reklama - zainteresowany?

Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV - Sensus

Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV
Autor: Mark Phillips, Jon Chappell
Tytuł oryginału: Guitar For Dummies,4th Edition
Tłumaczenie: Marcin Machnik
ISBN: 978-83-283-5253-7
stron: 400, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2019-09-03
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 26,94 zł (poprzednio: 44,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-17,96 zł)

Dodaj do koszyka Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV

Tagi: Zaszczep Dziecko Zabawą

  • Zakup gitary i akcesoriów
  • Opis elementów gitary
  • 10 genialnych utworów dla początkujących

Zagraj jak gwiazdor

Niezależnie od tego, czy wolisz łagodne dźwięki "akustyka", czy ostrzejsze brzmienie "elektryka", Twoja gitara nie zazna już spokoju, gdy sięgniesz po to wydanie Gitary dla bystrzaków. A Twoja przygoda nie skończy się na ostatniej stronie - wraz z książką uzyskasz internetowy dostęp do ponad 85 filmów i 95 ścieżek audio, które pomogą Ci w rozwijaniu umiejętności.

W książce:

  • Trzymanie i strojenie instrumentu
  • Zmiana strun i podstawowe naprawy
  • Granie różnych stylów, w tym rocka, bluesa i wielu innych

Dodaj do koszyka Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV", wybierały także:

  • Rune. Podróż pierwszej tajemnicy
  • Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV
  • Programowanie dla najmłodszych. W ruchu, z tabletem, przez zabawę
  • Rune. Podróż pierwszej tajemnicy
  • Myśl jak inżynier. Projekty techniczne dla młodych bystrzaków

Dodaj do koszyka Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV

Spis treści

Gitara dla bystrzakw. Wydanie IV -- spis treci

 

O autorach 13

 

Podzikowania od autorów 15

Wstp 17

  • O ksice 17
  • Naiwne zaoenia 19
  • Ikony wykorzystane w ksice 19
  • Nie tylko ksika 20
  • Co dalej 20

CZʦ I: PIERWSZE PRZYMIARKI DO GRY NA GITARZE 23

Rozdzia 1: Podstawy gitary - elementy skadowe i ich udzia w tworzeniu dwiku 25

  • Anatomia gitary 26
  • Jak dziaa gitara 29
    • Drgania i dugo strun 29
    • Co dwie donie, to nie jedna 30
    • Dwiki na gryfie: progi i pótony 30
    • Porównanie brzmienia gitary akustycznej i elektrycznej 31

Rozdzia 2: Strojenie gitary 33

  • Zanim zaczniesz: krótko o strunach i progach 33
  • Strojenie gitary wzgldem niej samej metod pitego progu 34
  • Strojenie gitary do zewntrznego punktu odniesienia 36
    • Klawisz wszystko wypiewa 37
    • Stroik ustny, czyli jak uwolni rce 38
    • Twój przyjaciel kamerton 38
    • Tuner elektroniczny, czyli szybko i sprawnie 39
    • Dwiki ze cieek audio 40

Rozdzia 3: Przygotowanie do gry - trzymanie gitary i odczytywanie notacji gitarowej 41

  • Uoenie rk i postawa 42
    • Przybieranie pozycji siedzcej 42
    • Pozycja stojca 43
    • Pozycja lewej rki i przyciskanie progów 44
    • Pozycja prawej doni 46
  • Wstp do czytania dwików gitarowych 49
    • Diagram akordu 49
    • Rzut oka na tabulatur 50
    • Odczytywanie zapisu rytmicznego 51
  • Jak gra akordy 52

CZʦ II: ZACZYNAMY GRA - PODSTAWY 55

Rozdzia 4: Najlepsze na pocztek: bicie akordów 57

  • Akordy z rodziny A 58
    • Palcowanie akordów z rodziny A 59
    • Uderzanie akordów z rodziny A 59
  • Akordy z rodziny D 61
    • Palcowanie akordów z rodziny D 61
    • Uderzanie akordów z rodziny D 63
  • Akordy z rodziny G 64
    • Palcowanie akordów z rodziny G 64
    • Uderzanie akordów z rodziny G 64
  • Akordy z rodziny C 65
    • Palcowanie akordów z rodziny C 65
    • Uderzanie akordów z rodziny C 66
  • Granie piosenek z uyciem podstawowych akordów durowych i molowych 67
    • Kumbaya 70
    • Swing Low, Sweet Chariot 71
    • Auld Lang Syne 72
    • Michael, Row the Boat Ashore 73
  • Zabawa z podstawowymi akordami durowymi i molowymi - progresja "szlagierowa" 74

Rozdzia 5: Granie melodii bez czytania nut 77

  • Czytanie tabulatury 78
    • Z góry na dó 78
    • Z lewej na praw 79
  • Jak rozszyfrowa palcowanie lewej rki 80
  • Naprzemienne kostkowanie 81
  • Granie piosenek z prostymi melodiami 82
    • Little Brown Jug 84
    • On Top of Old Smoky 85
    • Swanee River (Old Folks at Home) 86

Rozdzia 6: Odrobina pikanterii - podstawowe akordy septymowe 87

  • Dominantowe akordy septymowe 88
    • D7, G7 i C7 88
    • E7 (wersja na dwa palce) i A7 89
    • E7 (wersja czteropalcowa) i H7 90
  • Molowe akordy septymowe - d7, e7 i a7 90
  • Durowe akordy septymowe - Cmaj7, Fmaj7, Amaj7 i Dmaj7 91
  • Granie piosenek przy uyciu akordów septymowych 93
    • Home on the Range 95
    • All Through the Night 96
    • Over the River and Through the Woods 97
    • It's Raining, It's Pouring 98
    • Oh, Susanna 99
  • Zabawa z akordami septymowymi - 12-taktowy blues 100
    • Granie 12-taktowego bluesa 100
    • Pisanie wasnej bluesowej piosenki 101

CZʦ III: PONAD PODSTAWY - ZACZYNASZ BRZMIE 103

Rozdzia 7: Granie w wyszych pozycjach 105

  • Granie skal i wicze w wyszych pozycjach 105
    • Granie w wyszej pozycji a granie z pustymi strunami 106
    • Granie wicze w pozycji 106
    • Zmiana pozycji 108
    • Tworzenie wasnych wicze wyrabiajcych si i zrczno 109
  • Granie piosenek w wyszych pozycjach 111
    • Simple Gifts 112
    • Turkey in the Straw 113

Rozdzia 8: Podwójna moc dwudwików 115

  • Podstawy grania dwudwików 115
    • Definicja dwudwiku 116
    • wiczenia na dwudwiki 116
  • Granie piosenek z dwudwikami 117
    • Aura Lee 120
    • The Streets of Laredo 121
    • Double-Stop Rock 122

Rozdzia 9: Rozciganie, czyli chwyty barowe 123

  • Durowe akordy barowe bazujce na E 124
    • Zacznij od otwartego akordu E 124
    • Znajdowanie odpowiedniego progu 126
    • Granie progresji z uyciem durowych akordów barowych na bazie akordu E 126
  • Akordy barowe molowe, molowe septymowe i septymowe dominantowe, bazujce na E 128
    • Akordy molowe 128
    • Akordy dominantowe septymowe 129
    • Akordy molowe septymowe 130
    • czenie akordów barowych bazujcych na E 131
  • Durowe akordy barowe bazujce na A 132
    • Palcowanie durowego akordu barowego bazujcego na A 132
    • Znajdowanie odpowiedniego progu dla kadego akordu barowego bazujcego na A 133
    • Progresje z wykorzystaniem durowych akordów barowych bazujcych na A 134
  • Barowe akordy molowe, dominantowe septymowe, molowe septymowe i durowe septymowe bazujce na A 135
    • Akordy molowe 136
    • Dominantowe akordy septymowe 137
    • Molowe akordy septymowe 137
    • Durowe akordy septymowe 138
  • Power chordy 139
    • Palcowanie power chordów 139
    • Kiedy uywa power chordów 141
  • Granie piosenek z akordami barowymi i power chordami 143
    • We Wish You a Merry Christmas 144
    • Three Metal Kings 145

Rozdzia 10: Techniki artykulacji - niech gitara przemówi 147

  • Technika hammer-on 148
    • Hammer-on w praktyce 148
    • Trening techniki hammer-on 150
  • Pynne brzmienie, czyli pull-off 152
    • Granie pull-offów 153
    • Trening techniki pull-off 155
  • Slide, czyli lizg 156
    • Granie slide'ów 156
    • Charakterystyczne zagrywki z uyciem slide'ów 158
  • Podciganie strun 159
    • Granie podcigni 160
    • Charakterystyczne zagrywki z podciganiem struny 162
  • Urozmaicenie brzmienia za pomoc wibrato 165
    • Przegld sposobów uzyskiwania wibracji 166
    • Trening wibrato 166
  • Tumienie strun 168
    • Uzyskiwanie grubego, rytmicznego brzmienia 168
    • Zapobieganie niechcianym haasom ze strun 169
    • Granie charakterystycznych zagrywek wykorzystujcych tumienie 169
  • Granie piosenki z urozmaicon artykulacj 170
    • The Articulate Blues 171

CZʦ IV: ROZMAITO STYLÓW 173

Rozdzia 11: Rock 175

  • Klasyczny rock'n'roll 176
    • Gitara rytmiczna 176
    • Gitara prowadzca 178
  • Nowoczesny rock 188
    • Akordy zawieszone (sus) i z dodanym dwikiem (add) 188
    • Akordy amane 190
    • Strojenie alternatywne 190
    • Gitara solowa w country rocku i rocku z Poudnia 193
  • Granie piosenek w stylu rockowym 195
    • Chuck's Duck 197
    • Southern Hospitality 199

Rozdzia 12: Niebieski odcie smutku, czyli podstawy bluesa 201

  • Blues elektryczny 202
    • Rytmiczna gitara bluesowa 202
    • Bluesowa gitara prowadzca 207
  • Powrót do korzeni, czyli blues akustyczny 214
    • Ogólne zaoenia 215
    • Specyficzne techniki 217
    • Nawroty 219
  • Granie bluesowych piosenek 221
    • Chicago Shuffle 223
    • Mississippi Mud 224

Rozdzia 13: Wokó ogniska - gitara folkowa 225

  • Gra palcami 226
    • Technika gry palcami 226
    • Pozycja prawej rki 226
  • Uycie kapodastra 228
  • Arpeggio 230
    • Granie arpeggio 230
    • Schemat "koysanki" 232
  • Kciuk z przeciganiem po strunach 232
  • Styl Cartera 234
  • Styl Travisa 235
    • Podstawowy schemat 235
    • Akompaniament w stylu Travisa 237
    • Styl solowy Travisa 238
    • Strój otwarty 239
  • Granie folkowych piosenek 240
    • House of the Rising Sun 243
    • The Cruel War Is Raging 245
    • Gospel Ship 246
    • All My Trials 247
    • Freight Train 249

Rozdzia 14: Maestro, trzy, cztery - podstawy gitary klasycznej 251

  • Przygotowanie do gry na gitarze klasycznej 252
    • Sposób siedzenia 252
    • Co zrobi z praw doni 254
    • Pozycja lewej doni 256
  • Uderzenia swobodne i z podparciem 257
    • Uderzenia swobodne 257
    • Uderzenia z podparciem 259
  • Arpeggio i kontrapunkt 260
    • czenie uderze swobodnych i z podparciem w arpeggiach 261
    • wiczenie kontrapunktowe 261
  • Granie utworów klasycznych 263
    • Romanza 265
    • Bourrée e-moll 267

Rozdzia 15: Ciemne okulary i beret, czyli jazz 269

  • Wstp do zupenie nowej harmonii 270
    • Rozszerzone akordy 270
    • Akordy zmodyfikowane 271
  • Podpora melodii, czyli akompaniament jazzowy 271
    • Akordy wewntrzne 271
    • Akordy zewntrzne 273
    • Pene akordy 274
  • Granie solówek - styl chord-melody 275
    • Substytuty 275
    • Pozorowanie jazzu trzema akordami 276
  • Przejmowanie prowadzenia - melodia jazzowa 276
    • Wprowadzanie alternatywnych dwików 277
    • Podchodzenie do docelowych dwików 278
    • Tworzenie melodii z akordów arpeggio 278
  • Granie utworów jazzowych 279
    • Greensleeves 280
    • Swing Thing 281

CZʦ V: WASNA GITARA 283

Rozdzia 16: Ruszamy do sklepu po gitar 285

  • Zanim wyjmiesz portfel: planowanie zakupu 286
  • Jak wyceniane s nowe gitary 287
  • Gitary dla pocztkujcych 288
  • Modele instrumentów dopasowane do konkretnego stylu muzycznego 289
  • Druga (i trzecia...) gitara 291
    • Konstrukcja i rodzaj korpusu 292
    • Materiay 294
    • Fachowo 295
    • Dodatki (kosmetyka) 296
  • Zanim podejmiesz decyzj: o procesie zakupu 297
    • Sklepy internetowe a tradycyjne 297
    • Zasignicie rady eksperta 297
    • Negocjacje ze sprzedawc 298
    • Dobijanie targu 299

Rozdzia 17: Wzmacniacze, efekty, futeray i inne akcesoria 301

  • Wzmacniacze 301
    • Zacznijmy od wzmacniacza do wicze 302
    • Niech moc bdzie z Tob - wzmacniacz koncertowy 304
  • Kostki i inne rodzaje efektów 305
    • Przegld dostpnych kostek 306
    • Multiefekty 308
  • Futera 309
    • Hard case, czyli sztywny futera 309
    • Futeray mikkie 309
    • Pokrowce 310
  • Akcesoria, czyli inne niezbdne dodatki 310
    • Struny 310
    • Piórka (kostki) 311
    • Kable 311
    • Tunery elektroniczne 311
    • Paski 312
    • Kapodastry 313
  • Inne przydatne drobiazgi 314

Rozdzia 18: Wymiana strun 319

  • Strategie wymiany strun 320
  • Zdejmowanie starych strun 320
  • Zakadanie metalowych strun do gitary akustycznej 321
    • Zmiana strun krok po kroku 321
    • Strojenie 324
  • Zakadanie nylonowych strun do gitary klasycznej 325
    • Zmiana strun krok po kroku 325
    • Strojenie 327
  • Zakadanie strun do gitary elektrycznej 327
    • Zmiana strun krok po kroku 328
    • Strojenie 329
    • Gitary z ruchomym mostkiem 330

Rozdzia 19: Gitarowy fitness, czyli podstawowe czynnoci konserwacyjne 331

  • Utrzymywanie gitary w czystoci 332
    • Usuwanie brudu i osadu 332
    • Dbanie o powierzchni gitary 334
  • Zabezpieczanie gitary 335
    • W trasie 335
    • W domu 336
  • Zapewnianie zdrowego otoczenia 336
    • Zakres temperatur 336
    • Wilgotno 337
  • Samodzielne naprawy 337
    • Dokrcanie lunych pocze 338
    • Regulacja gryfu i mostka 338
    • Wymiana zuytych lub uszkodzonych elementów 340
  • Kompletowanie waciwych narzdzi 344
  • Rzeczy, których nie powiniene robi samemu 345

CZʦ VI: DEKALOGI 347

Rozdzia 20: Dziesiciu (okoo) gitarzystów, których powiniene zna 349

  • Andrés Segovia (1893 - 1987) 349
  • Django Reinhardt (1910 - 1953) 350
  • Charlie Christian (1916 - 1942) 350
  • Wes Montgomery (1923 - 1968) 350
  • Chet Atkins (1924 - 2001) 351
  • B.B. King (1925 - 2015) 351
  • Chuck Berry (1926 - 2017) 351
  • Jimi Hendrix (1942 - 1970) 351
  • Jimmy Page (ur. 1944) 352
  • Eric Clapton (ur. 1945) 352
  • Stevie Ray Vaughan (1954 - 1990) 352
  • Eddie Van Halen (ur. 1955) 353

Rozdzia 21: Dziesi genialnych piosenek dla pocztkujcych gitarzystów 355

  • Blowin' in the Wind 356
  • Brown Eyed Girl 356
  • Hang On Sloopy 356
  • House of the Rising Sun 357
  • I Saw Her Standing There 357
  • I'm a Believer 357
  • Leaving on a Jet Plane 357
  • My Girl 358
  • Stand by Me 358
  • Twist and Shout 358

DODATKI 359

Dodatek A: Jak czyta nuty 361

  • Elementy zapisu muzycznego 362
    • Odczytywanie wysokoci dwiku 362
    • Odczytywanie czasu wybrzmienia 366
    • Ekspresja, artykulacja oraz inne terminy i symbole 368
  • Znajdowanie dwików na gitarze 370

Dodatek B: 96 popularnych akordów 373

Dodatek C: Jak korzysta z materiaów internetowych 377

  • Odnoszenie tekstu ksiki do materiaów internetowych 378
  • Wymagania sprztowe 379
  • Co znajdziesz na stronie internetowej 379
    • cieki audio 379
    • Filmy 386
  • Rozwizanie typowych problemów 389

Skorowidz 391

Dodaj do koszyka Gitara dla bystrzaków. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.