reklama - zainteresowany?

Jak zaprojektować zmianę w zachowaniu. Zdobycze psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II - Sensus

Jak zaprojektować zmianę w zachowaniu. Zdobycze psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II
Autor: Stephen Wendel
Tytuł oryginału: Designing for Behavior Change: Applying Psychology and Behavioral Economics, 2nd Edition
ISBN: 978-83-283-7429-4
okładka: miękka
Data wydania: 2021-01-01
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 41,40 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-27,60 zł)

Dodaj do koszyka Jak zaprojektować zmianę w zachowaniu. Zdobycze psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II

Dodaj do koszyka Jak zaprojektować zmianę w zachowaniu. Zdobycze psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Jak zaprojektować zmianę w zachowaniu. Zdobycze psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie

Dodaj do koszyka Jak zaprojektować zmianę w zachowaniu. Zdobycze psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II

Spis treści

Jak zmieni zachowanie uytkownikw i zdoby wiernych klientw. Zastosowania psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II -- spis treci


Przedmowa 11

CZʦ I. JAK DZIAA UMYS 23

1. Decyzja i podjcie dziaania 25

  • Zmiana zachowania... 26
  • ...i nauki o zachowaniu 27
  • Wstp do nauk behawioralnych: jak dziaa umys 28
    • Jestemy ograniczeni 30
    • Dwa umysy 32
    • Chodzimy na skróty: bdy i heurystyki 34
    • Chodzimy na skróty: nawyki 36
    • Kontekst ma olbrzymie znaczenie 39
    • Moemy projektowa kontekst 41
  • Co moe pój nie tak 42
    • Kaprysy procesu podejmowania decyzji 42
    • Kaprysy dziaania 44
  • Mapa procesu podejmowania decyzji 45
  • Krótkie podsumowanie poj 47

2. Tworzenie dziaania 49

  • Od problemów do rozwiza 50
  • Prosty model tego, kiedy i dlaczego dziaamy 50
    • Wskazówka 53
    • Reakcja 54
    • Ocena 57
    • Zdolno 59
    • Czas 60
    • Dowiadczenie 63
  • Model dziaania CREATE 63
    • Kady etap jest wzgldny 65
    • Etapy mog na siebie wpywa 66
    • Model powtarza si zawsze, gdy czowiek dziaa, i za kadym razem jest inny 67
  • Krótkie podsumowanie poj 68

3. Powstrzymywanie chybionych dziaa 71

  • Wykorzystywanie modelu CREATE do tworzenia przeszkód w dziaaniu 73
  • Zmiana istniejcych nawyków 74
    • Uwaga: unikaj wskazówek 75
  • Pochopne decyzje i godne poaowania dziaania 79
  • Krótkie podsumowanie poj 81

4. Etyka zmiany zachowania 83

  • Szczególnie narzdzia cyfrowe manipuluj uytkownikami 84
  • Co poszo nie tak: cztery typy zmiany zachowania 87
    • Dugi cie 88
    • Produkty uzaleniajce 89
  • Behawioryzm etyki 90
  • Idziemy za pienidzmi 92
  • Dalsze kroki: samodzielne korzystanie z nauk o zachowaniu 92
    • Oce zamiary 92
    • Oce bariery behawioralne 93
    • Odwie sobie pami dziki planowi etycznemu 93
    • Stwórz zespó opiniujcy 94
    • Nie bd elastyczny 95
    • Podnie stawk: uywaj energii spoecznej do zmiany motywacji 95
    • Pamitaj o podstawowym bdzie przypisania 95
    • Stosuj zachty prawne i ekonomiczne 96
  • Dlaczego projektowanie zmiany zachowania to temat szczególnie draliwy 96
  • Krótkie podsumowanie poj 98

CZʦ II. PLAN ZMIANY ZACHOWANIA 101

5. Podsumowanie procesu 103

  • Zrozumienie nie wystarczy - potrzebujemy procesu 104
  • Proces jest powszechny 106
  • Szczegóy maj znaczenie 107
  • Skoro te jestemy ludmi: praktyczne wskazówki i arkusze robocze 109
  • Troch praktyki 109

6. Definiowanie problemu 111

  • Gdy zespoy produktowe nie zdefiniuj jasno problemu 112
  • Rozpocznij od wizji produktu 114
  • Sprecyzuj oczekiwany rezultat 115
    • Doprecyzuj rezultat 115
    • Zdefiniuj wskaniki mierzce rezultat 120
    • Praca z celami zorientowanymi na firm 121
    • Lista kontrolna 123
  • Kto podejmuje dziaanie? 124
  • Spisz swój pocztkowy pomys dziaania 124
    • Doprecyzuj dziaanie 125
    • Wskaniki dziaania 126
    • Szukaj minimalnego opacalnego dziaania 127
  • Hipoteza zmiany zachowania 128
  • Przykady z rónych dziedzin 130
  • Przypomnienie: dziaanie != rezultat 131
  • Troch praktyki 131

7. Badanie kontekstu 133

  • Co wiesz o swoich uytkownikach? 134
    • Jak zachowuj si w codziennym yciu? 135
    • Jak zachowuj si w aplikacji? 137
    • Persony behawioralne 138
  • Mapa behawioralna: jakie mikrozachowania prowadz do dziaania? 140
    • Budowanie mapy behawioralnej 140
    • Zapisz to lub narysuj i dodaj szczegóy 142
    • Nowe produkty lub funkcjonalnoci a istniejce 145
    • Mapa behawioralna zaprzestania dziaania 145
  • Czy jest lepsze dziaanie? 145
    • Techniki generowania pomysów 146
    • Wystrzegaj si oczywistoci 147
    • Wybierz idealne oczekiwane dziaanie 148
    • Aktualizacja person behawioralnych 149
  • Diagnozowanie problemu przy uyciu modelu CREATE 150
    • Diagnozowanie niepodjcia dziaania 150
    • Diagnozowanie niezaprzestania dziaania 152
  • Troch praktyki 153

8. Zrozumienie naszej pracy: krótka historia o rybce 157

  • Zrób to za nich, gdy moesz 159
    • Strategie oszukiwania w jednorazowych dziaaniach 159
    • Strategie oszukiwania w powtarzajcych si dziaaniach 163
    • Ale czy oszukiwanie to nie... oszukiwanie? 165
    • Oszukiwanie w modelu dziaania 166
  • Kiedy nie moesz dziaa za nich, uywaj modelu CREATE 166
    • Patrz dalej ni na motywacj 167
    • Warto i ograniczenia uwiadamiania uytkowników 168
    • Patrz dalej ni na ekran produktu 170
  • Troch praktyki 170

9. Tworzenie ingerencji: wskazówka, reakcja i ocena 173

  • Wskazówki do dziaania 176
    • Popro ich 176
    • Przekszta co we wskazówk 178
    • Wyjanij, gdzie dziaa 179
    • Usu rozproszenia: zmie konkurencj 179
    • Bd tam, gdzie skierowana jest uwaga uytkownika 180
    • Dopasuj si do grafiku uytkownika 180
    • Korzystaj z przypomnie 181
    • Taktyka dodatkowa: migajcy tekst 182
  • Reakcja intuicyjna 182
    • Opowiadaj o przeszoci, by wspiera przysze dziaania 182
    • Niech myl o sukcesie 183
    • Buduj skojarzenia z tym, co dobre i znane 183
    • Skorzystaj z dowodu spoecznego 184
    • Korzystaj z porówna ze znajomymi 185
    • Wyka autorytet w danej dziedzinie 186
    • Bd autentyczny i miej indywidualne podejcie 186
    • Stwórz profesjonaln i pikn stron 187
  • wiadoma ocena 188
    • Upewnij si, e zachty s waciwe 189
    • Wykorzystaj istniejce motywacje, zanim dodasz nowe 189
    • Unikaj bezporednich patnoci 191
    • Wykorzystaj lk przed strat 191
    • Twórz kontrakty zobowiza i noniki zobowiza 192
    • Wypróbuj róne rodzaje motywacji 193
    • Wykorzystaj wspózawodnictwo 194
    • Przenie przysze motywacje do teraniejszoci 194
  • Kilka uwag na temat podejmowania decyzji 195
    • Unikaj narzutu poznawczego 195
    • Upewnij si, e instrukcje s zrozumiae 196
    • Unikaj nadmiaru wyboru 196
    • Zwolnij 196
  • Troch praktyki 197

10. Tworzenie ingerencji: zdolno, czas, dowiadczenie 199

  • Zdolno uytkownika do dziaania 200
    • Usu uciliwoci i wskie garda 200
    • Buduj zamiar implementacji 202
    • Porównanie ze znajomymi te moe pomóc 203
    • Druga strona medalu: wiesz, e sobie poradzisz 203
    • Poszukaj "prawdziwych" przeszkód 204
  • Waciwy czas 204
    • Uyj sownictwa, które nie pozwala na czasow krótkowzroczno 204
    • Przypomnij o wczeniejszym zobowizaniu do dziaania 205
    • Zó zobowizania innym 205
    • Niech nagroda nie powszednieje 206
  • Zarzdzanie wczeniejszym dowiadczeniem 206
    • Stosuj nowe pocztki 207
    • Korzystaj z reinterpretacji historii 208
    • Korzystaj z technik wspierajcych podejmowanie lepszych decyzji 209
    • Spraw, e dziaanie bdzie celowo nieznane 209
    • Sprawd jeszcze raz - pytasz inn osob 210
  • Troch praktyki 210

11. Tworzenie ingerencji: tematy zaawansowane 213

  • Ingerencje wieloetapowe 214
    • cz, gdzie to moliwe 214
    • Znów - oszukuj, jeli moesz 215
    • Pozwalaj na "mae zwycistwa" 215
    • Stwórz ptl informacji zwrotnej 216
    • Czste bdy 217
  • Ksztatowanie nawyków 218
  • Utrudnianie dziaania 221
    • Dziaania nawykowe 222
    • Pomysy na utrudnianie innych dziaa 222
  • Troch praktyki 224

12. Implementacja w produkcie 227

  • Dokonaj oceny etycznej 228
  • Zostaw miejsce na kreatywno 228
    • Ku przestrodze: moja opaska treningowa 230
  • Twórz wskaniki behawioralne od pierwszego dnia 231
    • Co powiniene ju mie 232
    • Implementacja monitorowania behawioralnego 232
    • Implementacja testów A/B i eksperymentów 234
    • Narzdzia monitorowania zachowania i eksperymentów 234
  • Troch praktyki 235

13. Okrelanie wpywu za pomoc testów A/B i eksperymentów 239

  • Testy: jak i dlaczego 241
    • Dlaczego eksperymenty s (prawie) lepsze ni ciepe bueczki 242
  • Projektowanie eksperymentalne w szczegóach 243
    • Ile osób "wystarczy"? 243
    • Jak dugo to wystarczajco dugo? 245
    • Wykorzystanie wagi biznesowej, by zdefiniowa "wystarczajco" 246
    • Punkty do zapamitania na temat projektowania eksperymentu 248
  • Analizowanie rezultatów eksperymentów 249
    • Czy efekt jest "wystarczajco" duy? Okrelanie istotnoci statystycznej 249
    • Inne rozwaania 250
  • Rodzaje eksperymentów 251
    • Inne rodzaje eksperymentów 251
    • Optymalizacja eksperymentów 253
    • Kiedy i dlaczego testowa? 255
  • Troch praktyki 256

14. Okrelanie wpywu, gdy nie mona przeprowadzi testów A/B 261

  • Inne sposoby okrelenia wpywu 262
    • Analiza przed - po 262
    • Przekrojowa analiza wpywu 264
    • Unikatowe dziaania i rezultaty 265
  • Co, jeli rezultatu nie mona zmierzy w produkcie? 266
    • Znajd dowolny sposób mierzenia rezultatu i dziaania (byle nie bya to ankieta) 267
    • Znajd przypadki poczenia zachowania produktowego z realnymi rezultatami 268
    • Budowanie mostu danych 269
  • Troch praktyki 270

15. Ocena kolejnych kroków 271

  • Okrel, jakie zmiany zaimplementowa 273
    • Zbierz 273
    • Nadaj priorytety 274
    • Wcz 274
  • Mierz wpyw kadej duej zmiany 275
    • Jakociowe testy przyrostowych zmian 277
  • Kiedy jest "wystarczajco dobrze"? 277
  • Troch praktyki 278

CZʦ III. ZBUDUJ SWÓJ ZESPÓ I ODNIE Z NIM SUKCES 279

16. Obecny stan wiedzy 281

  • Co zrobilimy: wiatowe badania zespoów behawioralnych 282
  • Kogo tam mamy? 284
  • Co nas interesuje 286
    • Zespoy dedykowane 286
    • Pozostae zespoy 288
  • Szeroki zakres zastosowa 289
    • Pocztki 289
    • Model biznesowy 289
    • Miejsce 289
    • Obszary zainteresowa 290
  • Wyzwania 291
    • Praktyczne wyzwania w funkcjonowaniu zespou 291
    • Kryzys powtarzalnoci w nauce 292
  • Troch praktyki 294

17. Czego bdziesz potrzebowa dla swojego zespou 295

  • Od tego, co zrobiono, do tego, co Ty zrobisz 296
  • Udowodnienie swojej wartoci 296
    • Przemyl model biznesowy 297
  • Umiejtnoci i ludzie, których potrzebujesz 299
    • Pierwszy zestaw umiejtnoci: podstawy niebehawioralne 299
    • Drugi zestaw umiejtnoci: ocena wpywu 299
    • Trzeci zestaw umiejtnoci: gbokie zrozumienie umysu i jego osobliwoci 300
    • Poza list: tytu naukowy 301
    • Jak czy te umiejtnoci w zespole 301
    • Pomoc badaczy akademickich 302
    • Data science i nauki o zachowaniu 303
    • Korzystanie z data science w projektowaniu zmiany zachowania 304
  • Troch praktyki 305

18. Wnioski 307

  • Jak podejmujemy decyzje i dziaania 307
  • Ksztatowanie zachowania przez produkt: model CREATE 308
  • Model DECIDE i budowanie ingerencji behawioralnej 310
  • Inne tematy 311
  • Czsto zadawane pytania 312
    • Czym zwykle róni si warunki wstpne od dziaania? 312
    • Co si zmienia, gdy uytkownik nabiera dowiadczenia z produktem? 313
    • Jak utrzyma zaangaowanie w produkt? 315
    • Co si dzieje, zanim czowiek po raz pierwszy podejmie dziaanie? 316
  • Spojrzenie w przód 318

Sowniczek poj 319

Bibliografia 323

Dodaj do koszyka Jak zaprojektować zmianę w zachowaniu. Zdobycze psychologii i ekonomii behawioralnej. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.