reklama - zainteresowany?

Etykieta w biznesie - Sensus

Etykieta w biznesie
Autor: Adam Jarczyński
ISBN: 83-246-2228-4
stron: 246, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2009-12-09
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie

Tagi: Komunikacja międzyludzka

Kodeks dobrych manier

  • Dobre maniery w pracy
  • Kindersztuba na co dzieÅ„ i od Å›wiÄ™ta
  • Firmowy dress code
  • Elegancka wizytówka
  • GÅ‚ówne reguÅ‚y precedencji w biznesie
  • Korespondencja tradycyjna, elektroniczna oraz rozmowy telefoniczne
  • WÅ‚aÅ›ciwe zachowanie podczas przyjęć

Wszystko, co robisz, rób z klasÄ…!

Zdarza siÄ™, iż nawet na wysokich stanowiskach zasiadajÄ… ludzie o manierach dalekich od ideaÅ‚u. Zachowanie Twojego szefa nie musi mieć wiele wspólnego z arystokratycznym savoir-vivre, a atmosfera w biurze prawdopodobnie nie przypomina tej z królewskiego dworu. Jednak nie zważajÄ…c na to, co mówiÄ… i robiÄ… inni, Ty zachowaj klasÄ™ -- zawsze dbaj o takt, dyplomacjÄ™ i dobre obyczaje.

Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym ksztaÅ‚towaniu wÅ‚asnego wizerunku. I zdajesz sobie sprawÄ™, że Twoje dobre imiÄ™ to kapitaÅ‚, którego nigdy nie powinieneÅ› stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej dziaÅ‚a jak pozytywna aura otaczajÄ…ca Twoje biurko. "W uprzejmoÅ›ci jest wdziÄ™k i korzyść" -- mawiaÅ‚ Eurypides. I mimo że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdÄ™ jest bezcenna! Nawet jeÅ›li od razu nie pomoże Ci w karierze, na pewno pozwoli pozytywnie zapisać siÄ™ w pamiÄ™ci wspóÅ‚pracowników i kontrahentów. A przecież odpowiednia sieć kontaktów to Twoja polisa na biznesowÄ… przyszÅ‚ość!

Grzecznie, czyli skutecznie

  • Zainwestuj w dobre maniery i osiÄ…gaj zysk dziÄ™ki znajomoÅ›ci etykiety.
  • Profesjonalnie reprezentuj swojÄ… firmÄ™ w kontaktach sÅ‚użbowych (w tym na przyjÄ™ciach).
  • Z klasÄ… prowadź spotkania i rozmowy biznesowe.
  • Opanuj zasady komunikacji pisemnej oraz telefonicznej.
  • Zachowaj takt przy wrÄ™czaniu i przyjmowaniu upominków.
  • Poznaj role kobiet i mężczyzn w kontaktach sÅ‚użbowych.
  • Zwracaj uwagÄ™ na różnice kulturowe miÄ™dzy TobÄ… a Twoimi pracodawcami, klientami lub partnerami.
  • Wykorzystaj etykietÄ™ jako narzÄ™dzie osiÄ…gania osobistej przewagi w sytuacji konkurencyjnej.

Lektura pracy Adama JarczyÅ„skiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wÄ…skiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiajÄ…co nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery sÅ‚użą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu - zawsze pozostajÄ… też w zgodzie ze zdrowym rozsÄ…dkiem i dobrym sercem. Książka okazuje siÄ™ przyjemna w czytaniu i bez wÄ…tpienia pouczajÄ…ca. Ze spokojnym sumieniem można polecić jÄ… do porannego przeglÄ…dania nad tostem i filiżankÄ… kawy, ale też i potraktować jako wstÄ™p do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre\'u. Rzecz niezwykle wartoÅ›ciowa i caÅ‚kowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.
Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii
Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu, czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca-klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak bÄ™dzie ona postrzegana podczas tych dziaÅ‚aÅ„. DziÄ™ki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomoÅ›ci dobrych manier, o których interesujÄ…co pisze Adam JarczyÅ„ski, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentujÄ…c jÄ…, popeÅ‚nimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam jÄ… każdemu menedżerowi.
Sławomir Pięta,
Prezes ZarzÄ…du Kolporter Service
Przed przeczytaniem książki Adama JarczyÅ„skiego zastanawiaÅ‚am siÄ™, czy bÄ™dÄ™ miaÅ‚a do czynienia z kolejnÄ… publikacjÄ…, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktykÄ…, ze wspóÅ‚czesnoÅ›ciÄ…. OkazaÅ‚o siÄ™, że "Etykieta w biznesie" porusza sprawy jak najbardziej "na czasie", a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, bÄ™dÄ…cy pasjonatem savoir-vivre\'u, dzieli siÄ™ doÅ›wiadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczÄ…cymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiÄ…zkowa dla wszystkich, którzy chcÄ… poznać dokÅ‚adnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.
Małgorzata Barska,
Członek Zarządu ING TFI, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie

Spis treści

Etykieta w biznesie -- spis tre

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.