reklama - zainteresowany?

10 przykazań propagandy - Sensus

10 przykazań propagandy
ebook
Autor: Brian Anse Patrick
Tytuł oryginału: The Ten Commandments of Propaganda
Tłumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-9559-1
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2015-02-09
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Tagi: Komunikacja międzyludzka | Perswazja i NLP

To jest permanentna agitacja!

Propaganda nie jest dzieÅ‚em szatana ani czarnÄ… magiÄ…. Jest raczej czymÅ› w rodzaju „Å›mieciowego jedzenia” dla umysÅ‚u. Osoby, które jÄ… stosujÄ…, niczym sprzedawcy hamburgerów wykorzystujÄ… fakt, że żyjemy w ciÄ…gÅ‚ym poÅ›piechu, lubimy Å‚atwe rozwiÄ…zania i bywamy zwyczajnie leniwi. Z wielkÄ… chÄ™ciÄ… wyrÄ™czajÄ… nas w obowiÄ…zku myÅ›lenia... Zanim siÄ™ zorientujemy, wyznajemy już pewne — nie do koÅ„ca wÅ‚asne — poglÄ…dy i opinie.

Ta książka to miecz obosieczny. Z jednej strony pomaga zorganizować antypropagandowÄ… ochronÄ™ w życiu osobistym i zawodowym, a z drugiej — przeprowadzić skuteczny atak. To niezwykle praktyczna lektura dla myÅ›lÄ…cych osób, które nie chcÄ… dać siÄ™ zÅ‚apać w sidÅ‚a PR-owców. JeÅ›li chcesz być Å›wiadomym konsumentem i dojrzaÅ‚ym użytkownikiem mediów, ta książka bÄ™dzie dla Ciebie niewyczerpanym źródÅ‚em wartoÅ›ciowych wskazówek i przemyÅ›leÅ„ na temat jednej z najbardziej dynamicznych siÅ‚ ery informacyjnej.

Myśl i nie grzesz więcej wybieraniem drogi na mentalne skróty!


Brian Anse Patrick jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. WczeÅ›niej zrobiÅ‚ doktorat z badaÅ„ nad komunikacjÄ… na Uniwersytecie Michigan. Jest autorem Rise of the Anti-Media: In-Forming America’s Concealed Weapon Carry Movement oraz The National Rifle Association and the Media: The Motivating Force of Negative Coverage. Jest też znanym amerykaÅ„skim ekspertem w dziedzinie kultury posiadania i używania broni palnej, a także specjalistÄ… od historii i technik propagandy.

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Spis treści

10 przykazañ propagandy eBook -- spis tre¶ci

Wstêp (7)

  • Propaganda jako sytuacja (11)
  • Trzy fale propagandy (14)
  • Druga fala (16)
  • Trzecia fala (22)
  • Wszechobecno¶æ propagandy (23)
  • Prawda, nieprawda, propagandy¶ci i dobro publiczne (27)

Rozdzia³ 1. Przykazanie pierwsze: kontroluj przep³yw informacji (33)

  • Propagandysta jako ¼ród³o informacji (34)
  • Eliminacja (38)
  • Biurokracja i kontrola informacji (45)
  • Formaty komunikacji (48)

Rozdzia³ 2. Przykazanie drugie: mów o warto¶ciach i przekonaniach wyznawanych przez odbiorców (53)

  • Badania i pomiary (62)

Rozdzia³ 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj (67)

  • Interpretacja znaczenia (69)
  • Definiowanie i nazywanie (76)
  • Propaganda po³±czona z agitacj± (78)
  • Komiksy i kosmologia (81)
  • Historie i paradygmaty (85)
  • Scjentyzm i postêp (85)
  • Obraz, grafika, film i dokuganda (87)

Rozdzia³ 4. Przykazanie czwarte: wykorzystaj presjê grupy do kszta³towania horyzontalnych przekonañ i zachowañ odbiorców (95)

  • Ustawione komisje i pseudodemokracja (107)
  • Naganiacze i kozy Judasza (110)
  • Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne (110)

Rozdzia³ 5. Przykazanie pi±te: penetruj poznawczo (115)

  • Nowo¶æ (117)
  • Humor (120)
  • Powtarzanie i prostota (120)
  • ¦rodki leksykalne (122)
  • Widoczno¶æ/zainteresowanie (127)
  • Techniki gnostyczne (128)

Rozdzia³ 6. Przykazanie szóste: oddal propagandê od jej ¼ród³a (133)

  • Zespo³y eksperckie, fundacje i programy badawcze (140)

Rozdzia³ 7. Przykazanie siódme: dostosuj siê do potrzeb i nawyków informacyjnych (143)

  • Grupy interesów (145)

Rozdzia³ 8. Przykazanie ósme: zaspokajaj potrzeby psychologiczne, duchowe i spo³eczne (149)

  • To¿samo¶æ, ego i w³adza (153)
  • Konsumpcjonizm (158)
  • Znaczenie, rutyna i rytua³ (160)
  • Przynale¿no¶æ (162)

Rozdzia³ 9. Przykazanie dziewi±te: personalizuj i dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem (165)

  • Personalizacja pozytywna i negatywna (166)
  • U¿ycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji (169)
  • Biurokratyczna forma bezosobowa (171)

Rozdzia³ 10. Przykazanie dziesi±te: dozuj prawdê, fakty, logikê i naukê (183)

  • Zabawa w konsultanta (189)
  • Subpropaganda i prepropaganda (190)
  • Biurokratyczna logika, prawda i piêkno (193)
  • Zabawa w ocenianie (195)
  • Abrakadabra, magiczne my¶lenie i edukacja kultu cargo (196)

Rozdzia³ 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj, ¿e postêpujesz etycznie (i nie daj siê z³apaæ) (201)

  • Etyka zabawy w nazywanie (201)
  • Etos wszechmog±cego (207)
  • Wewnêtrzna kolonizacja (212)
  • Projektowanie etosu otwarto¶ci (215)

Dodatek A. Definicje propagandy (221)

Dodatek B. Koszmar wojny (225)

Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandy podczas I wojny ¶wiatowej (227)

Dodatek D. Jedno j±dro Hitlera i inne sukcesy propagandy (229)

Podziêkowania (232)

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.