reklama - zainteresowany?

Jak dogada - Sensus

Jak dogada
Autor: Paulina Paw
ISBN: 978-83-289-1049-2
okładka: mi
Księgarnia: Sensus

Książka będzie dostępna od grudnia 2023

 

Zobacz także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Prawa ludzkiej natury

Spis treści

Jak porozumieć się z nastolatkiem. 10 rzeczy, które powinien wiedzieć każdy rodzic -- spis treści

WSTĘP

  • JAKI JEST "TYPOWY" NASTOLATEK?
  • DLACZEGO TAK TRUDNO O WSPÓŁPRACĘ?

Rozdział 1. CZEGO POTRZEBUJE TWÓJ NASTOLATEK?

  • WYSŁUCHANIA I TOWARZYSZENIA
  • POCZUCIA SPRAWCZOŚCI, NIEZALEŻNOŚCI I WPŁYWU NA WŁASNE ŻYCIE
  • BEZWARUNKOWEJ AKCEPTACJI
  • ZNALEZIENIA NOWEGO SPOSOBU NA SPĘDZANIE CZASU Z RODZICAMI
  • MOŻLIWOŚCI PRZEŻYWANIA EMOCJI (KTÓRE W TYM OKRESIE BYWAJĄ EKSTREMALNIE SILNE)
  • SZUKANIA SWOICH PASJI I MOŻLIWOŚCI ZMIANY ZDANIA
  • POCZUCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NAUKĘ
  • SWOBODY W WYRAŻANIU SIEBIE (UBRANIA, WYGLĄD, MUZYKA, PASJE, ZNAJOMI)
  • INTEGRACJI Z RÓWIEŚNIKAMI (POCZUCIA PRZYNALEŻNOŚCI)
  • PODSUMOWANIE

Rozdział 2. .A CZEGO ZUPEŁNIE NIE? NIEWSPIERAJĄCE ZACHOWANIA DOROSŁYCH

  • CHĘĆ POKAZANIA, KTO TU RZĄDZI
  • OCENIANIE I DAWANIE RAD
  • NIESŁUCHANIE
  • ZAPRZECZANIE UCZUCIOM
  • CHĘĆ (NADMIERNEJ) KONTROLI
  • STAWIANIE NIEREALISTYCZNYCH OCZEKIWAŃ
  • POMIJANIE ZNACZENIA POTRZEB EMOCJONALNYCH
  • NIEUMIEJĘTNOŚĆ WYRAŻANIA EMOCJI PRZEZ DOROSŁYCH
  • PODSUMOWANIE

Rozdział 3. "PRZESTAŃ MNIE WYPYTYWAĆ!"

  • STOPNIOWA REZYGNACJA Z KONTROLI
  • STWARZANIE PRZESTRZENI DO DECYDOWANIA O SOBIE I SWOICH OBOWIĄZKACH
  • CZEKANIE Z POMOCĄ, AŻ NASTOLATEK POPROSI
  • POZWALANIE NA BYCIE SAMODZIELNYM
  • BRANIE POD UWAGĘ ODMOWY "NIE"
  • CO ZROBIĆ, ŻEBY ROZMOWA NIE WYGLĄDAŁA JAK PRZEPYTYWANIE?

Rozdział 4. DLACZEGO MI SIĘ NIE ZWIERZA?

Rozdział 5. "JAK BYŁO W SZKOLE"? LISTA PYTAŃ ZAKAZANYCH

  • PODSUMOWANIE

Rozdział 6. GRANICE NASTOLATKA VS. GRANICE RODZICA

  • ZACZNIJMY JEDNAK OD HISTORII DOTYCZĄCEJ GRANIC
  • GRANICE MOGĄ PODLEGAĆ NEGOCJACJOM
  • W JAKICH SYTUACJACH WARTO MÓWIĆ "NIE"?
  • JAK KOMUNIKOWAĆ SWOJE GRANICE?
  • PODSUMOWANIE

Rozdział 7. PODCINANIE SKRZYDEŁ VS. UCZENIE SIĘ NA WŁASNYCH BŁĘDACH

Rozdział 8. NASTOLATEK NIE JEST TOBĄ

Rozdział 9. NIEPRZESTRZEGANIE USTALONYCH ZASAD

  • CZY LISTA OBOWIĄZKÓW LUB ZBIÓR ZASAD TO COŚ, CO USTALILIŚCIE WSPÓLNIE?
  • CZY W PROSTY SPOSÓB KOMUNIKUJESZ SWOJE PROŚBY, CZY CZEKASZ, AŻ NASTOLATEK SAM SIĘ DOMYŚLI?
  • CZY KONKRETYZUJESZ SWOJE PROŚBY, A MOŻE UŻYWASZ OGÓLNIKÓW?
  • JAK WYGLĄDA WASZA KOMUNIKACJA?
  • JAK SPĘDZACIE WSPÓLNIE CZAS, CO LUBICIE RAZEM ROBIĆ I JAK CZĘSTO TO ROBICIE?
  • CZY ZDARZA CI SIĘ PRÓBOWAĆ PRZYJMOWAĆ PERSPEKTYWĘ NASTOLATKA?
  • CZY ROZMAWIACIE NA TRUDNE TEMATY?
  • CZY NASTOLATEK POSIADA WSZYSTKIE NIEZBĘDNE UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE POZWOLĄ MU WYWIĄZAĆ SIĘ ZE SWOICH OBOWIĄZKÓW?
  • CZY SZANUJESZ GRANICE, KTÓRE STAWIA NASTOLATEK, I JEDNOCZEŚNIE POTRAFISZ ZADBAĆ O WŁASNE?
  • PODSUMOWANIE

Rozdział 10. WSPÓLNE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

  • JAK SKUTECZNIE ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY Z NASTOLATKIEM
  • PODSUMOWANIE

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.