reklama - zainteresowany?

Gitara basowa dla bystrzaków - Sensus

Gitara basowa dla bystrzaków
ebook
Autor: Patrick Pfeiffer
Tytuł oryginału: Bass Guitar For Dummies
Tłumaczenie: Marcin Machnik
ISBN: 978-83-246-7410-7
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2014-02-10
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)

Dodaj do koszyka Gitara basowa dla bystrzaków

„Metody przekazywania wiedzy stosowane przez Patricka pozwoliły mi połączyć różne moje umiejętności w jeden spójny styl grania”
Adam Clayton,
basista U2

Czas na bas!

  • Graj, jak lubisz: poczuj w sobie salsę, soul, rock, reggae oraz każdą inną muzykę świata
  • Improwizuj niczym wirtuoz
  • Rozwijaj solidne poczucie rytmu i synchronizacji z zespołem
  • Twórz profesjonalne akompaniamenty z wykorzystaniem nagrań zawartych na płycie

Bas to serce muzyki. Basista zostawia środek sceny dla innych, ale to właśnie on wraz z perkusistą tworzy sekcję rytmiczną, musi też współbrzmieć melodycznie z wokalistą. Na koncercie publiczność zauważy go w dwóch przypadkach - kiedy wszyscy pozostali przestaną grać albo… kiedy on przestanie grać. Masz ochotę złapać za czterostrunowe wiosło i dać czadu? Bez względu na to, czy już szarpiesz druty, czy jesteś początkującym muzykiem, Gitara basowa dla bystrzaków to najlepsze źródło wiedzy, dzięki któremu od razu zagrasz jak z nut!

  • Świat według basu - graj z zespołem, bądź jego osią.
  • Czas na bas - eksploruj techniki, dzięki którym skale i akordy zmienisz w świetną muzykę.
  • Przejścia i groove’y - blues, punk rock, a może reggae? Wybierz między popem a metalem i zostań basistą swojej wymarzonej kapeli.
  • Dobrze rockująca muzyka - dołącz do ekipy nagranej na płycie i twórz w ulubionych stylach idealne akompaniamenty do piosenek.

Dołączona płyta zawiera:

  • ścieżki basu wszystkich przykładowych utworów z książki,
  • nagrania demonstrujące style, skale, akordy i techniki tworzenia groove’ów.

Wrzuć płytę do odtwarzacza i graj z całym zespołem!

Struny między kartkami. Znajdziesz tu:

  • ponad 150 groove’ów w wielu różnych stylach,
  • szczegółową instrukcję wymiany strun i wykonywania podstawowych czynności konserwacyjnych Twojego instrumentu,
  • ćwiczenia poprawiające technikę oraz dopasowanie dłoni do basu,
  • wskazówki dotyczące grania z zespołem,
  • rozgrzewki, opisy grania na tej samej strunie i uderzania kilku strun na zmianę,
  • opisy sposobów gry różnych muzyków z całego świata,
  • opis metody tworzenia własnych groove’ów,
  • porady na temat najbardziej odpowiedniej gitary dla Ciebie.


Patrick Pfeiffer jest wykształconym basistą, kompozytorem, konsultantem i nauczycielem gry na basie w Nowym Jorku. Nagrywał z George’em Clintonem, Jimmy’m Normanem, Phoebe Snow i wieloma innymi uznanymi artystami. Jest także współzałożycielem Bass Remedies, Inc. (BassRemedies.com).

Dodaj do koszyka Gitara basowa dla bystrzaków

 

Osoby które kupowały "Gitara basowa dla bystrzaków", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw
  • Szef, kt

Dodaj do koszyka Gitara basowa dla bystrzaków

Spis treści

Gitara basowa dla bystrzakw eBook -- spis treci

O autorze (13)

Podzikowania od autora (15)

Przedmowa (17)

Wprowadzenie (19)

  • O ksice (19)
  • Konwencje uyte w tej ksice (20)
  • Nie a tak bardzo naiwne zaoenia (21)
  • Jak podzielona jest ta ksika (21)
    • Cz I: wiat wedug basu (21)
    • Cz II: Podstawy gry na basie (21)
    • Cz III: Przejcia i groove'y (22)
    • Cz IV: Dopasowanie akompaniamentu do stylu muzyki (22)
    • Cz V: Opieka nad ukochan, czyli jak dba o gitar basow (22)
    • Cz VI: Przewodnik nabywcy: gdzie i jak kupi bas (22)
    • Cz VII: Dekalogi (22)
    • Cz VIII: Dodatki (23)
  • Ikony wykorzystane w ksice (23)
  • Co dalej (23)

CZʦ I: WIAT WEDUG BASU (25)

Rozdzia 1: Absolutne podstawy: po co waciwie jest bas? (27)

  • Odkrywanie rónic midzy basem a jego wyej strojonymi kuzynami (27)
  • Wyjanienie funkcji basisty w zespole (28)
    • czenie harmonii z rytmem (28)
    • Poruszanie si w utworze (28)
    • Pilnowanie tempa (29)
    • Ustalanie rytmów (29)
    • Zimna krew (29)
  • Anatomia gitary basowej (30)
    • Szyjka (31)
    • Korpus (31)
    • Wntrznoci (32)
  • Elementarz basu: przygotowanie do gry (32)
    • Koordynowanie prawej i lewej rki (33)
    • Opanowanie struktury akordu durowego i molowego (33)
    • Strojenie basu (33)
    • czenie skal i akordów (33)
  • Skalowanie basu, czyli dodanie drugiej oktawy (34)
    • Do góry nogami i na lew stron: przewroty (34)
    • Odnajdywanie waciwego dwiku (34)
    • Tworzenie linii basowych i riffów (34)
    • Podstawowe skale do solówek: bluesowa i pentatoniczna (35)
    • Granie wypenie i solówek (35)
  • Eksperymentowanie z rónymi stylami muzycznymi (35)
  • Odrobina czuoci i opieki dla Twojego basu (36)
    • Wymiana strun (36)
    • Czyszczenie basu (36)
  • Kupowanie sprztu do gry na basie (37)
    • Kupowanie basu (37)
    • Wybór wzmacniacza (37)
    • Wyposaenie dodatkowe (37)

Rozdzia 2: Zabieramy si do gry: kluczowa wiedza i umiejtnoci (39)

  • Jak dobrze (za)apa bas (39)
  • Trzymanie basu (40)
    • Bas na pasku: strunami na zewntrz (40)
    • Voila! Stanie z basem (41)
    • Siedzenie z basem (41)
  • Waciwa pozycja doni (43)
    • Pozycja lewej doni (43)
    • Pozycja prawej doni (44)
  • Czytanie diagramu gryfu (49)
    • Skale i akordy (49)
    • Diagram skali durowej i molowej (51)
    • Skale z otwartymi strunami (51)
    • Szukanie dwików na gryfie (52)
    • Identyfikowanie interwaów: schemat jest zawsze taki sam (53)
  • Strojenie gitary basowej (55)
    • Uywanie dwiku odniesienia przy samodzielnej grze (55)
    • Dwik odniesienia w grze zespoowej (57)
    • Stosowanie flaoletów w strojeniu (58)
    • Strojenie strun basu wzgldem siebie (60)

Rozdzia 3: Elementarz rytmiki i czytania nut (65)

  • Czytanie nut: spokojnie, to nie gryzie (65)
    • Zapis akordowy (66)
    • Zapis nutowy: wskazywanie wartoci rytmicznych i dwików (66)
    • Tabulatura: struny, progi i sekwencja dwików (67)
  • Gdzie one s? Znajdywanie dwików (67)
  • Korzystanie z metronomu - wiesz, tego tykajcego gadetu (71)
    • Ustawianie metronomu (71)
    • Granie z metronomem (71)
  • Podzia muzyki na frazy, takty i bity (72)
    • wiernuta (73)
    • Ósemka (73)
    • Szesnastka (73)
    • Pónuta (73)
    • Caa nuta (74)
    • Triola (74)
    • Kropka: kropnijmy co (74)
    • uk - nie strzela! (74)
    • Pauza - tylko nie zacznij drzema (75)
  • Elementarz czytania muzyki (75)

CZʦ II: PODSTAWY GRY NA BASIE (77)

Rozdzia 4: Rozgrzewka: przygotuj donie do gry (79)

  • Wyjanienie sposobu powstawania dwiku (79)
  • Rozgrzewka prawej doni (80)
    • Uderzenia palcami prawej doni w jedn strun (80)
    • Kontrolowanie siy uderzenia palców: akcenty prawej doni (82)
    • Przejd na drug strun: "chodzenie" palcami po rónych strunach (83)
  • Koordynacja lewej i prawej doni (84)
    • Permutacje palców (84)
    • Co to za haas? Tumienie strun (85)
    • Podsumowanie (86)

Rozdzia 5: Wyjanienie struktur durowych i molowych (89)

  • Budowa skali durowej i molowej (89)
    • Skale durowe (90)
    • Skale molowe (91)
  • Budowa akordów - po jednym dwiku na raz, prosz (92)
    • Triada: trzy najwaniejsze dwiki akordu (92)
    • Akordy septymowe: dopenienie triady (95)
  • Wzbogacanie brzmienia: siedem gównych modusów (skal) (95)
  • Stosowanie chromatycznych dwików, czyli wszystkich pozostaych (99)
    • Chromatyczne dwiki w obrbie "okna" (100)
    • Chromatyczne dwiki poza "oknem" (101)
  • Oywianie partii basu za pomoc martwych nut (dziwne, ale prawdziwe) (102)
  • Przykadowe akompaniamenty (103)

CZʦ III: PRZEJCIA I GROOVE'Y (107)

Rozdzia 6: Poszerzanie zakresu: signij do drugiej oktawy (109)

  • Gdy jedna to za mao: granie w dwóch oktawach (109)
    • Dwuoktawowa skala durowa (110)
    • Dwuoktawowa skala molowa (112)
    • Dwuoktawowe arpeggio durowe (115)
    • Dwuoktawowe arpeggio molowe (118)
  • Znajdywanie dwików w dowolnej oktawie (119)
  • Fikoki na gryfie, czyli o stosowaniu przewrotów (121)
    • Przewroty akordów durowych (122)
    • Przewroty akordów molowych (122)

Rozdzia 7: Tworzenie groove'u (125)

  • Anatomia groove'u: skadanie razem wszystkich niezbdnych elementów (125)
    • Szkielet groove'u (126)
    • Wybór waciwych dwików do groove'u (126)
  • Tworzenie wasnego groove'u (129)
    • Basowy fundament, czyli tworzenie groove'ów dominantowych, molowych i durowych (130)
    • Przechodzenie z groove'em z akordu na akord (136)
    • Szukanie idealnego ukadu: dopasowany groove (140)
  • Granie z perkusist (142)
    • Centrala (142)
    • Werbel (142)
    • Hi-hat (143)

Rozdzia 8: Wymiatanie, czyli solówki i wypenienia (145)

  • Solówka: Twój moment chway (145)
    • Granie w skali bluesowej: ulubiona przyprawa solowa (146)
    • Granie w pentatonice molowej: adnych zych nut (147)
    • Stosowanie pentatoniki durowej: tak pynne jak tylko mona (150)
    • Zmiana akordu (152)
  • Robienie wypenie bez pomocy dentysty (153)
    • Boskie spajanie, czyli czenie wypenienia z groove'em (153)
    • Synchronizacja wypenienia (153)

CZʦ IV: DOPASOWANIE AKOMPANIAMENTU DO STYLU MUZYKI (157)

Rozdzia 9: Dobrze rockujca muzyka, czyli zgbianie stylów rockowych (159)

  • Rock and roll: zawsze gotowy (159)
  • Rock: przejcie do czego nieco bardziej radykalnego (164)
  • Hard rock: szybko i wciekle (165)
  • Rock progresywny: przekroczenie pewnych (lecz nie wszystkich) granic (167)
  • Pop rock: wspieranie wokalu (169)
  • Blues rock: nieco bardziej zorganizowany (170)
  • Country rock: tu króluje wokal, a Ty siedzisz z tyu (173)

Rozdzia 10: Swingujemy, czyli style bazujce na rytmach triolowych (175)

  • Swing: bujajce i radosne tempo (175)
  • Jazz: idziemy na spacer (176)
  • Jazzowy rytm dwójkowy: gdy dwie nuty odwalaj ca robot (179)
  • Bluesowe mieszanie, czyli zorganizowany spacer (180)
  • Funkowe mieszanie: poczenie funku, bluesa i jazzu (182)

Rozdzia 11: Funkowe szalestwo, czyli odjazdowe groove'y na basie (185)

  • R&B, czyli rhythm and blues (185)
  • Brzmienie Motown: groove z wariacjami (187)
  • Fusion: poczenie dwóch stylów w jeden (188)
  • Funk: cikie i gbokie brzmienie (190)
  • Disco: pulsujcy bas i krcca si kula wietlna (192)
  • Hip-hop: ciki funk, cikie palce (194)
  • Dance: muzyka jest dobra, gdy wprawia Ci w ruch (195)

Rozdzia 12: Globalne próbki gry na basie, czyli style z rónych zaktków wiata (197)

  • Bossa nova: wygrzewanie si w takt brazylijskich bitów (197)
  • Salsa: nie chodzi o sos (schowaj te nachos) (198)
  • Reggae: zrelaksuj si "riddimem" akcentujcym sab cz taktu (200)
  • Soca: poczenie imprezowych brzmie amerykaskich i karaibskich (202)
  • Poczenie reggae i rocka: charakterystyczne brzmienie ska (203)
  • Poudniowa Afryka: eksperymentowanie z egzotycznymi groove'ami zaczynanymi na raz (204)

Rozdzia 13: Granie w nietypowych metrach: nie tyle dziwne, co inne ni zwykle (207)

  • Nieparzysty, stary, ale jary: walc (207)
  • Co wicej ni walc: poruszanie si w zoonych metrach nieparzystych (208)
    • Metrum 5/4: to nie jest "mission impossible" (209)
    • Metrum 7/4: o dwa bity wicej (211)

CZʦ V: OPIEKA NAD UKOCHAN, CZYLI JAK DBA O GITAR BASOW (215)

Rozdzia 14: Wymiana strun w gitarze basowej (217)

  • Trzeba wiedzie, kiedy ze sceny zej (217)
  • Jak pozby si starych: zdejmowanie strun (218)
  • Nowe na pokad: zakadanie strun (219)
  • Jak przeduy ycie swoim strunom (223)

Rozdzia 15: Utrzymywanie basu w formie: konserwacja i drobne naprawy (225)

  • Czyszczenie basu kawaek po kawaku (225)
    • Korpus i szyjka (225)
    • Osprzt (226)
    • Przetworniki (226)
    • Gryf (226)
    • Struny (227)
  • Wykonywanie drobnych napraw (227)
    • Poskramianie rubek (228)
    • Dbanie o wierzchni warstw lakieru (228)
    • Zostaw elektronik fachowcom (228)
  • Regulowanie gitary basowej (229)
    • Luzowanie prta napinajcego (229)
    • Podnoszenie lub obnianie mostka (230)
  • Gromadzenie zestawu narzdzi do reperowania i czyszczenia basu (232)
  • Przechowywanie gitary basowej (233)

CZʦ VI: PRZEWODNIK NABYWCY: GDZIE I JAK KUPI BAS (235)

Rozdzia 16: Mio na cae ycie czy przygoda na jedn noc? Kupowanie waciwego basu (237)

  • Szacowanie swoich potrzeb przed zakupem (237)
    • Mylenie dugoterminowe: mio na cae ycie (238)
    • Mylenie krótkoterminowe: zdobycz na jedn noc (239)
    • Ile strun to za duo? (239)
    • Z progami czy bez - oto jest pytanie (240)
  • Potrzeby to jedno... ale jest jeszcze budet (240)
  • Czas na owy: gdzie szuka gitary basowej (241)
    • Najazd na sklepy muzyczne (241)
    • Zakupy w sieci (242)
    • Sprawdzanie ogosze w gazetach (243)
  • Gdy pienidze nie s problemem: zamawianie basu u lutnika (243)

Rozdzia 17: Zdobywanie waciwego wyposaenia dla Twojego basu (245)

  • Niech Ci usysz: przegld wzmacniaczy i paczek (245)
    • Posiek jednodaniowy kontra wielodaniowy, czyli combo lub gowa i paczka (246)
    • Tranzystor czy lampa? (246)
    • Wybór wielkoci gonika (247)
    • Ustawianie brzmienia (247)
  • Potrzeby, pragnienia i zachcianki: uzupenianie sprztu (248)
    • Niezbdne (248)
    • Przydatne, ale da si bez nich przey (250)
    • Dodatki (251)

CZʦ VII: DEKALOGI (253)

Rozdzia 18: Dziesiciu innowacyjnych basistów, których powiniene zna (255)

  • Jack Bruce (256)
  • Jaco Pastorius (256)
  • James Jamerson (256)
  • John Entwistle (256)
  • Marcus Miller (256)
  • Paul McCartney (257)
  • Stanley Clarke (257)
  • Victor Wooten (257)
  • Will Lee (257)
  • X (wpisz wasny typ) (257)

Rozdzia 19: Dziesi wybitnych sekcji rytmicznych (basistów i perkusistów) (259)

  • Bootsy Collins i Jab'o Starks (260)
  • Donald Duck Dunn i Al Jackson jr. (260)
  • James Jamerson i Benny Benjamin (260)
  • John Paul Jones i John Bonham (261)
  • Joe Osborn i Hal Blaine (261)
  • Jaco Pastorius i Peter Erskine (261)
  • George Porter jr. i Zig Modeliste (262)
  • Francis Rocco Prestia i David Garibaldi (262)
  • Chuck Rainey i Bernard Purdie (262)
  • Robbie Shakespeare i Sly Dunbar (263)

CZʦ VIII: DODATKI (265)

Dodatek A: Jak korzysta z pyty (267)

  • Odniesienia do pyty w tekcie (267)
    • Naliczanie (267)
    • Aranacja stereofoniczna (268)
  • cieki na pycie (268)

Dodatek B: Naprawd przydatne strony (279)

Skorowidz (289)

Dodaj do koszyka Gitara basowa dla bystrzaków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.