Jak dogada - Sensus

ISBN: 978-83-289-1049-2
okładka: mi
Księgarnia: Sensus
Książka będzie dostępna od grudnia 2023
Zobacz także:
- Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby 0,00 zł
- Przeczucie 44,50 zł, (8,90 zł -80%)
- Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Prawa ludzkiej natury 58,29 zł, (13,99 zł -76%)
Spis treści
Jak porozumieć się z nastolatkiem. 10 rzeczy, które powinien wiedzieć każdy rodzic -- spis treści
WSTĘP
- JAKI JEST "TYPOWY" NASTOLATEK?
- DLACZEGO TAK TRUDNO O WSPÓŁPRACĘ?
Rozdział 1. CZEGO POTRZEBUJE TWÓJ NASTOLATEK?
- WYSŁUCHANIA I TOWARZYSZENIA
- POCZUCIA SPRAWCZOŚCI, NIEZALEŻNOŚCI I WPŁYWU NA WŁASNE ŻYCIE
- BEZWARUNKOWEJ AKCEPTACJI
- ZNALEZIENIA NOWEGO SPOSOBU NA SPĘDZANIE CZASU Z RODZICAMI
- MOŻLIWOŚCI PRZEŻYWANIA EMOCJI (KTÓRE W TYM OKRESIE BYWAJĄ EKSTREMALNIE SILNE)
- SZUKANIA SWOICH PASJI I MOŻLIWOŚCI ZMIANY ZDANIA
- POCZUCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NAUKĘ
- SWOBODY W WYRAŻANIU SIEBIE (UBRANIA, WYGLĄD, MUZYKA, PASJE, ZNAJOMI)
- INTEGRACJI Z RÓWIEŚNIKAMI (POCZUCIA PRZYNALEŻNOŚCI)
- PODSUMOWANIE
Rozdział 2. .A CZEGO ZUPEŁNIE NIE? NIEWSPIERAJĄCE ZACHOWANIA DOROSŁYCH
- CHĘĆ POKAZANIA, KTO TU RZĄDZI
- OCENIANIE I DAWANIE RAD
- NIESŁUCHANIE
- ZAPRZECZANIE UCZUCIOM
- CHĘĆ (NADMIERNEJ) KONTROLI
- STAWIANIE NIEREALISTYCZNYCH OCZEKIWAŃ
- POMIJANIE ZNACZENIA POTRZEB EMOCJONALNYCH
- NIEUMIEJĘTNOŚĆ WYRAŻANIA EMOCJI PRZEZ DOROSŁYCH
- PODSUMOWANIE
Rozdział 3. "PRZESTAŃ MNIE WYPYTYWAĆ!"
- STOPNIOWA REZYGNACJA Z KONTROLI
- STWARZANIE PRZESTRZENI DO DECYDOWANIA O SOBIE I SWOICH OBOWIĄZKACH
- CZEKANIE Z POMOCĄ, AŻ NASTOLATEK POPROSI
- POZWALANIE NA BYCIE SAMODZIELNYM
- BRANIE POD UWAGĘ ODMOWY "NIE"
- CO ZROBIĆ, ŻEBY ROZMOWA NIE WYGLĄDAŁA JAK PRZEPYTYWANIE?
Rozdział 4. DLACZEGO MI SIĘ NIE ZWIERZA?
Rozdział 5. "JAK BYŁO W SZKOLE"? LISTA PYTAŃ ZAKAZANYCH
- PODSUMOWANIE
Rozdział 6. GRANICE NASTOLATKA VS. GRANICE RODZICA
- ZACZNIJMY JEDNAK OD HISTORII DOTYCZĄCEJ GRANIC
- GRANICE MOGĄ PODLEGAĆ NEGOCJACJOM
- W JAKICH SYTUACJACH WARTO MÓWIĆ "NIE"?
- JAK KOMUNIKOWAĆ SWOJE GRANICE?
- PODSUMOWANIE
Rozdział 7. PODCINANIE SKRZYDEŁ VS. UCZENIE SIĘ NA WŁASNYCH BŁĘDACH
Rozdział 8. NASTOLATEK NIE JEST TOBĄ
Rozdział 9. NIEPRZESTRZEGANIE USTALONYCH ZASAD
- CZY LISTA OBOWIĄZKÓW LUB ZBIÓR ZASAD TO COŚ, CO USTALILIŚCIE WSPÓLNIE?
- CZY W PROSTY SPOSÓB KOMUNIKUJESZ SWOJE PROŚBY, CZY CZEKASZ, AŻ NASTOLATEK SAM SIĘ DOMYŚLI?
- CZY KONKRETYZUJESZ SWOJE PROŚBY, A MOŻE UŻYWASZ OGÓLNIKÓW?
- JAK WYGLĄDA WASZA KOMUNIKACJA?
- JAK SPĘDZACIE WSPÓLNIE CZAS, CO LUBICIE RAZEM ROBIĆ I JAK CZĘSTO TO ROBICIE?
- CZY ZDARZA CI SIĘ PRÓBOWAĆ PRZYJMOWAĆ PERSPEKTYWĘ NASTOLATKA?
- CZY ROZMAWIACIE NA TRUDNE TEMATY?
- CZY NASTOLATEK POSIADA WSZYSTKIE NIEZBĘDNE UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE POZWOLĄ MU WYWIĄZAĆ SIĘ ZE SWOICH OBOWIĄZKÓW?
- CZY SZANUJESZ GRANICE, KTÓRE STAWIA NASTOLATEK, I JEDNOCZEŚNIE POTRAFISZ ZADBAĆ O WŁASNE?
- PODSUMOWANIE
Rozdział 10. WSPÓLNE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
- JAK SKUTECZNIE ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY Z NASTOLATKIEM
- PODSUMOWANIE





