reklama - zainteresowany?

Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II - Sensus

Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II
ebook
Autor: Mickey W. Mantle, Ron Lichty
Tytuł oryginału: Managing the Unmanageable: Rules, Tools, and Insights for Managing Software People and Teams (2nd Edition)
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-6978-8
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2021-02-19
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 48,95 zł (poprzednio: 87,41 zł)
Oszczędzasz: 44% (-38,46 zł)

Dodaj do koszyka Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II

Tagi: Motywacja | Psychologia pracy

O ile techniki wytwarzania oprogramowania rozwinęły się w imponujący sposób, o tyle metody zarządzania tym procesem wciąż są dalekie od doskonałości. Absurdalne przekroczenia budżetów lub terminów zbyt często były dowodem na to, że uzyskanie kontroli nad zespołem programistów czy skuteczne zarządzanie całym projektem programistycznym jest niezwykle trudne, o ile w ogóle możliwe. Niemniej osoby interesujące się tą branżą potrafią wskazać projekty, które zespół ukończył zgodnie z założeniami: terminowo, uzyskując znakomitą jakość produktu. Jak zatem powinien pracować kierownik projektu programistycznego, aby odnieść sukces?

Książka jest bardziej źródłem inspiracji niż typowym podręcznikiem przywództwa w świecie programistów. Znalazło się tu mnóstwo praktycznych zasad, opisów przydatnych technik i narzędzi, obficie okraszonych anegdotami i przykładami z życia wyjadaczy w dziedzinie zarządzania zespołami IT. Omówiono kwestie związane z programowaniem zwinnym, rekrutacją i adaptacją nowych pracowników, jak również metody zarządzania tzw. problemowymi pracownikami i motywowania zespołów do osiągania trudnych celów. Wyjaśniono, skąd się biorą trudności w zarządzaniu programistami, i wskazano, z jakich perspektyw te trudności są łatwiejsze do rozwiązania. Sporo miejsca poświęcono problematyce przywództwa i roli kierownika w realizacji projektu, a także kluczowej roli menedżera w tworzeniu kultury zespołowej - czyli czemuś, co warunkuje sukces.

W tej książce między innymi:

  • tworzenie najlepszego zespołu do danego projektu
  • zarządzanie z poszanowaniem indywidualności programistów
  • skuteczne motywowanie i pielęgnowanie efektywności zespołu
  • zapewnianie funkcjonowania zespołu w warunkach korporacji
  • techniki zarządcze odpowiednie dla kierowników zespołów IT
  • kierowanie a samoorganizowanie się zwinnych zespołów

"Lichty i Mantle napisali przewodnik, który pomoże Ci w zatrudnianiu, motywowaniu i prowadzeniu działających na najwyższych obrotach zespołów programistycznych. Przedstawione w nim praktyczne zasady i porady szkoleniowe składają się na świetny plan postępowania zarówno dla świeżo upieczonych, jak i doświadczonych kierowników projektów programistycznych".

Tom Conrad, dyrektor ds. technologii, Pandora

"Zawarte w tej książce perełki sprawiają wrażenie porad i wskazówek, które otrzymałbym od zaufanego mentora - takiego, któremu nie tylko ja sam wierzę, ale który także ufa, że jestem zdolny do przyswojenia sobie tej mądrości, dostrzeżenia jej granic i właściwego jej zastosowania".

Mike Fauzy, dyrektor ds. technologii, FauzyLogic

Efektywne zarządzanie: znakomity produkt, zadowolony zespół!

Dodaj do koszyka Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II", wybierały także:

  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Prawa ludzkiej natury
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My
  • Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu

Dodaj do koszyka Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II

Spis treści

Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II eBook -- spis treści


Przedmowa 17

O autorach 23

Rozdział 1. Dlaczego poskromienie programistów wydaje się niemożliwe 29

  • Co programista właściwie robi? 31
  • Dlaczego trudno zostać sprawnym kierownikiem zespołu programistów? 35

Rozdział 2. Zrozumieć programistów 37

  • Dyscyplina programowania 38
    • Programiści systemów wbudowanych i IoT 38
    • Programiści front-endowi 39
    • Programiści back-endowi 40
    • Programiści baz danych 40
    • Web developerzy i inni twórcy skryptów 41
    • Programiści full stack 42
    • DevOps 43
    • DevSecOps 44
  • Rodzaje programistów 44
    • Inżynierowie/architekci systemów 45
    • Programiści systemów 45
    • Programiści aplikacji 46
    • Nie całkiem programiści 47
  • Specjalizacja dziedzinowa 47
  • Wymagania i umiejętności 48
  • Lokalizacja i relacje 53
    • Pracownicy wewnętrzni 54
    • Pracownicy zdalni 54
    • Podwykonawcy 55
    • Zarządzane zespoły podwykonawców i firmy outsourcingowe 56
  • Charakter pokoleniowy 56
  • Typy osobowości 60
    • Lewopółkulowcy i prawopółkulowcy 60
    • Sowy i skowronki 61
    • Kowboje i farmerzy 62
    • Bohaterzy 63
    • Introwertycy 64
    • Cynicy 64
    • Buce 64
  • Podsumowanie 65

Rozdział 3. Poszukiwanie i zatrudnianie świetnych programistów 67

  • Określenie rodzaju programisty 69
  • Przygotowanie opisu stanowiska pracy 71
  • Znalezienie wakatu 74
  • Rekrutacja pracowników etatowych 75
    • Rekrutuj stale 76
    • Budżet rekrutacyjny 77
    • Rekruterzy - studium przypadku 79
    • Polecenia pracownicze 80
    • Skuteczna rekrutacja 82
    • Wskazówki rekrutacyjne 82
  • Rekrutacja podwykonawców 84
  • Przeglądanie CV 85
  • Zawężanie puli kandydatów 87
  • Przygotowanie do rozmowy 88
  • Prowadzenie rozmowy 95
  • Podjęcie decyzji w sprawie zatrudnienia programisty 98
  • Złożenie programiście właściwej oferty 102
  • Utrzymuj kontakt w oczekiwaniu na zgodę 107
  • Podsumowanie 108

Rozdział 4. Poprawne wdrażanie programistów do pracy 109

  • Wprowadź pracownika do pracy jak najwcześniej 110
  • Przygotowanie na przybycie pracownika 111
  • Obowiązkowe punkty programu 112
  • Powitanie 116
  • Szansa na sukces 117
  • Wstępne oczekiwania 119
  • Podsumowanie 122

Rozdział 5. Sprawne kierowanie programistami: zarządzanie "w dół" 123

  • Zdobycie uznania dla własnego autorytetu 124
  • Zatrudniaj świetnych programistów 129
  • Zespół na turbodoładowaniu 129
    • Różne sposoby zarządzania różnymi typami programistów 130
    • Facylitacja 134
    • Tablice wskaźników 135
    • Chroń swój zespół 135
  • Ocena i poprawa wyników 137
    • Wyznaczanie celów 137
    • Ocena pracowników 139
    • Ograniczanie strat 144
    • Końcowa lista kontrolna 146
  • Myślenie organizacyjne 146
    • Obsada etatów 146
    • Organizacja 152
    • Działy programistyczne 158
    • Zespoły interdyscyplinarne 159
    • Zespoły zwinne 161
  • Rozwiązywanie problemów dysfunkcyjnej organizacji 161
  • Dostarczaj rezultaty i świętuj sukcesy 162
  • Podsumowanie 163

Rozdział 6. Sprawne kierowanie programistami: zarządzanie "w górę", otoczeniem i samym sobą 165

  • Zarządzanie "w górę" 165
    • Zrozum swojego szefa 166
    • Pakiety komunikacyjne 168
    • Zrozum szefa swojego szefa 169
    • Wyczucie czasu 169
    • Bądź wzorowym pracownikiem 170
    • Korzyści 171
  • Zarządzanie otoczeniem 171
    • Współpraca w obrębie działu 172
    • Zrozumienie innych działów 172
    • Wykorzystanie ważnych jednostek pomocniczych 174
    • Zarządzanie poza firmą 179
    • Korzyści 185
  • Zarządzanie samym sobą 186
    • Osobisty styl 186
    • Zarządzanie czasem i priorytetami 189
    • Zarządzanie komunikacją 191
    • Praktyki związane z zarządzaniem 193
    • Zarządzanie działaniami następczymi 198
    • Znajdź mentora 200
    • Korzyści 201
  • Podsumowanie 201

PRAKTYCZNE ZASADY I PEREŁKI MĄDROŚCI 203

Wyzwania towarzyszące zarządzaniu 207

Zarządzanie ludźmi 231

Zarządzanie sprawnymi dostawami 260

Rozdział 7. Motywowanie programistów 283

  • Teorie motywacji 283
    • Hierarchia potrzeb Maslowa 284
    • Teoria X i Y McGregora 285
    • Dwuczynnikowa teoria Herzberga 286
  • Czynniki motywujące w odniesieniu do programistów 289
  • Teoria w praktyce 293
  • Czynniki fundamentalne - przyczyny niezadowolenia 294
    • Szacunek do przełożonego 294
    • Zabawa 299
    • Nauka i rozwój 300
    • Dobre warunki pracy 301
    • Rozsądna polityka i administracja firmowa 306
    • Etyczne zarządzanie 310
  • Główne czynniki motywujące 315
    • Wpływanie na otaczający świat 315
    • Nauka i rozwój 316
    • Zabawki i technologia 318
    • Uznanie i pochwały 319
    • Zabawa z pracownikami 321
    • Spodziewane zyski 321
  • Osobiste zaangażowanie 323
  • Technologia - atak i obrona 326
  • Poznawanie motywacji programistów zaczyna się od pierwszego dnia 327
  • Podsumowanie 328

Rozdział 8. Ustanawianie sprawnej kultury programistycznej 329

  • Definicja "udanej" kultury 330
  • Kultura programistyczna 330
  • Kultura firmowa 331
    • Wykorzystywanie złożoności kultury firmowej 332
    • Odgradzanie się od kultury firmowej 333
    • Jaką rolę technologia odgrywa w Twojej firmie? 334
    • Co napędza Twoją firmę? 335
  • Cechy sprawnej kultury programistycznej 337
    • Wzajemny szacunek 338
    • Innowacyjność 338
    • Standardy 340
    • Dostawy 340
    • Komunikacja 341
    • Komunikacja w zespołach wirtualnych 343
    • Sprawiedliwość 344
    • Upodmiotowienie 345
    • Profesjonalizm 346
    • Żadnych buców i palantów 347
    • Dążenie do doskonałości 348
    • Doskonałość programistyczna 349
    • Praca zespołowa 349
    • Pasja 349
    • Orientacja na klienta 350
    • Uczenie się 351
    • Środowisko 352
  • Podsumowanie 353

Rozdział 9. Zarządzanie sprawną dostawą oprogramowania 355

  • Inspirujące cele 356
  • Definicja "sukcesu" 358
    • Nienaruszalne terminy 360
    • Planowanie nagród 361
  • Żądanie jasnych wymagań 361
    • Współpraca nad priorytetyzacją wymagań 365
    • Ograniczanie wymagań: "co" zamiast "jak" 369
    • Wzbudzanie zachwytu u klientów 370
  • Definicja ukończenia 371
  • Oszacowanie wymaganego nakładu pracy 373
    • Oszacowania: nie ma uniwersalnych rozwiązań 380
  • Odpowiednia architektura i projekt 380
    • Ile projektowania wystarczy? 383
    • Weryfikacje koncepcji, prototypy i spike'i 384
    • Przeglądy projektów 385
  • Wspieranie pracy 385
    • Plan jest nieodzowny 388
    • Określanie tempa realizacji projektu 390
    • Ustalanie kamieni milowych 390
    • Wspieranie komunikacji 392
    • Koncentracja na misji 394
    • Usuwanie przeszkód 395
    • Spełnianie ustalonych standardów i wymagań 396
    • Programowanie sterowane testami 398
    • Przeglądy kodu jako wymóg 399
  • Dostawa/uruchomienie 400
    • Żadnych nowych funkcji 400
    • Sam skorzystaj z produktu 401
    • Gotowość do ogłoszenia sukcesu i rozpoczęcia prac nad aktualizacjami 401
    • Kiedy ograniczać straty? 403
    • OEM i wersje międzynarodowe 404
  • Zakończenie 405
    • Świętowanie 405
    • Retrospektywa 406
    • Dzielenie się wiedzą 407
    • Refaktoryzacja 408
    • Wydania aktualizacyjne 409
  • Podsumowanie 409

Rozdział 10. Co robią kierownicy w zespołach zwinnych? 411

  • Dlaczego kierownicy mogą czuć się zmarginalizowani 412
  • W jaki sposób metodyki zwinne przekształcają rolę kierownictwa? 414
  • Role kierownicze są obecne w metodykach zwinnych 415
  • W jaki sposób restrukturyzacja organizacyjna wpływa na rolę kierownictwa? 416
  • Dziesięć głównych zadań kierowników w podejściu zwinnym 420
    • 1. Rozwijanie kultury zwinności 420
    • 2. Szerzenie wartości podejścia zwinnego 422
    • 3. Uczenie dobrych praktyk zwinnych 426
    • 4. Rozwiewanie mitów o podejściu zwinnym 430
    • 5. Zwracanie uwagi na wzorce i antywzorce 436
    • 6. Prowadzenie technicznych wspólnot praktyków obejmujących zespoły scrumowe 441
    • 7. Eliminowanie przeszkód 443
    • 8. Doradzanie i trenowanie 444
    • 9. Zatrudnianie 444
    • 10. Zwalnianie 445
  • Podsumowanie 446

Dodaj do koszyka Programistami da się zarządzać! Zasady i narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołami programistów. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.