reklama - zainteresowany?

Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II - Sensus

Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II
mp3
Autor: Maciej Sasin
ISBN: 978-83-283-4420-4
stron: 368, Format: mp3
Data wydania: 2018-06-25
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 47,78 zł)
Oszczędzasz: 73% (-34,88 zł)

Dodaj do koszyka Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II

Tagi: Coaching | Motywacja | Psychologia pracy | Rozwój osobisty

Siła jest w zespole! Uwolnij ją!

Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasjÄ… realizujÄ…cy powierzone im zadania, sÄ… skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiÄ™biorstwa. W czasie rekrutacji tacy wÅ‚aÅ›nie kandydaci - entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy - sÄ… poszukiwani i wyÅ‚awiani z morza chÄ™tnych. Niestety, z reguÅ‚y te pozytywne cechy osób nowo przyjÄ™tych szybko tonÄ… w codziennej firmowej rutynie - badania dowodzÄ…, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swojÄ… pracÄ™. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjÄ…tkami ludzie chcÄ… siÄ™ angażować, ponieważ pragnÄ… odczuwać satysfakcjÄ™ pÅ‚ynÄ…cÄ… z tego, czym siÄ™ zajmujÄ… w życiu zawodowym. WyglÄ…da wiÄ™c na to, że przeszkodÄ… sÄ… nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejÄ™tne nimi zarzÄ…dzanie.

Pracownicy majÄ… Å›wietne pomysÅ‚y i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiÄ™kszenia osobistych obciążeÅ„, jednak w wiÄ™kszoÅ›ci przedsiÄ™biorstw oddolna inicjatywa wciąż siÄ™ spotyka z niechÄ™ciÄ… zarzÄ…dzajÄ…cych. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym Å›wiecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjaÅ‚u zespoÅ‚u staje siÄ™ podstawowÄ… kompetencjÄ…, jakiej siÄ™ wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostaÅ‚o o najÅ›wieższÄ… wiedzÄ™ oraz nowe narzÄ™dzia.

Dodaj do koszyka Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II", wybierały także:

  • Insight. Droga do mentalnej dojrzaÅ‚oÅ›ci
  • 77 historii, które mogÄ… dać Ci kopa w życiu i biznesie
  • Psychologia szefa 2. Coaching narzÄ™dziowy
  • Silny bez krzywdy. Jak zbudowa
  • Dziennik stoika. Refleksje i myÅ›li o sztuce życia na 366 dni

Dodaj do koszyka Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II

Spis treści

Budowanie zaanga¿owania, czyli jak motywowaæ pracowników i rozwijaæ ich potencja³. Wydanie II Audiobook -- spis tre¶ci

Wstêp (19)

    • Pocz±tki kapitalizmu (20)
    • Zaanga¿owanie pracowników w pracê (21)
    • Pracownicy chc± mieæ pozytywny wp³yw na organizacjê (21)
    • Przywództwo s³u¿ebne a zaanga¿owanie pracowników (21)
  • Kluczowe kompetencje mened¿erów w XXI wieku (22)
    • Mened¿er jak trener sportowy (22)
  • Jak budowaæ zaanga¿owanie pracowników? (23)
    • Wykorzystaj misjê, wizjê, warto¶ci i strategiê organizacji (24)
    • Zacznij od efektywnej rekrutacji (24)
    • Wyznaczaj mierzalne i realne do osi±gniêcia cele (24)
    • Efektywnie zarz±dzaj zmian± (25)
    • Upe³nomocnij pracowników (25)
    • Pozwól wspó³tworzyæ miejsce pracy (25)
    • Oczekuj refleksji nad dzia³aniem i usprawnieñ w codziennej pracy (25)
    • Stawiaj wyzwania pracownikom (26)
    • Anga¿uj w podejmowanie decyzji (26)
    • Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych (26)
  • Jak powstawa³a ta ksi±¿ka? (27)
  • Jak czytaæ tê ksi±¿kê? (30)
  • Dla kogo napisana jest ta ksi±¿ka? (30)

Wstêp do wydania II (33)

  • Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu (34)
  • Otwarto¶æ na opinie pracowników (34)
  • Okazywanie zaufania pracownikom (34)
  • Zarz±dzanie oparte na warto¶ciach (35)
  • Budowanie warto¶ciowych relacji z pracownikami (35)
  • Koncentracja na efektywno¶ci (35)
  • Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjno¶æ (36)
  • Rozwijanie pracy zespo³owej (36)
  • Efektywne zarz±dzanie zmian± (37)
  • Anga¿owanie pracowników w rozwój organizacji (37)
  • Zdrowa organizacja jako anga¿uj±ce ¶rodowisko pracy (37)
  • Uczenie siê organizacji (38)
  • Synergia (38)
  • Co nowego w wydaniu II? (38)

Rozdzia³ 1. Proaktywni ludzie si³± organizacji (39)

    • Proaktywni ludzie si³± organizacji (40)
    • Inwestycja w ludzi (40)
    • Profesjonalna rekrutacja (41)
    • Wdro¿enie do pracy w firmie (42)
    • Przejrzyste systemy motywacyjne (43)
    • Okre¶lanie obszarów do rozwoju (43)
    • System oceny kompetencji i rozwoju (43)
    • Zarz±dzanie talentami pracowników (44)
    • Zarz±dzanie wiedz± (44)
  • Proaktywno¶æ i reaktywno¶æ pracowników (45)
    • Jak rozpoznaæ ludzi proaktywnych? (46)
    • Proaktywno¶æ i reaktywno¶æ w komunikacji (47)
    • Proaktywni ludzie a talenty w organizacji (48)
    • Oczekiwania utalentowanych pracowników (48)
    • Co mówi± proaktywni pracownicy? (49)
    • Co mówi± reaktywni pracownicy? (50)
    • Jak pobudzaæ proaktywno¶æ pracowników w organizacji? (50)
    • Praktyczne sposoby zastosowania kultury pytañ (51)
  • Coaching rozwojowy jako narzêdzie wspierania proaktywno¶ci pracowników (52)
    • Czym jest coaching? (53)
    • G³ówne za³o¿enia coachingu (53)
    • Dlaczego coaching dzia³a? (53)
    • Kiedy stosowaæ coaching rozwojowy w organizacji? (54)
    • Jakie efekty daje coaching w organizacji? (55)
    • Czy mened¿er mo¿e byæ coachem dla swoich pracowników? (55)
    • B³êdy w zastosowaniu coachingu w polskich firmach (55)
  • Podsumowanie (56)

Rozdzia³ 2. Relacje z pracownikami - budowanie warto¶ciowych relacji pomiêdzy mened¿erami a podw³adnymi (59)

    • Zarz±dzanie bez przymusu - czy to mo¿liwe? (61)
    • Kryzys zaufania w relacjach (61)
    • Nieskuteczna rekrutacja (62)
    • Jak budowaæ efektywn± organizacjê bez przymusu? (62)
    • Co z kontrol±, monitorowaniem i nadzorem? (62)
    • Jak budowaæ relacjê pomiêdzy pracownikiem a mened¿erem? (63)
    • Niepokoj±ce sygna³y w relacji pomiêdzy pracownikami a mened¿erem (64)
  • Jak rozpocz±æ wspó³pracê z nowym pracownikiem? (64)
    • Scenariusz pierwszej rozmowy z pracownikiem (S. Culbert) (64)
  • Jak wej¶æ w rolê lidera - okre¶lenie zasad wspó³pracy z zespo³em (65)
    • Modelowanie zachowania pracownika (66)
    • Okre¶lanie oczekiwañ i konsekwencji (66)
    • Anga¿owanie pracowników w ustalanie zasad (67)
    • Kiedy rozmawiaæ o zasadach? (67)
    • Warto¶ci i przekonania w pracy mened¿era (67)
    • Podzia³ odpowiedzialno¶ci buduj±cy zaanga¿owanie w pracê (68)
  • Mity na temat zaanga¿owania pracowników w mniej kreatywnych zawodach (69)
  • Budowanie zaanga¿owania pracowników produkcyjnych (70)
    • Kultura pracowników spotykana na produkcji (71)
    • Rywalizacja a motywowanie w pracy na produkcji (71)
    • Odpowiednie podej¶cie mistrza, kierownika i brygadzisty (72)
    • Oka¿ szacunek (72)
    • Podziêkuj, popro¶, pochwal, a jak trzeba, przepro¶ (72)
    • Szczero¶æ w komunikacji (73)
    • Dbaj o bezpieczeñstwo i higienê pracy (73)
    • Rotacja na stanowiskach pracy (73)
    • Zainteresuj siê lud¼mi, z którymi pracujesz (73)
    • Praca na akord jako ograniczanie zaanga¿owania pracowników (74)
    • System zarz±dzania kaizen wspieraj±cy motywacjê pracowników (75)
  • Analiza transakcyjna w zarz±dzaniu (75)
    • Jak stany Ja przek³adaj± siê na funkcjonowanie przedsiêbiorstwa? (76)
    • Znaki rozpoznania wed³ug analizy transakcyjnej (77)
    • Co siê dzieje, je¶li ludzie nie zaspokajaj± potrzeb psychologicznych? (78)
    • Co siê mo¿e wydarzyæ, je¶li pracownicy nie otrzymaj± znaków rozpoznania? (79)
    • Co mo¿e zrobiæ pracownik, aby otrzymaæ znaki rozpoznania? (79)
    • Ekonomia znaków rozpoznania (79)
    • Konflikty w pracy a znaki rozpoznania (80)
    • Gry psychologiczne w organizacji (81)
    • Trójk±t dramatyczny Karpmana w konflikcie (81)
  • Mediowanie pomiêdzy skonfliktowanymi pracownikami (83)
  • Koniec ery ocen okresowych? (84)
    • Paradoks oceny okresowej (84)
    • Rzeczywisto¶æ ocen okresowych w firmach (85)
    • Co sprawia, ¿e oceny pracowników s± tak chêtnie wdra¿ane w firmach? (85)
    • Co zamiast ocen okresowych? (86)
    • Droga do budowania warto¶ciowych relacji z pracownikami wed³ug Culberta (86)
  • Spotkanie z zespo³em wprowadzaj±ce nowe zasady (88)
  • Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami (89)
    • Co mówi± pracownicy o z³ych relacjach z szefami? (91)
    • Co mówi± pracownicy o dobrych relacjach z szefami? (92)
  • Podsumowanie (92)

Rozdzia³ 3. Otwarto¶æ organizacji na opinie pracowników (95)

  • Przewrót kopernikañski w zarz±dzaniu (96)
    • Cele pracownika i cele firmy powinny byæ to¿same (96)
    • Wzrost ¶wiadomo¶ci pracowników (96)
    • Jak zmienia siê pracownik w erze powszechnego dostêpu do informacji? (97)
    • Strategia firmy wspó³tworzona oddolnie (97)
    • Victor Vroom - koncepcja przywództwa i podejmowania decyzji w organizacji (97)
    • Jaki model podejmowania decyzji wybraæ? (99)
    • Konfrontacja z wrog± rzeczywisto¶ci± (101)
    • Zaanga¿owanie pracowników w poprawê warunków pracy... drog± do innowacji i wzrostu efektywno¶ci (102)
    • Badanie satysfakcji i zaanga¿owania pracowników w firmie (105)
    • Test dwunastu pytañ, czyli po czym poznaæ, ¿e firma osi±ga sukces, a pracownicy s± zaanga¿owani i zmotywowani? (107)
    • Skrzynka z pomys³ami od pracowników (109)
    • Projektowanie warsztatów szkoleniowych dla pracowników (109)
  • Podsumowanie (110)

Rozdzia³ 4. Akceleracja procesów w firmie (113)

  • Wyzwania wspó³czesnego ¶wiata (114)
    • Funkowa firma (115)
    • Ko³o zamachowe w firmie (116)
  • Zwinne techniki zarz±dzania - zarz±dzanie w XXI wieku (116)
    • Scrum - zwinne zarz±dzanie projektem (117)
    • Zwinne zarz±dzanie bud¿etem a w³a¶ciwie zarz±dzanie bez bud¿etu (117)
    • Planowanie scenariuszowe w strategii firmy (117)
  • Przyk³ad usprawniania procesów w dziale handlowym wed³ug Jasona Jordana (118)
    • £añcuch przyczynowo-skutkowy w zarz±dzaniu sprzeda¿± (119)
    • Najczêstsze przeszkody w realizacji za³o¿onych wyników sprzeda¿owych (119)
  • Metoda ma³ych kroków - zasada doskonalenia kaizen (120)
    • Jak stosowaæ metodê kaizen do motywowania siebie i innych? (121)
    • Zaplanuj zmianê (121)
    • Co ogranicza efektywno¶æ procesów wed³ug kaizen? (123)
    • Zasada 5S, czyli jak przeciwdzia³aæ stratom i przyspieszaæ procesy (123)
  • Narzêdzia zwiêkszania efektywno¶ci w filozofii kaizen (123)
    • Zasada 5 razy dlaczego (124)
    • Zasada kanban (125)
    • Zasada kontroli wizualnej (126)
    • Checklisty (127)
    • Zasada PDCA, czyli ko³o Deminga (127)
  • Zasady zarz±dzania czasem w XXI wieku - zwiêkszanie indywidualnej efektywno¶ci mened¿era i pracowników (128)
    • Oswoiæ ¶wiat, w którym ¿yjemy (129)
    • Istota podej¶cia do zarz±dzania czasem w pracy (129)
    • Dlaczego podej¶cie systemowe jest skuteczne? (129)
    • Najpierw posprz±taj (129)
    • Zrób to od razu (130)
    • Kalendarz elektroniczny wybawieniem (130)
    • Monitoruj zadania, listy i przekazane sprawy (130)
    • Korzy¶ci ze zwiêkszenia efektywno¶ci (130)
    • Strategia osobistej efektywno¶ci PRO TIME TOOLS (131)
  • Podsumowanie (134)

Rozdzia³ 5. Czas na zmiany - anga¿uj±ce zarz±dzanie zmian± w firmie (135)

  • Zarz±dzanie oparte na zmianie (136)
    • Zmiana jako element ¿ycia i pracy (136)
    • Kierunki w zarz±dzaniu uwzglêdniaj±ce elastyczno¶æ (137)
    • Opór i obawa przed zmian± (137)
    • Nie taka zmiana straszna (137)
    • Zwiêkszanie tempa zmian (138)
    • Strategia rozwoju pracowników (139)
    • Przysz³o¶æ ucz±cej siê organizacji (139)
    • Odkrycie nowych sposobów funkcjonowania nie oznacza jeszcze zmiany... (140)
    • Jak wprowadzaæ zmiany w organizacji? (140)
  • Po czym poznaæ, ¿e zmiana jest potrzebna? (142)
    • Kryzys (142)
    • Stagnacja, nuda, wycofanie (142)
    • Brak satysfakcji z pracy (142)
    • Gniew i konflikt (142)
    • Wzrost biurokratyzacji i rytualizacja czynno¶ci (142)
    • Brak kreatywno¶ci (143)
  • Zadania i rola agenta zmiany w organizacji wed³ug Samuela Bacharacha (143)
    • Jak pozyskiwaæ sojuszników? (144)
  • Budowanie wiarygodno¶ci w trakcie wdra¿ania zmiany (145)
    • Dobry pomys³ + czyste intencje (145)
    • Przekonanie wspó³pracowników o posiadanych kompetencjach (145)
    • Wybór odpowiedniego momentu na wprowadzenie zmian (146)
    • Budowanie pozycji w organizacji (146)
  • Proces uczenia siê w procesie zmiany (147)
    • Wprowadzanie zmian w dzia³aniach nawykowych (148)
    • Reakcja na zmianê wed³ug Julie Hay (149)
  • Filmowa lekcja zarz±dzania zmian± (154)
  • Podsumowanie (155)

Rozdzia³ 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie (159)

    • Zacznij od zaufania (164)
    • Lean management jako przyk³ad kultury budowania zaanga¿owania opartej na zaufaniu (166)
    • Empowerment - zasady i istota podej¶cia (166)
  • Podsumowanie (170)

Rozdzia³ 7. Innowacyjno¶æ drog± do rozwoju firmy (171)

    • ¦wiat potrzeb klienta - wyznacznik trendów we wspó³czesnym biznesie (173)
    • Innowacyjno¶æ jako podstawowy orê¿ w walce o klienta (173)
    • Nie wystarczy byæ, trzeba siê czym¶ wyró¿niæ (174)
    • Marketing zorientowany na emocje (175)
    • Lojalno¶æ klientów to nie tylko nagroda, ale tak¿e cel ka¿dej firmy (176)
    • Trudne sytuacje w firmie a marketing (177)
  • Piêæ poziomów zaanga¿owania pracowników w innowacje (178)
  • Narzêdzia pobudzania kreatywno¶ci pracowników (179)
    • Przeformu³owanie (179)
    • Model rozmowy coachingowej GROW (182)
    • Model SCORE (183)
    • Strategia pobudzania kreatywno¶ci Walta Disneya (185)
    • Kreatywno¶æ zespo³owa - burza mózgów (186)
  • Model naturalnego planowania D. Allena (187)
  • Podsumowanie (189)

Rozdzia³ 8. Warto¶ci w organizacji - czyli jak wyj¶æ poza metodê kija i marchewki (191)

    • Zarz±dzanie przez warto¶ci (192)
    • Misja firmy (194)
    • Misja firmy a motywacja wewnêtrzna (195)
    • Misja firmy a kultura organizacyjna (195)
    • B³êdy w motywowaniu pracowników (196)
    • Misja firmy szans± na budowanie zaanga¿owania pracowników (196)
  • Misja i warto¶ci Akademii Rozwoju Kompetencji (206)
  • Podsumowanie (207)

Rozdzia³ 9. Efektywno¶æ w ¿yciu organizacyjnym - jak ukierunkowaæ zaanga¿owanie pracowników? (209)

    • Czynniki higieniczne w miejscu pracy (210)
    • Style zarz±dzania wed³ug Herseya i Blancharda a zaanga¿owanie pracowników (212)
  • Ko³o zlecania zadañ - zarz±dzanie realizacj± zadañ (213)
  • Delegowanie zadañ i celów (214)
    • Nastawienie wobec zasobów (215)
  • Wskazówki do delegowania zadañ (215)
  • Monitorowanie realizacji zadañ (217)
    • Matryca efektywno¶ci dzia³añ i rezultatów (217)
    • Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie umiejêtno¶ci monitorowania? (218)
  • Wspieranie i korygowanie dzia³añ pracowników (220)
    • Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie korygowania dzia³añ pracowników? (220)
  • Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników? (221)
  • Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaanga¿owania (223)
    • Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie udzielania informacji zwrotnych? (224)
  • Motywowanie buduj±ce zaanga¿owanie pracowników (225)
    • Jak osi±gn±æ lepszy wynik w zakresie motywowania? (226)
    • Motywuj przy ka¿dej sposobno¶ci (227)
    • Kontekst motywacji przez pieni±dze (229)
    • Teoria oczekiwañ Victora Vrooma (231)
    • Rozmowa motywacyjna - scenariusz (232)
  • Grywalizacja w zwiêkszaniu efektywno¶ci (233)
  • Podsumowanie (235)

Rozdzia³ 10. Praca zespo³owa jako budowanie zaanga¿owania pracowników (237)

  • Lider inteligentny emocjonalnie (238)
  • Umiejêtno¶ci lidera a inteligencja emocjonalna (239)
    • Samo¶wiadomo¶æ lidera (239)
    • Liderzy panuj± nad sob± (239)
    • Liderzy motywuj± siê od wewn±trz (240)
    • Lider jest empatyczny (240)
    • Lider wywiera pozytywny wp³yw na innych (240)
  • Przywództwo pi±tego stopnia wed³ug Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna (241)
  • Rywalizacja? Wspó³praca? Jak zachowaæ równowagê w zespole? (242)
    • Sport jako inspiracja do zarz±dzania zespo³em (242)
    • Si³a zespo³u (242)
    • Jak to jest w zespole handlowców? (244)
    • Spotkania zespo³ów handlowych (244)
    • A wiêc rywalizacja czy wspó³praca? (246)
  • Efektywny i nieefektywny zespó³ (246)
  • Zasady funkcjonowania zespo³u - nastawienie na cel (246)
    • Cele i strategie (246)
    • Podejmowanie decyzji (247)
    • Odpowiedzialno¶æ (247)
    • Zaanga¿owanie w pracê (247)
    • Przywództwo zespo³u (247)
    • Proaktywno¶æ (247)
    • Zasoby (248)
  • Zasady funkcjonowania zespo³u - nastawienie na relacje (248)
    • Szacunek (248)
    • Optymizm (248)
    • Tolerancja dla ró¿norodno¶ci (248)
    • Kole¿eñskie relacje (248)
    • Zaufanie (248)
    • Konstruktywna wspó³praca (249)
  • Piêæ dysfunkcji pracy zespo³owej wed³ug Patricka Lencioniego (249)
  • Przezwyciê¿anie dysfunkcji zespo³u (250)
    • Zrozumienie dla ró¿nych osobowo¶ci cz³onków zespo³u (250)
  • Indywidualne strategie motywacyjne - drivery wed³ug analizy transakcyjnej (251)
    • Jak wykorzystaæ znajomo¶æ typów psychologicznych do zwiêkszenia zaanga¿owania pracowników? (256)
    • Na co zwracaæ uwagê przy korzystaniu z teorii typów osobowo¶ci i zachowañ? (257)
  • Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespo³ów (260)
  • Podsumowanie (260)

Rozdzia³ 11. Organizacja w przysz³o¶ci - czym jest rozwój organizacji? (265)

  • Jak funkcjonuj± systemy? (266)
  • Istota podej¶cia systemowego (267)
  • Czym jest rozwój organizacji w ujêciu systemowym? (268)
  • Czym jest projekt rozwoju organizacji? (268)
    • Jakie narzêdzia stosuje siê w projektach rozwoju organizacji? (269)
    • Jakie korzy¶ci wynikaj± z projektów rozwojowych? (269)
    • Zarz±dzanie wiedz± w organizacji wed³ug Petera Senge'a (270)
  • Wybrane metody organizacyjnego uczenia siê (270)
    • Future search (271)
    • Appreciative Inquiry Davida Cooperridera (272)
  • Kim jest mened¿er lub konsultant rozwoju organizacyjnego? (272)
    • Kim nie jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (273)
    • Kim zatem jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (273)
    • Czy warto korzystaæ z us³ug konsultanta rozwoju organizacji? (275)
    • Rola HR w rozwoju organizacji (275)
    • Zmiana roli HR (277)
  • Pro Org Tools - od przegl±du organizacji do jej rozwoju (280)
    • Prepare diagnosis - przygotowanie diagnozy stanu organizacji (281)
    • Recommendations - rekomendacje do rozwoju organizacji (281)
    • Opening contract - zawieranie kontraktu z cz³onkami organizacji (281)
    • On strategy working - aktualizacja strategii lub tworzenie nowej (281)
    • Reinforcement employees - wzmocnienie pracowników w ich rolach (282)
    • Growing engagement - podtrzymywanie zaanga¿owania w rozwój (282)
    • Take the power back - upe³nomocnienie pracowników w ich rolach (282)
    • Objectives & indicators - wyznaczanie celów i wska¼ników (283)
    • Open new capabilities - wspólna praca przek³ada siê na kreatywno¶æ (283)
    • Leaving organization - pozostawienie silnej organizacji (283)
    • Service - czyli wsparcie organizacji w utrzymaniu kierunku (283)
  • Rozwój organizacji wed³ug Adizesa (284)
  • Podsumowanie (293)

Rozdzia³ 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji (295)

  • My¶lenie w³a¶ciciela kontra my¶lenie przedsiêbiorcy (295)
    • W³a¶ciciel jest nastawiony na przesz³o¶æ i tera¼niejszo¶æ, a przedsiêbiorca na tera¼niejszo¶æ i przysz³o¶æ (296)
    • W³a¶ciciel podchodzi do biznesu emocjonalnie, a przedsiêbiorca pragmatycznie i z wizj± (296)
    • W³a¶ciciel ma wydatki, a przedsiêbiorca inwestuje (297)
    • W³a¶ciciel p³aci pracownikom, przedsiêbiorca dzieli siê wypracowanym zyskiem (297)
    • W³a¶ciciel ponosi koszty szkolenia, przedsiêbiorca zwiêksza warto¶æ swoich pracowników i biznesu (298)
    • W³a¶ciciel traktuje firmê jako swoj±, przedsiêbiorca jako wspóln± ideê (298)
    • W³a¶ciciel sam zrobi najlepiej, przedsiêbiorca szuka lepszych od siebie (299)
    • W³a¶ciciel zaryzykuje przyjêcie zlecenia, do wykonania którego brakuje mu kompetencji, przedsiêbiorca bêdzie siê tego wystrzega³ (299)
  • Typy postaw pracowniczych ze wzglêdu na zaanga¿owanie - na powa¿nie i na weso³o (300)
  • Niewidzialne przyczyny upadku firm (303)
    • Powolny upadek firmy (303)
    • Jak rozpoznaæ zbli¿aj±cy siê kryzys organizacji? (303)
    • Najczêstsze przyczyny braku efektywno¶ci organizacji wed³ug Briana Dive'a (304)
  • Syndromy starzenia siê organizacji wed³ug Adizesa (306)
    • Unikanie ryzyka biznesowego, czyli lepsze jest wrogiem dobrego (306)
    • Spadek ambicji - oczekiwania ni¿sze od wyników (307)
    • Pojawia siê nadmiar gotówki (307)
    • Forma dzia³ania staje siê wa¿niejsza od samego dzia³ania (307)
    • Od "po co?" i "co?" do "jak?", "kto?", "dlaczego teraz?" (308)
    • Od zaanga¿owania do konformizmu (308)
    • Od przebaczenia do pro¶by o pozwolenie (308)
    • Czy to problem, czy mo¿liwo¶ci? (308)
    • W firmie zaczynaj± rz±dziæ finansi¶ci i prawnicy (309)
    • W³adza nale¿±ca do pracowników liniowych zostaje przejêta przez korporacjê (309)
    • Odpowiedzialno¶æ kontra w³adza (309)
    • Organizacja kieruje zarz±dzaj±cymi, a nie zarz±dzaj±cy organizacj± (309)
    • Pêd czy si³a rozpêdu? (309)
    • Zmiana lidera nie pomaga (310)
    • Wewnêtrzni konsultanci nie pomagaj± (310)
    • Od koncentracji na sprzeda¿y do koncentracji na zysku (310)
    • Od klientów do grup interesów (310)
    • Od gotówki do polityki (310)
  • Ku przestrodze: jak pracownicy omijaj± firmowe wska¼niki? (311)
    • Tym, czego nie da siê zmierzyæ, nie da siê zarz±dzaæ (311)
    • Niewa¿na jako¶æ, wa¿na ilo¶æ - czyli realizacja wska¼ników ponad wszystko (311)
    • Wska¼niki niemierzalne, ale przek³adaj±ce siê na ocenê (312)
    • Fa³szowanie wska¼ników jako¶ci obs³ugi klienta (312)
    • Syndrom nieuczciwego taksówkarza (312)
    • Prawo Parkinsona w pracy (313)
    • "Delegowanie" pracy na zewn±trz (313)
    • Sprzeda¿ ilo¶ciowa, czyli liczy siê tylko cel (314)
    • Oceny okresowe jako pole do nadu¿yæ (314)
    • Jak radziæ sobie z patologicznymi dzia³aniami pracowników? (315)
  • Podsumowanie (315)

Rozdzia³ 13. Lekcje trwaj±ce ca³e ¿ycie - uczenie siê organizacji, szkolenia i budowanie zaanga¿owania (317)

  • Refleksyjna praktyka - lessons learned (319)
  • Postêpowanie w przypadku potkniêæ i b³êdów pracownika (319)
    • Nie ma wiedzy i do¶wiadczenia bez pope³niania b³êdów (319)
    • Nie ma b³êdów, s± tylko informacje zwrotne (320)
    • Ten, kto nic nie robi, nigdy nie pope³nia b³êdów (320)
    • Osoby, które pope³niaj± najwiêcej b³êdów, odnosz± najwiêksze sukcesy (320)
    • "Nie ponios³em pora¿ki. Po prostu odkry³em 10 000 b³êdnych rozwi±zañ" (T. Edison) (321)
  • Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji (321)
    • Zanim podejmiesz decyzjê o rozwoju (321)
    • Rola i efektywno¶æ szkoleñ w organizacji (322)
    • Czas trwania szkolenia a jego efektywno¶æ (322)
    • Jak zwiêkszyæ efektywno¶æ szkoleñ? (322)
    • Aktywne szkolenie - tak, ale... (323)
    • Dopasowanie szkolenia do potrzeb uczestników (323)
    • Teoria nie zawsze idzie w parze z praktyk± (323)
    • Uwaga na warto¶ci i przekonania (324)
  • Nastawienie uczestników do programów rozwojowych (325)
    • Krzywa zapamiêtywania jest nieub³agana (325)
    • Brak odpowiedzialno¶ci za rezultaty (325)
    • Zastosowanie wiedzy w praktyce (325)
    • Próbowa³em, ale nic z tego nie wysz³o... (326)
    • Brak utrwalenia wiedzy po dzia³aniu rozwojowym (326)
    • Negatywne przekonania uczestników programów rozwojowych (326)
    • Powrót na stare tory (326)
    • Chodzenie na skróty (327)
  • Najczê¶ciej pope³niane b³êdy ograniczaj±ce zaanga¿owanie uczestników programów rozwojowych (327)
    • Brak konsultacji i omówienia programu dzia³añ z pracownikami (327)
    • Brak profesjonalnego sprecyzowania potrzeb rozwojowych pracowników (327)
    • Kierownictwo nie wie, czego wymagaæ (327)
    • Z³e wzorce ze strony liderów (formalnych i nieformalnych) (328)
    • Dzia³anie rozwojowe ma zastêpowaæ interwencjê kierownika (328)
  • Perspektywa firmy organizuj±cej programy rozwojowe (328)
    • Dzia³anie rozwojowe nie powinno byæ jednorazow± wycieczk± (328)
    • Zbuduj system szkoleñ (328)
    • Mierzenie efektywno¶ci dzia³añ rozwojowych (329)
    • Wiedza jak mikroskop trzymany w szafie (329)
  • Jak wspó³pracowaæ z firm± doradczo-szkoleniow±? (329)
    • Badanie potrzeb rozwojowych (330)
    • Otwarto¶æ na konsultowanie programu (330)
    • Dopasowanie prowadz±cych proces do grupy (330)
    • Know-how firmy szkoleniowej (330)
    • Niektóre firmy obiecuj± zbyt wiele (331)
    • Warto¶ci, którymi kieruje siê firma (331)
    • Brak zapoznania siê ze specyfik± grupy (rutynowe podej¶cie) (331)
    • Zbyt du¿o wiedzy w krótkim czasie (331)
    • Mo¿liwo¶æ dopasowania modu³ów do swoich potrzeb (332)
    • Propozycja odmiennych rozwi±zañ ni¿ szkolenie (332)
  • Blended learning (334)
    • Korzy¶ci ze stosowania blended learning (335)
  • Podsumowanie (336)

Zakoñczenie (339)

    • Synergia jest mo¿liwa wtedy, kiedy mamy w³a¶ciwych ludzi na pok³adzie (339)
    • Dobre relacje pomiêdzy mened¿erem a pracownikiem daj± efekt synergii (340)
    • Uwzglêdnianie opinii i pomys³ów pracowników a efekt synergii (340)
    • Efektem zaanga¿owania pracowników jest przyspieszenie procesów wewn±trz firmy (341)
    • Efektywne zarz±dzanie zmian± zwiêksza pewno¶æ jej wdro¿enia (341)
    • Kultura zarz±dzania oparta na zaufaniu (341)
    • Zaanga¿owanie pracowników firmy w poszukiwania innowacyjnych rozwi±zañ (342)
    • Warto¶ci organizacyjne spójne z rzeczywistymi dzia³aniami firmy (342)
    • Zarz±dzanie efektywno¶ci± pracowników a budowanie zaanga¿owania w cele firmy (343)
    • Skuteczne przywództwo i efektywna praca zespo³owa wzmacniaj± efekt synergii (343)
    • Rozwój organizacji, czyli spojrzenie w przysz³o¶æ (344)
    • Zdrowa organizacja jako efekt zaanga¿owania pracowników (344)
    • Uczenie siê organizacji jako efekt synergii (344)

Dodatek. Spojrzenie na zespo³y samozarz±dzaj±ce siê z perspektywy (347)

  • Proactive people - proaktywni ludzie si³± organizacji (350)
  • Relationship - budowanie warto¶ciowych relacji z pracownikami (350)
  • Openness - otwarto¶æ na opinie pracowników (352)
  • Accelerate - przyspieszanie procesów w organizacji (352)
  • Change - zarz±dzanie oparte na zmianie (354)
  • Trust - praca oparta na zaufaniu (354)
  • Innovation - zaanga¿owanie pracowników w poszukiwanie innowacji (355)
  • Values - warto¶ci w ¿yciu organizacyjnym (355)
  • Efficiency - nastawienie na wydajno¶æ (356)
  • Teamwork - praca zespo³owa (356)
  • OD Process - systemowe my¶lenie o rozwoju organizacji (357)
  • Organization (healthy) - zdrowa organizacja (358)
  • Learning - uczenie siê organizacyjne (358)
  • Synergy - synergia wszystkich obszarów Pro Active Tools (359)
  • Wdro¿enie zespo³ów samozarz±dzaj±cych siê w organizacji (360)
  • Przyk³ady firm turkusowych i stosuj±cych samozarz±dzanie (362)
  • Polskie "turkusy" o sobie (362)

Dodaj do koszyka Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2023 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.