GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych - Sensus

ISBN: 978-83-246-4217-5
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2012-02-13
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)
Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!
Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej iloÅ›ci paliwa. Wyobraź sobie, że do osiÄ…gniÄ™cia tego celu motywuje CiÄ™… Twój wÅ‚asny samochód. MyÅ›lisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich gier majÄ… w swoich autach Ford i Honda. KorzystajÄ… z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszÅ‚ość marketingu, ale przyszÅ‚ość, która zbliża siÄ™ wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznaÅ‚ jÄ… za jeden z wiodÄ…cych trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.
Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
Paweł Tkaczyk sam o sobie mówi, że "zarabia na życie opowiadaniem historii". Od dziesięciu lat prowadzi firmę MIDEA, która buduje silne marki klientów, snując ich opowieści za pomocą technik takich, jak brand storytelling czy content marketing. Pracuje zarówno z małymi czy nowymi firmami (jako mentor uczestniczy np. w warsztatach dla młodych przedsiębiorców), jak i z wielkimi (z jego wiedzy korzystają m.in. Agora, Orlen Oil czy Citibank). Jest specjalistą nowoczesnego marketingu i brandingu. Pisuje nie tylko do branżowych czasopism (takich jak "Brief"), ale prowadzi także blog oraz podcast "Mała Wielka Firma". Prywatnie jest miłośnikiem książek i horrorów klasy "B".
Patroni medialni:
Osoby które kupowały "GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych", wybierały także:
- Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby 0,00 zł
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 92,14 zł, (12,90 zł -86%)
- Prawa ludzkiej natury 75,88 zł, (12,90 zł -83%)
- Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw 67,89 zł, (12,90 zł -81%)
- Szef, kt 67,89 zł, (12,90 zł -81%)
Spis treści
GRYWALIZACJA. Jak zastosowaæ mechanizmy gier w dzia³aniach marketingowych eBook -- spis tre¶ci
Wstêp (7)
Poziom I: Gry (11)
- Homo ludens i inni (13)
- Dobrowolno¶æ (14)
- Niezwyk³o¶æ (16)
- Opowiadanie historii (19)
- Kszta³towanie historii (20)
- B³±dzenie w historii (21)
- Oddzielenie (22)
- Porz±dek (24)
- Bezinteresowno¶æ (28)
- Gry przejmuj± ster (30)
Poziom II: Gracze (33)
- Social graph (36)
- Informacje p³yn±ce przez social graph (41)
- Wp³yw i status (45)
- B³ogos³awiona produktywno¶æ (50)
- Schematy nagradzania (55)
- Crowdsourcing (60)
Poziom III: Mechanizmy (65)
- Je¿d¿enie na s³oniu (67)
- Wielki paradoks biologii ewolucyjnej (69)
- Programowanie ciekawo¶ci (70)
- Struktura gry (73)
- Serca i maczugi (76)
- Mechanizmy i dynamika gry (81)
- Nagrody - punkty i informacja zwrotna (82)
- Status - poziomy (84)
- Osi±gniêcia - wyzwania (86)
- Konkurencja - tabele wyników (88)
- Wyra¿enie siebie - wirtualne dobra i miejsca (89)
- Altruizm - prezenty i dobroczynno¶æ (91)
- Konstrukcja gry (93)
- Podaruj mi ¶wiat (96)
Poziom IV: Grywalizacja w edukacji (99)
- Pozwólmy im siê myliæ! (105)
- W górê i tylko w górê (108)
- Nauczmy ich pracowaæ razem (110)
- Czy gry s± niebezpieczne? (110)
Poziom V: Grywalizacja w miejscu pracy (121)
- Gry zamiast pieniêdzy (123)
- Zabawa w rozwi±zywanie problemów (127)
- Wirtualny ¶wiat pracy (130)
- Na przywództwo trzeba zas³ugiwaæ. Ci±gle (132)
Poziom VI: Marka jako gra (135)
- Konkurowanie do¶wiadczeniem (138)
- Gra - interaktywny teatr (141)
- Marka domowa (144)
- Marka zawodowa (145)
- Marka trzeciego miejsca (145)
Zakoñczenie (151)