reklama - zainteresowany?

Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje - Sensus

Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje
ebook
Autor: Wiesław Baryła
ISBN: 9788362122806
stron: 186, Format: ebook
Data wydania: 2014-01-05
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 30,72 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 23% (-9,18 zł)

Dodaj do koszyka Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje

Dlaczego pieniądze są dla ludzi ważne i cenne?

Dlaczego ludzie chcą mieć pieniądze, dlaczego dążą do ich posiadania?

Książka ta dowodzi, że samo pomyślenie o dużej sumie pieniędzy nasila bieżącą motywację. Przy czym to pomyślenie może mieć zupełnie zdawkowy charakter, nie musi być myślą o tym, by zarobić duże pieniądze. Takie zdawkowe myślenie wzmaga chęć posiadania dóbr, chęć pomagania innym, odwzajemnienia pozdrowienia, ale także chęć agresywnej prowokacji czy chęć seksualną lub chęć tego, by dobrze wypaść na egzaminie.

Książka pokazuje chorobliwą miłość człowieka do pieniędzy, które są w stanie przejąć kontrolę nad jego życiem.

Znane mi teorie psychologiczne dotyczące znaczenia pieniędzy są mniej lub bardziej udane. Autorska propozycja Wiesława Baryły przedstawiona w książce Pieniądze w umyśle należy zdecydowanie do tej drugiej kategorii. Autor przedstawia nadzwyczaj zajmującą i oryginalną koncepcję motywacyjnych konsekwencji aktywizacji idei pieniądza oraz imponującą serię badań, które testują jej założenia. Wszystko to poprzedza przeglądem koncepcji i badań dotyczących stosunku człowieka do pieniędzy. Docenić należy, że wyraźnie wykracza poza perspektywę samej psychologii (czy nawet nauk społecznych), w interesujący sposób pokazuje historię pieniądza, jego znaczenie w poszczególnych okresach dziejów, jego magiczną moc.

Z recenzji Dariusza Dolińskiego dla miesięcznika Charaktery

Książka Wiesława Baryły to nowy smak w literaturze psychologicznej. Autor prezentuje niezwykłą erudycję nie tylko w dziedzinie, której książka jest poświęcona, lecz także w sferze ekonomii (świetny rozdział o pieniądzu), fizjologii czy biologii (idea transferu pobudzenia przez wizerunek pieniędzy).

Hanna Brycz, autorka książki Instrukcja obsługi człowieka

Dodaj do koszyka Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje

 

Osoby które kupowały "Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje", wybierały także:

  • Saga rodu z Lipowej - tom 1. Miłość i wróżby
  • Tajemnice sieci
  • Przeczucie
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca

Dodaj do koszyka Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje

Spis treści

Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Karta tytułowa
  • Motto
  • PODZIĘKOWANIA
  • WPROWADZENIE
  • Rozdział I ZARYS HISTORII PIENIĄDZA
    • DEFINICJE PIENIĄDZA
    • GENEZA PIENIĄDZA
    • PŁACIDŁA
    • NARODZINY PIENIĄDZA METALOWEGO
    • RYWALIZACJA SREBRA ZE ZŁOTEM
    • POCZĄTKI PIENIĄDZA PAPIEROWEGO
    • ODEJŚCIE OD SYSTEMU WALUTY ZŁOTEJ. UPŁYNNIENIE KURSU WALUT
  • Rozdział II PSYCHOLOGICZNE ŹRÓDŁA WARTOŚCI PIENIĄDZA
    • TEORIA PIENIĄDZA JAKO NARZĘDZIA
    • TEORIA PIENIĄDZA JAKO NARKOTYKU
    • PSYCHOLOGICZNE UWARUNKOWANIA WARTOŚCI PIENIĄDZA
    • MÓZGOWE REAKCJE NA PIENIĄDZE
  • Rozdział III KONCEPCJA MOTYWACYJNYCH KONSEKWENCJI AKTYWIZACJI UMYSŁOWYCH REPREZENTACJI PIENIĄDZA
    • KONCEPCJA PSYCHOLOGICZNYCH KONSEKWENCJI PIENIĘDZY KATHLEEN VOHS
    • ZASTRZEŻENIA DO KONCEPCJI SAMOWYSTARCZALNOŚCI JAKO KONSEKWENCJI AKTYWIZACJI IDEI PIENIĄDZA
    • MODEL MOTYWACYJNYCH KONSEKWENCJI AKTYWIZACJI UMYSŁOWYCH REPREZENTACJI PIENIĄDZA
  • Rozdział IV PIENIĄDZE A CHCENIE
    • BADANIE 1 WPŁYW PRYMOWANIA IDEI PIENIĄDZA NA WRAŻLIWOŚĆ NA NAGRODY
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 2 WPŁYW PRYMOWANIA IDEI PIENIĄDZA I TREŚCI EROTYCZNYCH NA PODEJMOWANIE RYZYKA
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 3 WPŁYW AKTYWIZACJI IDEI PIENIĄDZA NA INTENSYWNOŚĆ GRY NA AUTOMATACH O MAŁYCH WYGRANYCH
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 4 WPŁYW PRYMOWANIA PIENIĘDZY NA DEKLARACJE POŻĄDANIA PRZEDMIOTÓW CODZIENNEGO UŻYTKU
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
  • Rozdział V PIENIĄDZE A ZACHOWANIA SPOŁECZNE
    • BADANIE 5 PRYMOWANIE IDEI PIENIĘDZY NASILA ODWZAJEMNIENIE POZDROWIENIA ZE STRONY OBCYCH OSÓB
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 6 PRYMOWANIE IDEI PIENIĘDZY A ODWZAJEMNIANIE AGRESJI
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 7 PRYMOWANIE IDEI PIENIĘDZY NASILA EFEKTY PRYMOWANIA POMOCNOŚCI
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA WYNIKÓW
  • Rozdział VI PIENIĄDZE A POŻĄDANIE SEKSUALNE
    • BADANIE 8 ORIENTACJA SOCJOSEKSUALNA, PIENIĄDZE I POŻĄDANIE
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 9 PORNOGRAFIA, PIENIĄDZE A POŻĄDANIE
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 10 PORNOGRAFIA, PIENIĄDZE I ATRAKCYJNOŚĆ OSÓB PŁCI PRZECIWNEJ
      • METODA
      • WYNIKI
    • PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ 810
  • Rozdział VII WPŁYW AKTYWIZACJI IDEI PIENIĄDZA NA FUNKCJONOWANIE POZNAWCZE
    • BADANIE 11 WPŁYW PRYMOWANIA IDEI PIENIĄDZA NA ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ MATEMATYCZNYCH
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 12 WPŁYW PRYMOWANIA PIENIĘDZY NA ROZWIĄZYWANIE TESTU RAVENA
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
    • BADANIE 13 WPŁYW PRYMOWANIA IDEI PIENIĄDZA NA UDZIELANIE POPRAWNYCH ODPOWIEDZI NA PYTANIA RZECZYWISTEGO EGZAMINU AKADEMICKIEGO
      • METODA
      • WYNIKI I DYSKUSJA
  • Rozdział VIII PODSUMOWANIE. AUTONOMIZACJA FUNKCJONOWANIA PIENIĘDZY
  • BIBLIOGRAFIA
  • Spis treści
  • Karta redakcyjna

Dodaj do koszyka Pieniądze w umyśle. Jak myślenie wpływa na motywacje

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.