reklama - zainteresowany?

Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką - Sensus

Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką
ebook
Autor: Leszek J. Pękalski
ISBN: 978-83-246-6374-3
stron: 360, Format: ebook
Data wydania: 2012-10-29
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 47,40 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-31,60 zł)

Dodaj do koszyka Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką

Chcesz osiągnąć fotograficzne mistrzostwo?
Bez tej książki może Ci się nie udać!

  • Poznaj czynniki mające wpływ na techniczną jakość zdjęć
  • Naucz się wykorzystywać w swoim warsztacie różne środki wyrazu
  • Połącz talent z wiedzą i doświadczeniem, aby uzyskać najlepsze wyniki

Duża dostępność zaawansowanego sprzętu fotograficznego i coraz większa łatwość wykonywania technicznie poprawnych zdjęć tworzą iluzję, że dosłownie każdy, kto dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi i ma trochę wprawy, może stać się prawdziwym mistrzem fotografii. Jednak wcale tak nie jest - tysiące nudnych, niemal identycznych zdjęć zalegają na twardych dyskach i w albumach posiadaczy mniej lub bardziej wyszukanych aparatów cyfrowych. Jak zatem osiągnąć naprawdę dobre rezultaty? Jak wspiąć się na wyżyny? Jak sprawić, aby nasze zdjęcia były nie tylko dobre, lecz wyróżniały się na tle innych, a nawet zasługiwały na miano artystycznych?

Na te i wiele innych pytań odpowiada książka "Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką" . Jej autor, znany fotografik i doświadczony pedagog, postawił sobie za cel gruntowną i rzetelną prezentację wielu zagadnień związanych z warsztatem i technikami wykorzystywanymi w fotografii. Czytelnik znajdzie tu dokładny opis zjawisk fizycznych, na których opiera się fotografia, a także omówienie zasad działania współczesnych aparatów i innego sprzętu fotograficznego. Podręcznik zawiera ponadto informacje i porady, jak kontrolować parametry zdjęć i właściwie wykorzystywać oświetlenie, a także jakie środki wyrazu warto stosować dla otrzymania zamierzonego efektu. Autor nie koncentruje się jednak wyłącznie na zagadnieniach technicznych - dużo uwagi poświęca kwestiom dotyczącym estetyki i artystycznej strony zdjęć.

  • Budowa i elementy składowe aparatu fotograficznego
  • Dodatkowe wyposażenie i jego zastosowanie
  • Zjawiska fizyczne leżące u podstaw fotografii
  • Czynniki wpływające na jakość, formę i atrakcyjność obrazu
  • Sposoby wykorzystania światła naturalnego i sztucznego
  • Obszerne informacje na temat techniki fotografii barwnej i czarno-białej, tradycyjnej i cyfrowej
  • Perspektywa, kompozycja, głębia ostrości i inne czynniki kształtowania obrazu
  • Omówienie wielu zjawisk i faktów z dziedziny fotografii, jakich próżno szukać w innych książkach
  • Historia rozwoju technologii fotograficznej

Dowiedz się, jak najlepiej wykorzystywać dostępne techniki, aby fotografować naprawdę świadomie.


Leszek Jerzy Pękalski - z wykształcenia fizyk teoretyk. Do 1979 roku był pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Uniwersytecie Gdańskim. Po odejściu z uczelni zawodowo zajął się fotografowaniem. W 1978 roku przyjęty do ZPAF. W swoim dorobku artystycznym ma wystawy indywidualne oraz ponad dwieście wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Jest też laureatem nagród i wyróżnień oraz autorem licznych publikacji prasowych i książkowych. Przez wiele lat wykładał w gdańskiej ASP oraz w kilku prywatnych szkołach fotografii w Trójmieście. Rzeczoznawca MKiDN ds. fotografii artystycznej.


 

 



Dodaj do koszyka Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką

 

Osoby które kupowały "Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw
  • Szef, kt

Dodaj do koszyka Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką

Spis treści

Kalejdoskop fotografii. Midzy technik a sztuk eBook -- spis treci

I. Wstp (6)

Podzikowania (8)

II. Aparat fotograficzny - Twoje narzdzie pracy (9)

  • 1. Typy aparatów - od telefonu komórkowego do kamery wielkoformatowej (9)
  • 2. Podstawy obsugi aparatu (16)
  • 3. Jak obchodzi si, a jak nie obchodzi ze sprztem (17)
  • 4. Jak prawidowo trzyma aparat (19)
  • 5. Zdjcia poruszone - zmora fotografa; najduszy bezpieczny czas ekspozycji z rki - jak go jeszcze wyduy (20)
  • 6. Jeli nie statyw, to co? (21)

III. Sprzt fotograficzny (23)

  • 1. Obiektywy (23)
  • 2. Osona przeciwsoneczna (23)
  • 3. Filtry (24)
  • 4. wiatomierze (32)
  • 5. Piercienie porednie i osprzt do zdj z bliska (32)
  • 6. Telekonwerter (33)
  • 7. Statyw i monopod (34)
  • 8. Wyki spustowe (35)
  • 9. Lampy byskowe i fotowyzwalacze (36)

IV. Podstawowe elementy kontroli obrazu (37)

  • 1. Migawka (37)
  • 2. Przysona (42)

V. Elementy optyki fotograficznej - zarys (49)

  • 1. Natura wiata (49)
  • 2. Optyka falowa (49)
  • 3. Optyka geometryczna (53)
  • 4. Wady odwzorowania optycznego (56)
  • 5. Obiektywy specjalne: tilt & shift, lustrzany, konstrukcje retrofokalne (68)
  • 6. Zoomy (73)
  • 7. Ogniskowa a perspektywa (74)
  • 8. Ostre-nieostre (80)
  • 9. Gbia ostroci, bokeh (81)
  • 10. Hiperfokalna (82)

VI. Pomiar wiata i ekspozycja (85)

  • 1. Pomiar przez obiektyw (85)
  • 2. wiatomierz rczny (87)
  • 3. Do czego suy wiatomierz punktowy i jak si nim posugiwa (90)
  • 4. Elementy systemu strefowego (91)
  • 5. Gówny wróg fotografa - nadmierny kontrast. Metody redukcji kontrastu (97)
  • 6. Jak nawietla bez wiatomierza (regua t = 1/ISO) (104)
  • 7. Resumé (104)

VII. Rozumie wiato: owietlenie (105)

  • 1. wiato zastane (105)
  • 2. wiato sztuczne (123)
  • 3. wiato mieszane (124)

VIII. Fotografia barwna - podstawy (135)

  • 1. Mechanizm widzenia barwnego (135)
  • 2. Kaprysy koloru: co to znaczy, e przedmiot jest kolorowy. Jako owietlenia. metameryzm (137)
  • 3. Trzy kolory to wszystkie kolory! Maxwella skrzynka kolorów. Mieszanie wiate (139)
  • 4. Dodawanie i odejmowanie wiate - arytmetyka barw. Metoda addytywna i subtraktywna (140)
  • 5. Klasyfikacja i przestrzenie barw (144)
  • 6. Tradycyjna fotografia barwna. Wywoywanie barwotwórcze (146)
  • 7. Negatyw i "odwrotka" (148)
  • 8. Temperatura barwy (150)

IX. Fotografia czarno-biaa (155)

  • Negatyw (155)
  • Pozytyw (174)

X. Jzyk fotografii - rodki wyrazu i zasady kompozycji (191)

  • Wstp (191)
  • Estetyka i etyka (191)
  • 1. Perspektywa (194)
  • 2. Gbia ostroci - wróg i przyjaciel (196)
  • 3. Faktury (197)
  • 4. Rysunek ostry czy mikki (198)
  • 5. Zdjcie "ostre" czy tylko kontrastowe? Szczegóy tonalne kontra ich brak (199)
  • 6. Filtry: Jakie i kiedy? (209)
  • 7. Ziarno/szum (210)
  • 8. Poruszenie (211)
  • 9. Kolor (212)
  • 10. Kadrowanie (221)
  • 11. Podstawy kompozycji (225)
  • 12. Przetworzenia (235)
  • 13. Zakoczenie (236)

XI. Rewolucja: fotografia cyfrowa (237)

  • 1. Krótki rys historyczny (237)
  • 2. Wady i zalety (237)
  • 3. Czujniki obrazowe - matryce (245)
  • 4. Ile megapikseli? (248)
  • 5. Na koniec jeszcze kilka uwag praktycznych (250)

XII. Fotografia hybrydowa - skanery i skanowanie (251)

XIII. Historia rozwoju technologii fotograficznych (255)

  • Kalendarz waniejszych wydarze (255)
  • 1. Heliogram Niépce'a (257)
  • 2. Dagerotypia (258)
  • 3. Talbotypia (260)
  • 4. Papier solny (261)
  • 5. Hyppolyte Bayard i jego metoda (262)
  • 6. Papier albuminowy i kolodionowy (263)
  • 7. Negatyw z papieru woskowanego (264)
  • 8. Mokra klisza kolodionowa i ambrotypia (264)
  • 9. Sucha emulsja (266)
  • 10. Bona zwojowa (267)
  • 11. Papiery dzienne i gazowe (267)
  • 12. Bona maoobrazkowa - Leica (267)
  • 13. Pocztki fotografii barwnej: Young-Helmholtz, Maxwell, Ducos du Hauron (267)
  • 14. Autochrome (268)
  • 15. Wywoywanie barwotwórcze (270)
  • 16. Kodachrome (270)
  • 17. Metoda Kodaka a metoda Agfy (272)
  • 18. Negatyw maskowany (272)
  • 19. Cibachrome (273)
  • 20. Technologia T-grain (274)
  • 21. Komponenty DIR i DIAR (275)
  • 22. Emulsja czterowarstwowa (276)
  • 23. Materiay natychmiastowe (276)
  • 24. Fotografia cyfrowa - pocztki (278)

XIV. Sowniczek (279)

XV. Aneks (285)

  • A1. Ekspozycja. EV i zjawisko Schwarzschilda (285)
    • A1.1. EV (285)
    • A1.2. Zjawisko Schwarzschilda (Reciprocity Failure) (287)
  • A2. Prawa optyki i co z nich wynika dla fotografii (288)
    • A2.1. Przyblienie optyki geometrycznej (288)
    • A2.2. Prawo odbicia (288)
    • A2.3. Zaamanie wiata - prawo Snelliusa; kt graniczny, cakowite odbicie (289)
    • A2.4. Regua Fermata - czy wiato ma dusz? (291)
    • A2.5. Dziwne przypadki obrazu w soczewce wypukej (292)
    • A2.6. Wspóczynnik makro (297)
    • A2.7. Gbia ostroci, odlego hiperfokalna (298)
    • A2.8. Zjawiska falowe: dyfrakcja i interferencja wiata (299)
    • A2.9. Kamera otworkowa (302)
  • A3. wiato spolaryzowane, filtr polaryzacyjny (305)
    • A3.1. Polaryzacja wiata (307)
  • A4. Procedura testowania obiektywu (319)
  • A5. Dlaczego w lustrzankach cyfrowych nadal stosuje si migawk mechaniczn (323)
  • A6. Kamera wielkoformatowa. Ruchy kamery (324)
  • A7. Regua Scheimpfluga (329)
    • Dowód (329)
  • A8. Fotografia srebrowa, uzupenienia - obraz utajony, proces obróbki, skadniki wywoywacza (331)
    • A8.1. Obraz utajony, proces wywoywania (331)
    • A8.2. Utrwalacz (333)
    • A8.3. Skad wywoywacza (334)
    • A8.4. Wywoywanie bezbromkowe (337)
  • A9. Fotografia srebrowa - specjalne rodzaje wywoywania (338)
    • A9.1. Wywoywanie przewleke (338)
    • A9.2. Wywoywanie dwukpielowe (dwustopniowe) (339)
  • A10. Par receptur (341)
    • Wywoywacze negatywowe (341)
    • Wywoywacze pozytywowe (do papierów) - ID-62, D-72, D-163 (344)
    • Przerywacz (344)
    • Utrwalacz (345)
    • Sepiowanie (tonowanie siark) (345)
  • A11. Dlaczego emulsja niskoczua jest bardziej kontrastowa ni wysokoczua (346)
  • A12. Negatyw maskowany (348)
  • A13. Jednostki fotometryczne. Formua Adamsa (351)
    • A13.1. Prawo Lamberta (351)
    • A13.2. Jednostki fotometryczne (352)
    • A13.3. Reflektancje, luminancje (353)
    • A13.4. Formua Adamsa (353)
  • A14. Krótka historia wiatomierza (355)
  • A15. Szara kartka: dlaczego akurat 18%? (357)
  • A16. Gsto optyczna (358)
  • A17. Midzy nauk a sztuk:zoty podzia i liczby Fibonacciego (359)
    • A17.1. Zoty podzia odcinka (359)
    • A17.2. Liczby Fibonacciego (359)
    • A17.3. Przykad konstrukcji zotego podziau (360)

Dodaj do koszyka Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.