reklama - zainteresowany?

Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji - Sensus

Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji
ebook
Autor: Malwina Szpitalak
ISBN: 978-8-3233-8733-6
stron: 230, Format: ebook
Data wydania: 2014-05-16
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 27,77 zł (poprzednio: 33,87 zł)
Oszczędzasz: 18% (-6,10 zł)

Dodaj do koszyka Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji

Tagi: Psychologia duszy i umysłu

Dr Malwina Szpitalak napisaÅ‚a bardzo ważnÄ… i wartoÅ›ciowÄ… książkÄ™. Problematyka w niej podjÄ™ta jest nieoczywista, a uzyskane przez AutorkÄ™ wyniki i zaproponowane przez niÄ… interpretacje stanowiÄ… istotny wkÅ‚ad w rozwój wiedzy dotyczÄ…cej sytuacyjnych i indywidualnych uwarunkowaÅ„ wielkoÅ›ci efektu dezinformacji. Książka dotyczy istotnej dla psychologii sÄ…dowej tematyki motywacyjnych uwarunkowaÅ„ efektu dezinformacji i zeznaÅ„ Å›wiadków. Jednym z jej podstawowych celów jest sprawdzenie, czy motywy Ja wpÅ‚ywajÄ… na wielkość efektu dezinformacji. () W książce zaprezentowano rzetelny przeglÄ…d literatury przedmiotu zwiÄ…zanej z efektem dezinformacji, konstruktem Ja, regulacyjnÄ… rolÄ… Ja, samoocenÄ…, dysonansem poznawczym, czy też znieksztaÅ‚ceniami pamiÄ™ciowymi zwiÄ…zanymi z mechanizmami autoregulacyjnymi. Zaprezentowano również wyniki aż siedmiu badaÅ„ o charakterze eksperymentalnym oraz ich metaanalizÄ™. () Zdecydowanym walorem książki jest zaprojektowana przez AutorkÄ™ innowacyjna, i kilkukrotnie w ramach badaÅ„ prezentowanych w niniejszej książce replikowana, metoda uodparniania na dezinformacjÄ™, czyli procedura wzmocnionej autoafirmacji. Metoda ta polega na poÅ‚Ä…czeniu dokonywanego przez uczestników aktu autoafirmacji z podaniem im pozytywnej informacji zwrotnej odnoÅ›nie funkcjonowania ich pamiÄ™ci. NastÄ™pstwem takiej manipulacji jest uodpornienie badanych na dezinformacjÄ™, co Autorka okreÅ›liÅ‚a jako efekt wzmocnionej autoafirmacji (EWA). () Książka ta bez wÄ…tpienia może stanowić wartoÅ›ciowe źródÅ‚o informacji na temat efektu dezinformacji, jak również problematyki dysonansu poznawczego czy regulacyjnej roli Ja w kontekÅ›cie znieksztaÅ‚ceÅ„ pamiÄ™ciowych. Stanowi również przykÅ‚ad przejrzystego interpretowania dużej liczby wyników empirycznych. Z recenzji dr hab. Romualda Polczyka

Dodaj do koszyka Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji

 

Osoby które kupowały "Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji", wybierały także:

  • Szczęśliwa bez winy. Jak uwolnić siÄ™ od poczucia winy i odnaleźć drogÄ™ do szczęścia
  • Pozwól sobie na uczucia. Wykorzystaj moc inteligencji emocjonalnej
  • Borderline, czyli jednÄ… nogÄ… nad przepaÅ›ciÄ…
  • Wojowniczka miÅ‚oÅ›ci. Wspomnienia
  • Kobieta Kompletna. Nie szukaj speÅ‚nienia, bÄ…dź szczęśliwa teraz

Dodaj do koszyka Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji

Spis treści

Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji eBook -- spis treści

Cel i przedmiot badaÅ„  13

RozdziaÅ‚ 1. Efekt dezinformacji – definicja, wyznaczniki oraz mechanizmy leżące u jego podÅ‚oża  15

1.1. Definicja i eksperymentalne operacjonalizacje efektu dezinformacji  15

1.2. Wyznaczniki wielkoÅ›ci efektu dezinformacji   18

1.3. Mechanizmy efektu dezinformacji  19

1.3.1. Mechanizmy pamięciowe 20

1.3.2. Mechanizmy pozapamiÄ™ciowe   26

1.4. Umiejscowienie efektu dezinformacji wÅ›ród znieksztaÅ‚ceÅ„ w funkcjonowaniu pamiÄ™ci   31

RozdziaÅ‚ 2. Ja jako podstawowy konstrukt zwiÄ…zany z aktywnoÅ›ciÄ… jednostki  33

2.1. Definicje i ujÄ™cia Ja  33

2.1.1. Ja w ujÄ™ciu poznawczym  34

2.1.1.1. Ja jako schemat  34

2.1.1.2. Ja jako struktura pamiÄ™ci  35

2.1.1.3. Ja jako (samo)wiedza  35

2.1.2. Ja w ujÄ™ciu spoÅ‚ecznym  36

2.1.3. Ja w ujÄ™ciu motywacyjnym  37

2.2. Klasyfikacje i struktura Ja  38

2.3. Funkcje Ja oraz mechanizmy wpÅ‚ywu Ja na zachowanie   38

2.4. Zaangażowane Ja i jego wpÅ‚yw na przetwarzanie informacji  39

2.4.1. Definicje zaangażowania Ja  40

2.4.2. WpÅ‚yw zaangażowania Ja na procesy poznawcze  41

RozdziaÅ‚ 3. Regulacyjna rola Ja – motywy autoregulacyjne   45

3.1. Definicje i teorie autoregulacji  45

3.2. Dobry, spójny, znajÄ…cy siebie, lepszy – gÅ‚ówne motywy autoregulacji i ich charakterystyka  48

3.2.1. Dobre Ja – charakterystyka motywu autowaloryzacji  49

3.2.1.1. Istota motywu autowaloryzacji  49

3.2.1.2. Sposoby realizacji motywu autowaloryzacji  50

3.2.1.3. Motyw autowaloryzacji a samoocena  51

3.2.1.4. Funkcje i adaptacyjność motywu autowaloryzacji  52

3.2.2. Spójne Ja – charakterystyka motywu autoweryfikacji  53

3.2.2.1. Istota motywu autoweryfikacji  53

3.2.2.2. Sposoby realizowania motywu autoweryfikacji  54

3.2.2.3. Funkcje i adaptacyjność motywu autoweryfi kacji  55

3.2.3. Ja znajÄ…ce siebie – charakterystyka motywu samopoznania  56

3.2.4. Lepsze Ja – charakterystyka motywu samonaprawy  57

3.3. Dobre Ja czy spójne Ja? Konfl ikt poznawczo-afektywny   58

RozdziaÅ‚ 4. Samoocena  61

4.1. Definicja samooceny  61

4.2. Struktura samooceny  63

4.2.1. Wysokość samooceny  64

4.2.2. Stabilność samooceny  68

4.2.3. Adekwatność samooceny  68

4.3. Samoocena jawna i utajona  69

4.4. Samoocena a motywy Ja  70

4.5. Samoocena a akceptacja informacji zwrotnej  71

4.6. Koncepcja Romina W. Tafarodiego i Williama B. Swanna (1995, 2001)  72

RozdziaÅ‚ 5. Dysonans poznawczy  75

5.1. Teoria dysonansu poznawczego – ujÄ™cie klasyczne Leona Festingera (1957/2007) 77

5.2. Krytyka klasycznej teorii dysonansu poznawczego   78

5.3. Wybrane modyfikacje teorii dysonansu poznawczego   80

5.3.1. Modyfikacja Elliota Aronsona (1968) – teoria zgodnoÅ›ci z Ja  80

5.3.2. Modyfikacja Claude’a Steele’a (1988) – teoria autoafirmacji  82

5.3.3. Modyfikacja Eddiego Harmona-Jonesa (1999) – model dysonansu poznawczego oparty na aktywnoÅ›ci  85

5.3.4. Modyfikacja Jeffa Stone’a i Joela Coopera (2001) – model dysonansu poznawczego oparty na standardach Ja  88

5.4. Sposoby redukowania dysonansu poznawczego  89

5.5. Dysonans poznawczy a samoocena  90

RozdziaÅ‚ 6. ZnieksztaÅ‚cenia pamiÄ™ciowe uwarunkowane mechanizmami autoregulacyjnymi  93

6.1. Etapy procesu pamiÄ™ciowego a znieksztaÅ‚cenia pamiÄ™ciowe uwarunkowane mechanizmami Ja  94

6.2. Empiryczne poparcie dla zwiÄ…zków miÄ™dzy Ja a znieksztaÅ‚ceniami pamiÄ™ciowymi  95

6.3. Ja a efekt dezinformacji  98

RozdziaÅ‚ 7. Hipotezy badawcze  99

7.1. Negatywna informacja zwrotna  99

7.2. Umiejscowienie negatywnej informacji zwrotnej  100

7.3. Pozytywna informacja zwrotna  101

7.4. Zaangażowanie  102

7.5. Autoafirmacja  102

7.6. Samoocena  103

7.7. Efekt wzmocnionej autoafirmacji  103

RozdziaÅ‚ 8. Eksperyment I  105

8.1. Metoda  106

8.1.1. Osoby badane  106

8.1.2. MateriaÅ‚y  106

8.1.3. Procedura 106

8.2. Strategia opisu wyników  108

8.3. Opis wyników  109

8.3.1. Weryfikacja hipotez badawczych  109

8.3.2. Analizy eksploracyjne  111

8.4. Dyskusja wyników  114

8.4.1. Dyskusja dotyczÄ…ca części weryfikacyjnej  114

8.4.2. Dyskusja dotyczÄ…ca części eksploracyjnej  117

RozdziaÅ‚ 9. Eksperyment II  119

9.1. Metoda  120

9.1.1. Osoby badane  120

9.1.2. MateriaÅ‚y i procedura  120

9.2. Opis wyników  121

9.2.1. Analizy dotyczÄ…ce skali samooceny użytej w eksperymentach II i III  121

9.2.2. Weryfikacja hipotez badawczych  122

9.2.3. Analizy eksploracyjne  125

9.3. Dyskusja wyników  128

9.3.1. Dyskusja dotyczÄ…ca części weryfikacyjnej  128

9.3.2. Dyskusja dotyczÄ…ca części eksploracyjnej  133

RozdziaÅ‚ 10. Eksperyment III  135

10.1. Metoda  136

10.1.1. Osoby badane  136

10.1.2. MateriaÅ‚y i procedura  136

10.2. Opis wyników  137

10.2.1. Weryfikacja hipotez badawczych  137

10.2.2. Analizy eksploracyjne  140

10.3. Dyskusja wyników  144

10.3.1. Dyskusja dotyczÄ…ca części weryfikacyjnej  144

10.3.2. Dyskusja dotyczÄ…ca części eksploracyjnej  148

RozdziaÅ‚ 11. Eksperyment IV  151

11.1. Metoda  152

11.1.1. Osoby badane  152

11.1.2. MateriaÅ‚y i procedura  152

11.2. Opis wyników

11.2.1. Weryfikacja hipotez badawczych  152

11.2.2. Analizy eksploracyjne  154

11.3. Dyskusja wyników  156

11.3.1. Dyskusja dotyczÄ…ca części weryfikacyjnej  156

11.3.2. Dyskusja dotyczÄ…ca części eksploracyjnej  157

RozdziaÅ‚ 12. Eksperyment V  159

12.1. Metoda  161

12.1.1. Osoby badane  161

12.1.2. MateriaÅ‚y  162

12.1.3. Procedura  162

12.2. Opis wyników  163

12.2.1. Weryfikacja hipotez badawczych  163

12.2.2. Analizy eksploracyjne  168

12.3. Dyskusja wyników  171

12.3.1. Dyskusja dotyczÄ…ca części weryfikacyjnej  171

12.3.2. Dyskusja dotyczÄ…ca części eksploracyjnej  173

RozdziaÅ‚ 13. Eksperyment VI  175

13.1. Metoda  176

13.1.1. Osoby badane  176

13.1.2. MateriaÅ‚y i procedura  176

13.2. Opis wyników  177

13.2.1. Weryfikacja hipotez badawczych  177

13.2.2. Analizy eksploracyjne  180

13.3. Dyskusja wyników  181

13.3.1. Dyskusja dotyczÄ…ca części weryfikacyjnej  181

13.3.2. Dyskusja dotyczÄ…ca części eksploracyjnej  183

RozdziaÅ‚ 14. Eksperyment VII  185

14.1. Metoda  186

14.1.1. Osoby badane  186

14.1.2. MateriaÅ‚y i procedura  186

14.2. Opis wyników  186

14.3. Dyskusja wyników  188

RozdziaÅ‚ 15. Metaanalizy  191

RozdziaÅ‚ 16. Dyskusja koÅ„cowa  195

16.1. Omówienie najważniejszych wyników  195

16.2. Słabości przeprowadzonych badań 198

16.3. Propozycja kolejnych badań 199

 

Literatura cytowana 201

Dodaj do koszyka Motywacyjne mechanizmy efektu dezinformacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.