reklama - zainteresowany?

Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II - Sensus

Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II
ebook
Autor: Blake Neely
Tytuł oryginału: Piano For Dummies
Tłumaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-7689-7
stron: 352, Format: ebook
Data wydania: 2013-05-20
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)

Dodaj do koszyka Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II

Świat w pełnej harmonii:

  • Wybór odpowiedniego instrumentu
  • Czytanie zapisu nutowego
  • Optymalne wykorzystanie czasu przeznaczonego na ćwiczenia
  • Popisywanie się talentem przed publicznością
  • Płyta CD z utworami omawianymi w książce

Spacer po białych i czarnych klawiszach

Instrumenty klawiszowe mają w sobie siłę i delikatność. Są w stanie najsubtelniej przekazywać uniwersalne prawdy za pomocą drewna, metalu i wibracji powietrza. Jeśli na dźwięk fortepianu coś się w Tobie budzi i myślisz: "Ach, gdybym ja też tak potrafił...", koniecznie sięgnij po tę książkę. Dowiesz się z niej, jak ujarzmić bestię i skłonić ją do wydobywania z siebie pięknej muzyki. Zaczniesz zaklinać pianina, fortepiany, organy i keyboardy. Jednak nim podniesiesz klapę instrumentu...

  • rozejrzyj się po sklepie - poznaj różnice i podobieństwa między akustycznymi i elektrycznymi instrumentami klawiszowymi;
  • sięgnij po zapiski - naucz się interpretować różne symbole, linie i kropki, które składają się na zapis nutowy;
  • przygotuj się do rozgrzewki i skorzystaj ze wskazówek dotyczących grania - najpierw tylko prawą ręką, następnie obiema, a w końcu także przy użyciu stóp;
  • ciesz się życiem w pełnej harmonii - dowiedz się, co to jest harmonia i jak można za jej pomocą wzbogacić utwór.

Jak z nut:

  • Praktyczne podpowiedzi, techniki ćwiczeń i przykłady.
  • Gamy, pasaże i wprawki.
  • Wskazówki pomagające w utrzymywaniu rytmu.
  • Ćwiczenia na palce, prawą i lewą rękę, postawę ciała oraz użycie stóp.
  • Sztuczki i ozdobniki stylistyczne, wzbogacające Twoje wykonanie.
  • Gamy i akordy durowe oraz molowe.
  • Przydatne schematy akompaniamentu, ciekawe wstępy i finały.

Dodaj do koszyka Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw
  • Szef, kt

Dodaj do koszyka Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II

Spis treści

Instrumenty klawiszowe dla bystrzakw. Wydanie II eBook -- spis treci

O autorze (13)

Podzikowania od autora (15)

Wprowadzenie (17)

  • O ksice (17)
  • Konwencje zastosowane w ksice (18)
  • Naiwne zaoenia (18)
  • Czego nie czyta (19)
  • Jak podzielona jest ksika (19)
    • Cz I: Rozgrzewka (19)
    • Cz II: Utrwali dwik na papierze (20)
    • Cz III: Najpierw jedna rka, potem druga (20)
    • Cz IV: ycie w penej harmonii (20)
    • Cz V: Bez techniki si nie da (20)
    • Cz VI: Dekalogi (20)
  • Ikony wykorzystane w ksice (21)
  • Co dalej (21)

Cz I: Rozgrzewka (23)

Rozdzia 1: Kocham fortepian (25)

  • Co takiego szczeglnego ma w sobie fortepian? (25)
    • Zalety gry na fortepianie (26)
    • Zalety nauki muzyki na fortepianie (26)
    • Technika a sztuka (26)
  • Dlaczego ludzie ucz si gra na fortepianie (i dlaczego czsto rezygnuj)? (27)
  • Poznaj swj instrument (29)
  • Zrozumie jzyk muzyki (30)
    • Suchanie muzyki w ujciu poziomym i pionowym (31)
    • Style i formy muzyczne (31)
  • Jak najlepiej gra? (32)
  • Co ju wiesz na temat gry na fortepianie? (32)

Rozdzia 2: Spotkanie z rodzin instrumentw klawiszowych (35)

  • Instrumenty akustyczne (35)
    • Fortepian i pianino (36)
    • Klawesyn (39)
    • Organy (41)
  • Instrumenty elektryczne (43)
    • Szczegy brzmienia elektrycznego (43)
    • Syntezatory (43)
    • Cyfrowe instrumenty klawiszowe (44)

Rozdzia 3: Poszukiwanie odpowiedniego instrumentu (47)

  • Bucze czy nie bucze: instrument elektryczny czy akustyczny (a moe oba?) (48)
    • Zakup instrumentu akustycznego (49)
    • Zakup instrumentu cyfrowego (50)
    • Zakup instrumentu hybrydowego (51)
  • Wybr optymalnego instrumentu akustycznego (52)
    • Lokalizacja ma znaczenie (52)
    • Nie daj si pozbawi pedaw (53)
    • Poszukiwanie dobrej oferty (i unikanie nacigaczy) (53)
    • Jeden egzemplarz nie jest miarodajny (54)
    • Poszukiwanie fortepianu konkretnej marki (55)
  • Wybr cyfrowego instrumentu, ktry bdzie peni swoj funkcj przez duszy czas (56)
    • Cyfrowe pianina, fortepiany i organy (57)
    • Aranery (58)
    • Instrumenty typu stage piano (58)
    • Stacje robocze (58)
    • Syntezatory (58)
    • eby instrument zbyt szybko si nie starza... (58)
    • Na jakich cechach instrumentu cyfrowego najbardziej Ci zaley? (59)
    • Poszukiwanie instrumentu cyfrowego konkretnej marki (61)
    • Inne elektryczne instrumenty klawiszowe (62)
  • Zanim wyjedziesz z salonu, czyli jak dokona zakupu (63)
    • Jazda prbna (63)
    • Pokochaj go i porzu (64)
    • Nigdy nie pa tyle, ile widzisz na metce (64)
    • Zakupy w internecie (65)
  • Szerokie moliwoci MIDI (65)
    • Minielementarz MIDI (66)
    • Poczenie instrument - komputer (66)
    • Poczenie instrument - instrument (67)
    • MIDI a zapis nutowy (68)

Rozdzia 4: Jak dba o instrument? (69)

  • Odpowiednie miejsce do ycia (69)
  • Na wysoki poysk (70)
  • Kiedy wezwa specjalist w celu dokonania przegldu lub powanej naprawy instrumentu? (71)
    • Strojenie fortepianu czy pianina akustycznego (72)
    • Szczliwy instrument cyfrowy (73)
    • Powane problemy z instrumentem (74)
  • Jak transportowa akustyczny fortepian bez obaw? (75)

Rozdzia 5: Osiemdziesit osiem klawiszy, trzy peday, dziesi palcw i dwie stopy (77)

  • Wyszukiwanie klawiszy metod Blake'a (77)
    • Biae klawisze (78)
    • Czarne klawisze (79)
  • Czego rodzice nigdy nie nauczyli Ci na temat pozycji ciaa (81)
    • Siedzie czy nie siedzie (81)
    • Krzeso czy awka (81)
    • Statywy i skrzynki na efekty (84)
  • Donie to podstawa (84)
    • Donie i palce w uku (85)
    • Palcowanie (86)
    • Kiedy da doniom i palcom odpocz? (86)
  • Moc pedaw - stopy w akcji (87)
    • Peday fortepianowe (88)
    • Peday instrumentw cyfrowych (89)

Cz II: Utrwali dwik na papierze (91)

Rozdzia 6: Linie i pola (93)

  • Twj przewodnik po nutach fortepianowych (93)
    • Korzystanie z piciolinii (95)
    • O kluczach sw kilka (95)
  • Podwjna piciolinia, podwjna rozrywka (99)
    • Podwjna piciolinia i linie dodane (99)
    • Daleko, daleko poza piciolini (101)
    • Oktaw wyej, oktaw niej (101)
  • Muzyczne znaki przestankowe - kreski taktowe (102)
  • Nigdy nie przestawaj czyta! (103)

Rozdzia 7: Trzymaj rytm (105)

  • Niemiertelny rytm (105)
    • Tempo miar rytmu (105)
    • Odliczanie taktw (107)
  • Podstawowe wartoci rytmiczne nut, czyli muzyczne ciasto podano! (108)
    • wiernuta, czyli jeden kawaek ciasta (108)
    • Pnuty, czyli p ciasta (109)
    • Cae nuty, czyli cae ciasto (110)
    • Zliczanie wszystkich kawakw (110)
  • Szybszy rytm w tym samym tempie (110)
    • semki (111)
    • Szesnastki i reszta (112)
  • Pauzy, czyli cichosza (113)
    • Pauza caonutowa i pnutowa (113)
    • Pauzy wiernutowe i krtsze (114)
  • Jak wylicza metrum - typowe przypadki (116)
    • Typowe metrum: 4/4 (116)
    • Metrum walca: 3/4 (117)
    • Metrum marszowe: 2/4 (118)
    • Metrum 6/8 (118)
  • Gramy utwory o typowym metrum (119)

Rozdzia 8: Poza rytmicznym szlakiem (125)

  • Mae odstpstwo od reguy na samym pocztku, czyli przedtakty (125)
  • Wyduanie wartoci rytmicznej nut za pomoc ukw i kropek (126)
    • czenie nut za pomoc ukw (126)
    • Wyduanie dwikw za pomoc kropek (127)
  • Modyfikacje rytmu (129)
    • Triole (130)
    • Rytm swingowy (131)
    • Rytm synkopowy (133)
  • Gramy utwory o nietypowym rytmie (134)

Cz III: Najpierw jedna rka, potem druga (143)

Rozdzia 9: Gramy melodi (145)

  • Palce chodz po klawiaturze (145)
  • Zajmujemy pozycje (146)
    • Pozycja C (147)
    • Pozycja G (150)
    • Zmiana pozycji w trakcie grania (152)
  • Sztuczki z palcami (152)
    • Przekadanie palcw nad kciukiem (153)
    • Podkadanie kciuka (154)
  • Gramy melodie praw rk (155)

Rozdzia 10: Przez gamy na nowe terytoria (161)

  • Budowa gamy krok po kroku (162)
  • Krlestwo gam durowych (163)
    • Zrozumie gamy durowe (163)
    • wiczenie na gamy durowe (165)
  • wiat gam molowych (166)
    • Gama molowa naturalna (166)
    • Gama molowa harmoniczna (167)
    • Gamy molowe melodyczne (168)
    • wiczenie na gamy molowe (169)
  • Skala bluesowa (170)
  • Gramy melodie zbudowane z gam (171)

Rozdzia 11: Nie zapomnij o lewej rce! (175)

  • Dziki Zachd klawiatury (175)
    • Czas zaj pozycj (176)
    • Czas pozna nowych ssiadw (176)
  • Melodie na lew rk (178)
  • Gamy na lew rk (178)
    • Gamy C-dur, G-dur i F-dur (179)
    • Naturalne gamy a-moll, e-moll, d-moll (179)
    • Gamy molowe harmoniczne i melodyczne (180)
  • Schematy akompaniamentu (181)
    • Schemat z uyciem trzech dwikw (181)
    • Akompaniament z uyciem czterech dwikw (183)
  • Poczenie prawej i lewej rki (185)
    • Wsplna melodia wygrywana przez dwie rce (186)
    • Melodia plus jeden dwik (187)
    • Melodia z akompaniamentem opartym na trzech dwikach (187)
    • Oktawowe unisono (187)
  • Gramy utwory na dwie rce (188)

Cz IV: ycie w penej harmonii (195)

Rozdzia 12: Fundamenty harmonii (197)

  • Pomiary interwaw (197)
    • Interway w skrcie (198)
    • Sekundy (200)
    • Tercje (201)
    • Kwarta i kwinta (201)
    • Seksta i septyma (204)
    • Oktawa (204)
  • czenie dwikw w interwaach harmonicznych (205)
    • Gramy dwa dwiki jednoczenie (205)
    • Wzbogacanie melodii za pomoc interwaw (206)
    • Harmonijna praca lewej rki (207)
  • Gramy bardziej harmonicznie (208)

Rozdzia 13: Tonacje bez tajemnic (215)

  • Tonacja jako klucz do utworu (215)
    • Cay wachlarz tonacji (216)
    • Zastosowanie tonacji w muzyce (217)
    • Interpretacja oznaczenia tonacji (218)
    • May skok w bok i powrt do "domowej" tonacji (222)
  • Gramy utwory w innej tonacji (223)

Rozdzia 14: Akordy jako dopenienie brzmienia (227)

  • Potga akordw (227)
  • Anatomia trjdwiku (228)
  • Na pierwszy ogie - akordy durowe (229)
  • Na dokadk - akordy molowe (230)
  • Inne rodzaje akordw (230)
    • Podrasowana kwinta - akordy zwikszone i zmniejszone (231)
    • W oczekiwaniu na rozwizanie - akordy zawieszone (232)
  • Dodatkowa septyma w akordach czterodwikowych (233)
  • Odczytywanie symboli akordw (234)
  • Stosowanie przewrotw (237)
    • Przewroty w praktyce (237)
    • Odwracamy dwiki (238)
  • Gramy utwory z akordami (239)

Cz V: Bez techniki si nie da (247)

Rozdzia 15: Jak nada muzyce pikno? (249)

  • Dynamicznie rzecz ujmujc... (249)
    • Zacznijmy od oznacze podstawowych... (250)
    • ...i poszerzmy nieco wachlarz moliwoci (250)
    • Stopniowe zmiany natenia dwiku (251)
  • Naley akcentowa to, co dobre (252)
    • Interpretacja oznacze artykulacji (252)
    • Artykulacja na potg (253)
  • Kontrola tempa (254)
  • Korzystanie z pedaw (255)
    • Do czego suy prawy peda? (255)
    • Jakie moliwoci daje lewy peda? (256)
    • Peda rodkowy (257)
  • Kilka sw o przednutkach (257)
  • Urok tryli (258)
  • Nie ma jak lizganie si (260)
  • Drenie tremolando (262)
  • Ozdabiamy muzyk (263)

Rozdzia 16: wietne brzmienia (271)

  • wietne schematy akompaniamentu na lew rk (271)
    • Akordy w caoci i w kawakach (272)
    • Dobieranie dwikw (273)
    • Uderzenia oktawowe (275)
    • Sprysty schemat rockandrollowy (276)
    • Melodyczna linia basowa (278)
  • wietne wstpy i finay (279)
    • Wejcie w wielkim stylu (281)
    • Udane zakoczenie (284)
  • Gramy utwory z klimatyczn lew rk (286)

Rozdzia 17: Bogaty wachlarz stylw (289)

  • Wyksztacenie klasyczne (289)
  • Gramy bluesa (291)
    • Przepis na bluesa (291)
    • W 12 taktach (292)
    • Modyfikacje (293)
  • Rock na klawiszach (294)
    • Przepis na rocka (294)
    • Walc w klawisze (295)
  • Odrobina country (296)
    • Gotowanie w stylu country (296)
    • Warto troch podrobi (296)
  • Fortepian popularny (297)
    • Charakterystyka muzyki pop (297)
    • Jak trafi na szczyt listy przebojw? (298)
  • W poszukiwaniu duszy (298)
    • Ocali dusz (299)
    • Brzmienie Motown (299)
    • Brzmienie funkowe (299)
  • Cay ten jazz... (301)
    • Szczypta jazzowoci (301)
    • Wszystko w Twoich rkach (301)
    • Zamiana akordw (302)
  • Gramy utwory w ulubionym stylu (304)

Cz VI: Dekalogi (311)

Rozdzia 18: Dziesi sposobw na udoskonalenie wasnej gry i wystpw (313)

  • Przede wszystkim wygoda (313)
  • Eliminacja zbdnych bodcw (314)
  • Harmonogram i lista (314)
  • Dekonstrukcja (314)
  • Korzystanie z metronomu (315)
  • Prba generalna (315)
  • Wystp na cudzym instrumencie (315)
  • Wystarczy zapamita... (316)
  • Jak unikn rozczarowania po wystpie? (316)
  • Umiech i ukon (316)

Rozdzia 19: Dziesi sposobw na poszerzanie wiedzy zdobytej dziki tej ksice (317)

  • Korzystanie ze szk gry (317)
  • Korzystanie z opracowa (318)
  • Gdzie kupi nuty? (319)
    • Rodzaje wydawnictw nutowych (319)
    • Aranacje i transkrypcje (319)
    • Fakebooki (320)
    • Gdzie kupowa nuty? (321)
  • Wsplne wystpy z innymi (322)
    • Duety fortepianowe (322)
    • Grupy kameralne (322)
    • Wiksze zespoy (323)
  • ladami mistrzw (323)
    • Jan Sebastian Bach (323)
    • Ludwig van Beethoven (323)
    • Jan Brahms (324)
    • Fryderyk Chopin (324)
    • Franciszek Liszt (324)
    • Wolfgang Amadeusz Mozart (324)
    • Sergiusz Rachmaninow (325)
  • Udzia w koncertach na ywo (325)
  • Suchanie nagra (325)
    • Buszowanie wrd pyt (326)
    • Zakupy w sieci (326)
    • Wizyta w bibliotece (327)
    • Wymiana ze znajomymi (327)
  • Fortepianowe strony w internecie (327)
  • Muzyka fortepianowa na srebrnym ekranie (328)
  • Pamitaj, e nie jeste sam (329)

Rozdzia 20: Dziesi pyta, ktre zdaniem Blake'a naley zada potencjalnemu nauczycielowi (331)

  • Kogo pan wczeniej uczy? (331)
  • Od jak dawna pan uczy i gra? (332)
  • Jak duo powinienem wiczy? (332)
  • Czy mgby pan co dla mnie zagra? (333)
  • Jakiego rodzaju utworw pan uczy? (333)
  • Jaki ma pan stosunek do faszowania, bdw i ludzi, ktrzy ucz si powoli? (334)
  • Jakimi metodami uczy pan gry? (334)
  • Gdzie bd si odbywa lekcje? (335)
  • Ile kosztuje lekcja? (335)
  • Czy organizuje pan recitale dla swoich uczniw? (336)

Dodatek A: O pycie CD (337)

  • Co znajdziesz na pycie (337)

Skorowidz (341)

Dodaj do koszyka Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.