reklama - zainteresowany?

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II - Sensus

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II
ebook
Autor: Włodzimierz Gajda
ISBN: 978-83-246-7827-3
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2013-11-14
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Poznaj darmowego konkurenta Photoshopa!

  • Interfejs, przybornik i okna dialogowe, czyli jak zacząć pracę z programem
  • Zmiana kolorów, skali i jasności fotografii, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
  • Zaznaczenia, warstwy i maski, czyli jak radykalnie poprawić jakość zdjęcia

Program GIMP, służący do obróbki obrazów cyfrowych, nie jest tak popularny jak Photoshop, ponieważ wciąż niewiele osób wie, że jest równie potężny jak jego komercyjny odpowiednik. Jednak od niedawna z coraz większym impetem przebija się on do świadomości licznych miłośników poprawiania i przetwarzania zdjęć czy grafiki rastrowej. GIMP jest nie tylko znakomitej jakości, kompletną i bardzo użyteczną aplikacją, ale także poważnym zagrożeniem dla sztandarowego produktu firmy Adobe — ze względu na swoją dostępność oraz ogromne możliwości, obejmujące korekcję kolorów i jasności, pracę z warstwami, skalowanie, obracanie i mnóstwo filtrów. Jeśli szukasz programu, który nie obciąży Twojej kieszeni, a pozwoli na uzyskanie doskonałych rezultatów, GIMP będzie właściwym rozwiązaniem.

Książka "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II" to zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć działanie programu i opanować jego narzędzia. Podczas każdego z nich będziesz pracować nad przykładowymi fotografiami, które znajdują się na płycie DVD dołączonej do tej książki, i poznasz kilkadziesiąt sposobów na poprawienie ich jakości. Autor wytłumaczy Ci, jak wykorzystywać warstwy i gradienty, kadrować i skalować, pracować ze ścieżkami i zaznaczeniami, rozmywać i wyostrzać obraz oraz dodawać fantazyjne napisy. W dodatku dostaniesz do dyspozycji i dowolnego (w tym komercyjnego) wykorzystania bazę około 3 tysięcy znakomitych zdjęć.

  • Przybornik i okna dialogowe
  • Tekst i praca z warstwami
  • Modyfikacja kolorów i rozjaśnianie fotografii
  • Rozmycie i wyostrzanie
  • Kopiowanie i wklejanie całych obrazów
  • Obramowanie i maska warstwy
  • Obwiednia i poświata napisu
  • Filtry, gradienty i ścieżki
  • Selekcja i operacje na zaznaczeniach
  • Narzędzia do przekształcania warstw, ścieżek i zaznaczeń
  • Narzędzia rysowania, retusz zdjęć i wtyczki
  • Dostosowywanie GIMP-a do własnych potrzeb

GIMP — odkryj dla siebie ten świetny program!

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Spis treści

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II eBook -- spis treści

Wstęp (11)

Rozdział 1. Tekst i warstwy (13)

  • Projekt 1.1. Żółta Turnia (14)
  • Przybornik i okna dialogowe (23)
  • Projekt 1.2. Księżyc (25)
  • Projekt 1.3. Orzeł przedni (28)
  • Projekt 1.4. Ważka (30)
  • Projekt 1.5. Magnolia (31)
  • Projekt 1.6. Słonecznik (33)
  • Projekt 1.7. Autoholowanie (35)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (37)

Rozdział 2. Modyfikacja kolorów fotografii (39)

  • Projekt 2.1. Kozi Wierch (39)
  • Projekt 2.2. Chmury (41)
  • Projekt 2.3. Zamość (43)
  • Projekt 2.4. Zima (46)
  • Projekt 2.5. Wypluwki (48)
  • Projekt 2.6. Czołg (50)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (53)

Rozdział 3. Rozjaśnianie fotografii (55)

  • Projekt 3.1. Autonaprawa (56)
  • Projekt 3.2. Pióro (59)
  • Projekt 3.3. Kamień (61)
  • Projekt 3.4. Transport samochodowy XXI wieku (64)
  • Projekt 3.5. Energetyka XXI wieku (67)
  • Projekt 3.6. Znak wodny (68)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (69)

Rozdział 4. Rozmycie i wyostrzanie (71)

  • Projekt 4.1. Czas siewu (71)
  • Projekt 4.2. Maszynopisanie (73)
  • Projekt 4.3. Automobil (75)
  • Projekt 4.4. Antyk (77)
  • Projekt 4.5. Kościelec (78)
  • Projekt 4.6. Czołg (80)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (82)

Rozdział 5. Kopiowanie i wklejanie całych obrazów (83)

  • Projekt 5.1. Lublin (83)
  • Projekt 5.2. Łabędzie (86)
  • Projekt 5.3. Mieszkańcy polskich lasów (90)
  • Projekt 5.4. Letnia szkoła rysunku (91)
  • Projekt 5.5. Misiek (93)
  • Projekt 5.6. Zalew Zemborzycki i okolice (95)
  • Projekt 5.7. Lalka (98)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (99)

Rozdział 6. Wyrównywanie warstw (101)

  • Projekt 6.1. Ulica Dominikańska (101)
  • Projekt 6.2. Żmija zygzakowata (106)
  • Projekt 6.3. Antykwariat (108)
  • Projekt 6.4. Jenot (111)
  • Projekt 6.5. Zwierzęta okolic Lublina (114)
    • Etap pierwszy: cztery zdjęcia z pierwszego wiersza (114)
    • Etap drugi: cztery zdjęcia z lewej kolumny (116)
    • Etap trzeci: cztery zdjęcia z drugiego wiersza (119)
    • Pozostałe etapy (120)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (120)

Rozdział 7. Selekcja (121)

  • Projekt 7.1. Cytrusy (122)
  • Projekt 7.2. Ptaki Polski (125)
  • Projekt 7.3. Elektronik (130)
  • Projekt 7.4. Kup mnie (134)
  • Projekt 7.5. Money (136)
  • Projekt 7.6. Mewa (138)
    • Pierwszy etap rozmywania tła (140)
    • Drugi etap rozmywania tła (140)
    • Trzeci etap rozmywania tła (141)
    • Czwarty etap rozmywania tła (141)
    • Piąty etap rozmywania tła (141)
  • Projekt 7.7. Żarówki (143)
    • Krok pierwszy: element (143)
    • Krok drugi: projekt (146)
  • Projekt 7.8. BMX Quest (148)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (150)

Rozdział 8. Prostokąty, kwadraty i koła (153)

  • Projekt 8.1. Zenit (153)
  • Projekt 8.2. Fotografia (154)
  • Projekt 8.3. Muzeum Kolejnictwa (156)
  • Projekt 8.4. Wspomnienia (159)
  • Projekt 8.5. Giewont (160)
  • Projekt 8.6. Korepetycje (162)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (167)

Rozdział 9. Obramowanie warstwy (169)

  • Projekt 9.1. Tatry (169)
  • Projekt 9.2. Auto tuning (172)
  • Projekt 9.3. Zaskrońce (174)
  • Projekt 9.4. Żaby i ropuchy (175)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (178)

Rozdział 10. Obwiednia i poświata napisu (179)

  • Projekt 10.1. Lokata prima (179)
  • Projekt 10.2. Chwilówki (181)
  • Projekt 10.3. Sosnowica (183)
  • Projekt 10.4. X developer (184)
  • Projekt 10.5. Aqua (188)
    • Etap pierwszy: poświata zdjęcia (189)
    • Etap drugi: przekrojony na pół napis aqua (190)
    • Etap trzeci: biały napis z wypełnionymi literami (191)
    • Etap czwarty: obwiednia napisu (192)
    • Etap piąty: usuwamy fragmenty zdjęcia z wnętrza liter (192)
    • Etap szósty: dodajemy obwiednię zdjęcia (194)
    • Etap siódmy: kropelki (194)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (195)

Rozdział 11. Linijki, prowadnice i miarka (197)

  • Projekt 11.1. V8 (198)
  • Projekt 11.2. Kursy żeglarskie (204)
  • Projekt 11.3. Padalec (207)
  • Projekt 11.4. Bryza (208)
  • Projekt 11.5. Kwiaty (213)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (218)

Rozdział 12. Skalowanie i kadrowanie obrazów (219)

  • Projekt 12.1. Żółw czerwonolicy (220)
  • Projekt 12.2. Kazimierz Dolny (222)
  • Projekt 12.3. Żmija i zaskroniec (225)
  • Projekt 12.4. Rzekotka (227)
  • Projekt 12.5. Kaczka (230)
  • Projekt 12.6. Szczupaki (232)
  • Projekt 12.7. Orzechy (233)
  • Projekt 12.8. Zdjęcia do legitymacji (235)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (239)

Rozdział 13. Filtry (241)

  • Projekt 13.1. Filtr Zniekształcenia/Faluj (241)
  • Projekt 13.2. Filtr Zniekształcenia/Skręcanie i zaciskanie (242)
  • Projekt 13.3. Filtr Artystyczne/Kubizm (243)
  • Projekt 13.4. Filtr Szum/Rozrzucenie (244)
  • Projekt 13.5. Filtr Światło i cień/Soczewka (245)
  • Projekt 13.6. Filtr Odwzorowania/Zniekształcenie fraktalne (246)
  • Projekt 13.7. Filtr Odwzorowania/Odwzorowanie obiektu (247)
  • Projekt 13.8. Filtr Łączenie/Odcinek filmu (249)
  • Projekt 13.9. Filtr Łączenie/Łączenie głębi (250)
  • Projekt 13.10. Nieruchomości (252)
  • Projekt 13.11. Filtry z grupy Alfa na logo (255)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (256)

Rozdział 14. Gradient (259)

  • Projekt 14.1. Samochód (260)
  • Projekt 14.2. Orzechy (262)
  • Projekt 14.3. Przycisk (263)
    • Etap pierwszy: wykonanie pustego przycisku (263)
    • Etap drugi: nałożenie napisu (268)
  • Projekt 14.4. Żaglówka (269)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (273)

Rozdział 15. Maska warstwy (275)

  • Projekt 15.1. Winyl (275)
  • Projekt 15.2. Elektro (280)
  • Projekt 15.3. Antykwariat (286)
  • Projekt 15.4. Konie (291)
    • Etap pierwszy: przygotowanie zdjęcia (292)
    • Etap drugi: maskowanie zdjęcia napisem (296)
  • Projekt 15.5. Vincent van Gogh: Most Langlois (z piorącymi kobietami) (297)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (302)

Rozdział 16. Ścieżki (303)

  • Projekt 16.1. Wycięty samochód (304)
  • Projekt 16.2. Miejski Dom Kultury w Paryżu (311)
  • Projekt 16.3. Pocztówka z wakacji (315)
  • Projekt 16.4. Kalendarz (318)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (322)

Rozdział 17. Operacje na zaznaczeniach (325)

  • Projekt 17.1. Maszynopisanie (329)
  • Projekt 17.2. I love Lublin (338)
  • Projekt 17.3. Aqua (340)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (344)

Rozdział 18. Narzędzia do przekształcania warstw, ścieżek i zaznaczeń (345)

  • Projekt 18.1. Wielkie sprzątanie świata (347)
  • Projekt 18.2. Fotoamator (349)
  • Projekt 18.3. Winyl (351)
  • Projekt 18.4. Tulipan (355)
  • Projekt 18.5. Flaszka (356)
  • Projekt 18.6. Koguty Lublin (359)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (362)

Rozdział 19. Narzędzia rysowania (363)

  • Projekt 19.1. Egon (363)
  • Projekt 19.2. Tęczowa papuga (367)
  • Projekt 19.3. Kaczki (373)
  • Projekt 19.4. Żyrafy (378)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (382)

Rozdział 20. Retusz zdjęć (383)

  • Projekt 20.1. Kazimierz Dolny (384)
  • Projekt 20.2. W drodze (389)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (395)

Rozdział 21. Wtyczki (397)

  • Projekt 21.1. Towarzystwo Ornitologiczne (398)
  • Projekt 21.2. Encyklopedia ptaków (406)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (408)

Rozdział 22. Dostosowywanie GIMP-a do własnych potrzeb (409)

  • Pędzle (409)
  • Projekt 22.1. Smile (411)
  • Projekt 22.2. Hey, Hey, Hey (413)
  • Projekt 22.3. Towarzystwo Ornitologiczne (415)
  • Tekstury (417)
  • Projekt 22.4. Test tekstur (417)
  • Projekt 22.5. Tekstura rdza (418)
  • Palety (422)
  • Gradienty (424)
  • Czcionki (426)
  • Przybornik (426)
  • Menu kontekstowe okien dialogowych (428)
  • Czego powinieneś się nauczyć z tego rozdziału? (429)

Skorowidz (431)

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.