Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań - Sensus

ISBN: 978-83-246-4283-0
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2012-04-26
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 25,85 zł (poprzednio: 46,16 zł)
Oszczędzasz: 44% (-20,31 zł)
Moją intencją w czasie pisania tej książki było wydobywanie piękna coachingu spod masy nieporozumień, uogólnień, przekłamań i osądów.
Czym jest i czym nie jest coaching?
Coaching funkcjonuje w biznesie od lat 70. XX wieku, a jednak wciąż jest dziedziną nową. Na tyle nową, że nawet definicyjnie samo pojęcie i związane z nim słownictwo nie są do końca uporządkowane. Istniejące sprzeczności wynikają najprawdopodobniej z niewystarczająco sprecyzowanej wiedzy na ten temat oraz braku skrystalizowanych zasad, norm i reguł, które określałyby granice zainteresowań tej dziedziny. Kłopot polega na tym, że "pojemność" coachingu rozrosła się do gigantycznych rozmiarów — niestety, można w nim dziś znaleźć właściwie wszystko, co wiąże się z usługami mającymi wspierać rozwój zawodowy.
Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest nastawiona na to, by nauczyć kogokolwiek coachingu. Autor skupia się w niej przede wszystkim na płaszczyźnie sensu, nie zaś celu. Demaskuje fałszywe i szkodliwe twierdzenia, z którymi spotykają się czasami przyszli klienci - jak to, że coaching usunie wszystkie problemy, że nadaje się na każdą okazję, że jest dla każdego, że każdy może zostać coachem. Przedstawia temat również z perspektywy kandydata do tego zawodu, udowadniając, że droga do mistrzostwa nie jest prosta, jednak bycie coachem może przynosić wiele satysfakcji.
Mit czy nie mit?
Tak czy nie? Przeczytaj, sprawdź i przekonaj się sam!
Piotr Pilipczuk - jeden z pionierów coachingu w Polsce. Reprezentuje nurt coachingu systemowego, holistycznego. Jest certyfikowanym trenerem ICC, najstarszej w Polsce międzynarodowej szkoły coachingu ( ukończyło ją wielu coachów znanych i aktywnych w biznesie oraz nauce). Wraz z Anną Ratajczyk zainicjował powstanie pierwszej na świecie Izby Coachingu. Uczeń i współpracownik wybitnych trenerów, Josepha O’Connora i Andrei Lages-O’Connor (założycieli International Coaching Community).
- Czy coaching to "taka terapia", tyle że w ramach firmy?
 - Czy coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć?
 - Czy tylko psycholog może być dobrym coachem?
 - Czy hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu?
 - Czy w coachingu wszystkie chwyty są dozwolone?
 - Czy coaching kiedyś przeminie?
 
Osoby które kupowały "Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań", wybierały także:
- Insight. Droga do mentalnej dojrzałości 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
 - 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
 - Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
 - Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
 - Silny bez krzywdy. Jak zbudowa 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
 
Spis treści
Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań eBook -- spis treści
Wstęp (9)
Podziękowania (16)
Część I (17)
- Mit 1. Wszystko jest coachingiem (19)
 - Mit 2. Coaching jest dla każdego (21)
 - Mit 3. Coaching może robić każdy (23)
 - Mit 4. Coaching jest dobry na każdą okazję (25)
 - Mit 5. Coaching nie działa (26)
 - Mit 6. Coaching działa zawsze i błyskawicznie (28)
 - Mit 7. Coaching jest pojedynczą interwencją (30)
 - Mit 8. Coaching jest rozwiązywaniem problemów (33)
 - Mit 9. Coaching jest modą (35)
 - Mit 10. Coaching jest drogi/tani (37)
 - Mit 11. Coaching to tylko rozmowa (39)
 - Mit 12. Coaching to jakaś "magia" (42)
 - Mit 13. Coaching to "taka terapia", tylko że w ramach firmy (44)
 - Mit 14. Coaching to rodzaj szkolenia (46)
 - Mit 15. Coaching to narzędzie wpływu organizacji na pracowników (48)
 - Mit 16. Coaching jest najlepszą metodą dokonywania zmiany i wspierania rozwoju (50)
 - Mit 17. Celem coachingu jest realizacja licznych celów (51)
 - Mit 18. Coaching to poważna sprawa (53)
 - Mit 19. Coaching to jedynie zawód (54)
 - Mit 20. Coachem jest każdy (55)
 - Mit 21. Coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć (57)
 - Mit 22. Coach nie słucha, coach mówi (59)
 - Mit 23. Coach "załatwia sprawę" (60)
 - Mit 24. Coach ma być zaangażowany w rozwiązywanie problemów klienta (61)
 - Mit 25. Coach wie lepiej niż klient (64)
 - Mit 26. Coach ma dokonać zmiany, nauczyć (66)
 - Mit 27. Coach odpowiada za wszystko (68)
 - Mit 28. Klient odpowiada za wszystko (70)
 - Mit 29. Nikt za nic nie odpowiada (72)
 - Mit 30. Profesjonalny coach "poradzi" sobie z każdym klientem (73)
 - Mit 31. Coach powinien dostarczyć płatnikowi plan coachingu, zanim rozpocznie pracę (75)
 - Mit 32. Tylko psycholog może być dobrym coachem (77)
 - Mit 33. Coach jest doskonałym człowiekiem (zna takie metody, to sobie pomaga pierwszemu) (78)
 - Mit 34. Coach powinien motywować swojego klienta do zmiany (80)
 - Mit 35. Coach musi chwalić swojego klienta (83)
 - Mit 36. Coach potrafi mówić tylko o coachingu (84)
 - Mit 37. Samopoczucie coacha nie ma znaczenia - liczy się tylko klient (85)
 - Mit 38. Samopoczucie klienta nie ma znaczenia - coach wie, co ma robić (87)
 - Mit 39. Można nie lubić swojego klienta (czyli: relacja jest mało ważna) (89)
 - Mit 40. Aby być coachem, wystarczy ukończyć jakiś kurs coachingu (91)
 - Mit 41. Trzeba ukończyć wiele kursów, by być dobrym coachem (92)
 - Mit 42. Można być coachem bez uczestnictwa w jakimkolwiek kursie coachingu (93)
 - Mit 43. Wystarczy przeczytać książkę (94)
 - Mit 44. Wszystkie chwyty dozwolone (96)
 - Mit 45. Wystarczą dobre chęci (99)
 - Mit 46. Wystarczy dobry kontakt (100)
 - Mit 47. Wystarczą narzędzia (101)
 - Mit 48. Wystarczy intuicja (102)
 - Mit 49. Wystarczy prowokacja (104)
 - Mit 50. Wystarczy jedna interwencja (106)
 - Mit 51. Hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu (107)
 - Mit 52. Zmiany w coachingu następują poza świadomością klienta (109)
 - Mit 53. Klient może pracować bez celu (111)
 - Mit 54. Klient może pracować bez efektu (113)
 - Mit 55. Klienci są słabi i nieporadni, dlatego potrzebują coacha (115)
 - Mit 56. Zatrudnij coacha, on wskaże ci najlepsze rozwiązanie (117)
 - Mit 57. Najlepszym coachem może być tylko przełożony (119)
 - Mit 58. Dobrym coachem może być tylko ktoś doświadczony w danym obszarze (w dziedzinie zawodowej klienta) (120)
 - Mit 59. Klient ma widzieć w coachu autorytet (121)
 - Mit 60. Warto pisać raport dla zleceniodawcy/sponsora (122)
 - Mit 61. Po coachingu ludzie zwalniają się z pracy (123)
 - Mit 62. Rezultaty coachingu są niemierzalne (125)
 - Mit 63. Warto ćwiczyć coaching na bliskich (127)
 - Mit 64. Empatia w coachingu to podstawa - jest najważniejsza (129)
 - Mit 65. W coachingu nie jest potrzebna etyka (131)
 - Mit 66. Coachingowa sesja e-mailowa jest tak samo efektywna (132)
 - Mit 67. Jedna szkoła jest lepsza od tej drugiej szkoły (134)
 - Mit 68. Lepsi od polskich są coachowie z zagranicy (136)
 - Mit 69. Istnieje jedno rozumienie coachingu i jedno słuszne podejście (137)
 - Mit 70. Coaching kiedyś przeminie (138)
 
Część II (139)
Niemit jedyny. Istnieje jeden coaching jako metoda (141)
Definicja coachingu (142)
- Cechy charakterystyczne coachingu (147)
 
Cechy charakterystyczne coachingu jako dyscypliny (148)
- Coaching holistyczny (151)
 - Cechy charakterystyczne coachingu holistycznego (151)
 - Coaching operacyjny (155)
 - Cechy charakterystyczne coachingu operacyjnego (155)
 - Bazowe Zasady Coacha (157)
 - Wyjaśnienia (160)
 
Dodatek (183)
Kodeks Coacha. Etyka zawodu coacha (185)
- Wstęp (185)
 - Etapy profesjonalnej usługi coachingowej (197)
 
Piękno coachingu (201)
Głębia coachingu (207)
Istota coachingu (225)
Mistrzostwo w coachingu (233)
O autorach (237)





