reklama - zainteresowany?

Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców - Sensus

Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców
ebook
Autor: Danuta Zaremba
ISBN: 978-83-283-0283-9
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2014-09-12
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 14,95 zł (poprzednio: 29,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-14,95 zł)

Dodaj do koszyka Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców

Po co ludzie uczą się matematyki? Żeby uczyć matematyki innych.
Hugo Steinhaus

Szkolna matematyka nie ma najlepszej prasy. Po zmaganiach z dodawaniem patyczków i odkładaniem ich na bok dla większości dzieciaków zaczynają się schody. Schody o pewnej wysokości, kątach, bokach. Nic przyjemnego. I tak przynajmniej do matury. Nadchodzi zło, mrok i matematyka.

Wbrew pozorom matematyka, sama w sobie niezwykle logiczna, przez młodych ludzi jest odbierana zupełnie inaczej. Wiąże się to z różnicami w postrzeganiu świata, sztucznymi definicjami i niezrozumiałym nazewnictwem. Mamy jednak dobrą wiadomość: matematykę można dzieciom przybliżyć! Wystarczy, że nawiążemy do ich własnych doświadczeń, pozwolimy im posługiwać się potocznym językiem, a przede wszystkim będziemy odwoływać się do zdrowego rozsądku.

Ta książka przeznaczona jest dla rodziców, których pociechy uczęszczają do szkół podstawowych i gimnazjów. Przyda się także nauczycielom, którzy szukają nieszablonowych pomysłów, by pomóc uczniom oswoić świat ułamków i wielokątów, a także całej reszcie, żyjącej w przekonaniu, że matematyka jest tylko dla wybranych.

Dodaj do koszyka Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców

 

Osoby które kupowały "Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie

Dodaj do koszyka Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców

Spis treści

Jak tumaczy dzieciom matematyk. Poradnik nie tylko dla rodzicw eBook -- spis treci

Wstp (7)

Rozdzia 1. Zrozumie dziecko (9)

  • 1.1. Co nieostre, to tpe, czyli logika dziecica (9)
  • 1.2. Dlaczego szecian nie jest szecianem, czyli o problemach jzykowych (12)
  • 1.3. Dlaczego 1/3 jest mniejsze od 1/2, czyli matematyka na miar ucznia (14)
  • 1.4. Czy 2 do potgi 3 jest równe 6, czyli ucze ma prawo do bdu (16)
  • 1.5. Ucze w akcji, czyli o odkrywaniu na lekcjach matematyki (18)

Rozdzia 2. Uczymy rachunków (23)

  • 2.1. Cyfry, liczby, system dziesitny i rzymski (23)
  • 2.2. O liczbowa (26)
  • 2.3. Dodajemy (28)
  • 2.4. Odejmujemy (30)
  • 2.5. Kolejno dodawania i odejmowania (32)
  • 2.6. Dodajemy pisemnie (34)
  • 2.7. Odejmujemy pisemnie (35)
  • 2.8. Mnoymy (37)
  • 2.9. Mnoenie z dodawaniem i odejmowaniem (41)
  • 2.10. Mnoymy pisemnie (43)
  • 2.11. Dzielimy (45)
  • 2.12. Dzielimy pisemnie (47)
  • 2.13. Cechy podzielnoci liczb (49)
  • 2.14. Rozwizujemy zadania tekstowe (52)

Rozdzia 3. Uczymy uamków (57)

  • 3.1. Uamek jako cz (57)
  • 3.2. Uamek jako liczba (62)
  • 3.3. Skracamy i rozszerzamy uamki (66)
  • 3.4. Dodajemy i odejmujemy uamki (69)
  • 3.5. Mnoymy uamki (72)
  • 3.6. Dzielimy uamki (76)
  • 3.7. Wprowadzamy pojcie uamka dziesitnego (78)
  • 3.8. Uczymy dziaa na uamkach w postaci dziesitnej (81)
  • 3.9. Wprowadzamy pojcie procentu (85)
  • 3.10. Uczymy oblicza procenty (87)
  • 3.11. Dalsze obliczenia procentowe (89)

Rozdzia 4. Wprowadzamy w wiat geometrii (93)

  • 4.1. Kilka uwag o nauczaniu geometrii (93)
  • 4.2. Odcinki i proste (96)
  • 4.3. Mierzymy dugo (98)
  • 4.4. Okrg i koo (99)
  • 4.5. Kty (101)
  • 4.6. Mierzymy kty (103)
  • 4.7. Badamy wasnoci trójktów (106)
  • 4.8. Poznajemy rodzaje czworoktów (110)
  • 4.9. Obliczamy obwody wieloktów (113)
  • 4.10. Obliczamy pole prostokta (114)
  • 4.11. Obliczamy pola wieloktów (117)
  • 4.12. Poznajemy prostopadocian (121)

Rozdzia 5. Rozszerzamy zakres geometrii (125)

  • 5.1. Co wynika z przystawania (125)
  • 5.2. Co wynika z symetrii (129)
  • 5.3. Poszerzamy wiadomoci o kole (133)
  • 5.4. Koo i trójkt (135)
  • 5.5. O twierdzeniu Pitagorasa (137)
  • 5.6. O podobiestwie (141)
  • 5.7. Graniastosupy i ostrosupy (145)
  • 5.8. Walec, stoek i kula (146)

Rozdzia 6. Uczymy dziaa na liczbach dodatnich i ujemnych (149)

  • 6.1. Nadajemy liczbom znaki (149)
  • 6.2. Dodajemy (152)
  • 6.3. Odejmujemy (153)
  • 6.4. Mnoymy i dzielimy (156)
  • 6.5. Potgujemy (158)
  • 6.6. Pierwiastkujemy (160)

Rozdzia 7. Pomagamy zrozumie algebr (163)

  • 7.1. Posugujemy si literami (163)
  • 7.2. Minusy w wyraeniach algebraicznych (166)
  • 7.3. Redukujemy wyrazy podobne (169)
  • 7.4. Nawiasy w wyraeniach algebraicznych (171)
  • 7.5. Ukadamy równania (173)
  • 7.6. Rozwizujemy równania (177)
  • 7.7. Ukady równa (181)
  • 7.8. Uwagi o nierównociach (183)

Rozdzia 8. Badamy zalenoci midzy wielkociami (185)

  • 8.1. Funkcja jako szczególny rodzaj zalenoci (185)
  • 8.2. Proporcjonalno prosta (187)
  • 8.3. Proporcjonalno odwrotna (189)
  • 8.4. Wykresy empiryczne (190)
  • 8.5. Wprowadzamy ukad wspórzdnych (192)
  • 8.6. Rysujemy wykresy funkcji (196)

Dodaj do koszyka Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.