Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! - Sensus

Tytuł oryginału: To-Do List Formula: A Stress-Free Guide To Creating To-Do Lists That Work!
Tłumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-283-6546-9
stron: 176, Format: mp3
Data wydania: 2020-06-23
Księgarnia: Sensus
Cena książki: 13,90 zł (poprzednio: 34,75 zł)
Oszczędzasz: 60% (-20,85 zł)
Listy zadaÅ„ sÄ… jednym z najpopularniejszych systemów zarzÄ…dzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj czÄ™sto stajÄ… siÄ™ źródÅ‚em frustracji. Czas przecieka przez palce, a poziom stresu roÅ›nie: priorytetowych prac nie można ukoÅ„czyć w terminie, a do listy trzeba regularnie dopisywać nowe zadania, które od razu domagajÄ… siÄ™ uwagi. Listy zadaÅ„ niespostrzeżenie robiÄ… siÄ™ absurdalnie dÅ‚ugie. Sytuacja zaczyna wymykać siÄ™ spod kontroli i nikt rozsÄ…dny nie wierzy, że zadania umieszczone na liÅ›cie kiedykolwiek zostanÄ… zrealizowane...
DziÄ™ki tej niewielkiej książeczce dowiesz siÄ™, jak uniknąć tego czarnego scenariusza. ZostaÅ‚a napisana w taki sposób, aby bez tracenia cennej energii uÅ‚atwić Ci jak najszybsze przejÅ›cie do dziaÅ‚ania i odzyskanie kontroli nad wÅ‚asnym czasem i obowiÄ…zkami. Zapoznasz siÄ™ z kilkoma różnymi systemami prowadzenia list zadaÅ„, a nastÄ™pnie zbudujesz taki, który najlepiej bÄ™dzie pasować do Twojego indywidualnego stylu pracy. Szybko zaczniesz pisać skuteczne listy. Poznasz caÅ‚y ten proces krok po kroku i doprowadzisz do tego, by listy zadaÅ„ staÅ‚y siÄ™ przydatnym, wspierajÄ…cym CiÄ™ narzÄ™dziem, które po prostu dziaÅ‚a bez zarzutu każdego dnia. SpoÅ›ród zawartych w książce propozycji wybierzesz najlepsze dla Ciebie taktyki, dziÄ™ki którym zawsze zdążysz na czas, przestaniesz siÄ™ stresować i poczujesz wiÄ™kszÄ… radość z życia!
W tej książce znajdziesz informacje o:
- błędach popełnianych podczas tworzenia listy zadań oraz ich konsekwencjach
- najpopularniejszych strategiach pisania list
- najdoskonalszym systemie list zadań
- technikach i zasadach prowadzenia list rzeczy do zrobienia
- przyczynach, dla których warto tworzyć również listy zadaÅ„ zrealizowanych
Lista zadań? Ma wspierać, nie stresować!
Osoby które kupowały "Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!", wybierały także:
- Sir Ernest Shackleton i wyprawa Endurance. Sekrety przyw 66,19 zł, (13,90 zł -79%)
- Szef, kt 66,19 zł, (13,90 zł -79%)
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Prawa ludzkiej natury 58,29 zł, (13,99 zł -76%)
- Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone 57,92 zł, (13,90 zł -76%)
Spis treści
Sposób na listê to-do. Twórz listy zadañ, które nie stresuj± a pomagaj±! Audiobook -- spis tre¶ci
Prezent dla Ciebie 7
Przedmowa 9
Rozdzia³ 1. Jaki jest cel Twojej listy rzeczy do zrobienia? 13
Rozdzia³ 2. Paradoks wydajno¶ci, czyli dlaczego Twoje listy blokuj± Ci drogê do sukcesu 17
Rozdzia³ 3. Dlaczego nie skre¶lasz wszystkich punktów z listy? 21
- Powód 1. Nie rozumiesz celu tworzenia tych list 21
- Powód 2. Nie okre¶lasz terminów wykonania poszczególnych prac 23
- Powód 3. Listy s± za d³ugie 24
- Powód 4. Twoje listy s± zbyt zró¿nicowane 25
- Powód 5. Masz zbyt wiele mo¿liwo¶ci do wyboru 27
- Powód 6. Nie okre¶lasz kontekstu poszczególnych zadañ 29
- Powód 7. Zadania s± zdefiniowane zbyt szeroko 30
- Powód 8. Twoje zadania nie s± powi±zane z konkretnymi celami 32
- Samoocena: jak skuteczne s± Twoje listy rzeczy do zrobienia? 34
- Jak negatywne emocje obni¿aj± Twoj± produktywno¶æ? 36
Rozdzia³ 4. Dziesiêæ najpopularniejszych systemów tworzenia list 39
- 1. Rozbudowana lista all inclusive 39
- 2. System "zadanie + data rozpoczêcia + termin wykonania" 41
- 3. Dwie listy: g³ówna i codzienna 42
- 4. Strategia "3+2" 44
- 5. Regu³a "1 - 3 - 5" 47
- 6. System oparty na projekcie 48
- 7. Metoda 3NZ 50
- 8. Metoda kanban 52
- 9. System matrycy 55
- 10. Getting Things Done (GTD) 57
- Getting Things Done - czy to dzia³a? 60
Rozdzia³ 5. Jak stworzyæ doskona³± listê rzeczy do zrobienia? 63
- Krok 1. Oddziel obecne zadania od przysz³ych 64
- Krok 2. Zdefiniuj zadania oparte na po¿±danych rezultatach 65
- Krok 3. Podziel projekty na pojedyncze zadania 67
- Krok 4. Okre¶l termin ka¿dego zadania 69
- Krok 5. Ogranicz liczbê bie¿±cych zadañ do siedmiu 71
- Krok 6. Uporz±dkuj zadania wed³ug projektów, rodzaju albo miejsca 73
- Krok 7. Usuñ z listy niepotrzebne zadania 76
- Krok 8. Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie ka¿dego z zadañ 79
- Krok 9. Opisuj±c zadanie, u¿ywaj czasownika mówi±cego o dzia³aniu 81
- Krok 10. Zidentyfikuj zadania, które wymagaj± zaanga¿owania innych osób 83
Rozdzia³ 6. Jak stosowaæ sprawnie funkcjonuj±cy system list rzeczy do zrobienia? 87
- Wskazówka 1. Prowad¼ listê "ma³ych zadañ" 88
- Wskazówka 2. Nie pozwól, ¿eby lista Ciê przeros³a 90
- Wskazówka 3. Zdefiniuj swoje listy wed³ug kontekstu 91
- Wskazówka 4. Przeprowadzaj cotygodniowe przegl±dy 92
- Wskazówka 5. Aktualizuj swoj± listê celów 95
- Wskazówka 6. Nie ugrzê¼nij w metodologii 97
- Wskazówka 7. Zbuduj system, który dzia³a u CIEBIE, i stosuj go 99
- Wskazówka 8. B±d¼ konsekwentny 100
- Co zrobiæ, gdy noga Ci siê powinie? 102
Rozdzia³ 7. Offline czy online - gdzie prowadziæ listy rzeczy do zrobienia? 105
- Argumenty za metod± kartki i d³ugopisu 105
- Argumenty za prowadzeniem list zadañ w internecie 107
Rozdzia³ 8. Jak zsynchronizowaæ kalendarz z listami rzeczy do zrobienia? 111
Rozdzia³ 9. Czym jest lista rzeczy zrobionych (i czy warto j± prowadziæ)? 115
- Jak stworzyæ listê rzeczy zrobionych? 116
Rozdzia³ 10. Uwagi koñcowe na temat tworzenia skutecznych list rzeczy do zrobienia 119
Czy mogê Ciê prosiæ o ma³± przys³ugê? 121
O autorze 123
Podkrêæ swoj± produktywno¶æ 125