reklama - zainteresowany?

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone - Sensus

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone
ebook
Autor: Adam Jarczyński
ISBN: 978-83-283-2102-1
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-28
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 22,45 zł (poprzednio: 44,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-22,45 zł)

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Kulisy biznesowego savoir-vivre’u

Cyceron mawiaÅ‚, że czÅ‚owieka czyniÄ… maniery i charakter. MiaÅ‚ racjÄ™, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesiÄ™cy, czasem lat, by kogoÅ› naprawdÄ™ poznać. Tymczasem umysÅ‚ lubi generalizować i wydawać szybkie osÄ…dy. Tu z pomocÄ… przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowaÅ„, zwany dobrymi manierami. Stosowanie siÄ™ do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.

ReguÅ‚ grzecznoÅ›ci pomocnych w zwykÅ‚ych, codziennych sytuacjach uczymy siÄ™ w mÅ‚odoÅ›ci, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosÅ‚ych. Wiemy, komu należy ustÄ…pić miejsca w autobusie, jak używać sÅ‚ów „proszÄ™”, „przepraszam” i „dziÄ™kujÄ™”, z której strony talerza kÅ‚aść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejÄ™tnoÅ›ciami wkraczamy w Å›wiat ludzi pracujÄ…cych... i zaczynajÄ… siÄ™ pytania. Kto pierwszy podaje rÄ™kÄ™: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymanÄ… wizytówkÄ…, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna siÄ™ list biznesowy? Czy wypada omawiać sÅ‚użbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociÄ…giem?

Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupeÅ‚nione zostaÅ‚o o rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony reguÅ‚om zachowania w podróży sÅ‚użbowej.

Lektura książki Adama JarczyÅ„skiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wÄ…skiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiajÄ…co nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery sÅ‚użą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostajÄ… też w zgodzie ze zdrowym rozsÄ…dkiem i dobrym sercem. Książka okazuje siÄ™ przyjemna w czytaniu i bez wÄ…tpienia pouczajÄ…ca. Ze spokojnym sumieniem można polecić jÄ… do porannego przeglÄ…dania nad tostem i filiżankÄ… kawy, ale też potraktować jako wstÄ™p do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartoÅ›ciowa i caÅ‚kowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.

Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii

Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak bÄ™dzie ona postrzegana podczas tych dziaÅ‚aÅ„. DziÄ™ki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomoÅ›ci dobrych manier, o których interesujÄ…co pisze Adam JarczyÅ„ski, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentujÄ…c jÄ…, popeÅ‚nimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam jÄ… każdemu menedżerowi.

Sławomir Pięta,
Wiceprezes zarzÄ…du Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG

Przed przeczytaniem książki Adama JarczyÅ„skiego zastanawiaÅ‚am siÄ™, czy bÄ™dÄ™ miaÅ‚a do czynienia z kolejnÄ… publikacjÄ…, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktykÄ…, ze wspóÅ‚czesnoÅ›ciÄ…. OkazaÅ‚o siÄ™, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, bÄ™dÄ…cy pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli siÄ™ doÅ›wiadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczÄ…cymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiÄ…zkowa dla wszystkich, którzy chcÄ… poznać dokÅ‚adnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.

Małgorzata Barska,
Prezes ZarzÄ…du ING IM (Polska) S.A.

 



Adam JarczyÅ„ski. WspóÅ‚zaÅ‚ożyciel Polskiej Akademii ProtokoÅ‚u i Etykiety, od lat zwiÄ…zany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokoÅ‚u dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. DoÅ›wiadczenie zdobywaÅ‚ w Polsce i za granicÄ… pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. CzÄ™sty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykuÅ‚ów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykÄ™ „Savoir Vivre” w miesiÄ™czniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, maÅ‚ym firmom i pojedynczym klientom. MiaÅ‚ przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszÅ‚ych pracowników sÅ‚użby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. WykÅ‚adowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpÅ‚atnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, byÅ‚y zawodnik tenisa ziemnego, miÅ‚oÅ›nik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że Å›wiat bez Monty Pythona byÅ‚by o wiele uboższy. Po godzinach peÅ‚ni obowiÄ…zki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty.

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

 

Osoby które kupowały "Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. MiÅ‚ość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Spis treści

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone eBook -- spis treści

Podziękowania (6)

Wstęp (7)

1. Powitania (11)

  • Jak siÄ™ witamy? (12)
  • Przedstawianie przez osoby trzecie (23)
  • TytuÅ‚owanie (26)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (27)
  • Kwestie do zastanowienia (29)

2. Wizytówka (31)

  • O wizytówce sÅ‚ów kilka (31)
  • Jak posÅ‚ugujemy siÄ™ wizytówkÄ… (36)
  • CzÄ™sto popeÅ‚niane gafy (39)
  • TrochÄ™ dyplomacji i starych obyczajów (41)
  • Bilet przesyÅ‚owy (43)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (44)
  • Kwestie do zastanowienia (46)

3. Precedencja (47)

  • GÅ‚ówne zasady precedencji w biznesie (48)
  • PierwszeÅ„stwo podczas posiÅ‚ków i spotkaÅ„ roboczych (49)
  • PierwszeÅ„stwo podczas wydarzeÅ„ specjalnych (59)
  • PierwszeÅ„stwo podczas podróżowania (64)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (66)
  • Kwestie do zastanowienia (67)

4. Korespondencja tradycyjna (69)

  • Przed napisaniem firmowego listu (69)
  • Ważne elementy listu (70)
  • PrzykÅ‚adowy list (73)
  • Kwestie do zastanowienia (75)

5. Ubiór (77)

  • O higienie sÅ‚ów kilka (78)
  • Dress code (82)
  • Typy ubiorów (83)
  • WiÄ…zanie elementów garderoby (102)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (110)
  • Kwestie do zastanowienia (113)

6. Wydarzenia specjalne - oprawa protokolarna (115)

  • Rodzaje przyjęć (116)
  • Zapraszanie do restauracji (127)
  • Zaproszenia (130)
  • Konferencja prasowa - przygotowanie od strony protokolarnej (135)
  • PrzyjÄ™cie w domu (145)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (162)
  • Kwestie do zastanowienia (166)

7. Spożywanie posiÅ‚ków (169)

  • Spożywanie posiÅ‚ków na stojÄ…co (170)
  • Spożywanie posiÅ‚ków na siedzÄ…co (174)
  • Porcjowanie potraw i nabieranie (180)
  • Kilka rad dotyczÄ…cych spożywania wina (186)
  • SÅ‚ów kilka o toastach (188)
  • Różnice kulturowe (190)
  • CzÄ™sto zadawane pytania (194)
  • Kwestie do zastanowienia (200)

8. Netykieta (201)

  • E-mail (202)
  • WEB 2.0 (213)
  • Kwestie do zastanowienia (220)

9. Komunikacja telefoniczna (221)

  • Telefon stacjonarny (222)
  • Telefon komórkowy (234)
  • Kwestie do zastanowienia (239)

10. Podróż sÅ‚użbowa (241)

  • Przygotowanie do wyjazdu sÅ‚użbowego (242)
  • Podróż (245)
  • Kwestie do zastanowienia (256)

SÅ‚ownik (257)

Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń (262)

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.