reklama - zainteresowany?

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II - Sensus

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II
ebook
Autor: Włodzimierz Gajda
ISBN: 978-83-246-7827-3
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2013-11-14
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Poznaj darmowego konkurenta Photoshopa!

  • Interfejs, przybornik i okna dialogowe, czyli jak zacząć pracę z programem
  • Zmiana kolorów, skali i jasności fotografii, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
  • Zaznaczenia, warstwy i maski, czyli jak radykalnie poprawić jakość zdjęcia

Program GIMP, służący do obróbki obrazów cyfrowych, nie jest tak popularny jak Photoshop, ponieważ wciąż niewiele osób wie, że jest równie potężny jak jego komercyjny odpowiednik. Jednak od niedawna z coraz większym impetem przebija się on do świadomości licznych miłośników poprawiania i przetwarzania zdjęć czy grafiki rastrowej. GIMP jest nie tylko znakomitej jakości, kompletną i bardzo użyteczną aplikacją, ale także poważnym zagrożeniem dla sztandarowego produktu firmy Adobe — ze względu na swoją dostępność oraz ogromne możliwości, obejmujące korekcję kolorów i jasności, pracę z warstwami, skalowanie, obracanie i mnóstwo filtrów. Jeśli szukasz programu, który nie obciąży Twojej kieszeni, a pozwoli na uzyskanie doskonałych rezultatów, GIMP będzie właściwym rozwiązaniem.

Książka "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II" to zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć działanie programu i opanować jego narzędzia. Podczas każdego z nich będziesz pracować nad przykładowymi fotografiami, które znajdują się na płycie DVD dołączonej do tej książki, i poznasz kilkadziesiąt sposobów na poprawienie ich jakości. Autor wytłumaczy Ci, jak wykorzystywać warstwy i gradienty, kadrować i skalować, pracować ze ścieżkami i zaznaczeniami, rozmywać i wyostrzać obraz oraz dodawać fantazyjne napisy. W dodatku dostaniesz do dyspozycji i dowolnego (w tym komercyjnego) wykorzystania bazę około 3 tysięcy znakomitych zdjęć.

  • Przybornik i okna dialogowe
  • Tekst i praca z warstwami
  • Modyfikacja kolorów i rozjaśnianie fotografii
  • Rozmycie i wyostrzanie
  • Kopiowanie i wklejanie całych obrazów
  • Obramowanie i maska warstwy
  • Obwiednia i poświata napisu
  • Filtry, gradienty i ścieżki
  • Selekcja i operacje na zaznaczeniach
  • Narzędzia do przekształcania warstw, ścieżek i zaznaczeń
  • Narzędzia rysowania, retusz zdjęć i wtyczki
  • Dostosowywanie GIMP-a do własnych potrzeb

GIMP — odkryj dla siebie ten świetny program!

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw
  • Szef, kt

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Spis treści

GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II eBook -- spis treci

Wstp (11)

Rozdzia 1. Tekst i warstwy (13)

  • Projekt 1.1. ta Turnia (14)
  • Przybornik i okna dialogowe (23)
  • Projekt 1.2. Ksiyc (25)
  • Projekt 1.3. Orze przedni (28)
  • Projekt 1.4. Waka (30)
  • Projekt 1.5. Magnolia (31)
  • Projekt 1.6. Sonecznik (33)
  • Projekt 1.7. Autoholowanie (35)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (37)

Rozdzia 2. Modyfikacja kolorw fotografii (39)

  • Projekt 2.1. Kozi Wierch (39)
  • Projekt 2.2. Chmury (41)
  • Projekt 2.3. Zamo (43)
  • Projekt 2.4. Zima (46)
  • Projekt 2.5. Wypluwki (48)
  • Projekt 2.6. Czog (50)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (53)

Rozdzia 3. Rozjanianie fotografii (55)

  • Projekt 3.1. Autonaprawa (56)
  • Projekt 3.2. Piro (59)
  • Projekt 3.3. Kamie (61)
  • Projekt 3.4. Transport samochodowy XXI wieku (64)
  • Projekt 3.5. Energetyka XXI wieku (67)
  • Projekt 3.6. Znak wodny (68)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (69)

Rozdzia 4. Rozmycie i wyostrzanie (71)

  • Projekt 4.1. Czas siewu (71)
  • Projekt 4.2. Maszynopisanie (73)
  • Projekt 4.3. Automobil (75)
  • Projekt 4.4. Antyk (77)
  • Projekt 4.5. Kocielec (78)
  • Projekt 4.6. Czog (80)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (82)

Rozdzia 5. Kopiowanie i wklejanie caych obrazw (83)

  • Projekt 5.1. Lublin (83)
  • Projekt 5.2. abdzie (86)
  • Projekt 5.3. Mieszkacy polskich lasw (90)
  • Projekt 5.4. Letnia szkoa rysunku (91)
  • Projekt 5.5. Misiek (93)
  • Projekt 5.6. Zalew Zemborzycki i okolice (95)
  • Projekt 5.7. Lalka (98)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (99)

Rozdzia 6. Wyrwnywanie warstw (101)

  • Projekt 6.1. Ulica Dominikaska (101)
  • Projekt 6.2. mija zygzakowata (106)
  • Projekt 6.3. Antykwariat (108)
  • Projekt 6.4. Jenot (111)
  • Projekt 6.5. Zwierzta okolic Lublina (114)
    • Etap pierwszy: cztery zdjcia z pierwszego wiersza (114)
    • Etap drugi: cztery zdjcia z lewej kolumny (116)
    • Etap trzeci: cztery zdjcia z drugiego wiersza (119)
    • Pozostae etapy (120)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (120)

Rozdzia 7. Selekcja (121)

  • Projekt 7.1. Cytrusy (122)
  • Projekt 7.2. Ptaki Polski (125)
  • Projekt 7.3. Elektronik (130)
  • Projekt 7.4. Kup mnie (134)
  • Projekt 7.5. Money (136)
  • Projekt 7.6. Mewa (138)
    • Pierwszy etap rozmywania ta (140)
    • Drugi etap rozmywania ta (140)
    • Trzeci etap rozmywania ta (141)
    • Czwarty etap rozmywania ta (141)
    • Pity etap rozmywania ta (141)
  • Projekt 7.7. arwki (143)
    • Krok pierwszy: element (143)
    • Krok drugi: projekt (146)
  • Projekt 7.8. BMX Quest (148)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (150)

Rozdzia 8. Prostokty, kwadraty i koa (153)

  • Projekt 8.1. Zenit (153)
  • Projekt 8.2. Fotografia (154)
  • Projekt 8.3. Muzeum Kolejnictwa (156)
  • Projekt 8.4. Wspomnienia (159)
  • Projekt 8.5. Giewont (160)
  • Projekt 8.6. Korepetycje (162)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (167)

Rozdzia 9. Obramowanie warstwy (169)

  • Projekt 9.1. Tatry (169)
  • Projekt 9.2. Auto tuning (172)
  • Projekt 9.3. Zaskroce (174)
  • Projekt 9.4. aby i ropuchy (175)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (178)

Rozdzia 10. Obwiednia i powiata napisu (179)

  • Projekt 10.1. Lokata prima (179)
  • Projekt 10.2. Chwilwki (181)
  • Projekt 10.3. Sosnowica (183)
  • Projekt 10.4. X developer (184)
  • Projekt 10.5. Aqua (188)
    • Etap pierwszy: powiata zdjcia (189)
    • Etap drugi: przekrojony na p napis aqua (190)
    • Etap trzeci: biay napis z wypenionymi literami (191)
    • Etap czwarty: obwiednia napisu (192)
    • Etap pity: usuwamy fragmenty zdjcia z wntrza liter (192)
    • Etap szsty: dodajemy obwiedni zdjcia (194)
    • Etap sidmy: kropelki (194)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (195)

Rozdzia 11. Linijki, prowadnice i miarka (197)

  • Projekt 11.1. V8 (198)
  • Projekt 11.2. Kursy eglarskie (204)
  • Projekt 11.3. Padalec (207)
  • Projekt 11.4. Bryza (208)
  • Projekt 11.5. Kwiaty (213)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (218)

Rozdzia 12. Skalowanie i kadrowanie obrazw (219)

  • Projekt 12.1. w czerwonolicy (220)
  • Projekt 12.2. Kazimierz Dolny (222)
  • Projekt 12.3. mija i zaskroniec (225)
  • Projekt 12.4. Rzekotka (227)
  • Projekt 12.5. Kaczka (230)
  • Projekt 12.6. Szczupaki (232)
  • Projekt 12.7. Orzechy (233)
  • Projekt 12.8. Zdjcia do legitymacji (235)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (239)

Rozdzia 13. Filtry (241)

  • Projekt 13.1. Filtr Znieksztacenia/Faluj (241)
  • Projekt 13.2. Filtr Znieksztacenia/Skrcanie i zaciskanie (242)
  • Projekt 13.3. Filtr Artystyczne/Kubizm (243)
  • Projekt 13.4. Filtr Szum/Rozrzucenie (244)
  • Projekt 13.5. Filtr wiato i cie/Soczewka (245)
  • Projekt 13.6. Filtr Odwzorowania/Znieksztacenie fraktalne (246)
  • Projekt 13.7. Filtr Odwzorowania/Odwzorowanie obiektu (247)
  • Projekt 13.8. Filtr czenie/Odcinek filmu (249)
  • Projekt 13.9. Filtr czenie/czenie gbi (250)
  • Projekt 13.10. Nieruchomoci (252)
  • Projekt 13.11. Filtry z grupy Alfa na logo (255)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (256)

Rozdzia 14. Gradient (259)

  • Projekt 14.1. Samochd (260)
  • Projekt 14.2. Orzechy (262)
  • Projekt 14.3. Przycisk (263)
    • Etap pierwszy: wykonanie pustego przycisku (263)
    • Etap drugi: naoenie napisu (268)
  • Projekt 14.4. aglwka (269)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (273)

Rozdzia 15. Maska warstwy (275)

  • Projekt 15.1. Winyl (275)
  • Projekt 15.2. Elektro (280)
  • Projekt 15.3. Antykwariat (286)
  • Projekt 15.4. Konie (291)
    • Etap pierwszy: przygotowanie zdjcia (292)
    • Etap drugi: maskowanie zdjcia napisem (296)
  • Projekt 15.5. Vincent van Gogh: Most Langlois (z piorcymi kobietami) (297)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (302)

Rozdzia 16. cieki (303)

  • Projekt 16.1. Wycity samochd (304)
  • Projekt 16.2. Miejski Dom Kultury w Paryu (311)
  • Projekt 16.3. Pocztwka z wakacji (315)
  • Projekt 16.4. Kalendarz (318)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (322)

Rozdzia 17. Operacje na zaznaczeniach (325)

  • Projekt 17.1. Maszynopisanie (329)
  • Projekt 17.2. I love Lublin (338)
  • Projekt 17.3. Aqua (340)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (344)

Rozdzia 18. Narzdzia do przeksztacania warstw, cieek i zaznacze (345)

  • Projekt 18.1. Wielkie sprztanie wiata (347)
  • Projekt 18.2. Fotoamator (349)
  • Projekt 18.3. Winyl (351)
  • Projekt 18.4. Tulipan (355)
  • Projekt 18.5. Flaszka (356)
  • Projekt 18.6. Koguty Lublin (359)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (362)

Rozdzia 19. Narzdzia rysowania (363)

  • Projekt 19.1. Egon (363)
  • Projekt 19.2. Tczowa papuga (367)
  • Projekt 19.3. Kaczki (373)
  • Projekt 19.4. yrafy (378)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (382)

Rozdzia 20. Retusz zdj (383)

  • Projekt 20.1. Kazimierz Dolny (384)
  • Projekt 20.2. W drodze (389)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (395)

Rozdzia 21. Wtyczki (397)

  • Projekt 21.1. Towarzystwo Ornitologiczne (398)
  • Projekt 21.2. Encyklopedia ptakw (406)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (408)

Rozdzia 22. Dostosowywanie GIMP-a do wasnych potrzeb (409)

  • Pdzle (409)
  • Projekt 22.1. Smile (411)
  • Projekt 22.2. Hey, Hey, Hey (413)
  • Projekt 22.3. Towarzystwo Ornitologiczne (415)
  • Tekstury (417)
  • Projekt 22.4. Test tekstur (417)
  • Projekt 22.5. Tekstura rdza (418)
  • Palety (422)
  • Gradienty (424)
  • Czcionki (426)
  • Przybornik (426)
  • Menu kontekstowe okien dialogowych (428)
  • Czego powiniene si nauczy z tego rozdziau? (429)

Skorowidz (431)

Dodaj do koszyka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.