10 przykazań propagandy - Sensus
Tytuł oryginału: The Ten Commandments of Propaganda
TÅ‚umaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-9558-4
stron: 232, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2015-02-06
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 39,00 zł
To jest permanentna agitacja!
Propaganda nie jest dzieÅ‚em szatana ani czarnÄ… magiÄ…. Jest raczej czymÅ› w rodzaju „Å›mieciowego jedzenia” dla umysÅ‚u. Osoby, które jÄ… stosujÄ…, niczym sprzedawcy hamburgerów wykorzystujÄ… fakt, że żyjemy w ciÄ…gÅ‚ym poÅ›piechu, lubimy Å‚atwe rozwiÄ…zania i bywamy zwyczajnie leniwi. Z wielkÄ… chÄ™ciÄ… wyrÄ™czajÄ… nas w obowiÄ…zku myÅ›lenia... Zanim siÄ™ zorientujemy, wyznajemy już pewne — nie do koÅ„ca wÅ‚asne — poglÄ…dy i opinie.Ta książka to miecz obosieczny. Z jednej strony pomaga zorganizować antypropagandowÄ… ochronÄ™ w życiu osobistym i zawodowym, a z drugiej — przeprowadzić skuteczny atak. To niezwykle praktyczna lektura dla myÅ›lÄ…cych osób, które nie chcÄ… dać siÄ™ zÅ‚apać w sidÅ‚a PR-owców. JeÅ›li chcesz być Å›wiadomym konsumentem i dojrzaÅ‚ym użytkownikiem mediów, ta książka bÄ™dzie dla Ciebie niewyczerpanym źródÅ‚em wartoÅ›ciowych wskazówek i przemyÅ›leÅ„ na temat jednej z najbardziej dynamicznych siÅ‚ ery informacyjnej.
Myśl i nie grzesz więcej wybieraniem drogi na mentalne skróty!
Brian Anse Patrick jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. WczeÅ›niej zrobiÅ‚ doktorat z badaÅ„ nad komunikacjÄ… na Uniwersytecie Michigan. Jest autorem Rise of the Anti-Media: In-Forming America’s Concealed Weapon Carry Movement oraz The National Rifle Association and the Media: The Motivating Force of Negative Coverage. Jest też znanym amerykaÅ„skim ekspertem w dziedzinie kultury posiadania i używania broni palnej, a także specjalistÄ… od historii i technik propagandy.
Osoby które kupowały "10 przykazań propagandy", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- MANIPULACJA ODCZAROWANA! 777 skutecznych technik wpływu. Wydanie 2 rozszerzone 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Socjotechnika. Metody manipulacji i ludzki aspekt bezpieczeństwa 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Powiedz, co myślisz. Uważność w sferze porozumienia bez przemocy 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- 100happydays, czyli jak się robi szczęście w 100 dni 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
10 przykazań propagandy -- spis treści
Wstęp (7)
- Propaganda jako sytuacja (11)
- Trzy fale propagandy (14)
- Druga fala (16)
- Trzecia fala (22)
- Wszechobecność propagandy (23)
- Prawda, nieprawda, propagandyści i dobro publiczne (27)
Rozdział 1. Przykazanie pierwsze: kontroluj przepływ informacji (33)
- Propagandysta jako źródÅ‚o informacji (34)
- Eliminacja (38)
- Biurokracja i kontrola informacji (45)
- Formaty komunikacji (48)
RozdziaÅ‚ 2. Przykazanie drugie: mów o wartoÅ›ciach i przekonaniach wyznawanych przez odbiorców (53)
- Badania i pomiary (62)
Rozdział 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj (67)
- Interpretacja znaczenia (69)
- Definiowanie i nazywanie (76)
- Propaganda połączona z agitacją (78)
- Komiksy i kosmologia (81)
- Historie i paradygmaty (85)
- Scjentyzm i postęp (85)
- Obraz, grafika, film i dokuganda (87)
RozdziaÅ‚ 4. Przykazanie czwarte: wykorzystaj presjÄ™ grupy do ksztaÅ‚towania horyzontalnych przekonaÅ„ i zachowaÅ„ odbiorców (95)
- Ustawione komisje i pseudodemokracja (107)
- Naganiacze i kozy Judasza (110)
- Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne (110)
Rozdział 5. Przykazanie piąte: penetruj poznawczo (115)
- Nowość (117)
- Humor (120)
- Powtarzanie i prostota (120)
- Åšrodki leksykalne (122)
- Widoczność/zainteresowanie (127)
- Techniki gnostyczne (128)
RozdziaÅ‚ 6. Przykazanie szóste: oddal propagandÄ™ od jej źródÅ‚a (133)
- Zespoły eksperckie, fundacje i programy badawcze (140)
RozdziaÅ‚ 7. Przykazanie siódme: dostosuj siÄ™ do potrzeb i nawyków informacyjnych (143)
- Grupy interesów (145)
RozdziaÅ‚ 8. Przykazanie ósme: zaspokajaj potrzeby psychologiczne, duchowe i spoÅ‚eczne (149)
- Tożsamość, ego i władza (153)
- Konsumpcjonizm (158)
- Znaczenie, rutyna i rytuał (160)
- Przynależność (162)
Rozdział 9. Przykazanie dziewiąte: personalizuj i dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem (165)
- Personalizacja pozytywna i negatywna (166)
- Użycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji (169)
- Biurokratyczna forma bezosobowa (171)
Rozdział 10. Przykazanie dziesiąte: dozuj prawdę, fakty, logikę i naukę (183)
- Zabawa w konsultanta (189)
- Subpropaganda i prepropaganda (190)
- Biurokratyczna logika, prawda i piękno (193)
- Zabawa w ocenianie (195)
- Abrakadabra, magiczne myślenie i edukacja kultu cargo (196)
Rozdział 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj, że postępujesz etycznie (i nie daj się złapać) (201)
- Etyka zabawy w nazywanie (201)
- Etos wszechmogÄ…cego (207)
- Wewnętrzna kolonizacja (212)
- Projektowanie etosu otwartości (215)
Dodatek A. Definicje propagandy (221)
Dodatek B. Koszmar wojny (225)
Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandy podczas I wojny światowej (227)
Dodatek D. Jedno jÄ…dro Hitlera i inne sukcesy propagandy (229)
Podziękowania (232)