reklama - zainteresowany?

Dogada - Sensus

Dogada
ebook
Autor: Agnieszka Kozak, Joanna Berendt
ISBN: 978-83-63860-48-6
stron: 250, Format: ebook
Data wydania: 2021-11-12
Księgarnia: Sensus

Cena książki: 31,20 zł (poprzednio: 48,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-16,80 zł)

Dodaj do koszyka Dogada

Tagi: Rozwi

Nowa ksi

Dodaj do koszyka Dogada

 

Osoby które kupowały "Dogada", wybierały także:

  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • Wyzwanie: 30 dni bez alkoholu. Jak zmieni
  • Autoterapia. Sto dni do szcz
  • Mindfulness w zwi
  • Depresja, czyli gdy ka

Dodaj do koszyka Dogada

Spis treści

Dogadać się z nastolatkiem. Dojrzałość i szacunek w relacji eBook -- spis treści

Wprowadzenie .............................................................................................. 11
Jak czytać tę książkę ................................................................................ 14
1. Akceptacja ............................................................................................... 19
Akceptacja, czyli przyjmowanie odmienności nastolatka ......................... 20
Akceptacja a dziaÅ‚anie mózgu ................................................................. 22
Ocena otoczenia i jej wpływ na samoocenę ............................................. 23
Oczekiwania wobec dziecka .................................................................... 28
Personalizowanie, czyli branie wszystkiego do siebie ............................... 32
Komunikaty zaprzeczajÄ…ce akceptacji ...................................................... 33
Zrozumienie siebie drogÄ… do akceptacji nastolatka .................................. 37
Podsumowanie ........................................................................................ 39
2. Bycie widzianym ...................................................................................... 43
Co to znaczy widzieć nastolatka .............................................................. 44
Uwzględnianie potrzeb innych niż nasze ................................................. 50
Jak zadbać o potrzeby u nastolatka .......................................................... 52
Podsumowanie ........................................................................................ 59
3. Niezależność ............................................................................................ 63
Wiek nastoletni – fakt czy choroba? ........................................................ 64
Niezależność a mózg nastolatka .............................................................. 66
Posłuszeństwo i szacunek wobec rodzica ................................................ 69
Odmawianie nastolatkowi ...................................................................... 78
Przekonanie nastolatka o nieomylności ................................................... 81
Od walki i ustÄ™pstwa do wspóÅ‚zależnoÅ›ci ................................................ 85
Podsumowanie ........................................................................................ 95

4. Kompetencja ............................................................................................ 99
Nastolatek jako odrębny człowiek ........................................................... 100
Konsekwencje motywacji zewnętrznej i wewnętrznej .............................. 104
Zabójcy kontaktu w komunikacji ............................................................ 107
Empatyczna obecność w budowaniu relacji ............................................. 112
Dawanie z serca a poświęcanie się ........................................................... 115
Wspieranie poczucia kompetencji młodych ludzi .................................... 120
Podsumowanie ........................................................................................ 122
5. Przyjemność ............................................................................................. 125
Intensywny rozwój mózgu nastolatka ...................................................... 127
Dorastanie to proces, który trwa ............................................................. 130
Przekonania jako źródÅ‚o nastawienia do życia ......................................... 132
OdkÅ‚adanie rzeczy na później a dotrzymywanie umów .......................... 138
Ćwiczenie: podsumowanie dnia .............................................................. 142
Podsumowanie ........................................................................................ 143
6. Sens ......................................................................................................... 147
Poszukiwanie sensu życia ........................................................................ 147
Brak jasności i niepewność w życiu ......................................................... 151
Nadawanie sensu codzienności ............................................................... 154
Komunikacja nie budujÄ…ca poczucia sensu .............................................. 157
Doradzanie ........................................................................................ 157
Moralizowanie ................................................................................... 159
Depresja jako konsekwencja braku sensu ................................................. 161
Wyrażenie uznania budujące sens .......................................................... 162
Świętowanie i opłakiwanie ...................................................................... 166
Podsumowanie ........................................................................................ 170
7. Swoboda wyrażania siebie ......................................................................... 173
Moc, niemoc, przemoc ............................................................................ 176
Wstyd jako reakcja na błąd ..................................................................... 178
Wymuszanie zachowaÅ„ u nastolatków .................................................... 184
Reagowanie na krytykÄ™ w relacji ............................................................ 187
Złość jako informacja o potrzebach ........................................................ 193
KrzyczÄ™ do ciebie, a nie na ciebie ............................................................ 198
Podsumowanie ........................................................................................ 201
8. Dialog z nastolatkiem ............................................................................... 205
Kiedy wrócisz? ........................................................................................ 208
Empatia dla nastolatka ............................................................................ 209
Potrzeby stojÄ…ce za NIE .......................................................................... 212
Trudne komunikaty ................................................................................. 214
Denerwujesz mnie ............................................................................. 215
Zawsze krzyczycie .............................................................................. 216
Dlaczego ty możesz, a ja nie ............................................................... 216
Daj spokój, ciÄ…gle siÄ™ czepiasz, szkoÅ‚a nie jest mi
do niczego potrzebna ......................................................................... 218
Zaraz i później .................................................................................. 219
Cokolwiek ........................................................................................ 221
Potrzeby rodzica a potrzeby nastolatka ................................................... 222
9. Wdzięczność i widzenie dobra ................................................................... 229
Zauważanie dobrych momentów w relacji z nastolatkiem ...................... 233
Wdzięczność wobec nastolatka ............................................................... 235
Szczere wyrażanie siebie ......................................................................... 236
Praktyka poznania siebie i patrzenia z dystansu na rolÄ™ rodzica ............. 239
Zakończenie .................................................................................................. 245
Lista potrzeb według Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga ......... 247
O autorkach .................................................................................................. 249

Dodaj do koszyka Dogada

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.