reklama - zainteresowany?

Kod kulturowy - Sensus

Kod kulturowy
ebook
Autor: Clotaire Rapaille
Tłumaczenie: Rafał Paprocki
ISBN: 978-83-8087-885-3
stron: 368, Format: ebook
Data wydania: 2019-11-22
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 39,92 zł (poprzednio: 49,28 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,36 zł)

Dodaj do koszyka Kod kulturowy

Tagi: Komunikacja międzyludzka

Kod kulturowy zostaÅ‚ dotychczas przetÅ‚umaczony na 12 jÄ™zyków (ostatnia edycja w Korei PoÅ‚udniowej sprzedana w 250 000 egzemplarzy). Planowane jest kolejne wydanie książki w USA, m.in. w zwiÄ…zku z premierÄ… książki w Polsce oraz serialem Netflixa 13 kodów, 13 kultur. Książka jest lekturÄ… obowiÄ…zkowÄ… na wielu amerykaÅ„skich uczelniach wyższych o profilu biznesowym.

Co różni ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie? Co takiego sprawia, że wybieramy jakiÅ› styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Co ksztaÅ‚tuje nasze podejÅ›cie do miÅ‚oÅ›ci, uwodzenia i seksu? OdpowiedziÄ… na te pytania jest kod kulturowy.

Clotaire Rapaille, Å›wiatowej sÅ‚awy badacz kultur i ekspert rynku, doradca wiÄ™kszoÅ›ci firm z listy Forbes 100, spÄ™dziÅ‚ dekady, odkrywajÄ…c tajemnice zachowaÅ„ konsumentów i przekazujÄ…c je najwiÄ™kszym firmom Å›wiata, wspóÅ‚tworzÄ…c produkty trafiajÄ…ce w sedno potrzeb rynku. TworzyÅ‚ kampanie dla takich gigantów, jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesiÄ™ciu innych Å›wiatowych korporacji.

Rapaille zÅ‚amaÅ‚ system kodujÄ…cy nasze zachowania. CzęściÄ… tego systemu stajemy siÄ™ w chwili naszych narodzin. NieÅ›wiadomie przyswajamy programy funkcjonowania w Å›wiecie – kody kulturowe. To wÅ‚aÅ›nie one czyniÄ… z przedstawicieli Homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiajÄ…, że przeżywamy swoje jednostkowe życie wedÅ‚ug zasad, których sens pozostaje przed nami gÅ‚Ä™boko ukryty. System kulturowego kodowania dziaÅ‚a bowiem w sposób milczÄ…cy i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychajÄ…c nas w kierunkach, w których poruszamy siÄ™ na co dzieÅ„.

Clotaire Rapaille zastosowaÅ‚ swojÄ… metodÄ™ do odkrycia tożsamoÅ›ci USA, przenikniÄ™cia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalajÄ… zrozumieć fenomen amerykaÅ„skiego prezydenta oraz przyczyniajÄ… siÄ™ do sukcesu rynkowego produktów pochodzÄ…cych od firm ze szczytu Å›wiatowego biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalnÄ… metodÄ™ Å‚amania kodów kulturowych, zyskujÄ…c nowy rodzaj wolnoÅ›ci w otchÅ‚ani otaczajÄ…cych nas zjawisk.

***

Książka jest po prostu niesamowita! SiÄ™ga do jÄ…dra spraw kluczowych dla nowoczesnej organizacji. To lektura obowiÄ…zkowa dla każdego, kto pragnie zrozumieć wspóÅ‚czesnego konsumenta czy psychologiÄ™ tÅ‚umu.
Warren Bennis, pionier badaÅ„ nad przywództwem, profesor Uniwersytetu w PoÅ‚udniowej Kalifornii, autor On becoming a leader

Autentyczny wgląd w strukturę społeczeństwa konsumpcyjnego.
„Washington Monthly”

Kluczem do nieÅ›wiadomych procesów zachodzÄ…cych w naszych umysÅ‚ach sÄ… historie, metafory i symbole zwiÄ…zane z „filtrami”, poprzez które odbieramy Å›wiat, nadajemy znaczenia, podejmujemy decyzje. Wiedza o tym zaszyta jest w antropologicznych studiach nad mitami, w koncepcji archetypów niezwykÅ‚ego psychoanalityka C.G. Junga, a wspóÅ‚czeÅ›nie potwierdzona w badaniach nad mózgiem – i w odniesieniu do naszych decyzji ekonomicznych opisana przez badaczy ekonomii behawioralnej, z odkryciami noblisty Daniela Kahnemana tak zwanych dwóch Å›cieżek myÅ›lenia – ta szybsza jest wÅ‚aÅ›nie symboliczna (Thinking, Fast and Slow).
Autor tej niezwykÅ‚ej książki daje nam do użytku „klucze” do tych nieÅ›wiadomych procesów, które – oby etycznie – mogÄ… być wykorzystane w wielu obszarach marketingu, wpÅ‚ywu spoÅ‚ecznego i perswazji. To równie wymagajÄ…ca co obiecujÄ…ca lektura, zaÅ› przed nami praca nad lokalnÄ… – tu w Polsce – adaptacjÄ… tych modeli i narzÄ™dzi.
Jacek Santorski, twórca i dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa

***

Doktor Clotaire Rapaille – prezes Archetype Discoveries Worldwide, Å›wiatowej sÅ‚awy badacz kultur i ekspert rynku, osobisty doradca pierwszej dziesiÄ…tki CEO Å›wiata, konsultant ponad poÅ‚owy firm z rankingu Forbes 100.

Jego wyjątkowe podejście do marketingu łączy w sobie głębokość analizy psychoanalityka z uwagą biznesmena na kwestie praktyczne. Dr Rapaille napisał ponad 17 książek.

Doktor RafaÅ‚ Paprocki – prezes ADW Eastern Europe, badacz zachowaÅ„ konsumentów. Ekspert w zakresie kodów kulturowych oraz utajonych sterowników konsumpcji w Polsce. Twórca systemu analizy postaw FREQSEM. WykÅ‚adowca akademicki, tÅ‚umacz, podróżnik, medalista MÅš w trójboju siÅ‚owym klasycznym.

Dodaj do koszyka Kod kulturowy

Spis treści

[ERROR]

Dodaj do koszyka Kod kulturowy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.