10 przykazań propagandy - Sensus

Tytuł oryginału: The Ten Commandments of Propaganda
Tłumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-9559-1
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2015-02-09
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)
To jest permanentna agitacja!
Propaganda nie jest dzieÅ‚em szatana ani czarnÄ… magiÄ…. Jest raczej czymÅ› w rodzaju „Å›mieciowego jedzenia” dla umysÅ‚u. Osoby, które jÄ… stosujÄ…, niczym sprzedawcy hamburgerów wykorzystujÄ… fakt, że żyjemy w ciÄ…gÅ‚ym poÅ›piechu, lubimy Å‚atwe rozwiÄ…zania i bywamy zwyczajnie leniwi. Z wielkÄ… chÄ™ciÄ… wyrÄ™czajÄ… nas w obowiÄ…zku myÅ›lenia... Zanim siÄ™ zorientujemy, wyznajemy już pewne — nie do koÅ„ca wÅ‚asne — poglÄ…dy i opinie.Ta książka to miecz obosieczny. Z jednej strony pomaga zorganizować antypropagandowÄ… ochronÄ™ w życiu osobistym i zawodowym, a z drugiej — przeprowadzić skuteczny atak. To niezwykle praktyczna lektura dla myÅ›lÄ…cych osób, które nie chcÄ… dać siÄ™ zÅ‚apać w sidÅ‚a PR-owców. JeÅ›li chcesz być Å›wiadomym konsumentem i dojrzaÅ‚ym użytkownikiem mediów, ta książka bÄ™dzie dla Ciebie niewyczerpanym źródÅ‚em wartoÅ›ciowych wskazówek i przemyÅ›leÅ„ na temat jednej z najbardziej dynamicznych siÅ‚ ery informacyjnej.
Myśl i nie grzesz więcej wybieraniem drogi na mentalne skróty!
Brian Anse Patrick jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. WczeÅ›niej zrobiÅ‚ doktorat z badaÅ„ nad komunikacjÄ… na Uniwersytecie Michigan. Jest autorem Rise of the Anti-Media: In-Forming America’s Concealed Weapon Carry Movement oraz The National Rifle Association and the Media: The Motivating Force of Negative Coverage. Jest też znanym amerykaÅ„skim ekspertem w dziedzinie kultury posiadania i używania broni palnej, a także specjalistÄ… od historii i technik propagandy.
Osoby które kupowały "10 przykazań propagandy", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
Spis treści
10 przykazañ propagandy eBook -- spis tre¶ci
Wstêp (7)
- Propaganda jako sytuacja (11)
- Trzy fale propagandy (14)
- Druga fala (16)
- Trzecia fala (22)
- Wszechobecno¶æ propagandy (23)
- Prawda, nieprawda, propagandy¶ci i dobro publiczne (27)
Rozdzia³ 1. Przykazanie pierwsze: kontroluj przep³yw informacji (33)
- Propagandysta jako ¼ród³o informacji (34)
- Eliminacja (38)
- Biurokracja i kontrola informacji (45)
- Formaty komunikacji (48)
Rozdzia³ 2. Przykazanie drugie: mów o warto¶ciach i przekonaniach wyznawanych przez odbiorców (53)
- Badania i pomiary (62)
Rozdzia³ 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj (67)
- Interpretacja znaczenia (69)
- Definiowanie i nazywanie (76)
- Propaganda po³±czona z agitacj± (78)
- Komiksy i kosmologia (81)
- Historie i paradygmaty (85)
- Scjentyzm i postêp (85)
- Obraz, grafika, film i dokuganda (87)
Rozdzia³ 4. Przykazanie czwarte: wykorzystaj presjê grupy do kszta³towania horyzontalnych przekonañ i zachowañ odbiorców (95)
- Ustawione komisje i pseudodemokracja (107)
- Naganiacze i kozy Judasza (110)
- Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne (110)
Rozdzia³ 5. Przykazanie pi±te: penetruj poznawczo (115)
- Nowo¶æ (117)
- Humor (120)
- Powtarzanie i prostota (120)
- ¦rodki leksykalne (122)
- Widoczno¶æ/zainteresowanie (127)
- Techniki gnostyczne (128)
Rozdzia³ 6. Przykazanie szóste: oddal propagandê od jej ¼ród³a (133)
- Zespo³y eksperckie, fundacje i programy badawcze (140)
Rozdzia³ 7. Przykazanie siódme: dostosuj siê do potrzeb i nawyków informacyjnych (143)
- Grupy interesów (145)
Rozdzia³ 8. Przykazanie ósme: zaspokajaj potrzeby psychologiczne, duchowe i spo³eczne (149)
- To¿samo¶æ, ego i w³adza (153)
- Konsumpcjonizm (158)
- Znaczenie, rutyna i rytua³ (160)
- Przynale¿no¶æ (162)
Rozdzia³ 9. Przykazanie dziewi±te: personalizuj i dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem (165)
- Personalizacja pozytywna i negatywna (166)
- U¿ycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji (169)
- Biurokratyczna forma bezosobowa (171)
Rozdzia³ 10. Przykazanie dziesi±te: dozuj prawdê, fakty, logikê i naukê (183)
- Zabawa w konsultanta (189)
- Subpropaganda i prepropaganda (190)
- Biurokratyczna logika, prawda i piêkno (193)
- Zabawa w ocenianie (195)
- Abrakadabra, magiczne my¶lenie i edukacja kultu cargo (196)
Rozdzia³ 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj, ¿e postêpujesz etycznie (i nie daj siê z³apaæ) (201)
- Etyka zabawy w nazywanie (201)
- Etos wszechmog±cego (207)
- Wewnêtrzna kolonizacja (212)
- Projektowanie etosu otwarto¶ci (215)
Dodatek A. Definicje propagandy (221)
Dodatek B. Koszmar wojny (225)
Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandy podczas I wojny ¶wiatowej (227)
Dodatek D. Jedno j±dro Hitlera i inne sukcesy propagandy (229)
Podziêkowania (232)