reklama - zainteresowany?

Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań - Sensus

Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań
ebook
Autor: Piotr Pilipczuk
ISBN: 978-83-246-4283-0
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2012-04-26
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 28,20 zł (poprzednio: 47,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-18,80 zł)

Dodaj do koszyka Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań

Tagi: Coaching

Moją intencją w czasie pisania tej książki było wydobywanie piękna coachingu spod masy nieporozumień, uogólnień, przekłamań i osądów.

Czym jest i czym nie jest coaching?

Coaching funkcjonuje w biznesie od lat 70. XX wieku, a jednak wciąż jest dziedziną nową. Na tyle nową, że nawet definicyjnie samo pojęcie i związane z nim słownictwo nie są do końca uporządkowane. Istniejące sprzeczności wynikają najprawdopodobniej z niewystarczająco sprecyzowanej wiedzy na ten temat oraz braku skrystalizowanych zasad, norm i reguł, które określałyby granice zainteresowań tej dziedziny. Kłopot polega na tym, że "pojemność" coachingu rozrosła się do gigantycznych rozmiarów — niestety, można w nim dziś znaleźć właściwie wszystko, co wiąże się z usługami mającymi wspierać rozwój zawodowy.

Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest nastawiona na to, by nauczyć kogokolwiek coachingu. Autor skupia się w niej przede wszystkim na płaszczyźnie sensu, nie zaś celu. Demaskuje fałszywe i szkodliwe twierdzenia, z którymi spotykają się czasami przyszli klienci - jak to, że coaching usunie wszystkie problemy, że nadaje się na każdą okazję, że jest dla każdego, że każdy może zostać coachem. Przedstawia temat również z perspektywy kandydata do tego zawodu, udowadniając, że droga do mistrzostwa nie jest prosta, jednak bycie coachem może przynosić wiele satysfakcji.

Mit czy nie mit?

Tak czy nie? Przeczytaj, sprawdź i przekonaj się sam!

Piotr Pilipczuk - jeden z pionierów coachingu w Polsce. Reprezentuje nurt coachingu systemowego, holistycznego. Jest certyfikowanym trenerem ICC, najstarszej w Polsce międzynarodowej szkoły coachingu ( ukończyło ją wielu coachów znanych i aktywnych w biznesie oraz nauce). Wraz z Anną Ratajczyk zainicjował powstanie pierwszej na świecie Izby Coachingu. Uczeń i współpracownik wybitnych trenerów, Josepha O’Connora i Andrei Lages-O’Connor (założycieli International Coaching Community).

  • Czy coaching to "taka terapia", tyle że w ramach firmy?
  • Czy coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć?
  • Czy tylko psycholog może być dobrym coachem?
  • Czy hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu?
  • Czy w coachingu wszystkie chwyty są dozwolone?
  • Czy coaching kiedyś przeminie?

Dodaj do koszyka Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań

 

Osoby które kupowały "Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań", wybierały także:

  • Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw
  • Insight. Droga do mentalnej dojrzałości
  • 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie
  • Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II
  • Dziennik stoika. Refleksje i my

Dodaj do koszyka Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań

Spis treści

Wspczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pyta eBook -- spis treci

Wstp (9)

Podzikowania (16)

Cz I (17)

  • Mit 1. Wszystko jest coachingiem (19)
  • Mit 2. Coaching jest dla kadego (21)
  • Mit 3. Coaching moe robi kady (23)
  • Mit 4. Coaching jest dobry na kad okazj (25)
  • Mit 5. Coaching nie dziaa (26)
  • Mit 6. Coaching dziaa zawsze i byskawicznie (28)
  • Mit 7. Coaching jest pojedyncz interwencj (30)
  • Mit 8. Coaching jest rozwizywaniem problemów (33)
  • Mit 9. Coaching jest mod (35)
  • Mit 10. Coaching jest drogi/tani (37)
  • Mit 11. Coaching to tylko rozmowa (39)
  • Mit 12. Coaching to jaka "magia" (42)
  • Mit 13. Coaching to "taka terapia", tylko e w ramach firmy (44)
  • Mit 14. Coaching to rodzaj szkolenia (46)
  • Mit 15. Coaching to narzdzie wpywu organizacji na pracowników (48)
  • Mit 16. Coaching jest najlepsz metod dokonywania zmiany i wspierania rozwoju (50)
  • Mit 17. Celem coachingu jest realizacja licznych celów (51)
  • Mit 18. Coaching to powana sprawa (53)
  • Mit 19. Coaching to jedynie zawód (54)
  • Mit 20. Coachem jest kady (55)
  • Mit 21. Coach jest tym, który musi wszystko wiedzie (57)
  • Mit 22. Coach nie sucha, coach mówi (59)
  • Mit 23. Coach "zaatwia spraw" (60)
  • Mit 24. Coach ma by zaangaowany w rozwizywanie problemów klienta (61)
  • Mit 25. Coach wie lepiej ni klient (64)
  • Mit 26. Coach ma dokona zmiany, nauczy (66)
  • Mit 27. Coach odpowiada za wszystko (68)
  • Mit 28. Klient odpowiada za wszystko (70)
  • Mit 29. Nikt za nic nie odpowiada (72)
  • Mit 30. Profesjonalny coach "poradzi" sobie z kadym klientem (73)
  • Mit 31. Coach powinien dostarczy patnikowi plan coachingu, zanim rozpocznie prac (75)
  • Mit 32. Tylko psycholog moe by dobrym coachem (77)
  • Mit 33. Coach jest doskonaym czowiekiem (zna takie metody, to sobie pomaga pierwszemu) (78)
  • Mit 34. Coach powinien motywowa swojego klienta do zmiany (80)
  • Mit 35. Coach musi chwali swojego klienta (83)
  • Mit 36. Coach potrafi mówi tylko o coachingu (84)
  • Mit 37. Samopoczucie coacha nie ma znaczenia - liczy si tylko klient (85)
  • Mit 38. Samopoczucie klienta nie ma znaczenia - coach wie, co ma robi (87)
  • Mit 39. Mona nie lubi swojego klienta (czyli: relacja jest mao wana) (89)
  • Mit 40. Aby by coachem, wystarczy ukoczy jaki kurs coachingu (91)
  • Mit 41. Trzeba ukoczy wiele kursów, by by dobrym coachem (92)
  • Mit 42. Mona by coachem bez uczestnictwa w jakimkolwiek kursie coachingu (93)
  • Mit 43. Wystarczy przeczyta ksik (94)
  • Mit 44. Wszystkie chwyty dozwolone (96)
  • Mit 45. Wystarcz dobre chci (99)
  • Mit 46. Wystarczy dobry kontakt (100)
  • Mit 47. Wystarcz narzdzia (101)
  • Mit 48. Wystarczy intuicja (102)
  • Mit 49. Wystarczy prowokacja (104)
  • Mit 50. Wystarczy jedna interwencja (106)
  • Mit 51. Hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu (107)
  • Mit 52. Zmiany w coachingu nastpuj poza wiadomoci klienta (109)
  • Mit 53. Klient moe pracowa bez celu (111)
  • Mit 54. Klient moe pracowa bez efektu (113)
  • Mit 55. Klienci s sabi i nieporadni, dlatego potrzebuj coacha (115)
  • Mit 56. Zatrudnij coacha, on wskae ci najlepsze rozwizanie (117)
  • Mit 57. Najlepszym coachem moe by tylko przeoony (119)
  • Mit 58. Dobrym coachem moe by tylko kto dowiadczony w danym obszarze (w dziedzinie zawodowej klienta) (120)
  • Mit 59. Klient ma widzie w coachu autorytet (121)
  • Mit 60. Warto pisa raport dla zleceniodawcy/sponsora (122)
  • Mit 61. Po coachingu ludzie zwalniaj si z pracy (123)
  • Mit 62. Rezultaty coachingu s niemierzalne (125)
  • Mit 63. Warto wiczy coaching na bliskich (127)
  • Mit 64. Empatia w coachingu to podstawa - jest najwaniejsza (129)
  • Mit 65. W coachingu nie jest potrzebna etyka (131)
  • Mit 66. Coachingowa sesja e-mailowa jest tak samo efektywna (132)
  • Mit 67. Jedna szkoa jest lepsza od tej drugiej szkoy (134)
  • Mit 68. Lepsi od polskich s coachowie z zagranicy (136)
  • Mit 69. Istnieje jedno rozumienie coachingu i jedno suszne podejcie (137)
  • Mit 70. Coaching kiedy przeminie (138)

Cz II (139)

Niemit jedyny. Istnieje jeden coaching jako metoda (141)

Definicja coachingu (142)

  • Cechy charakterystyczne coachingu (147)

Cechy charakterystyczne coachingu jako dyscypliny (148)

  • Coaching holistyczny (151)
  • Cechy charakterystyczne coachingu holistycznego (151)
  • Coaching operacyjny (155)
  • Cechy charakterystyczne coachingu operacyjnego (155)
  • Bazowe Zasady Coacha (157)
  • Wyjanienia (160)

Dodatek (183)

Kodeks Coacha. Etyka zawodu coacha (185)

  • Wstp (185)
  • Etapy profesjonalnej usugi coachingowej (197)

Pikno coachingu (201)

Gbia coachingu (207)

Istota coachingu (225)

Mistrzostwo w coachingu (233)

O autorach (237)

Dodaj do koszyka Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.