reklama - zainteresowany?

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II - Sensus

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II
ebook
Autor: Włodzimierz Gajda
ISBN: 978-83-246-7827-3
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2013-11-14
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Poznaj darmowego konkurenta Photoshopa!

  • Interfejs, przybornik i okna dialogowe, czyli jak zacząć pracÄ™ z programem
  • Zmiana kolorów, skali i jasnoÅ›ci fotografii, czyli co zrobić w pierwszej kolejnoÅ›ci
  • Zaznaczenia, warstwy i maski, czyli jak radykalnie poprawić jakość zdjÄ™cia

Program GIMP, sÅ‚użący do obróbki obrazów cyfrowych, nie jest tak popularny jak Photoshop, ponieważ wciąż niewiele osób wie, że jest równie potężny jak jego komercyjny odpowiednik. Jednak od niedawna z coraz wiÄ™kszym impetem przebija siÄ™ on do Å›wiadomoÅ›ci licznych miÅ‚oÅ›ników poprawiania i przetwarzania zdjęć czy grafiki rastrowej. GIMP jest nie tylko znakomitej jakoÅ›ci, kompletnÄ… i bardzo użytecznÄ… aplikacjÄ…, ale także poważnym zagrożeniem dla sztandarowego produktu firmy Adobe — ze wzglÄ™du na swojÄ… dostÄ™pność oraz ogromne możliwoÅ›ci, obejmujÄ…ce korekcjÄ™ kolorów i jasnoÅ›ci, pracÄ™ z warstwami, skalowanie, obracanie i mnóstwo filtrów. JeÅ›li szukasz programu, który nie obciąży Twojej kieszeni, a pozwoli na uzyskanie doskonaÅ‚ych rezultatów, GIMP bÄ™dzie wÅ‚aÅ›ciwym rozwiÄ…zaniem.

Książka "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II" to zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć działanie programu i opanować jego narzędzia. Podczas każdego z nich będziesz pracować nad przykładowymi fotografiami, które znajdują się na płycie DVD dołączonej do tej książki, i poznasz kilkadziesiąt sposobów na poprawienie ich jakości. Autor wytłumaczy Ci, jak wykorzystywać warstwy i gradienty, kadrować i skalować, pracować ze ścieżkami i zaznaczeniami, rozmywać i wyostrzać obraz oraz dodawać fantazyjne napisy. W dodatku dostaniesz do dyspozycji i dowolnego (w tym komercyjnego) wykorzystania bazę około 3 tysięcy znakomitych zdjęć.

  • Przybornik i okna dialogowe
  • Tekst i praca z warstwami
  • Modyfikacja kolorów i rozjaÅ›nianie fotografii
  • Rozmycie i wyostrzanie
  • Kopiowanie i wklejanie caÅ‚ych obrazów
  • Obramowanie i maska warstwy
  • Obwiednia i poÅ›wiata napisu
  • Filtry, gradienty i Å›cieżki
  • Selekcja i operacje na zaznaczeniach
  • NarzÄ™dzia do przeksztaÅ‚cania warstw, Å›cieżek i zaznaczeÅ„
  • NarzÄ™dzia rysowania, retusz zdjęć i wtyczki
  • Dostosowywanie GIMP-a do wÅ‚asnych potrzeb

GIMP — odkryj dla siebie ten Å›wietny program!

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. MiÅ‚ość i wróżby
  • PodrÄ™cznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw
  • Szef, kt

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Spis treści

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II eBook -- spis tre¶ci

Wstêp (11)

Rozdzia³ 1. Tekst i warstwy (13)

  • Projekt 1.1. ¯ó³ta Turnia (14)
  • Przybornik i okna dialogowe (23)
  • Projekt 1.2. Ksiê¿yc (25)
  • Projekt 1.3. Orze³ przedni (28)
  • Projekt 1.4. Wa¿ka (30)
  • Projekt 1.5. Magnolia (31)
  • Projekt 1.6. S³onecznik (33)
  • Projekt 1.7. Autoholowanie (35)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (37)

Rozdzia³ 2. Modyfikacja kolorów fotografii (39)

  • Projekt 2.1. Kozi Wierch (39)
  • Projekt 2.2. Chmury (41)
  • Projekt 2.3. Zamo¶æ (43)
  • Projekt 2.4. Zima (46)
  • Projekt 2.5. Wypluwki (48)
  • Projekt 2.6. Czo³g (50)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (53)

Rozdzia³ 3. Rozja¶nianie fotografii (55)

  • Projekt 3.1. Autonaprawa (56)
  • Projekt 3.2. Pióro (59)
  • Projekt 3.3. Kamieñ (61)
  • Projekt 3.4. Transport samochodowy XXI wieku (64)
  • Projekt 3.5. Energetyka XXI wieku (67)
  • Projekt 3.6. Znak wodny (68)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (69)

Rozdzia³ 4. Rozmycie i wyostrzanie (71)

  • Projekt 4.1. Czas siewu (71)
  • Projekt 4.2. Maszynopisanie (73)
  • Projekt 4.3. Automobil (75)
  • Projekt 4.4. Antyk (77)
  • Projekt 4.5. Ko¶cielec (78)
  • Projekt 4.6. Czo³g (80)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (82)

Rozdzia³ 5. Kopiowanie i wklejanie ca³ych obrazów (83)

  • Projekt 5.1. Lublin (83)
  • Projekt 5.2. £abêdzie (86)
  • Projekt 5.3. Mieszkañcy polskich lasów (90)
  • Projekt 5.4. Letnia szko³a rysunku (91)
  • Projekt 5.5. Misiek (93)
  • Projekt 5.6. Zalew Zemborzycki i okolice (95)
  • Projekt 5.7. Lalka (98)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (99)

Rozdzia³ 6. Wyrównywanie warstw (101)

  • Projekt 6.1. Ulica Dominikañska (101)
  • Projekt 6.2. ¯mija zygzakowata (106)
  • Projekt 6.3. Antykwariat (108)
  • Projekt 6.4. Jenot (111)
  • Projekt 6.5. Zwierzêta okolic Lublina (114)
    • Etap pierwszy: cztery zdjêcia z pierwszego wiersza (114)
    • Etap drugi: cztery zdjêcia z lewej kolumny (116)
    • Etap trzeci: cztery zdjêcia z drugiego wiersza (119)
    • Pozosta³e etapy (120)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (120)

Rozdzia³ 7. Selekcja (121)

  • Projekt 7.1. Cytrusy (122)
  • Projekt 7.2. Ptaki Polski (125)
  • Projekt 7.3. Elektronik (130)
  • Projekt 7.4. Kup mnie (134)
  • Projekt 7.5. Money (136)
  • Projekt 7.6. Mewa (138)
    • Pierwszy etap rozmywania t³a (140)
    • Drugi etap rozmywania t³a (140)
    • Trzeci etap rozmywania t³a (141)
    • Czwarty etap rozmywania t³a (141)
    • Pi±ty etap rozmywania t³a (141)
  • Projekt 7.7. ¯arówki (143)
    • Krok pierwszy: element (143)
    • Krok drugi: projekt (146)
  • Projekt 7.8. BMX Quest (148)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (150)

Rozdzia³ 8. Prostok±ty, kwadraty i ko³a (153)

  • Projekt 8.1. Zenit (153)
  • Projekt 8.2. Fotografia (154)
  • Projekt 8.3. Muzeum Kolejnictwa (156)
  • Projekt 8.4. Wspomnienia (159)
  • Projekt 8.5. Giewont (160)
  • Projekt 8.6. Korepetycje (162)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (167)

Rozdzia³ 9. Obramowanie warstwy (169)

  • Projekt 9.1. Tatry (169)
  • Projekt 9.2. Auto tuning (172)
  • Projekt 9.3. Zaskroñce (174)
  • Projekt 9.4. ¯aby i ropuchy (175)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (178)

Rozdzia³ 10. Obwiednia i po¶wiata napisu (179)

  • Projekt 10.1. Lokata prima (179)
  • Projekt 10.2. Chwilówki (181)
  • Projekt 10.3. Sosnowica (183)
  • Projekt 10.4. X developer (184)
  • Projekt 10.5. Aqua (188)
    • Etap pierwszy: po¶wiata zdjêcia (189)
    • Etap drugi: przekrojony na pó³ napis aqua (190)
    • Etap trzeci: bia³y napis z wype³nionymi literami (191)
    • Etap czwarty: obwiednia napisu (192)
    • Etap pi±ty: usuwamy fragmenty zdjêcia z wnêtrza liter (192)
    • Etap szósty: dodajemy obwiedniê zdjêcia (194)
    • Etap siódmy: kropelki (194)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (195)

Rozdzia³ 11. Linijki, prowadnice i miarka (197)

  • Projekt 11.1. V8 (198)
  • Projekt 11.2. Kursy ¿eglarskie (204)
  • Projekt 11.3. Padalec (207)
  • Projekt 11.4. Bryza (208)
  • Projekt 11.5. Kwiaty (213)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (218)

Rozdzia³ 12. Skalowanie i kadrowanie obrazów (219)

  • Projekt 12.1. ¯ó³w czerwonolicy (220)
  • Projekt 12.2. Kazimierz Dolny (222)
  • Projekt 12.3. ¯mija i zaskroniec (225)
  • Projekt 12.4. Rzekotka (227)
  • Projekt 12.5. Kaczka (230)
  • Projekt 12.6. Szczupaki (232)
  • Projekt 12.7. Orzechy (233)
  • Projekt 12.8. Zdjêcia do legitymacji (235)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (239)

Rozdzia³ 13. Filtry (241)

  • Projekt 13.1. Filtr Zniekszta³cenia/Faluj (241)
  • Projekt 13.2. Filtr Zniekszta³cenia/Skrêcanie i zaciskanie (242)
  • Projekt 13.3. Filtr Artystyczne/Kubizm (243)
  • Projekt 13.4. Filtr Szum/Rozrzucenie (244)
  • Projekt 13.5. Filtr ¦wiat³o i cieñ/Soczewka (245)
  • Projekt 13.6. Filtr Odwzorowania/Zniekszta³cenie fraktalne (246)
  • Projekt 13.7. Filtr Odwzorowania/Odwzorowanie obiektu (247)
  • Projekt 13.8. Filtr £±czenie/Odcinek filmu (249)
  • Projekt 13.9. Filtr £±czenie/£±czenie g³êbi (250)
  • Projekt 13.10. Nieruchomo¶ci (252)
  • Projekt 13.11. Filtry z grupy Alfa na logo (255)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (256)

Rozdzia³ 14. Gradient (259)

  • Projekt 14.1. Samochód (260)
  • Projekt 14.2. Orzechy (262)
  • Projekt 14.3. Przycisk (263)
    • Etap pierwszy: wykonanie pustego przycisku (263)
    • Etap drugi: na³o¿enie napisu (268)
  • Projekt 14.4. ¯aglówka (269)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (273)

Rozdzia³ 15. Maska warstwy (275)

  • Projekt 15.1. Winyl (275)
  • Projekt 15.2. Elektro (280)
  • Projekt 15.3. Antykwariat (286)
  • Projekt 15.4. Konie (291)
    • Etap pierwszy: przygotowanie zdjêcia (292)
    • Etap drugi: maskowanie zdjêcia napisem (296)
  • Projekt 15.5. Vincent van Gogh: Most Langlois (z pior±cymi kobietami) (297)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (302)

Rozdzia³ 16. ¦cie¿ki (303)

  • Projekt 16.1. Wyciêty samochód (304)
  • Projekt 16.2. Miejski Dom Kultury w Pary¿u (311)
  • Projekt 16.3. Pocztówka z wakacji (315)
  • Projekt 16.4. Kalendarz (318)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (322)

Rozdzia³ 17. Operacje na zaznaczeniach (325)

  • Projekt 17.1. Maszynopisanie (329)
  • Projekt 17.2. I love Lublin (338)
  • Projekt 17.3. Aqua (340)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (344)

Rozdzia³ 18. Narzêdzia do przekszta³cania warstw, ¶cie¿ek i zaznaczeñ (345)

  • Projekt 18.1. Wielkie sprz±tanie ¶wiata (347)
  • Projekt 18.2. Fotoamator (349)
  • Projekt 18.3. Winyl (351)
  • Projekt 18.4. Tulipan (355)
  • Projekt 18.5. Flaszka (356)
  • Projekt 18.6. Koguty Lublin (359)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (362)

Rozdzia³ 19. Narzêdzia rysowania (363)

  • Projekt 19.1. Egon (363)
  • Projekt 19.2. Têczowa papuga (367)
  • Projekt 19.3. Kaczki (373)
  • Projekt 19.4. ¯yrafy (378)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (382)

Rozdzia³ 20. Retusz zdjêæ (383)

  • Projekt 20.1. Kazimierz Dolny (384)
  • Projekt 20.2. W drodze (389)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (395)

Rozdzia³ 21. Wtyczki (397)

  • Projekt 21.1. Towarzystwo Ornitologiczne (398)
  • Projekt 21.2. Encyklopedia ptaków (406)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (408)

Rozdzia³ 22. Dostosowywanie GIMP-a do w³asnych potrzeb (409)

  • Pêdzle (409)
  • Projekt 22.1. Smile (411)
  • Projekt 22.2. Hey, Hey, Hey (413)
  • Projekt 22.3. Towarzystwo Ornitologiczne (415)
  • Tekstury (417)
  • Projekt 22.4. Test tekstur (417)
  • Projekt 22.5. Tekstura rdza (418)
  • Palety (422)
  • Gradienty (424)
  • Czcionki (426)
  • Przybornik (426)
  • Menu kontekstowe okien dialogowych (428)
  • Czego powiniene¶ siê nauczyæ z tego rozdzia³u? (429)

Skorowidz (431)

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.