.
Jacek Santorski , założyciel Akademii Psychologii Przywództwa
Jeżeli podkreślimy rolę komunikacji w stosunkach biznesowych, a tym zagadnieniem w tej książce byłem szczególnie zainteresowany – to warto zadać sobie pytanie, czy komunikacji można się nauczyć, czy też skazani jesteśmy na kod zapisany w genach. W tym zakresie zgadzam się z opinią, którą wygłosił Brian Tracy, że „komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć”. To jak jazda na rowerze, czy pisanie na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia”. Mając to na uwadze tym bardziej polecam omawianą książkę, bowiem stanowi ona znakomity podręcznik do nauki komunikacji pomiędzy ludźmi.
Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Międzynarodowe Targi Poznańskie
***
Dr Beata Kozyra - Menedżer, przedsiębiorca, doradca biznesowy, autorka książek, doktor nauk ekonomicznych. Trener biznesu, coach, wykładowca studiów podyplomowych i MBA. Obecnie Prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego oraz właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej Codziennielepis.com Beata Kozyra
Z powodzeniem łączy dydaktykę, wiedzę naukową oraz doświadczenie biznesowe. Współpracowała z ponad 50 firmami i organizacjami. Była prezesem, członkiem zarządu i doradcą zarządu w kilku firmach, m.in. w Instytucie Lotnictwa w Warszawie, IPT Holding w Łodzi, B&K Simple Solution w Warszawie, Polskiej Izbie Przemysłu Targowego w Poznaniu.
Jest autorką kilkudziesięciu artykułów o tematyce biznesowej oraz 4 książek: Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie. Nie taki diabeł straszny; Zarzadzanie sobą. Zrozum siebie i realizuj swoje marzenia; Komunikacja bez barier. Czyli wilk syty i owca cała oaz Alians strategiczny jako wstęp do fuzji i przejęcia.
Prywatnie mama wspaniałego syna Mateusza i opiekunka kundelka Farta. Aktywna z zamiłowania: maratony, nurkowanie, jazda na rowerze, narty, fitness.
Osoby które kupowały "Komunikacja bez barier (Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane)", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Powiedz, co myślisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- 100happydays, czyli jak się robi szczęście w 100 dni 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Komunikacja bez barier (Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane) eBook -- spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Dedykacja
Motto
Spis treści
Przedmowa do wydania drugiego
Zamiast wstępu, czyli dlaczego umiejętność komunikowania się jest ważna
Interpretacje – wariacje na cztery ręce
Książka warta przeczytania
Jak najlepiej korzystać z tej książki?
Rozdział 1 Kolor, zapach, taniec i gwizdanie,czyli komunikowanie się to rzecz naturalna
Język zwierząt
Homo communicans
Centrum zarządzania, czyli trochę o mózgu
Rozdział 2 Komunikacja – z czym to się je, czyli budowanie relacji z procesem w tle
Pojęcie skutecznej komunikacji
Proces komunikacji jednostronny
Rozdział 3 Ale kanał! Czyli rodzaje komunikacji i formy przesyłania wiadomości
Komunikacja językowa (werbalna) i niejęzykowa (niewerbalna)
Poziom intelektualny i poziom emocjonalny
Rodzaj komunikacji a odbiorca komunikatu
Rozdział 4 Co tak szumi? Czyli bariery i błędy skutecznej komunikacji
Bariery komunikacyjne
Brak umiejętności słuchania
Automatyczne potakiwanie
Błędna interpretacja
Czytanie w myślach i domyślanie się
Filtrowanie
Przekonywanie do swoich racji
Przygotowywanie odpowiedzi
Przygotowywanie rad
Skojarzenia i dygresje oraz utożsamianie się
Sprzeciwianie się
Zjednywanie
Zmiana toru rozmowy
Chaos, wiele wątków i dygresje
Gadulstwo, nadmierne zaabsorbowanie sobą
Niejasne intencje lub nieświadomość własnych intencji
Niewiarygodność rozmówcy w przedmiocie rozmowy
Niekompletna wiadomość
Przynudzanie
Uogólnienia i pustosłowia
Wieloznaczność
Wyolbrzymianie
Zły dobór kodu językowego i kanału przekazu do treści lub osoby
Gwara, dialekt
Żargon
Korpomowa
Zwroty w językach obcych
Zabójcze frazesy
Wulgaryzmy
Mowa pokolenia Z
Poziom „wyrafinowania” języka
Wzrokowiec, słuchowiec i kinestetyk
Negatywne postawy
Osądzanie
Wyśmiewanie
Wywyższanie się
Brak asertywności (agresja lub bierność)
Brak zaufania i podejrzliwość
Decydowanie za innych
Ignorowanie i obojętność
Manipulowanie
Niechęć do komunikowania się
Problemy z wyrażaniem i odbieraniem uczuć
Różnice wynikające z aspektów społecznych
Różnice kulturowe i subkulturowe
Różnice płci
Różnice w statusie społecznym
Utrudnienia fizyczne
Rozdział 5 Wstaję rano, słyszę słowa…, czyli kilka słów o komunikacji werbalnej
Komunikacja werbalna w życiu człowieka
Elementy i funkcje komunikacji werbalnej
Elementy komunikacji niewerbalnej
Funkcje komunikacji werbalnej
Wady i zalety komunikacji werbalnej
KOMUNIKACJA USTNA
KOMUNIKACJA PISEMNA
Rozdział 6 Pokaż mi język, a powiem ci, kim jesteś, czyli niewerbalne wywieranie wpływu
Komunikacja niewerbalna w życiu człowieka
Elementy komunikacji niewerbalnej
KOMUNIKACJA POZAJĘZYKOWA
Mowa ciała
Mimika
Gesty
Dotyk
Komunikacja parajęzykowa
Siła głosu
Ton głosu
Akcent
Wysokość dźwięku
Intonacja
Rytm
Inne odgłosy
Symptomy fizjologiczne
Tło i architektura czasoprzestrzeni
Proksemika
Zapach
Czasoprzestrzeń
Funkcja kształtowania wrażenia – pierwsze wrażenie
Funkcja przekazów słownych
Funkcja komunikowania postaw i emocji – metakomunikacja
Funkcja relacyjna
Kilka uwag ku przestrodze
Brak kontaktu wzrokowego lub natarczywy kontakt wzrokowy
Naruszenie terytorium
Negatywne pierwsze wrażenie
Nieodpowiednie elementy parajęzykowe
Niewłaściwa aranżacja miejsca i nieodpowiednia atmosfera
Nieodpowiedni czas
Brak odpowiedniego miejsca
Niezgodność przekazów werbalnych i pozawerbalnych
Postawa zamknięta
Różnice kulturowe w komunikacji niewerbalnej
Różnice między kobietą a mężczyzną w komunikacji niewerbalnej
Rozdział 7 A niech to! Czyli emocje w komunikacji
Emocje, a co to takiego?
Jak działają na nas emocje
Gniew
Lęk
Frustracja
Smutek
Radość
Miłość
Problemy z emocjami
Brak decentracji
Brak empatii
Ukrywanie uczuć
Nieumiejętność odczytywania swoich emocji
Blokowanie uczuć
Obawa przed wyrażaniem negatywnych uczuć
Niechęć do okazywania pozytywnych uczuć
Brak kontroli nad uczuciami
Rozdział 8 Facet z Marsa, baba z Wenus, czyli wojna światów
Przyczyny wojny, czyli skąd biorą się różnice w komunikacji
Rozmowy w języku Wenusjanek, czyli cechy kobiecego języka
Rozmowy w języku Marsjan, czyli cechy męskiego języka
Minisłowniczek wenusjańsko-marsjański
Pół żartem, pół serio: słownik męsko-damski
Różnice między kobietą a mężczyzną w komunikacji niewerbalnej
Jak kobiety używają komunikacji niejęzykowej:
Jak mężczyźni używają komunikacji niejęzykowej:
Rozdział 9 Y, Z to nie tylko końcówka alfabetu, czyli nieco o milenialsach i dla milenialsów
Pokolenie klapek i iPodów
Słówko do Zetek
Jak się dogadać z generacją rewolucji cyfrowej
Rozdział 10 Mosty zamiast murów, czyli komunikacja bez przemocy
Czego szakal może się nauczyć od żyrafy
Asertywność – wyrażanie własnych opinii i potrzeb
Komunikacja w pierwszej osobie – komunikat typu „Ja”
Zadbaj o relacje
Określ swoje emocje
Opisz zachowanie, sytuację lub zdarzenie
Opisz, jak to zachowanie, zdarzenie, sytuacja oddziałuje na ciebie
Powiedz o swoich oczekiwaniach
Zwroty, które budują relacje
Słowa jak nektar, jak ocet, jak woda
Porozumienie się bez przemocy
Konstruktywna opinia – krytyka, która nie krzywdzi
Chwalenie to też sztuka
Rozdział 11 Mistrz efektywnej komunikacji, czyli jak sobie radzić z barierami
Sprzężenie zwrotne (komunikacja dwustronna) – droga do dialogu
Eureka – recepta na błędy i bariery
Naucz się słuchać – milczenie jest złotem
Wskazówka pierwsza. Skoncentruj się na mówiącym
Wskazówka druga. Nawiąż kontakt wzrokowy
Wskazówka trzecia. Odszyfruj metawiadomość
Wskazówka czwarta. Upewnij się, że dobrze zrozumiałeś rozmówcę – parafrazuj
Wskazówka piąta. Zadawaj odpowiednie pytania
Wskazówka szósta. Stosuj potwierdzenia werbalne i niewerbalne
Wskazówka siódma. Pracuj nad empatią
Wskazówka ósma. Dbaj o pozytywną relację
Wskazówka dziewiąta. Bądź cierpliwy i opanowany
Wskazówka dziesiąta. Rób notatki
Wskazówka jedenasta. Zawsze możesz mieć własne zdanie
Naucz się mówić, by język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa
Wskazówka pierwsza. Sprecyzuj cel rozmowy i pomyśl, zanim powiesz
Wskazówka druga. Poznaj swojego rozmówcę i dostrój się
Wskazówka trzecia. Dobierz odpowiedni sposób kodowania i właściwy kanał przekazu
Wskazówka czwarta. Dostosuj wypowiedź do słuchowca, wzrokowca i kinestetyka
Wskazówka piąta. Przyciągnij uwagę odbiorcy
Wskazówka szósta. Nie przedłużaj i przejdź do sedna
Wskazówka siódma. Zastosuj odpowiednią kolejność przedstawiania informacji
Wskazówka ósma. Weź odpowiedzialność za to, co mówisz
Wskazówka dziewiąta. Wyrażaj się jasno i konkretnie
Wskazówka dziesiąta. Używaj odpowiednio swojego głosu
Wskazówka jedenasta. Bądź autentyczny
Wskazówka dwunasta. Wyrażaj emocje
Wskazówka trzynasta. Przekazuj informację zwrotną
Wskazówka czternasta. Okazuj szacunek rozmówcy
Wskazówka piętnasta. Uogólnianie i pustosłowia stosuj sporadycznie
Wskazówka szesnasta. Wulgaryzmy i żargon wyrzuć do kosza
Wskazówka siedemnasta. Wykorzystuj humor
Wskazówka osiemnasta. Wizualizuj swoje wypowiedzi
Wskazówka dziewiętnasta. Zrób podsumowanie
Zminimalizuj negatywne postawy
Wskazówka pierwsza. Obserwuj i unikaj osądzania
Wskazówka druga. Zamiast wyśmiewania i wywyższania się bądź uprzejmy
Wskazówka trzecia. Zaufaj innym
Wskazówka czwarta. Pozwól, żeby każdy decydował za siebie
Naucz się komunikacji niewerbalnej
Wskazówka pierwsza. Zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie
Wskazówka druga. Popracuj nad mimiką
Wskazówka trzecia. Panuj nad gestami
Wskazówka czwarta. Pamiętaj o postawie otwartej
Wskazówka piąta. Szanuj terytorium swoje i innych
Wskazówka szósta. Obdzielaj dotykiem z umiarem
Wskazówka siódma. Stwórz odpowiednią czasoprzestrzeń
Wskazówka ósma. Stosuj potwierdzenia niewerbalne
Wskazówka dziewiąta. Dbaj o zgodność przekazu werbalnego i niewerbalnego
Naucz się kierować swoimi emocjami i uczuciami
Wskazówka pierwsza. Zidentyfikuj emocje
Wskazówka druga. Wyrażaj gniew, nie krzywdząc innych
Wskazówka trzecia. Naucz się reagować na cudzy gniew
Zrozum język płci przeciwnej
Dla mężczyzn – jak wykorzystywać elementy „języka kobiecego” w rozmowie z kobietą
Dla kobiet – jak wykorzystywać elementy „języka męskiego” w rozmowie z mężczyzną
Słowniczek wenusjańsko-marsjański. Co należy zrobić
Moje zakończenie, a twój początek, czyli dążenie do doskonałości
Wskazówka na wagę złota. Pamiętaj o potrzebach innych ludzi i buduj dobre relacje
Porozumienie doskonałe
Odpowiedzi i rozwiązania
Bibliografia