GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II - Sensus

ISBN: 978-83-246-7827-3
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2013-11-14
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)
Poznaj darmowego konkurenta Photoshopa!
- Interfejs, przybornik i okna dialogowe, czyli jak zacząć pracę z programem
- Zmiana kolorów, skali i jasności fotografii, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
- Zaznaczenia, warstwy i maski, czyli jak radykalnie poprawić jakość zdjęcia
Program GIMP, sÅ‚użący do obróbki obrazów cyfrowych, nie jest tak popularny jak Photoshop, ponieważ wciąż niewiele osób wie, że jest równie potężny jak jego komercyjny odpowiednik. Jednak od niedawna z coraz wiÄ™kszym impetem przebija siÄ™ on do Å›wiadomoÅ›ci licznych miÅ‚oÅ›ników poprawiania i przetwarzania zdjęć czy grafiki rastrowej. GIMP jest nie tylko znakomitej jakoÅ›ci, kompletnÄ… i bardzo użytecznÄ… aplikacjÄ…, ale także poważnym zagrożeniem dla sztandarowego produktu firmy Adobe — ze wzglÄ™du na swojÄ… dostÄ™pność oraz ogromne możliwoÅ›ci, obejmujÄ…ce korekcjÄ™ kolorów i jasnoÅ›ci, pracÄ™ z warstwami, skalowanie, obracanie i mnóstwo filtrów. JeÅ›li szukasz programu, który nie obciąży Twojej kieszeni, a pozwoli na uzyskanie doskonaÅ‚ych rezultatów, GIMP bÄ™dzie wÅ‚aÅ›ciwym rozwiÄ…zaniem.
Książka "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II" to zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć działanie programu i opanować jego narzędzia. Podczas każdego z nich będziesz pracować nad przykładowymi fotografiami, które znajdują się na płycie DVD dołączonej do tej książki, i poznasz kilkadziesiąt sposobów na poprawienie ich jakości. Autor wytłumaczy Ci, jak wykorzystywać warstwy i gradienty, kadrować i skalować, pracować ze ścieżkami i zaznaczeniami, rozmywać i wyostrzać obraz oraz dodawać fantazyjne napisy. W dodatku dostaniesz do dyspozycji i dowolnego (w tym komercyjnego) wykorzystania bazę około 3 tysięcy znakomitych zdjęć.
- Przybornik i okna dialogowe
- Tekst i praca z warstwami
- Modyfikacja kolorów i rozjaśnianie fotografii
- Rozmycie i wyostrzanie
- Kopiowanie i wklejanie całych obrazów
- Obramowanie i maska warstwy
- Obwiednia i poświata napisu
- Filtry, gradienty i ścieżki
- Selekcja i operacje na zaznaczeniach
- Narzędzia do przekształcania warstw, ścieżek i zaznaczeń
- Narzędzia rysowania, retusz zdjęć i wtyczki
- Dostosowywanie GIMP-a do własnych potrzeb
GIMP — odkryj dla siebie ten Å›wietny program!
Osoby które kupowały "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II", wybierały także:
- Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby 0,00 zł
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 92,14 zł, (12,90 zł -86%)
- Prawa ludzkiej natury 75,88 zł, (12,90 zł -83%)
- Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw 67,89 zł, (12,90 zł -81%)
- Szef, kt 67,89 zł, (12,90 zł -81%)
Spis treści
GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II eBook -- spis tre¶ci
Wstêp (11)
Rozdzia³ 1. Tekst i warstwy (13)
- Projekt 1.1. ¯ó³ta Turnia (14)
- Przybornik i okna dialogowe (23)
- Projekt 1.2. Ksiê¿yc (25)
- Projekt 1.3. Orze³ przedni (28)
- Projekt 1.4. Wa¿ka (30)
- Projekt 1.5. Magnolia (31)
- Projekt 1.6. S³onecznik (33)
- Projekt 1.7. Autoholowanie (35)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (37)
Rozdzia³ 2. Modyfikacja kolorów fotografii (39)
- Projekt 2.1. Kozi Wierch (39)
- Projekt 2.2. Chmury (41)
- Projekt 2.3. Zamo¶æ (43)
- Projekt 2.4. Zima (46)
- Projekt 2.5. Wypluwki (48)
- Projekt 2.6. Czo³g (50)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (53)
Rozdzia³ 3. Rozja¶nianie fotografii (55)
- Projekt 3.1. Autonaprawa (56)
- Projekt 3.2. Pióro (59)
- Projekt 3.3. Kamieñ (61)
- Projekt 3.4. Transport samochodowy XXI wieku (64)
- Projekt 3.5. Energetyka XXI wieku (67)
- Projekt 3.6. Znak wodny (68)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (69)
Rozdzia³ 4. Rozmycie i wyostrzanie (71)
- Projekt 4.1. Czas siewu (71)
- Projekt 4.2. Maszynopisanie (73)
- Projekt 4.3. Automobil (75)
- Projekt 4.4. Antyk (77)
- Projekt 4.5. Ko¶cielec (78)
- Projekt 4.6. Czo³g (80)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (82)
Rozdzia³ 5. Kopiowanie i wklejanie ca³ych obrazów (83)
- Projekt 5.1. Lublin (83)
- Projekt 5.2. £abêdzie (86)
- Projekt 5.3. Mieszkañcy polskich lasów (90)
- Projekt 5.4. Letnia szko³a rysunku (91)
- Projekt 5.5. Misiek (93)
- Projekt 5.6. Zalew Zemborzycki i okolice (95)
- Projekt 5.7. Lalka (98)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (99)
Rozdzia³ 6. Wyrównywanie warstw (101)
- Projekt 6.1. Ulica Dominikañska (101)
- Projekt 6.2. ¯mija zygzakowata (106)
- Projekt 6.3. Antykwariat (108)
- Projekt 6.4. Jenot (111)
- Projekt 6.5. Zwierzêta okolic Lublina (114)
- Etap pierwszy: cztery zdjêcia z pierwszego wiersza (114)
- Etap drugi: cztery zdjêcia z lewej kolumny (116)
- Etap trzeci: cztery zdjêcia z drugiego wiersza (119)
- Pozosta³e etapy (120)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (120)
Rozdzia³ 7. Selekcja (121)
- Projekt 7.1. Cytrusy (122)
- Projekt 7.2. Ptaki Polski (125)
- Projekt 7.3. Elektronik (130)
- Projekt 7.4. Kup mnie (134)
- Projekt 7.5. Money (136)
- Projekt 7.6. Mewa (138)
- Pierwszy etap rozmywania t³a (140)
- Drugi etap rozmywania t³a (140)
- Trzeci etap rozmywania t³a (141)
- Czwarty etap rozmywania t³a (141)
- Pi±ty etap rozmywania t³a (141)
- Projekt 7.7. ¯arówki (143)
- Krok pierwszy: element (143)
- Krok drugi: projekt (146)
- Projekt 7.8. BMX Quest (148)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (150)
Rozdzia³ 8. Prostok±ty, kwadraty i ko³a (153)
- Projekt 8.1. Zenit (153)
- Projekt 8.2. Fotografia (154)
- Projekt 8.3. Muzeum Kolejnictwa (156)
- Projekt 8.4. Wspomnienia (159)
- Projekt 8.5. Giewont (160)
- Projekt 8.6. Korepetycje (162)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (167)
Rozdzia³ 9. Obramowanie warstwy (169)
- Projekt 9.1. Tatry (169)
- Projekt 9.2. Auto tuning (172)
- Projekt 9.3. Zaskroñce (174)
- Projekt 9.4. ¯aby i ropuchy (175)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (178)
Rozdzia³ 10. Obwiednia i po¶wiata napisu (179)
- Projekt 10.1. Lokata prima (179)
- Projekt 10.2. Chwilówki (181)
- Projekt 10.3. Sosnowica (183)
- Projekt 10.4. X developer (184)
- Projekt 10.5. Aqua (188)
- Etap pierwszy: po¶wiata zdjêcia (189)
- Etap drugi: przekrojony na pó³ napis aqua (190)
- Etap trzeci: bia³y napis z wype³nionymi literami (191)
- Etap czwarty: obwiednia napisu (192)
- Etap pi±ty: usuwamy fragmenty zdjêcia z wnêtrza liter (192)
- Etap szósty: dodajemy obwiedniê zdjêcia (194)
- Etap siódmy: kropelki (194)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (195)
Rozdzia³ 11. Linijki, prowadnice i miarka (197)
- Projekt 11.1. V8 (198)
- Projekt 11.2. Kursy ¿eglarskie (204)
- Projekt 11.3. Padalec (207)
- Projekt 11.4. Bryza (208)
- Projekt 11.5. Kwiaty (213)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (218)
Rozdzia³ 12. Skalowanie i kadrowanie obrazów (219)
- Projekt 12.1. ¯ó³w czerwonolicy (220)
- Projekt 12.2. Kazimierz Dolny (222)
- Projekt 12.3. ¯mija i zaskroniec (225)
- Projekt 12.4. Rzekotka (227)
- Projekt 12.5. Kaczka (230)
- Projekt 12.6. Szczupaki (232)
- Projekt 12.7. Orzechy (233)
- Projekt 12.8. Zdjêcia do legitymacji (235)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (239)
Rozdzia³ 13. Filtry (241)
- Projekt 13.1. Filtr Zniekszta³cenia/Faluj (241)
- Projekt 13.2. Filtr Zniekszta³cenia/Skrêcanie i zaciskanie (242)
- Projekt 13.3. Filtr Artystyczne/Kubizm (243)
- Projekt 13.4. Filtr Szum/Rozrzucenie (244)
- Projekt 13.5. Filtr ¦wiat³o i cieñ/Soczewka (245)
- Projekt 13.6. Filtr Odwzorowania/Zniekszta³cenie fraktalne (246)
- Projekt 13.7. Filtr Odwzorowania/Odwzorowanie obiektu (247)
- Projekt 13.8. Filtr £±czenie/Odcinek filmu (249)
- Projekt 13.9. Filtr £±czenie/£±czenie g³êbi (250)
- Projekt 13.10. Nieruchomo¶ci (252)
- Projekt 13.11. Filtry z grupy Alfa na logo (255)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (256)
Rozdzia³ 14. Gradient (259)
- Projekt 14.1. Samochód (260)
- Projekt 14.2. Orzechy (262)
- Projekt 14.3. Przycisk (263)
- Etap pierwszy: wykonanie pustego przycisku (263)
- Etap drugi: na³o¿enie napisu (268)
- Projekt 14.4. ¯aglówka (269)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (273)
Rozdzia³ 15. Maska warstwy (275)
- Projekt 15.1. Winyl (275)
- Projekt 15.2. Elektro (280)
- Projekt 15.3. Antykwariat (286)
- Projekt 15.4. Konie (291)
- Etap pierwszy: przygotowanie zdjêcia (292)
- Etap drugi: maskowanie zdjêcia napisem (296)
- Projekt 15.5. Vincent van Gogh: Most Langlois (z pior±cymi kobietami) (297)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (302)
Rozdzia³ 16. ¦cie¿ki (303)
- Projekt 16.1. Wyciêty samochód (304)
- Projekt 16.2. Miejski Dom Kultury w Pary¿u (311)
- Projekt 16.3. Pocztówka z wakacji (315)
- Projekt 16.4. Kalendarz (318)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (322)
Rozdzia³ 17. Operacje na zaznaczeniach (325)
- Projekt 17.1. Maszynopisanie (329)
- Projekt 17.2. I love Lublin (338)
- Projekt 17.3. Aqua (340)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (344)
Rozdzia³ 18. Narzêdzia do przekszta³cania warstw, ¶cie¿ek i zaznaczeñ (345)
- Projekt 18.1. Wielkie sprz±tanie ¶wiata (347)
- Projekt 18.2. Fotoamator (349)
- Projekt 18.3. Winyl (351)
- Projekt 18.4. Tulipan (355)
- Projekt 18.5. Flaszka (356)
- Projekt 18.6. Koguty Lublin (359)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (362)
Rozdzia³ 19. Narzêdzia rysowania (363)
- Projekt 19.1. Egon (363)
- Projekt 19.2. Têczowa papuga (367)
- Projekt 19.3. Kaczki (373)
- Projekt 19.4. ¯yrafy (378)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (382)
Rozdzia³ 20. Retusz zdjêæ (383)
- Projekt 20.1. Kazimierz Dolny (384)
- Projekt 20.2. W drodze (389)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (395)
Rozdzia³ 21. Wtyczki (397)
- Projekt 21.1. Towarzystwo Ornitologiczne (398)
- Projekt 21.2. Encyklopedia ptaków (406)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (408)
Rozdzia³ 22. Dostosowywanie GIMP-a do w³asnych potrzeb (409)
- Pêdzle (409)
- Projekt 22.1. Smile (411)
- Projekt 22.2. Hey, Hey, Hey (413)
- Projekt 22.3. Towarzystwo Ornitologiczne (415)
- Tekstury (417)
- Projekt 22.4. Test tekstur (417)
- Projekt 22.5. Tekstura rdza (418)
- Palety (422)
- Gradienty (424)
- Czcionki (426)
- Przybornik (426)
- Menu kontekstowe okien dialogowych (428)
- Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (429)
Skorowidz (431)