Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II - Sensus

ISBN: 978-83-283-4420-4
stron: 368, Format: mp3
Data wydania: 2018-06-25
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 47,78 zł)
Oszczędzasz: 73% (-34,88 zł)
Siła jest w zespole! Uwolnij ją!
Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasjÄ… realizujÄ…cy powierzone im zadania, sÄ… skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiÄ™biorstwa. W czasie rekrutacji tacy wÅ‚aÅ›nie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - sÄ… poszukiwani i wyÅ‚awiani z morza chÄ™tnych. Niestety, z reguÅ‚y te pozytywne cechy osób nowo przyjÄ™tych szybko tonÄ… w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzÄ…, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swojÄ… pracÄ™. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjÄ…tkami ludzie chcÄ… siÄ™ angażować, ponieważ pragnÄ… odczuwać satysfakcjÄ™ pÅ‚ynÄ…cÄ… z tego, czym siÄ™ zajmujÄ… w życiu zawodowym. WyglÄ…da wiÄ™c na to, że przeszkodÄ… sÄ… nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejÄ™tne nimi zarzÄ…dzanie.
Pracownicy majÄ… Å›wietne pomysÅ‚y i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiÄ™kszenia osobistych obciążeÅ„, jednak w wiÄ™kszoÅ›ci przedsiÄ™biorstw oddolna inicjatywa wciąż siÄ™ spotyka z niechÄ™ciÄ… zarzÄ…dzajÄ…cych. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym Å›wiecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjaÅ‚u zespoÅ‚u staje siÄ™ podstawowÄ… kompetencjÄ…, jakiej siÄ™ wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostaÅ‚o o najÅ›wieższÄ… wiedzÄ™ oraz nowe narzÄ™dzia.
Osoby które kupowały "Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II", wybierały także:
- Insight. Droga do mentalnej dojrzałości 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
- Silny bez krzywdy. Jak zbudowa 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Dziennik stoika. Refleksje i myśli o sztuce życia na 366 dni 49,67 zł, (14,90 zł -70%)
Spis treści
Budowanie zaanga¿owania, czyli jak motywowaæ pracowników i rozwijaæ ich potencja³. Wydanie II Audiobook -- spis tre¶ci
Wstêp (19)
-
- Pocz±tki kapitalizmu (20)
- Zaanga¿owanie pracowników w pracê (21)
- Pracownicy chc± mieæ pozytywny wp³yw na organizacjê (21)
- Przywództwo s³u¿ebne a zaanga¿owanie pracowników (21)
- Kluczowe kompetencje mened¿erów w XXI wieku (22)
- Mened¿er jak trener sportowy (22)
- Jak budowaæ zaanga¿owanie pracowników? (23)
- Wykorzystaj misjê, wizjê, warto¶ci i strategiê organizacji (24)
- Zacznij od efektywnej rekrutacji (24)
- Wyznaczaj mierzalne i realne do osi±gniêcia cele (24)
- Efektywnie zarz±dzaj zmian± (25)
- Upe³nomocnij pracowników (25)
- Pozwól wspó³tworzyæ miejsce pracy (25)
- Oczekuj refleksji nad dzia³aniem i usprawnieñ w codziennej pracy (25)
- Stawiaj wyzwania pracownikom (26)
- Anga¿uj w podejmowanie decyzji (26)
- Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych (26)
- Jak powstawa³a ta ksi±¿ka? (27)
- Jak czytaæ tê ksi±¿kê? (30)
- Dla kogo napisana jest ta ksi±¿ka? (30)
Wstêp do wydania II (33)
- Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu (34)
- Otwarto¶æ na opinie pracowników (34)
- Okazywanie zaufania pracownikom (34)
- Zarz±dzanie oparte na warto¶ciach (35)
- Budowanie warto¶ciowych relacji z pracownikami (35)
- Koncentracja na efektywno¶ci (35)
- Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjno¶æ (36)
- Rozwijanie pracy zespo³owej (36)
- Efektywne zarz±dzanie zmian± (37)
- Anga¿owanie pracowników w rozwój organizacji (37)
- Zdrowa organizacja jako anga¿uj±ce ¶rodowisko pracy (37)
- Uczenie siê organizacji (38)
- Synergia (38)
- Co nowego w wydaniu II? (38)
Rozdzia³ 1. Proaktywni ludzie si³± organizacji (39)
-
- Proaktywni ludzie si³± organizacji (40)
- Inwestycja w ludzi (40)
- Profesjonalna rekrutacja (41)
- Wdro¿enie do pracy w firmie (42)
- Przejrzyste systemy motywacyjne (43)
- Okre¶lanie obszarów do rozwoju (43)
- System oceny kompetencji i rozwoju (43)
- Zarz±dzanie talentami pracowników (44)
- Zarz±dzanie wiedz± (44)
- Proaktywno¶æ i reaktywno¶æ pracowników (45)
- Jak rozpoznaæ ludzi proaktywnych? (46)
- Proaktywno¶æ i reaktywno¶æ w komunikacji (47)
- Proaktywni ludzie a talenty w organizacji (48)
- Oczekiwania utalentowanych pracowników (48)
- Co mówi± proaktywni pracownicy? (49)
- Co mówi± reaktywni pracownicy? (50)
- Jak pobudzaæ proaktywno¶æ pracowników w organizacji? (50)
- Praktyczne sposoby zastosowania kultury pytañ (51)
- Coaching rozwojowy jako narzêdzie wspierania proaktywno¶ci pracowników (52)
- Czym jest coaching? (53)
- G³ówne za³o¿enia coachingu (53)
- Dlaczego coaching dzia³a? (53)
- Kiedy stosowaæ coaching rozwojowy w organizacji? (54)
- Jakie efekty daje coaching w organizacji? (55)
- Czy mened¿er mo¿e byæ coachem dla swoich pracowników? (55)
- B³êdy w zastosowaniu coachingu w polskich firmach (55)
- Podsumowanie (56)
Rozdzia³ 2. Relacje z pracownikami - budowanie warto¶ciowych relacji pomiêdzy mened¿erami a podw³adnymi (59)
-
- Zarz±dzanie bez przymusu - czy to mo¿liwe? (61)
- Kryzys zaufania w relacjach (61)
- Nieskuteczna rekrutacja (62)
- Jak budowaæ efektywn± organizacjê bez przymusu? (62)
- Co z kontrol±, monitorowaniem i nadzorem? (62)
- Jak budowaæ relacjê pomiêdzy pracownikiem a mened¿erem? (63)
- Niepokoj±ce sygna³y w relacji pomiêdzy pracownikami a mened¿erem (64)
- Jak rozpocz±æ wspó³pracê z nowym pracownikiem? (64)
- Scenariusz pierwszej rozmowy z pracownikiem (S. Culbert) (64)
- Jak wej¶æ w rolê lidera - okre¶lenie zasad wspó³pracy z zespo³em (65)
- Modelowanie zachowania pracownika (66)
- Okre¶lanie oczekiwañ i konsekwencji (66)
- Anga¿owanie pracowników w ustalanie zasad (67)
- Kiedy rozmawiaæ o zasadach? (67)
- Warto¶ci i przekonania w pracy mened¿era (67)
- Podzia³ odpowiedzialno¶ci buduj±cy zaanga¿owanie w pracê (68)
- Mity na temat zaanga¿owania pracowników w mniej kreatywnych zawodach (69)
- Budowanie zaanga¿owania pracowników produkcyjnych (70)
- Kultura pracowników spotykana na produkcji (71)
- Rywalizacja a motywowanie w pracy na produkcji (71)
- Odpowiednie podej¶cie mistrza, kierownika i brygadzisty (72)
- Oka¿ szacunek (72)
- Podziêkuj, popro¶, pochwal, a jak trzeba, przepro¶ (72)
- Szczero¶æ w komunikacji (73)
- Dbaj o bezpieczeñstwo i higienê pracy (73)
- Rotacja na stanowiskach pracy (73)
- Zainteresuj siê lud¼mi, z którymi pracujesz (73)
- Praca na akord jako ograniczanie zaanga¿owania pracowników (74)
- System zarz±dzania kaizen wspieraj±cy motywacjê pracowników (75)
- Analiza transakcyjna w zarz±dzaniu (75)
- Jak stany Ja przek³adaj± siê na funkcjonowanie przedsiêbiorstwa? (76)
- Znaki rozpoznania wed³ug analizy transakcyjnej (77)
- Co siê dzieje, je¶li ludzie nie zaspokajaj± potrzeb psychologicznych? (78)
- Co siê mo¿e wydarzyæ, je¶li pracownicy nie otrzymaj± znaków rozpoznania? (79)
- Co mo¿e zrobiæ pracownik, aby otrzymaæ znaki rozpoznania? (79)
- Ekonomia znaków rozpoznania (79)
- Konflikty w pracy a znaki rozpoznania (80)
- Gry psychologiczne w organizacji (81)
- Trójk±t dramatyczny Karpmana w konflikcie (81)
- Mediowanie pomiêdzy skonfliktowanymi pracownikami (83)
- Koniec ery ocen okresowych? (84)
- Paradoks oceny okresowej (84)
- Rzeczywisto¶æ ocen okresowych w firmach (85)
- Co sprawia, ¿e oceny pracowników s± tak chêtnie wdra¿ane w firmach? (85)
- Co zamiast ocen okresowych? (86)
- Droga do budowania warto¶ciowych relacji z pracownikami wed³ug Culberta (86)
- Spotkanie z zespo³em wprowadzaj±ce nowe zasady (88)
- Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami (89)
- Co mówi± pracownicy o z³ych relacjach z szefami? (91)
- Co mówi± pracownicy o dobrych relacjach z szefami? (92)
- Podsumowanie (92)
Rozdzia³ 3. Otwarto¶æ organizacji na opinie pracowników (95)
- Przewrót kopernikañski w zarz±dzaniu (96)
- Cele pracownika i cele firmy powinny byæ to¿same (96)
- Wzrost ¶wiadomo¶ci pracowników (96)
- Jak zmienia siê pracownik w erze powszechnego dostêpu do informacji? (97)
- Strategia firmy wspó³tworzona oddolnie (97)
- Victor Vroom - koncepcja przywództwa i podejmowania decyzji w organizacji (97)
- Jaki model podejmowania decyzji wybraæ? (99)
- Konfrontacja z wrog± rzeczywisto¶ci± (101)
- Zaanga¿owanie pracowników w poprawê warunków pracy... drog± do innowacji i wzrostu efektywno¶ci (102)
- Badanie satysfakcji i zaanga¿owania pracowników w firmie (105)
- Test dwunastu pytañ, czyli po czym poznaæ, ¿e firma osi±ga sukces, a pracownicy s± zaanga¿owani i zmotywowani? (107)
- Skrzynka z pomys³ami od pracowników (109)
- Projektowanie warsztatów szkoleniowych dla pracowników (109)
- Podsumowanie (110)
Rozdzia³ 4. Akceleracja procesów w firmie (113)
- Wyzwania wspó³czesnego ¶wiata (114)
- Funkowa firma (115)
- Ko³o zamachowe w firmie (116)
- Zwinne techniki zarz±dzania - zarz±dzanie w XXI wieku (116)
- Scrum - zwinne zarz±dzanie projektem (117)
- Zwinne zarz±dzanie bud¿etem a w³a¶ciwie zarz±dzanie bez bud¿etu (117)
- Planowanie scenariuszowe w strategii firmy (117)
- Przyk³ad usprawniania procesów w dziale handlowym wed³ug Jasona Jordana (118)
- £añcuch przyczynowo-skutkowy w zarz±dzaniu sprzeda¿± (119)
- Najczêstsze przeszkody w realizacji za³o¿onych wyników sprzeda¿owych (119)
- Metoda ma³ych kroków - zasada doskonalenia kaizen (120)
- Jak stosowaæ metodê kaizen do motywowania siebie i innych? (121)
- Zaplanuj zmianê (121)
- Co ogranicza efektywno¶æ procesów wed³ug kaizen? (123)
- Zasada 5S, czyli jak przeciwdzia³aæ stratom i przyspieszaæ procesy (123)
- Narzêdzia zwiêkszania efektywno¶ci w filozofii kaizen (123)
- Zasada 5 razy dlaczego (124)
- Zasada kanban (125)
- Zasada kontroli wizualnej (126)
- Checklisty (127)
- Zasada PDCA, czyli ko³o Deminga (127)
- Zasady zarz±dzania czasem w XXI wieku - zwiêkszanie indywidualnej efektywno¶ci mened¿era i pracowników (128)
- Oswoiæ ¶wiat, w którym ¿yjemy (129)
- Istota podej¶cia do zarz±dzania czasem w pracy (129)
- Dlaczego podej¶cie systemowe jest skuteczne? (129)
- Najpierw posprz±taj (129)
- Zrób to od razu (130)
- Kalendarz elektroniczny wybawieniem (130)
- Monitoruj zadania, listy i przekazane sprawy (130)
- Korzy¶ci ze zwiêkszenia efektywno¶ci (130)
- Strategia osobistej efektywno¶ci PRO TIME TOOLS (131)
- Podsumowanie (134)
Rozdzia³ 5. Czas na zmiany - anga¿uj±ce zarz±dzanie zmian± w firmie (135)
- Zarz±dzanie oparte na zmianie (136)
- Zmiana jako element ¿ycia i pracy (136)
- Kierunki w zarz±dzaniu uwzglêdniaj±ce elastyczno¶æ (137)
- Opór i obawa przed zmian± (137)
- Nie taka zmiana straszna (137)
- Zwiêkszanie tempa zmian (138)
- Strategia rozwoju pracowników (139)
- Przysz³o¶æ ucz±cej siê organizacji (139)
- Odkrycie nowych sposobów funkcjonowania nie oznacza jeszcze zmiany... (140)
- Jak wprowadzaæ zmiany w organizacji? (140)
- Po czym poznaæ, ¿e zmiana jest potrzebna? (142)
- Kryzys (142)
- Stagnacja, nuda, wycofanie (142)
- Brak satysfakcji z pracy (142)
- Gniew i konflikt (142)
- Wzrost biurokratyzacji i rytualizacja czynno¶ci (142)
- Brak kreatywno¶ci (143)
- Zadania i rola agenta zmiany w organizacji wed³ug Samuela Bacharacha (143)
- Jak pozyskiwaæ sojuszników? (144)
- Budowanie wiarygodno¶ci w trakcie wdra¿ania zmiany (145)
- Dobry pomys³ + czyste intencje (145)
- Przekonanie wspó³pracowników o posiadanych kompetencjach (145)
- Wybór odpowiedniego momentu na wprowadzenie zmian (146)
- Budowanie pozycji w organizacji (146)
- Proces uczenia siê w procesie zmiany (147)
- Wprowadzanie zmian w dzia³aniach nawykowych (148)
- Reakcja na zmianê wed³ug Julie Hay (149)
- Filmowa lekcja zarz±dzania zmian± (154)
- Podsumowanie (155)
Rozdzia³ 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie (159)
-
- Zacznij od zaufania (164)
- Lean management jako przyk³ad kultury budowania zaanga¿owania opartej na zaufaniu (166)
- Empowerment - zasady i istota podej¶cia (166)
- Podsumowanie (170)
Rozdzia³ 7. Innowacyjno¶æ drog± do rozwoju firmy (171)
-
- ¦wiat potrzeb klienta - wyznacznik trendów we wspó³czesnym biznesie (173)
- Innowacyjno¶æ jako podstawowy orê¿ w walce o klienta (173)
- Nie wystarczy byæ, trzeba siê czym¶ wyró¿niæ (174)
- Marketing zorientowany na emocje (175)
- Lojalno¶æ klientów to nie tylko nagroda, ale tak¿e cel ka¿dej firmy (176)
- Trudne sytuacje w firmie a marketing (177)
- Piêæ poziomów zaanga¿owania pracowników w innowacje (178)
- Narzêdzia pobudzania kreatywno¶ci pracowników (179)
- Przeformu³owanie (179)
- Model rozmowy coachingowej GROW (182)
- Model SCORE (183)
- Strategia pobudzania kreatywno¶ci Walta Disneya (185)
- Kreatywno¶æ zespo³owa - burza mózgów (186)
- Model naturalnego planowania D. Allena (187)
- Podsumowanie (189)
Rozdzia³ 8. Warto¶ci w organizacji - czyli jak wyj¶æ poza metodê kija i marchewki (191)
-
- Zarz±dzanie przez warto¶ci (192)
- Misja firmy (194)
- Misja firmy a motywacja wewnêtrzna (195)
- Misja firmy a kultura organizacyjna (195)
- B³êdy w motywowaniu pracowników (196)
- Misja firmy szans± na budowanie zaanga¿owania pracowników (196)
- Misja i warto¶ci Akademii Rozwoju Kompetencji (206)
- Podsumowanie (207)
Rozdzia³ 9. Efektywno¶æ w ¿yciu organizacyjnym - jak ukierunkowaæ zaanga¿owanie pracowników? (209)
-
- Czynniki higieniczne w miejscu pracy (210)
- Style zarz±dzania wed³ug Herseya i Blancharda a zaanga¿owanie pracowników (212)
- Ko³o zlecania zadañ - zarz±dzanie realizacj± zadañ (213)
- Delegowanie zadañ i celów (214)
- Nastawienie wobec zasobów (215)
- Wskazówki do delegowania zadañ (215)
- Monitorowanie realizacji zadañ (217)
- Matryca efektywno¶ci dzia³añ i rezultatów (217)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie umiejêtno¶ci monitorowania? (218)
- Wspieranie i korygowanie dzia³añ pracowników (220)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie korygowania dzia³añ pracowników? (220)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników? (221)
- Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaanga¿owania (223)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie udzielania informacji zwrotnych? (224)
- Motywowanie buduj±ce zaanga¿owanie pracowników (225)
- Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie motywowania? (226)
- Motywuj przy ka¿dej sposobno¶ci (227)
- Kontekst motywacji przez pieni±dze (229)
- Teoria oczekiwañ Victora Vrooma (231)
- Rozmowa motywacyjna - scenariusz (232)
- Grywalizacja w zwiêkszaniu efektywno¶ci (233)
- Podsumowanie (235)
Rozdzia³ 10. Praca zespo³owa jako budowanie zaanga¿owania pracowników (237)
- Lider inteligentny emocjonalnie (238)
- Umiejêtno¶ci lidera a inteligencja emocjonalna (239)
- Samo¶wiadomo¶æ lidera (239)
- Liderzy panuj± nad sob± (239)
- Liderzy motywuj± siê od wewn±trz (240)
- Lider jest empatyczny (240)
- Lider wywiera pozytywny wp³yw na innych (240)
- Przywództwo pi±tego stopnia wed³ug Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna (241)
- Rywalizacja? Wspó³praca? Jak zachowaæ równowagê w zespole? (242)
- Sport jako inspiracja do zarz±dzania zespo³em (242)
- Si³a zespo³u (242)
- Jak to jest w zespole handlowców? (244)
- Spotkania zespo³ów handlowych (244)
- A wiêc rywalizacja czy wspó³praca? (246)
- Efektywny i nieefektywny zespó³ (246)
- Zasady funkcjonowania zespo³u - nastawienie na cel (246)
- Cele i strategie (246)
- Podejmowanie decyzji (247)
- Odpowiedzialno¶æ (247)
- Zaanga¿owanie w pracê (247)
- Przywództwo zespo³u (247)
- Proaktywno¶æ (247)
- Zasoby (248)
- Zasady funkcjonowania zespo³u - nastawienie na relacje (248)
- Szacunek (248)
- Optymizm (248)
- Tolerancja dla ró¿norodno¶ci (248)
- Kole¿eñskie relacje (248)
- Zaufanie (248)
- Konstruktywna wspó³praca (249)
- Piêæ dysfunkcji pracy zespo³owej wed³ug Patricka Lencioniego (249)
- Przezwyciê¿anie dysfunkcji zespo³u (250)
- Zrozumienie dla ró¿nych osobowo¶ci cz³onków zespo³u (250)
- Indywidualne strategie motywacyjne - drivery wed³ug analizy transakcyjnej (251)
- Jak wykorzystaæ znajomo¶æ typów psychologicznych do zwiêkszenia zaanga¿owania pracowników? (256)
- Na co zwracaæ uwagê przy korzystaniu z teorii typów osobowo¶ci i zachowañ? (257)
- Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespo³ów (260)
- Podsumowanie (260)
Rozdzia³ 11. Organizacja w przysz³o¶ci - czym jest rozwój organizacji? (265)
- Jak funkcjonuj± systemy? (266)
- Istota podej¶cia systemowego (267)
- Czym jest rozwój organizacji w ujêciu systemowym? (268)
- Czym jest projekt rozwoju organizacji? (268)
- Jakie narzêdzia stosuje siê w projektach rozwoju organizacji? (269)
- Jakie korzy¶ci wynikaj± z projektów rozwojowych? (269)
- Zarz±dzanie wiedz± w organizacji wed³ug Petera Senge'a (270)
- Wybrane metody organizacyjnego uczenia siê (270)
- Future search (271)
- Appreciative Inquiry Davida Cooperridera (272)
- Kim jest mened¿er lub konsultant rozwoju organizacyjnego? (272)
- Kim nie jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (273)
- Kim zatem jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (273)
- Czy warto korzystaæ z us³ug konsultanta rozwoju organizacji? (275)
- Rola HR w rozwoju organizacji (275)
- Zmiana roli HR (277)
- Pro Org Tools - od przegl±du organizacji do jej rozwoju (280)
- Prepare diagnosis - przygotowanie diagnozy stanu organizacji (281)
- Recommendations - rekomendacje do rozwoju organizacji (281)
- Opening contract - zawieranie kontraktu z cz³onkami organizacji (281)
- On strategy working - aktualizacja strategii lub tworzenie nowej (281)
- Reinforcement employees - wzmocnienie pracowników w ich rolach (282)
- Growing engagement - podtrzymywanie zaanga¿owania w rozwój (282)
- Take the power back - upe³nomocnienie pracowników w ich rolach (282)
- Objectives & indicators - wyznaczanie celów i wska¼ników (283)
- Open new capabilities - wspólna praca przek³ada siê na kreatywno¶æ (283)
- Leaving organization - pozostawienie silnej organizacji (283)
- Service - czyli wsparcie organizacji w utrzymaniu kierunku (283)
- Rozwój organizacji wed³ug Adizesa (284)
- Podsumowanie (293)
Rozdzia³ 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji (295)
- My¶lenie w³a¶ciciela kontra my¶lenie przedsiêbiorcy (295)
- W³a¶ciciel jest nastawiony na przesz³o¶æ i tera¼niejszo¶æ, a przedsiêbiorca na tera¼niejszo¶æ i przysz³o¶æ (296)
- W³a¶ciciel podchodzi do biznesu emocjonalnie, a przedsiêbiorca pragmatycznie i z wizj± (296)
- W³a¶ciciel ma wydatki, a przedsiêbiorca inwestuje (297)
- W³a¶ciciel p³aci pracownikom, przedsiêbiorca dzieli siê wypracowanym zyskiem (297)
- W³a¶ciciel ponosi koszty szkolenia, przedsiêbiorca zwiêksza warto¶æ swoich pracowników i biznesu (298)
- W³a¶ciciel traktuje firmê jako swoj±, przedsiêbiorca jako wspóln± ideê (298)
- W³a¶ciciel sam zrobi najlepiej, przedsiêbiorca szuka lepszych od siebie (299)
- W³a¶ciciel zaryzykuje przyjêcie zlecenia, do wykonania którego brakuje mu kompetencji, przedsiêbiorca bêdzie siê tego wystrzega³ (299)
- Typy postaw pracowniczych ze wzglêdu na zaanga¿owanie - na powa¿nie i na weso³o (300)
- Niewidzialne przyczyny upadku firm (303)
- Powolny upadek firmy (303)
- Jak rozpoznaæ zbli¿aj±cy siê kryzys organizacji? (303)
- Najczêstsze przyczyny braku efektywno¶ci organizacji wed³ug Briana Dive'a (304)
- Syndromy starzenia siê organizacji wed³ug Adizesa (306)
- Unikanie ryzyka biznesowego, czyli lepsze jest wrogiem dobrego (306)
- Spadek ambicji - oczekiwania ni¿sze od wyników (307)
- Pojawia siê nadmiar gotówki (307)
- Forma dzia³ania staje siê wa¿niejsza od samego dzia³ania (307)
- Od "po co?" i "co?" do "jak?", "kto?", "dlaczego teraz?" (308)
- Od zaanga¿owania do konformizmu (308)
- Od przebaczenia do pro¶by o pozwolenie (308)
- Czy to problem, czy mo¿liwo¶ci? (308)
- W firmie zaczynaj± rz±dziæ finansi¶ci i prawnicy (309)
- W³adza nale¿±ca do pracowników liniowych zostaje przejêta przez korporacjê (309)
- Odpowiedzialno¶æ kontra w³adza (309)
- Organizacja kieruje zarz±dzaj±cymi, a nie zarz±dzaj±cy organizacj± (309)
- Pêd czy si³a rozpêdu? (309)
- Zmiana lidera nie pomaga (310)
- Wewnêtrzni konsultanci nie pomagaj± (310)
- Od koncentracji na sprzeda¿y do koncentracji na zysku (310)
- Od klientów do grup interesów (310)
- Od gotówki do polityki (310)
- Ku przestrodze: jak pracownicy omijaj± firmowe wska¼niki? (311)
- Tym, czego nie da siê zmierzyæ, nie da siê zarz±dzaæ (311)
- Niewa¿na jako¶æ, wa¿na ilo¶æ - czyli realizacja wska¼ników ponad wszystko (311)
- Wska¼niki niemierzalne, ale przek³adaj±ce siê na ocenê (312)
- Fa³szowanie wska¼ników jako¶ci obs³ugi klienta (312)
- Syndrom nieuczciwego taksówkarza (312)
- Prawo Parkinsona w pracy (313)
- "Delegowanie" pracy na zewn±trz (313)
- Sprzeda¿ ilo¶ciowa, czyli liczy siê tylko cel (314)
- Oceny okresowe jako pole do nadu¿yæ (314)
- Jak radziæ sobie z patologicznymi dzia³aniami pracowników? (315)
- Podsumowanie (315)
Rozdzia³ 13. Lekcje trwaj±ce ca³e ¿ycie - uczenie siê organizacji, szkolenia i budowanie zaanga¿owania (317)
- Refleksyjna praktyka - lessons learned (319)
- Postêpowanie w przypadku potkniêæ i b³êdów pracownika (319)
- Nie ma wiedzy i do¶wiadczenia bez pope³niania b³êdów (319)
- Nie ma b³êdów, s± tylko informacje zwrotne (320)
- Ten, kto nic nie robi, nigdy nie pope³nia b³êdów (320)
- Osoby, które pope³niaj± najwiêcej b³êdów, odnosz± najwiêksze sukcesy (320)
- "Nie ponios³em pora¿ki. Po prostu odkry³em 10 000 b³êdnych rozwi±zañ" (T. Edison) (321)
- Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji (321)
- Zanim podejmiesz decyzjê o rozwoju (321)
- Rola i efektywno¶æ szkoleñ w organizacji (322)
- Czas trwania szkolenia a jego efektywno¶æ (322)
- Jak zwiêkszyæ efektywno¶æ szkoleñ? (322)
- Aktywne szkolenie - tak, ale... (323)
- Dopasowanie szkolenia do potrzeb uczestników (323)
- Teoria nie zawsze idzie w parze z praktyk± (323)
- Uwaga na warto¶ci i przekonania (324)
- Nastawienie uczestników do programów rozwojowych (325)
- Krzywa zapamiêtywania jest nieub³agana (325)
- Brak odpowiedzialno¶ci za rezultaty (325)
- Zastosowanie wiedzy w praktyce (325)
- Próbowa³em, ale nic z tego nie wysz³o... (326)
- Brak utrwalenia wiedzy po dzia³aniu rozwojowym (326)
- Negatywne przekonania uczestników programów rozwojowych (326)
- Powrót na stare tory (326)
- Chodzenie na skróty (327)
- Najczê¶ciej pope³niane b³êdy ograniczaj±ce zaanga¿owanie uczestników programów rozwojowych (327)
- Brak konsultacji i omówienia programu dzia³añ z pracownikami (327)
- Brak profesjonalnego sprecyzowania potrzeb rozwojowych pracowników (327)
- Kierownictwo nie wie, czego wymagaæ (327)
- Z³e wzorce ze strony liderów (formalnych i nieformalnych) (328)
- Dzia³anie rozwojowe ma zastêpowaæ interwencjê kierownika (328)
- Perspektywa firmy organizuj±cej programy rozwojowe (328)
- Dzia³anie rozwojowe nie powinno byæ jednorazow± wycieczk± (328)
- Zbuduj system szkoleñ (328)
- Mierzenie efektywno¶ci dzia³añ rozwojowych (329)
- Wiedza jak mikroskop trzymany w szafie (329)
- Jak wspó³pracowaæ z firm± doradczo-szkoleniow±? (329)
- Badanie potrzeb rozwojowych (330)
- Otwarto¶æ na konsultowanie programu (330)
- Dopasowanie prowadz±cych proces do grupy (330)
- Know-how firmy szkoleniowej (330)
- Niektóre firmy obiecuj± zbyt wiele (331)
- Warto¶ci, którymi kieruje siê firma (331)
- Brak zapoznania siê ze specyfik± grupy (rutynowe podej¶cie) (331)
- Zbyt du¿o wiedzy w krótkim czasie (331)
- Mo¿liwo¶æ dopasowania modu³ów do swoich potrzeb (332)
- Propozycja odmiennych rozwi±zañ ni¿ szkolenie (332)
- Blended learning (334)
- Korzy¶ci ze stosowania blended learning (335)
- Podsumowanie (336)
Zakoñczenie (339)
-
- Synergia jest mo¿liwa wtedy, kiedy mamy w³a¶ciwych ludzi na pok³adzie (339)
- Dobre relacje pomiêdzy mened¿erem a pracownikiem daj± efekt synergii (340)
- Uwzglêdnianie opinii i pomys³ów pracowników a efekt synergii (340)
- Efektem zaanga¿owania pracowników jest przyspieszenie procesów wewn±trz firmy (341)
- Efektywne zarz±dzanie zmian± zwiêksza pewno¶æ jej wdro¿enia (341)
- Kultura zarz±dzania oparta na zaufaniu (341)
- Zaanga¿owanie pracowników firmy w poszukiwania innowacyjnych rozwi±zañ (342)
- Warto¶ci organizacyjne spójne z rzeczywistymi dzia³aniami firmy (342)
- Zarz±dzanie efektywno¶ci± pracowników a budowanie zaanga¿owania w cele firmy (343)
- Skuteczne przywództwo i efektywna praca zespo³owa wzmacniaj± efekt synergii (343)
- Rozwój organizacji, czyli spojrzenie w przysz³o¶æ (344)
- Zdrowa organizacja jako efekt zaanga¿owania pracowników (344)
- Uczenie siê organizacji jako efekt synergii (344)
Dodatek. Spojrzenie na zespo³y samozarz±dzaj±ce siê z perspektywy (347)
- Proactive people - proaktywni ludzie si³± organizacji (350)
- Relationship - budowanie warto¶ciowych relacji z pracownikami (350)
- Openness - otwarto¶æ na opinie pracowników (352)
- Accelerate - przyspieszanie procesów w organizacji (352)
- Change - zarz±dzanie oparte na zmianie (354)
- Trust - praca oparta na zaufaniu (354)
- Innovation - zaanga¿owanie pracowników w poszukiwanie innowacji (355)
- Values - warto¶ci w ¿yciu organizacyjnym (355)
- Efficiency - nastawienie na wydajno¶æ (356)
- Teamwork - praca zespo³owa (356)
- OD Process - systemowe my¶lenie o rozwoju organizacji (357)
- Organization (healthy) - zdrowa organizacja (358)
- Learning - uczenie siê organizacyjne (358)
- Synergy - synergia wszystkich obszarów Pro Active Tools (359)
- Wdro¿enie zespo³ów samozarz±dzaj±cych siê w organizacji (360)
- Przyk³ady firm turkusowych i stosuj±cych samozarz±dzanie (362)
- Polskie "turkusy" o sobie (362)