reklama - zainteresowany?

10 przykazań propagandy - Sensus

10 przykazań propagandy
Autor: Brian Anse Patrick
Tytuł oryginału: The Ten Commandments of Propaganda
Tłumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-9558-4
stron: 232, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2015-02-06
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Tagi: Komunikacja międzyludzka | Perswazja i NLP

To jest permanentna agitacja!

Propaganda nie jest dziełem szatana ani czarną magią. Jest raczej czymś w rodzaju „śmieciowego jedzenia” dla umysłu. Osoby, które ją stosują, niczym sprzedawcy hamburgerów wykorzystują fakt, że żyjemy w ciągłym pośpiechu, lubimy łatwe rozwiązania i bywamy zwyczajnie leniwi. Z wielką chęcią wyręczają nas w obowiązku myślenia... Zanim się zorientujemy, wyznajemy już pewne — nie do końca własne — poglądy i opinie.

Ta książka to miecz obosieczny. Z jednej strony pomaga zorganizować antypropagandową ochronę w życiu osobistym i zawodowym, a z drugiej — przeprowadzić skuteczny atak. To niezwykle praktyczna lektura dla myślących osób, które nie chcą dać się złapać w sidła PR-owców. Jeśli chcesz być świadomym konsumentem i dojrzałym użytkownikiem mediów, ta książka będzie dla Ciebie niewyczerpanym źródłem wartościowych wskazówek i przemyśleń na temat jednej z najbardziej dynamicznych sił ery informacyjnej.

Myśl i nie grzesz więcej wybieraniem drogi na mentalne skróty!


Brian Anse Patrick jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. Wcześniej zrobił doktorat z badań nad komunikacją na Uniwersytecie Michigan. Jest autorem Rise of the Anti-Media: In-Forming America’s Concealed Weapon Carry Movement oraz The National Rifle Association and the Media: The Motivating Force of Negative Coverage. Jest też znanym amerykańskim ekspertem w dziedzinie kultury posiadania i używania broni palnej, a także specjalistą od historii i technik propagandy.

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Spis treści

10 przykazań propagandy -- spis treści

Wstęp (7)

  • Propaganda jako sytuacja (11)
  • Trzy fale propagandy (14)
  • Druga fala (16)
  • Trzecia fala (22)
  • Wszechobecność propagandy (23)
  • Prawda, nieprawda, propagandyści i dobro publiczne (27)

Rozdział 1. Przykazanie pierwsze: kontroluj przepływ informacji (33)

  • Propagandysta jako źródło informacji (34)
  • Eliminacja (38)
  • Biurokracja i kontrola informacji (45)
  • Formaty komunikacji (48)

Rozdział 2. Przykazanie drugie: mów o wartościach i przekonaniach wyznawanych przez odbiorców (53)

  • Badania i pomiary (62)

Rozdział 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj (67)

  • Interpretacja znaczenia (69)
  • Definiowanie i nazywanie (76)
  • Propaganda połączona z agitacją (78)
  • Komiksy i kosmologia (81)
  • Historie i paradygmaty (85)
  • Scjentyzm i postęp (85)
  • Obraz, grafika, film i dokuganda (87)

Rozdział 4. Przykazanie czwarte: wykorzystaj presję grupy do kształtowania horyzontalnych przekonań i zachowań odbiorców (95)

  • Ustawione komisje i pseudodemokracja (107)
  • Naganiacze i kozy Judasza (110)
  • Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne (110)

Rozdział 5. Przykazanie piąte: penetruj poznawczo (115)

  • Nowość (117)
  • Humor (120)
  • Powtarzanie i prostota (120)
  • Środki leksykalne (122)
  • Widoczność/zainteresowanie (127)
  • Techniki gnostyczne (128)

Rozdział 6. Przykazanie szóste: oddal propagandę od jej źródła (133)

  • Zespoły eksperckie, fundacje i programy badawcze (140)

Rozdział 7. Przykazanie siódme: dostosuj się do potrzeb i nawyków informacyjnych (143)

  • Grupy interesów (145)

Rozdział 8. Przykazanie ósme: zaspokajaj potrzeby psychologiczne, duchowe i społeczne (149)

  • Tożsamość, ego i władza (153)
  • Konsumpcjonizm (158)
  • Znaczenie, rutyna i rytuał (160)
  • Przynależność (162)

Rozdział 9. Przykazanie dziewiąte: personalizuj i dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem (165)

  • Personalizacja pozytywna i negatywna (166)
  • Użycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji (169)
  • Biurokratyczna forma bezosobowa (171)

Rozdział 10. Przykazanie dziesiąte: dozuj prawdę, fakty, logikę i naukę (183)

  • Zabawa w konsultanta (189)
  • Subpropaganda i prepropaganda (190)
  • Biurokratyczna logika, prawda i piękno (193)
  • Zabawa w ocenianie (195)
  • Abrakadabra, magiczne myślenie i edukacja kultu cargo (196)

Rozdział 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj, że postępujesz etycznie (i nie daj się złapać) (201)

  • Etyka zabawy w nazywanie (201)
  • Etos wszechmogącego (207)
  • Wewnętrzna kolonizacja (212)
  • Projektowanie etosu otwartości (215)

Dodatek A. Definicje propagandy (221)

Dodatek B. Koszmar wojny (225)

Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandy podczas I wojny światowej (227)

Dodatek D. Jedno jądro Hitlera i inne sukcesy propagandy (229)

Podziękowania (232)

Dodaj do koszyka 10 przykazań propagandy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.