reklama - zainteresowany?

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone - Sensus

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone
ebook
Autor: Adam Jarczyński
ISBN: 978-83-283-2102-1
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-28
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 22,45 zł (poprzednio: 44,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-22,45 zł)

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Kulisy biznesowego savoir-vivre’u

Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.

Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?

Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.

Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.

Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii

Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.

Sławomir Pięta,
Wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG

Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.

Małgorzata Barska,
Prezes Zarządu ING IM (Polska) S.A.

 



Adam Jarczyński. Współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykułów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykę „Savoir Vivre” w miesięczniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, małym firmom i pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że świat bez Monty Pythona byłby o wiele uboższy. Po godzinach pełni obowiązki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty.

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

 

Osoby które kupowały "Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw
  • Szef, kt

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Spis treści

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone eBook -- spis treci

Podzikowania (6)

Wstp (7)

1. Powitania (11)

  • Jak si witamy? (12)
  • Przedstawianie przez osoby trzecie (23)
  • Tytuowanie (26)
  • Czsto zadawane pytania (27)
  • Kwestie do zastanowienia (29)

2. Wizytówka (31)

  • O wizytówce sów kilka (31)
  • Jak posugujemy si wizytówk (36)
  • Czsto popeniane gafy (39)
  • Troch dyplomacji i starych obyczajów (41)
  • Bilet przesyowy (43)
  • Czsto zadawane pytania (44)
  • Kwestie do zastanowienia (46)

3. Precedencja (47)

  • Gówne zasady precedencji w biznesie (48)
  • Pierwszestwo podczas posików i spotka roboczych (49)
  • Pierwszestwo podczas wydarze specjalnych (59)
  • Pierwszestwo podczas podróowania (64)
  • Czsto zadawane pytania (66)
  • Kwestie do zastanowienia (67)

4. Korespondencja tradycyjna (69)

  • Przed napisaniem firmowego listu (69)
  • Wane elementy listu (70)
  • Przykadowy list (73)
  • Kwestie do zastanowienia (75)

5. Ubiór (77)

  • O higienie sów kilka (78)
  • Dress code (82)
  • Typy ubiorów (83)
  • Wizanie elementów garderoby (102)
  • Czsto zadawane pytania (110)
  • Kwestie do zastanowienia (113)

6. Wydarzenia specjalne - oprawa protokolarna (115)

  • Rodzaje przyj (116)
  • Zapraszanie do restauracji (127)
  • Zaproszenia (130)
  • Konferencja prasowa - przygotowanie od strony protokolarnej (135)
  • Przyjcie w domu (145)
  • Czsto zadawane pytania (162)
  • Kwestie do zastanowienia (166)

7. Spoywanie posików (169)

  • Spoywanie posików na stojco (170)
  • Spoywanie posików na siedzco (174)
  • Porcjowanie potraw i nabieranie (180)
  • Kilka rad dotyczcych spoywania wina (186)
  • Sów kilka o toastach (188)
  • Rónice kulturowe (190)
  • Czsto zadawane pytania (194)
  • Kwestie do zastanowienia (200)

8. Netykieta (201)

  • E-mail (202)
  • WEB 2.0 (213)
  • Kwestie do zastanowienia (220)

9. Komunikacja telefoniczna (221)

  • Telefon stacjonarny (222)
  • Telefon komórkowy (234)
  • Kwestie do zastanowienia (239)

10. Podró subowa (241)

  • Przygotowanie do wyjazdu subowego (242)
  • Podró (245)
  • Kwestie do zastanowienia (256)

Sownik (257)

Literatura bdca inspiracj i cennym zbiorem dowiadcze (262)

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.