reklama - zainteresowany?

Etykieta w biznesie - Sensus

Etykieta w biznesie
ebook
Autor: Adam Jarczyński
ISBN: 978-83-246-3485-9
stron: 246, Format: ebook
Data wydania: 2011-06-10
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 21,95 zł (poprzednio: 39,20 zł)
Oszczędzasz: 44% (-17,25 zł)

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie

Tagi: Komunikacja międzyludzka

Kodeks dobrych manier

  • Dobre maniery w pracy
  • Kindersztuba na co dzieÅ„ i od Å›wiÄ™ta
  • Firmowy dress code
  • Elegancka wizytówka
  • GÅ‚ówne reguÅ‚y precedencji w biznesie
  • Korespondencja tradycyjna, elektroniczna oraz rozmowy telefoniczne
  • WÅ‚aÅ›ciwe zachowanie podczas przyjęć

Wszystko, co robisz, rób z klasÄ…!

Zdarza siÄ™, iż nawet na wysokich stanowiskach zasiadajÄ… ludzie o manierach dalekich od ideaÅ‚u. Zachowanie Twojego szefa nie musi mieć wiele wspólnego z arystokratycznym savoir-vivre, a atmosfera w biurze prawdopodobnie nie przypomina tej z królewskiego dworu. Jednak nie zważajÄ…c na to, co mówiÄ… i robiÄ… inni, Ty zachowaj klasÄ™ -- zawsze dbaj o takt, dyplomacjÄ™ i dobre obyczaje.

Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym ksztaÅ‚towaniu wÅ‚asnego wizerunku. I zdajesz sobie sprawÄ™, że Twoje dobre imiÄ™ to kapitaÅ‚, którego nigdy nie powinieneÅ› stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej dziaÅ‚a jak pozytywna aura otaczajÄ…ca Twoje biurko. "W uprzejmoÅ›ci jest wdziÄ™k i korzyść" -- mawiaÅ‚ Eurypides. I mimo że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdÄ™ jest bezcenna! Nawet jeÅ›li od razu nie pomoże Ci w karierze, na pewno pozwoli pozytywnie zapisać siÄ™ w pamiÄ™ci wspóÅ‚pracowników i kontrahentów. A przecież odpowiednia sieć kontaktów to Twoja polisa na biznesowÄ… przyszÅ‚ość!

Grzecznie, czyli skutecznie

  • Zainwestuj w dobre maniery i osiÄ…gaj zysk dziÄ™ki znajomoÅ›ci etykiety.
  • Profesjonalnie reprezentuj swojÄ… firmÄ™ w kontaktach sÅ‚użbowych (w tym na przyjÄ™ciach).
  • Z klasÄ… prowadź spotkania i rozmowy biznesowe.
  • Opanuj zasady komunikacji pisemnej oraz telefonicznej.
  • Zachowaj takt przy wrÄ™czaniu i przyjmowaniu upominków.
  • Poznaj role kobiet i mężczyzn w kontaktach sÅ‚użbowych.
  • Zwracaj uwagÄ™ na różnice kulturowe miÄ™dzy TobÄ… a Twoimi pracodawcami, klientami lub partnerami.
  • Wykorzystaj etykietÄ™ jako narzÄ™dzie osiÄ…gania osobistej przewagi w sytuacji konkurencyjnej.

Lektura pracy Adama JarczyÅ„skiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wÄ…skiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiajÄ…co nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery sÅ‚użą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu - zawsze pozostajÄ… też w zgodzie ze zdrowym rozsÄ…dkiem i dobrym sercem. Książka okazuje siÄ™ przyjemna w czytaniu i bez wÄ…tpienia pouczajÄ…ca. Ze spokojnym sumieniem można polecić jÄ… do porannego przeglÄ…dania nad tostem i filiżankÄ… kawy, ale też i potraktować jako wstÄ™p do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre\'u. Rzecz niezwykle wartoÅ›ciowa i caÅ‚kowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.
Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii
Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu, czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca-klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak bÄ™dzie ona postrzegana podczas tych dziaÅ‚aÅ„. DziÄ™ki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomoÅ›ci dobrych manier, o których interesujÄ…co pisze Adam JarczyÅ„ski, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentujÄ…c jÄ…, popeÅ‚nimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam jÄ… każdemu menedżerowi.
Sławomir Pięta,
Prezes ZarzÄ…du Kolporter Service
Przed przeczytaniem książki Adama JarczyÅ„skiego zastanawiaÅ‚am siÄ™, czy bÄ™dÄ™ miaÅ‚a do czynienia z kolejnÄ… publikacjÄ…, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktykÄ…, ze wspóÅ‚czesnoÅ›ciÄ…. OkazaÅ‚o siÄ™, że "Etykieta w biznesie" porusza sprawy jak najbardziej "na czasie", a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, bÄ™dÄ…cy pasjonatem savoir-vivre\'u, dzieli siÄ™ doÅ›wiadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczÄ…cymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiÄ…zkowa dla wszystkich, którzy chcÄ… poznać dokÅ‚adnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.
Małgorzata Barska,
Członek Zarządu ING TFI, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie

Spis treści

Etykieta w biznesie eBook -- spis treści

Podziękowania (7)

Wstęp (9)

1. Powitania (13)

  • Jak siÄ™ witamy? (14)
  • Przedstawianie przez osoby trzecie (25)
  • TytuÅ‚owanie (28)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (29)
  • Kwestie do zastanowienia (31)

2. Wizytówka (33)

  • O wizytówce słów kilka (33)
  • Jak posÅ‚ugujemy siÄ™ wizytówkÄ… (38)
  • CzÄ™sto popeÅ‚niane gafy (41)
  • TrochÄ™ dyplomacji i starych obyczajów (42)
  • Bilet przesyÅ‚owy (45)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (46)
  • Kwestie do zastanowienia (48)

3. Precedencja (49)

  • Główne zasady precedencji w biznesie (50)
  • PierwszeÅ„stwo podczas posiÅ‚ków i spotkaÅ„ roboczych (51)
  • PierwszeÅ„stwo podczas wydarzeÅ„ specjalnych (61)
  • PierwszeÅ„stwo podczas podróżowania (66)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (67)
  • Kwestie do zastanowienia (69)

4. Korespondencja tradycyjna (71)

  • Przed napisaniem firmowego listu (71)
  • Ważne elementy listu (72)
  • PrzykÅ‚adowy list (75)
  • Kwestie do zastanowienia (77)

5. Ubiór (79)

  • O higienie słów kilka (80)
  • Dress code (83)
  • Typy ubiorów (85)
  • WiÄ…zanie elementów garderoby (101)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (111)
  • Kwestie do zastanowienia (113)

6. Wydarzenia specjalne - oprawa protokolarna (115)

  • Rodzaje przyjęć (116)
  • Zapraszanie do restauracji (127)
  • Zaproszenia (130)
  • Konferencja prasowa - przygotowanie od strony protokolarnej (135)
  • PrzyjÄ™cie w domu (145)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (162)
  • Kwestie do zastanowienia (165)

7. Spożywanie posiłków (167)

  • Spożywanie posiÅ‚ków na stojÄ…co (168)
  • Spożywanie posiÅ‚ków na siedzÄ…co (172)
  • Porcjowanie i nakÅ‚adanie potraw na talerz (178)
  • Kilka rad dotyczÄ…cych spożywania wina (184)
  • Słów kilka o toastach (186)
  • Różnice kulturowe (188)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (192)
  • Kwestie do zastanowienia (198)

8. Netykieta (199)

  • E-mail (200)
  • WEB 2.0 (212)
  • Kwestie do zastanowienia (218)

9. Komunikacja telefoniczna (219)

  • Telefon stacjonarny (220)
  • Telefon komórkowy (232)
  • Kwestie do zastanowienia (237)

SÅ‚ownik (239)

Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń (245)

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.