reklama - zainteresowany?

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone - Sensus

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone
Autor: Adam Jarczyński
ISBN: 978-83-246-8353-6
stron: 264, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2015-08-31
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 44,90 zł

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Kulisy biznesowego savoir-vivre’u

Cyceron mawiaÅ‚, że czÅ‚owieka czyniÄ… maniery i charakter. MiaÅ‚ racjÄ™, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesiÄ™cy, czasem lat, by kogoÅ› naprawdÄ™ poznać. Tymczasem umysÅ‚ lubi generalizować i wydawać szybkie osÄ…dy. Tu z pomocÄ… przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowaÅ„, zwany dobrymi manierami. Stosowanie siÄ™ do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.

ReguÅ‚ grzecznoÅ›ci pomocnych w zwykÅ‚ych, codziennych sytuacjach uczymy siÄ™ w mÅ‚odoÅ›ci, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosÅ‚ych. Wiemy, komu należy ustÄ…pić miejsca w autobusie, jak używać sÅ‚ów „proszÄ™”, „przepraszam” i „dziÄ™kujÄ™”, z której strony talerza kÅ‚aść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejÄ™tnoÅ›ciami wkraczamy w Å›wiat ludzi pracujÄ…cych... i zaczynajÄ… siÄ™ pytania. Kto pierwszy podaje rÄ™kÄ™: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymanÄ… wizytówkÄ…, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna siÄ™ list biznesowy? Czy wypada omawiać sÅ‚użbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociÄ…giem?

Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupeÅ‚nione zostaÅ‚o o rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony reguÅ‚om zachowania w podróży sÅ‚użbowej.

Lektura książki Adama JarczyÅ„skiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wÄ…skiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiajÄ…co nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery sÅ‚użą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostajÄ… też w zgodzie ze zdrowym rozsÄ…dkiem i dobrym sercem. Książka okazuje siÄ™ przyjemna w czytaniu i bez wÄ…tpienia pouczajÄ…ca. Ze spokojnym sumieniem można polecić jÄ… do porannego przeglÄ…dania nad tostem i filiżankÄ… kawy, ale też potraktować jako wstÄ™p do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartoÅ›ciowa i caÅ‚kowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.

Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii

Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak bÄ™dzie ona postrzegana podczas tych dziaÅ‚aÅ„. DziÄ™ki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomoÅ›ci dobrych manier, o których interesujÄ…co pisze Adam JarczyÅ„ski, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentujÄ…c jÄ…, popeÅ‚nimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam jÄ… każdemu menedżerowi.

Sławomir Pięta,
Wiceprezes zarzÄ…du Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG

Przed przeczytaniem książki Adama JarczyÅ„skiego zastanawiaÅ‚am siÄ™, czy bÄ™dÄ™ miaÅ‚a do czynienia z kolejnÄ… publikacjÄ…, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktykÄ…, ze wspóÅ‚czesnoÅ›ciÄ…. OkazaÅ‚o siÄ™, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, bÄ™dÄ…cy pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli siÄ™ doÅ›wiadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczÄ…cymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiÄ…zkowa dla wszystkich, którzy chcÄ… poznać dokÅ‚adnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.

Małgorzata Barska,
Prezes ZarzÄ…du ING IM (Polska) S.A.

 



Adam JarczyÅ„ski. WspóÅ‚zaÅ‚ożyciel Polskiej Akademii ProtokoÅ‚u i Etykiety, od lat zwiÄ…zany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokoÅ‚u dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. DoÅ›wiadczenie zdobywaÅ‚ w Polsce i za granicÄ… pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. CzÄ™sty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykuÅ‚ów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykÄ™ „Savoir Vivre” w miesiÄ™czniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, maÅ‚ym firmom i pojedynczym klientom. MiaÅ‚ przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszÅ‚ych pracowników sÅ‚użby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. WykÅ‚adowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpÅ‚atnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, byÅ‚y zawodnik tenisa ziemnego, miÅ‚oÅ›nik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że Å›wiat bez Monty Pythona byÅ‚by o wiele uboższy. Po godzinach peÅ‚ni obowiÄ…zki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty.

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

 

Osoby które kupowały "Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. MiÅ‚ość i wróżby
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Prawa ludzkiej natury

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Spis treści

Dodaj do koszyka Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.