reklama - zainteresowany?

Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza - Sensus

Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza
ebook
Autor: Małgorzata Rószkiewicz, Jolanta Perek-Białas, Dorota Węziak-Białowolska, Agnieszka Zięba-Pietrzak
ISBN: 978-8-3011-7353-1
stron: 250, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-17
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 51,20 zł (poprzednio: 63,21 zł)
Oszczędzasz: 19% (-12,01 zł)

Dodaj do koszyka Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza

W książce podjęto ważny problem projektowania badań społeczno-ekonomicznych. Skoncentrowano się na zagadnieniu planowania i organizacji badań empirycznych. Unikalną cechą jest rozpoczęcie rozważań od paradygmatu teoretycznego leżącego u podstaw sformułowanych celów badania, tez i hipotez, a przez to będącego kryterium wyboru narzędzi badawczych. Celem pracy jest całościowa prezentacja procesu badawczego oraz scharakteryzowanie metod realizacji badań empirycznych stosowanych w obszarze badań społeczno-ekonomicznych, poczynając od zbudowania modelu konceptualnego na podstawie sformułowanych pytań i hipotez badawczych, a następnie ukazanie metod transformacji hipotez badawczych w hipotezy statystyczne, zasad skalowania pojęć oraz zorganizowania narzędzia pomiaru, a także samego pomiaru w terenie, z doborem próby, kontrolą pomiaru oraz sprawdzeniem spójności tworzonej w wyniku pomiaru bazy danych włącznie. Proces projektowania badania empirycznego podzielono na 2 fazy: fazę konceptualizacji oraz fazę realizacji. Kluczowy jest proces konceptualizacji, gdzie tworzy się model precyzujący sposób rozumienia rzeczywistości przez badacza, a na tej podstawie zostają sformułowane hipotezy badawcze. Model konceptualny wymaga zdefiniowania wszystkich pojęć i relacji, co determinuje sposób, w jaki pojęcia oraz relacje między nimi będą podlegać pomiarowi. W publikacji, obok prezentacji zasad prowadzenia badania naukowego, przytoczono jako przykłady sposoby postępowania, które miały miejsce w wielu badaniach społeczno-ekonomicznych, jako studium przypadków, pozwalające przybliżyć czytelnikowi realia procesu badawczego i uświadomić, jak przebiegają poszczególne fazy badań empirycznych, których naukowość nie budzi wątpliwości. Książkę grupy autorek ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oceniam jako ważną i interesującą. Odnosi się bowiem do aktualnych problemów, ważnych z naukowego, politycznego i społecznego punktu widzenia. (Z recenzji dr. hab. Józefa Dziechciarza)

Dodaj do koszyka Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza

 

Osoby które kupowały "Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. MiÅ‚ość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca

Dodaj do koszyka Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza

Spis treści

Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treÅ›ci
  • Od Autorek
  • 1. Propedeutyka badaÅ„ naukowych
    • 1.1. Poznanie naukowe w naukach empirycznych
    • 1.2. Etapy badania empirycznego
  • 2. Faza konceptualizacji i operacjonalizacji w badaniu naukowym
    • 2.1. Konceptualizacja problemu badawczego
    • 2.2. Operacjonalizacja modelu konceptualnego
  • 3. Typy i rodzaje badaÅ„ terenowych
    • 3.1. Badania jakoÅ›ciowe i badania iloÅ›ciowe
    • 3.2. Badania wtórne i badania pierwotne
    • 3.3. Zasoby danych zastanych w instytucjach publicznych
    • 3.4. Klasyfikacja badaÅ„ pierwotnych
    • 3.5. Badanie nieingerujÄ…ce i ingerujÄ…ce
    • 3.5.1. Eksperyment
    • 3.5.2. Obserwacja
  • 4. Konstrukcja narzÄ™dzia pomiarowego
    • 4.1. Skalowanie
    • 4.2. Skalowanie zjawisk zÅ‚ożonych
    • 4.2.1. PodejÅ›cie oparte na czynnikach
    • 4.2.2. Badanie jednoznacznoÅ›ci skali zÅ‚ożonej podejÅ›cie eksploracyjne
    • 4.2.3. Model IRT
    • 4.2.4. PodejÅ›cie czynnikowe
  • 5. Konstrukcja kwestionariusza ankietowego
  • 6. Projektowanie i zasady doboru próby do badania
    • 6.1. Probabilistyczne podstawy wnioskowania statystycznego
    • 6.2. Rodzaje prób oraz metody alokacji próby
    • 6.3. Dobór próby
    • 6.3.1. Procedura doboru próby
    • 6.3.2. Charakterystyka prób losowych
    • 6.3.2.1. Losowanie proste bez zwracania i ze zwracaniem
    • 6.3.2.2. Losowanie systematyczne
    • 6.3.2.3. Losowanie warstwowe
    • 6.3.2.4. Losowanie zespoÅ‚owe
    • 6.3.2.5. Inne zÅ‚ożone schematy losowania
    • 6.3.3. WpÅ‚yw schematu losowania na poziom bÅ‚Ä™du losowego (Deff) i ustalenie wielkoÅ›ci próby
    • 6.3.4. WpÅ‚yw metody estymacji na poziom bÅ‚Ä™du losowego
    • 6.4. Nieklasyczne metody wnioskowania statystycznego metody resamplingowe
    • 6.5. Próby celowe
  • 7. Czynniki majÄ…ce wpÅ‚yw na jakość badaÅ„ empirycznych
    • 7.1. BÅ‚Ä™dy nielosowe
    • 7.2. Metody redukcji bÅ‚Ä™dów nielosowych
    • 7.2.1. Ważenie kompensacyjne
    • 7.2.2. Poststratyfikacja
    • 7.2.3. Kalibracja wag
    • 7.2.4. Imputacje
  • 8. Projekt makiety bazy danych
  • 9. Meta-analiza
  • Bibliografia
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.